Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blokje om voor de kangals

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Blokje om voor de kangals

Ongelezen bericht door SannePP »

Ik ga regelmatig met Cena wandelen bij een plas aan een industrieterrein hier in Tilburg. Een tijd terug kwamen mijn moeder en ik daar een man tegen met twee kangals. Leuke beesten om te zien en erg geinteresseerd in onze honden. Zijn honden zaten trouwens aan de riem en hij hield ze steeds bij die van ons weg. Dus lijnden wij onze honden ook maar aan.
We raakten wat aan de praat met deze man.
Op een gegeven moment zei hij ineens: Als hij (wees naar het grootste reutje) echt boos wordt op een andere hond, dan pakt hij ze en schudt hij ze dood. Dus ja, ik kan mijn honden nooit los laten!
Dat was schijnbaar al eens gebeurd, hij wilde zich er verder niet echt over uit laten. Verder waren het goeie jongens, zei hij.

Elke keer als ik nu bij die plas loop, ben ik op mijn hoede. Kom ik deze man tegen, dan lijn ik Cena direct aan. Ik moet er niet aan denken dat mijn ethousiaste puppenbeest op de hond afrent en wil spelen, en dat die hond haar dan doodt!

Lullig vind ik het wel, want ik loop nu dus met een boog om de man heen, waar ik een paar weken geleden nog gezellig mee stond te kletsen.
Geen fijne gedachte!

Wat zouden jullie ermee doen?
RIP Cena :roos:
    vinkje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Golden Retriever
    Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ja ik zou ook bang zijn, en als het enigzins kan zou ik daar gaan wandelen als ik zeker weet dat die man daar op dat moment niet zijn honden uit laat.Je zou natuurlijk ook aan die man kunnen vragen hoe laat hij daar altijd gaat wandelen, zodat jij weet dat je er dan even weg moet blijven, maar dat laatste lijkt mij de beste oplossing, gewoon even aan die man vragen. En dan kan jou puppenkind zich daar lekker vermaken.
    Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
    Moos
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik zou nog eens het gesprek aangaan, met aangelijnde Cena, en eens vragen hoe het nou precies zit. Dat je dat graag wilt weten, en of het wenselijk is dat je Cena bij je houdt als je hem aan ziet komen of dat dat niet hoeft.
    Het is een reu, volgens mij grijpen die niet zo snel teven, zeker niet als de reu intact is.

Als hij ze altijd aan de lijn heeft, en het een gebied is zonder al teveel onoverzichtelijke bochten en kleine smalle paadjes zou ik me ook niet zo'n zorgen maken. Gewoon Cena bij je roepen en klaar toch?
    Die man lijkt me redelijk verantwoordelijk als hij dus zelf al besloten heeft dat zijn honden niet naar andere honden toe mogen.
    Alleen als die plas een heel druk losloopgebied is vind ik het niet handig om daar te gaan lopen dan.
    Afbeelding
    Kaiou
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Als je die man nu tegenkomt dan, zijn z´n honden dan los? Of nog steeds aan de lijn?

Wanneer ze los zouden zijn, zou ik maken dat ik in ieder geval heel snel mijn hond vast heb en wachten tot ook hij ze vast heeft of totdat hij helemaal verdwenen is.

Wanneer ze inderdaad nog steeds aan de lijn zijn zou ik ook mijn hond vastmaken, maar met een grote boog er omheen lopen is dan misschien ook weer iets overdreven. Je weet inmiddels dat de man heel goed weet wat hij aan de lijn heeft en dat hij dus niet onverantwoord zomaar iets doet.
    Afbeelding
    laeken
    Zeer actief
    Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk inderdaad dat jouw hondje niks te vrezen heeft. Zo'n reu kan inderdaad wel een hond doodmaken maar dan zal het een agressief reutje zijn dat mot wil. Dat pikt die kangal dan inderdaad niet. Maar een onschuldig puppenteefje? Zijn weinig reuen die daar een groot probleem mee hebben. dat die meneer daar loopt zou me wel irriteren maar je doet er niks aan helaas :wink:
    Afbeelding
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Bedankt voor jullie reacties.
    In principe zou Cena gewoon los kunnen lopen, want hij heeft zijn honden bijna altijd vast. Soms laat hij ze overigens wel zwemmen en dan zijn ze los.
    Maar Cena is nog zo'n blij puppenbeest, dat ze nog regelmatig op andere honden afstormt, ook als ik als een leipo ga staan roepen... Dan zijn die andere honden net even interessanter.
    Dus sowieso: als ik iemand tegen kom die zijn hond vast heeft, gaat Cena ook vast. Mensen hebben hun honden vaak niet voor niets aan de riem, denk ik dan.

Onze Mats laten we gewoon los lopen, ook als die kangals er zijn. Want die geeft geen ene reet om andere honden, negeert ze volkomen!

Ik zal die man nog wel eens aanspreken en eens vragen hoe het precies zit. Want als het alleen tegenover andere reutjes is (met haantjes gedrag ofzo) dan heb ik misschien inderdaad niets te vrezen...

Ik ben gewoon zo bang dat die honden het blije speelse gedrag van Cena verkeerd oppakken. :N:
    RIP Cena :roos:
      jacq1970
      Zeer actief
      Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Als je honden aan ziet komen die aangelijnd zijn zou ik zowiezo de hond aan lijnen..... vaak zijn andere honden niet zomaar aangelijnd en soms zijn honden aan de lijn minder vriendelijk.
      Vooral nu je weet dat de ene hond niet misselijk kan zijn zou ik het zekere voor het onzekere nemen en je hond gewoon aanlijnen als je hem ziet.... of andere honden die aangelijnd zijn.
      Afbeelding
      Birsu
      Actief

Ongelezen bericht door Birsu »

Ik heb ook een kangal, die ook niet met onbekende honden kan opschieten.

Heb haar dan ook altijd aan de lijn. wel een rollijn van 8 meter. Zo is ze toch vast en toch los. als ik honden zie dan houd ik der altijd dicht bij me. en anders mag ze 8 meter afstand houden van me :mrgreen:
      Brindlecardi
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

ik denk dat je met een loslopende hond altijd goed moet opletten als er een hond aangelijnt aankomt, lijkt me niet voor niets zo.

Ik maak het helaas nog véél te vaak mee dat mensen hierin laks zijn, en hun honden laten gaan, wat gewoon voor nare dingen zou kunnen zorgen met Ben :wink:

Maar goed ik ben het wel met Marc eens, een volwassen reu zal niet zo héél erg snel zomaar een pup ( teef ) aanvallen.
      Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”