Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pebbles heeft alwéér oorontsteking, wat moet ik doen?
Moderator: moderatorteam
- Maria67
- Actief
Pebbles heeft alwéér oorontsteking, wat moet ik doen?
Binnen een jaar tijd is dit al de vierde keer. De da zei dat ik voorzichtig moest zijn met aurizon omdat de bacterie die de ontsteking veroorzaakt daar dan resistend voor kan worden en het dus helemaal niet meer helpt. Nu had ik gelezen op het forum dat een mengseltje van (olijf)olie en teetreaolie ook kan helpen. Dat heb ik dus gemaakt, 50ml olijfolie en 10 druppeltjes teetrea. Vanmiddag heb ik hem voor eerst ongeveer 5 druppels in zijn oren gedaan.
Nu is mijn vraag: gaat de ontsteking daar wel van over? Teetrea is wel ontstekingremmend maar ook in zo'n kleine hoeveelheid? Of kan ik nog iets anders doen?
Oorpijn is vreselijk en de oren van Pebbles stinken ook behoorlijk.
Wie weet raad?
Nu is mijn vraag: gaat de ontsteking daar wel van over? Teetrea is wel ontstekingremmend maar ook in zo'n kleine hoeveelheid? Of kan ik nog iets anders doen?
Oorpijn is vreselijk en de oren van Pebbles stinken ook behoorlijk.
Wie weet raad?

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- Maria67
- Actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Frenk
- Zeer actief
In mijn geval vond de ene DA niks en de ander een diepe oormijt infectie die steeds zorgde voor jeuk en stinkende oren, vandaar mijn vraag. Maar, ik weet het natuurlijk ook nietMaria67 schreef:de vorige 3 keer was het een ontsteking volgens de da, dus daar ga ik nu ook maar weer vanuit aangezien de symtomen hetzelfde zijnFrenk schreef:Weet je zeker dat het een ontsteking en geen oormijtinfectie is?

- Maria67
- Actief
maar dat doet teetreaolie toch ook? Zou dat dan niet dubbelop gaan? O ja, en Pebbles heeft geen jeuk aan de oren, ze stinken alleen en zien er vies uit voor zover je erin kunt kijken. De da kan er verder in kijken en zag de vorige keren steeds dat het oor er van binnen vuurrood uitzag...Hutsje schreef:ik zou aan de olie wat druppels lavendel toevoegen, dat desinfecteert heel goed.

- Maria67
- Actief
:N: Operatie? Wat valt er aan een oorontsteking te opereren dan?Nanna schreef:Met zere oren niet gaan kloten met huis-tuin-en keukenmiddeltjes.
Het is pijnlijk en zielig genoeg.
Hóp weer naar de DA (voor mijn part naar een andere) en eens goed gaan overleggen. Wellicht is een andere medicatie een optie, misschien moet er een operatie aan te pas komen.

-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
- coopertie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- CKS
- Zeer actief
- Maria67
- Actief
Yep, Pebbles is een Westie. Toen hij bij ons kwam stond hij stijf van de prednison vanwege de jeuk op zn huid. Maar bij zijn vorige baasjes werd hij volgepropt met alles wat hij lekker vond. Bij ons is hij gelijk op andere brokjes gezet (proplan zalm met rijst) en de prednison hebben we afgebouwd. Hij is nu al anderhalf jaar prednison-vrij en het gaat super goed. Dus het lijkt mij dat het geen allergie kan zijn...Casey schreef:Is Pebbles een Westie? Dan kun je bij steeds terugkerende oorontstekingen ook goed aan een allergie denken. Verder ben ik het met Nanna eens: niet zelf aan knutselen, gewoon mee naar de DA gaan. Een slecht behandelde oorontsteking kan zelfs doofheid veroorzaken.
Succes ermee.
Kees

-
Neeltje
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Maria67 schreef:Yep, Pebbles is een Westie. Toen hij bij ons kwam stond hij stijf van de prednison vanwege de jeuk op zn huid. Maar bij zijn vorige baasjes werd hij volgepropt met alles wat hij lekker vond. Bij ons is hij gelijk op andere brokjes gezet (proplan zalm met rijst) en de prednison hebben we afgebouwd. Hij is nu al anderhalf jaar prednison-vrij en het gaat super goed. Dus het lijkt mij dat het geen allergie kan zijn...Casey schreef:Is Pebbles een Westie? Dan kun je bij steeds terugkerende oorontstekingen ook goed aan een allergie denken. Verder ben ik het met Nanna eens: niet zelf aan knutselen, gewoon mee naar de DA gaan. Een slecht behandelde oorontsteking kan zelfs doofheid veroorzaken.
Succes ermee.
Kees
jaweel hoor. dat kan heel goed. maar omdat ie nu beter voer krijgt voor zijn allergie komt het niet zo heftig terug maar alleen in beginsel.
mijn sam bijvoorbeeld begint ALTIJD een allergieperiode met oorontsteking. voor de rest is er nog niks te zien.
waarschijnlijk is de weerstand van je hondje zo goed dat het lijf het bij die ontsteking kan houden en het zo naar buiten gooit.
toen ik je eerste bericht las met alweer oorontsteking dacht ik meteen aan beginnende allergieklachten

- Maria67
- Actief
oke dat zou dus ook kunnen, dan zouden we dus weer ander voer moeten proberen. Maar een kweek is dan misschien de eerste stap die gezet moet worden. Zijn oren zijn de laatste keer uitgespoeld omdat de ontsteking toen niet over wou gaan. Hij schudde niet met z'n koppie omdat dat wrs teveel pijn deed en toen heeft de da zijn oren uitgespoeld. Gelukkig schut hij er nu wel mee en er komt ook viezigheid uit. Maar we gaan dan toch maar voor een kweekje...massam schreef:Maria67 schreef:Yep, Pebbles is een Westie. Toen hij bij ons kwam stond hij stijf van de prednison vanwege de jeuk op zn huid. Maar bij zijn vorige baasjes werd hij volgepropt met alles wat hij lekker vond. Bij ons is hij gelijk op andere brokjes gezet (proplan zalm met rijst) en de prednison hebben we afgebouwd. Hij is nu al anderhalf jaar prednison-vrij en het gaat super goed. Dus het lijkt mij dat het geen allergie kan zijn...Casey schreef:Is Pebbles een Westie? Dan kun je bij steeds terugkerende oorontstekingen ook goed aan een allergie denken. Verder ben ik het met Nanna eens: niet zelf aan knutselen, gewoon mee naar de DA gaan. Een slecht behandelde oorontsteking kan zelfs doofheid veroorzaken.
Succes ermee.
Kees
jaweel hoor. dat kan heel goed. maar omdat ie nu beter voer krijgt voor zijn allergie komt het niet zo heftig terug maar alleen in beginsel.
mijn sam bijvoorbeeld begint ALTIJD een allergieperiode met oorontsteking. voor de rest is er nog niks te zien.
waarschijnlijk is de weerstand van je hondje zo goed dat het lijf het bij die ontsteking kan houden en het zo naar buiten gooit.
toen ik je eerste bericht las met alweer oorontsteking dacht ik meteen aan beginnende allergieklachten

- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Laat eens bloed afnemen en laat dat eens uitgebreid testen op allergieën. Honden die regelmatig een ooronsteking hebben, hebben vaak een voedselallergie.
Yenthe had 4 keer achter elkaar in 3 maanden tijd een oorontsteking, toen bleek na een bloedtest dat ze reageerde op gist. En gist zit o.a. in alles wat ook maar een beetje op een brok lijkt. Sinds ze absoluut geen brokken en beloningsstaafjes en dergelijke meer krijgt, heeft ze geen ooronstekingen meer gehad!
Haar testen zijn gedaan door het veterinair laboratorium Nederland. (www.vlnweb.nl)
Yenthe had 4 keer achter elkaar in 3 maanden tijd een oorontsteking, toen bleek na een bloedtest dat ze reageerde op gist. En gist zit o.a. in alles wat ook maar een beetje op een brok lijkt. Sinds ze absoluut geen brokken en beloningsstaafjes en dergelijke meer krijgt, heeft ze geen ooronstekingen meer gehad!
Haar testen zijn gedaan door het veterinair laboratorium Nederland. (www.vlnweb.nl)
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- Maria67
- Actief
wat geef je nu dan? Ik ben eerlijk gezegd niet van plan om Pebbles op kvv te zetten, dat zie ik niet zitten. Ik moet er niet aan denken, dat geklieder met rauw vlees :N:ChantalBos schreef:Laat eens bloed afnemen en laat dat eens uitgebreid testen op allergieën. Honden die regelmatig een ooronsteking hebben, hebben vaak een voedselallergie.

-
Anna*
Ik had ook een hondje met telkens terugkerende oorontsteking of oormijtinfectie, ik weet niet meer wat het was.
Na het zoveelste zalfje van de d.a. ben ik dus wél zelf gaan experimenteren (ze vond dat slangetje dat in d'r oor ging echt vreselijk en haatte d.a.-bezoekjes dus dat was ook een reden). Eerst met een homeopatische middeltje gedruppeld, werkte toppie en het ging lang goed.
Tot een ander homeapatisch middeltje niet meer hielp. Toen ben ik gaan druppelen met olie/alcohol/tea tree. Dat hielp erg goed en ik ben dat blijven doen als het weer terugkwam (zeg eens per jaar). Ze vond die druppeltjes in haar oor helemaal niet erg, dus ik was erg blij met deze voor mij hondvriendelijke oplossing.
Edit: mijn hondje was ook allergisch (niet te verhelpen).
Na het zoveelste zalfje van de d.a. ben ik dus wél zelf gaan experimenteren (ze vond dat slangetje dat in d'r oor ging echt vreselijk en haatte d.a.-bezoekjes dus dat was ook een reden). Eerst met een homeopatische middeltje gedruppeld, werkte toppie en het ging lang goed.
Tot een ander homeapatisch middeltje niet meer hielp. Toen ben ik gaan druppelen met olie/alcohol/tea tree. Dat hielp erg goed en ik ben dat blijven doen als het weer terugkwam (zeg eens per jaar). Ze vond die druppeltjes in haar oor helemaal niet erg, dus ik was erg blij met deze voor mij hondvriendelijke oplossing.
Edit: mijn hondje was ook allergisch (niet te verhelpen).
Laatst gewijzigd door Anna* op 03 sep 2008 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- ChantalBos
- Zeer actief
Mijn honden krijgen inderdaad alleen rauw vlees en af en toe carnibest.Maria67 schreef:wat geef je nu dan? Ik ben eerlijk gezegd niet van plan om Pebbles op kvv te zetten, dat zie ik niet zitten. Ik moet er niet aan denken, dat geklieder met rauw vlees :N:ChantalBos schreef:Laat eens bloed afnemen en laat dat eens uitgebreid testen op allergieën. Honden die regelmatig een ooronsteking hebben, hebben vaak een voedselallergie.
Yenthe reageerde alleen al op de brokjes die ze kreeg met trainen!! Want ze heeft nog nooit brokken als maaltijd gehad. En als je ziet dat je hond ervan op knapt ga je echt wel aan de gang met rauw vlees!! Een oorontsteking is erg pijnlijk voor ze, ik weet niet of je zelf wel eens een ooronsteking hebt gehad?
- Maria67
- Actief
ja hoor, daar weet ik alles van. Vreselijk is dat en voor Pebbles vind ik het ook erg naar. Maar er moet toch een andere manier zijn om het te stoppen/voorkomen dan kvv. Met de olie-treatree gaat het nu goed. De rommel moet er eerst uit en vrijdag ga ik met hem naar de da. Misschien moet het eerst maar eens op de kweek...ChantalBos schreef:Mijn honden krijgen inderdaad alleen rauw vlees en af en toe carnibest.Maria67 schreef:wat geef je nu dan? Ik ben eerlijk gezegd niet van plan om Pebbles op kvv te zetten, dat zie ik niet zitten. Ik moet er niet aan denken, dat geklieder met rauw vlees :N:ChantalBos schreef:Laat eens bloed afnemen en laat dat eens uitgebreid testen op allergieën. Honden die regelmatig een ooronsteking hebben, hebben vaak een voedselallergie.
Yenthe reageerde alleen al op de brokjes die ze kreeg met trainen!! Want ze heeft nog nooit brokken als maaltijd gehad. En als je ziet dat je hond ervan op knapt ga je echt wel aan de gang met rauw vlees!! Een oorontsteking is erg pijnlijk voor ze, ik weet niet of je zelf wel eens een ooronsteking hebt gehad?

-
Neeltje
Niet iedere hond met allergie reageert goed op vers eten. Er zijn er ook bij waar het erger wordt. Je kunt 'n hypoallergene brok proberen van Royal Canin of Hills, daar reageren veel honden met allergie goed op (tirsa heeft ook allergie). Maar daarmee gaat de oorontsteking niet over. Ik zou mooi een kweekje laten maken en de ooronsteking even goed aanpakken.
- ChantalBos
- Zeer actief
Daarom raad ook eerst een bloedtest aan!!Neeltje schreef:Niet iedere hond met allergie reageert goed op vers eten. Er zijn er ook bij waar het erger wordt. Je kunt 'n hypoallergene brok proberen van Royal Canin of Hills, daar reageren veel honden met allergie goed op (tirsa heeft ook allergie). Maar daarmee gaat de oorontsteking niet over. Ik zou mooi een kweekje laten maken en de ooronsteking even goed aanpakken.
- Frenk
- Zeer actief
Van mij "hoeft" niemand op KVV hoorMaria67 schreef:Ik ben eerlijk gezegd niet van plan om Pebbles op kvv te zetten, dat zie ik niet zitten. Ik moet er niet aan denken, dat geklieder met rauw vlees :N:

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik zou gewoon eerst een kweekje laten maken zoals Maria67 ook overweegtChantalBos schreef:Daarom raad ook eerst een bloedtest aan!!Neeltje schreef:Niet iedere hond met allergie reageert goed op vers eten. Er zijn er ook bij waar het erger wordt. Je kunt 'n hypoallergene brok proberen van Royal Canin of Hills, daar reageren veel honden met allergie goed op (tirsa heeft ook allergie). Maar daarmee gaat de oorontsteking niet over. Ik zou mooi een kweekje laten maken en de ooronsteking even goed aanpakken.
Eerst eens kijken welke bacterie aan het werk is.