Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nog even over entingen
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
nog even over entingen
Gollum is nu bijna 2 en zou volgens de da weer geënt moeten worden. Ze is echter altijd met nobivac geënt die voor de meeste entingen nu een 3 jarige registratie heeft. Ik wil haar dus 1 keer in de 3 jaar laten enten, logisch toch?
Alleen de da is het daar niet mee eens, hij vind dat weil ieder jaar geënt moet worden (vind ik ook) maar dat zit bij de coctail. Dus mijn opmerking was dat je dan onnodig aan het enten bent. Dat was wel zo volgens de dierenarts maar dat kan niet zoveel kwaad. Dat was ik dus weer niet met hem eens. De da heeft wel een alternatief entschema maar dat is nog om het jaar, dus nog onnodig enten.
Dus eigenlijk wil ik op mijn strepen gaan staan en gewoon enten wat ik wil, maar ik ben even vergeten wat ook alweer de belangrijkste jaarlijkse entingen waren. Ik geloof van weil en er was er nog 1.. Als hij het daar niet mee eens is zoek ik een andere da waar ik Gol laat enten, verder vind ik het wel een geschikte da.
Oh en weet ook iemand wie de fabrikant van die goedkope titerbepalingen is? De da zegt dat het alleen via het lab kan en dat het dan 70 euro kost, maar er stond me bij dat het veel simpeler en goedkoper kan.
Iemand ideeën?
Alleen de da is het daar niet mee eens, hij vind dat weil ieder jaar geënt moet worden (vind ik ook) maar dat zit bij de coctail. Dus mijn opmerking was dat je dan onnodig aan het enten bent. Dat was wel zo volgens de dierenarts maar dat kan niet zoveel kwaad. Dat was ik dus weer niet met hem eens. De da heeft wel een alternatief entschema maar dat is nog om het jaar, dus nog onnodig enten.
Dus eigenlijk wil ik op mijn strepen gaan staan en gewoon enten wat ik wil, maar ik ben even vergeten wat ook alweer de belangrijkste jaarlijkse entingen waren. Ik geloof van weil en er was er nog 1.. Als hij het daar niet mee eens is zoek ik een andere da waar ik Gol laat enten, verder vind ik het wel een geschikte da.
Oh en weet ook iemand wie de fabrikant van die goedkope titerbepalingen is? De da zegt dat het alleen via het lab kan en dat het dan 70 euro kost, maar er stond me bij dat het veel simpeler en goedkoper kan.
Iemand ideeën?
- *Linda*
- Zeer actief
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Weil is inderdaad belangrijk ieder jaar te enten ,en ik dacht parvo ook....
Volgens mij zijn deze entingen gewoon los te enten, dus niet in een cocktail. Alleen moet de dierenarts er misschien meer moeite voor doen om ze los te bestellen. Ik zou gewoon op m'n strepen blijven staan, en anders naar een andere da gaan.
Over een titertest weet ik helaas niets te zeggen....
Volgens mij zijn deze entingen gewoon los te enten, dus niet in een cocktail. Alleen moet de dierenarts er misschien meer moeite voor doen om ze los te bestellen. Ik zou gewoon op m'n strepen blijven staan, en anders naar een andere da gaan.
Over een titertest weet ik helaas niets te zeggen....
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Liesbeth
- Zeer actief
Parvo van Nobivac is ook 3 jaar geldig.
Weil moet ieder jaar en is idd los te bestellen.
Weil zit helemaal niet bij de cocktail in. Het moet wel aangemaakt worden en daar gebruiken veel DA'en een ander vaccin voor (bv de cocktail). Maar Nobivac heeft ook een aanlengvloeistof (fysiologisch zout ofzo) en dus is een ander vaccin daar helemaal niet voor nodig.
Weil moet ieder jaar en is idd los te bestellen.
Weil zit helemaal niet bij de cocktail in. Het moet wel aangemaakt worden en daar gebruiken veel DA'en een ander vaccin voor (bv de cocktail). Maar Nobivac heeft ook een aanlengvloeistof (fysiologisch zout ofzo) en dus is een ander vaccin daar helemaal niet voor nodig.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- gizmo
- Zeer actief
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is al geen nieuw schema meer. Het nieuwste schema van Nobivac is eens in de drie jaar parvo, hondenziekte en leverziekte en elk jaar weil en kennelhoest. Weil kan inderdaad gewoon los geënt worden, maar vraag wel eerst bij je dierenarts na of hij of zij deze enting heeft, want sommige dierenartsen hebben hem niet voorradig.gizmo schreef:Ik ent via het nieuwe schema
1 jaar wel ander jaar niet

- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- annie laumen
- Zeer actief
-
Neeltje
kennelhoest zit toch niet bij de entingen inbegrepen?Sennaruby schreef:Dat is al geen nieuw schema meer. Het nieuwste schema van Nobivac is eens in de drie jaar parvo, hondenziekte en leverziekte en elk jaar weil en kennelhoest. Weil kan inderdaad gewoon los geënt worden, maar vraag wel eerst bij je dierenarts na of hij of zij deze enting heeft, want sommige dierenartsen hebben hem niet voorradig.gizmo schreef:Ik ent via het nieuwe schema
1 jaar wel ander jaar niet
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Lindsey
- Zeer actief
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Weil kan je los enten en de 'goedkope' titerbepaling is door de dierenarts te bestellen bij NML health (www.nmlhealth.com). Wel is het een test voor 12 honden of 12 katten, dus een dierenarts moet er wel achter staan en het zelf ook aan gaan raden, de meeste dierenartsen zijn er niet happig op om voor 1 enkele hond de hele kit te bestellen.
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
verplicht?jidde schreef:Hondenziekte en parvo zijn jaarlijks verplicht na mijn weten
Hier heeft een van mn honden alleen weil gehad dit jaar...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Liesbeth
- Zeer actief
Volgens Intervet (de fabrikant van Nobivac) NIET. De enting op één jaar is nog belangrijk, daarna gaat die 3 jaar in.Cleo schreef:Hummer krijgt over 3 weken zijn 3e en laatste enting. Is dat (behalve weil) safe met nobivac voor 3 jaar of toch volgend jaar nog een cocktail?
Heb hier met Intervet contact over gehad omdat bleek dat Luuk die specifieke enting niet gehad had (Luuk is een herplaatser) en dus op 2-jarige leeftijd de cocktail alsnog moest hebben.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Thx. Ik dacht al zoiets.Liesbeth schreef:Volgens Intervet (de fabrikant van Nobivac) NIET. De enting op één jaar is nog belangrijk, daarna gaat die 3 jaar in.Cleo schreef:Hummer krijgt over 3 weken zijn 3e en laatste enting. Is dat (behalve weil) safe met nobivac voor 3 jaar of toch volgend jaar nog een cocktail?
Heb hier met Intervet contact over gehad omdat bleek dat Luuk die specifieke enting niet gehad had (Luuk is een herplaatser) en dus op 2-jarige leeftijd de cocktail alsnog moest hebben.
- Gollum
- Zeer actief
Ik heb inmiddels het entschema van Nobivac opgezocht, opgeschreven en met mn papiertje gewapend naar de da gegaan. De assistente was echt een tr*t, die vertelde dat ze daar toch echt niet aan begonnen, en dat overenten helemaal geen kwaad kan
Gelukkig was daar toen de da die vertelde dat het wel kon wat ik wilde
Toen ik vroeg wat hij van overenten vond zei hij ook dat het niet erg was, op mijn vraag over auto imuun ziektes was hij wel even stil.
Gek he, dat hondenbaasjes ook zelf informatie kunnen opzoeken
Gelukkig was daar toen de da die vertelde dat het wel kon wat ik wilde
Toen ik vroeg wat hij van overenten vond zei hij ook dat het niet erg was, op mijn vraag over auto imuun ziektes was hij wel even stil.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Gollum schreef:Ik heb inmiddels het entschema van Nobivac opgezocht, opgeschreven en met mn papiertje gewapend naar de da gegaan. De assistente was echt een tr*t, die vertelde dat ze daar toch echt niet aan begonnen, en dat overenten helemaal geen kwaad kan![]()
Gelukkig was daar toen de da die vertelde dat het wel kon wat ik wilde![]()
Daar moeten dierenartsen nog erg aan wennen
Let je wel op de datum voor herenten die in het entboekje/hondenpaspoort komt te staan?
Als de DA dat goed invult (herenten over 3 jaar dus
De weil kan apart geënt worden en die keuze kan je zelf maken. Net als de enting en/of neusdruppelvaccin tegen kennelhoest
- Gollum
- Zeer actief
Zal ik op letten inderdaadranetje schreef:Gollum schreef:Ik heb inmiddels het entschema van Nobivac opgezocht, opgeschreven en met mn papiertje gewapend naar de da gegaan. De assistente was echt een tr*t, die vertelde dat ze daar toch echt niet aan begonnen, en dat overenten helemaal geen kwaad kan![]()
Gelukkig was daar toen de da die vertelde dat het wel kon wat ik wilde![]()
Gek he, dat hondenbaasjes ook zelf informatie kunnen opzoeken![]()
Daar moeten dierenartsen nog erg aan wennen![]()
Let je wel op de datum voor herenten die in het entboekje/hondenpaspoort komt te staan?
Als de DA dat goed invult (herenten over 3 jaar dus) is de enting ook geldig bij eventuele hondenscholen en pensions.
De weil kan apart geënt worden en die keuze kan je zelf maken. Net als de enting en/of neusdruppelvaccin tegen kennelhoest
Weil kan inderdaad apart gegeven worden, volgens de da assistente werd dat bij de coctail gedaan om te mengen en kon dat niet anders. Toen vertelde ik dat ik dacht dat dat met fysologisch zout kon, ohja dat kon ook