sirene schreef: Wempe, teef, 2 jaar oud, Engelse Bulldog.
Profiel
Kop:
Standfoto's:
Front;
Gangwerk
Keuring Wempe
Helemaal mij ras! Hahahaa!
Om te beginnen vind ik het qua bouw één van de mooiste Engelse Bulldoggen die ik ooit heb gezien (bij mij op behendigheid zat er ook één die ook heel atletisch is voor een EB).
Voor de shows van tegenwoordig zal ze daarom wel niet zo goed zijn ;o)
Ik heb wel de standaard erbij gehaald maar niet helemaal volgens de standaard gekeurd.
Teefje van 2 jaar.
Zeer mooie lichaamsverhoudingen met mooi zwaar bone.
Toont vrij hoog op de benen voor het ras en lichaam had korter gemogen (vlgs standaard).
Vrouwelijk voorkomen.
Toont krachtig maar toch atletisch.
Vrouwelijk hoofd.
Verhoudingen en vorm van het hoofd lijken met goed.
Goede oordracht. Ogen mochten wat minder wit laten zien.
Goede opwaarts gerichte onderkaak.
Duidelijke onderbeet. Hondje blitzt (laat tanden zien).
Krachtige lange hals die mooi gedragen wordt.
Gaat met wat rimpel over in de schoft.
Voldoende voorborst. Opperarm extreem kort waardoor de ellebogen heel hoog langs het lichaam aansluiten.
Krachtige poten met voldoende sterke pols.
Goede ronde ribben. Opgetrokken buiklijn.
Iets oplopende rug. Achterhand had hoger mogen liggen. Rug toont wel sterk.
Gewelfde lendenen en correcte bekkenligging.
Hoge staartaanzet met korte staart zonder krul.
Matige kniehoeking.
Hoeking in de hak correct. Mooie sterke hakken.
Het gangwerk is evenredig aan de bouw. Typisch rollend doordat ze voor breder is dan achter. Voor uitgrijpend, achter kort maar voldoende krachtig.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wempe ter keuring (eng.Bulldog)
Moderator: moderatorteam
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Wempe ter keuring (eng.Bulldog)
- seven
- Actief
- Jippie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
- Aantal honden: 6
Leuk Sonja!
Er komen wel een paar dingen overeen met het rapport die ze ooit eens op 1 show gekregen had. Ze had toen een G en zou tijd nodig hebben. Maar ze is gewoon niet helemaal rastypisch. Toch vraag ik me wel eens af, of dit dan te maken heeft met de manier van opgroeien, of dat ze bij een bullen-fokker ook zo eruit had gezien? Haar ouders zijn namelijk wel echt typisch bull. Kort, laag, dik, extreem korte snuit. Maar misschien zitten er wel af en toe gewoon atletische bullen tussen de nesten
(die meer neigen naar de bulldog van vroeger ofzo)
Volgens de fokker had ze nooit zoveel mogen bewegen als ze heeft gedaan en nog doet.
Nou je kan wel engelse bulldog keurmeester worden, helemaal je ras
Er komen wel een paar dingen overeen met het rapport die ze ooit eens op 1 show gekregen had. Ze had toen een G en zou tijd nodig hebben. Maar ze is gewoon niet helemaal rastypisch. Toch vraag ik me wel eens af, of dit dan te maken heeft met de manier van opgroeien, of dat ze bij een bullen-fokker ook zo eruit had gezien? Haar ouders zijn namelijk wel echt typisch bull. Kort, laag, dik, extreem korte snuit. Maar misschien zitten er wel af en toe gewoon atletische bullen tussen de nesten
Volgens de fokker had ze nooit zoveel mogen bewegen als ze heeft gedaan en nog doet.

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben ook benieuwd of het echt aan het opgroeien ligt dat ze zo anders is dan de rest.Jippie schreef:Leuk Sonja!
Er komen wel een paar dingen overeen met het rapport die ze ooit eens op 1 show gekregen had. Ze had toen een G en zou tijd nodig hebben. Maar ze is gewoon niet helemaal rastypisch. Toch vraag ik me wel eens af, of dit dan te maken heeft met de manier van opgroeien, of dat ze bij een bullen-fokker ook zo eruit had gezien? Haar ouders zijn namelijk wel echt typisch bull. Kort, laag, dik, extreem korte snuit. Maar misschien zitten er wel af en toe gewoon atletische bullen tussen de nesten(die meer neigen naar de bulldog van vroeger ofzo)
Wat stond er in het rapport van de echte show ?
Ik gok dat ze het vooral heel erg vinden dat ze wat lang is in lichaam, hoog op haar poten staat en niet duidelijk overbouwd is. Hahah, alles wat ik juist mooi aan haar vindt!
De kop heb ik veel te weinig verstand van om dat te zien.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Jippie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
In het rapport van de show op leeftijd van 17 maanden stond;sirene schreef:Ik ben ook benieuwd of het echt aan het opgroeien ligt dat ze zo anders is dan de rest.Jippie schreef:Leuk Sonja!
Er komen wel een paar dingen overeen met het rapport die ze ooit eens op 1 show gekregen had. Ze had toen een G en zou tijd nodig hebben. Maar ze is gewoon niet helemaal rastypisch. Toch vraag ik me wel eens af, of dit dan te maken heeft met de manier van opgroeien, of dat ze bij een bullen-fokker ook zo eruit had gezien? Haar ouders zijn namelijk wel echt typisch bull. Kort, laag, dik, extreem korte snuit. Maar misschien zitten er wel af en toe gewoon atletische bullen tussen de nesten(die meer neigen naar de bulldog van vroeger ofzo)
Wat stond er in het rapport van de echte show ?
Ik gok dat ze het vooral heel erg vinden dat ze wat lang is in lichaam, hoog op haar poten staat en niet duidelijk overbouwd is. Hahah, alles wat ik juist mooi aan haar vindt!
De kop heb ik veel te weinig verstand van om dat te zien.
Prima totaalbeeld. Vrouwelijk hoofd met goede rimpels. Groot donker oog, prima rozeoor en lay back. Prima front, Polsen konden steviger. Goed gebouwd met roach. Massa en ribwelving moeten nog komen. Prima conditie en wat hoge staartaanzet. Kon wat korter gebouwd zijn. Heeft nog wat tijd nodig. Gangwerk gemakkelijk, maar moet nog vaster. GOED
Haar gangwerk is eigelijk erg vloeiend als ik die vergelijk met de bullen op de shows. Ik laat het straks even lezen aan de baas! Die Wempe ook de mooiste vind !
Dit is haar vader :N:
Ooh haar moeder is trouwens geimporteerd uit Peru

Misschien hebben Madam en Wempe daarom zo'n hechte band, allebei een ouder(s) die uit Peru komen !

- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Vind haar zondermeer een leuke bull, en geloof direct dat ze met haar atletische lijf een goed uithoudingsvermogen heeft
Zo i zo heeft zij mijn voorkeur kleuren.
Al vind ik haar op het eerste blik een beetje uit verhouding, haar lijf en kop of omgekeerd lijken niet helemaal bij elkaar te passen.
Wel is zij een goed voorbeeld van hoe de Eb er in de toekomst uit zou kunnen zien mits de rasstandaard word veranderd.
Maar goed dat zal wel ijdele hoop zijn, toch zou ik voor mijn smaak graag een gulden middenweg zien tussen Wempe en de huidige ras standaard.

Zo i zo heeft zij mijn voorkeur kleuren.
Al vind ik haar op het eerste blik een beetje uit verhouding, haar lijf en kop of omgekeerd lijken niet helemaal bij elkaar te passen.
Wel is zij een goed voorbeeld van hoe de Eb er in de toekomst uit zou kunnen zien mits de rasstandaard word veranderd.
Maar goed dat zal wel ijdele hoop zijn, toch zou ik voor mijn smaak graag een gulden middenweg zien tussen Wempe en de huidige ras standaard.
- Jippie
- Zeer actief
Ja door haar slanke lijntje zal haar kop ook wel groter tonen.
Haar hals is ook best goed zichtbaar, en er hangen flinke rollen aan. Ik denk dat bij de meeste EB die huidrollen niet meer zo zichtbaar zijn doordat het wat gevulder is zeg maar.
Ooh Sonja, de baas vond het een prachtig rapport. Vroeg zich wel af waar de medaille bleef
Haar hals is ook best goed zichtbaar, en er hangen flinke rollen aan. Ik denk dat bij de meeste EB die huidrollen niet meer zo zichtbaar zijn doordat het wat gevulder is zeg maar.
Ooh Sonja, de baas vond het een prachtig rapport. Vroeg zich wel af waar de medaille bleef

- gizmo
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan