Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gekneusd pootje...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Gekneusd pootje...

Ongelezen bericht door Jacksel »

Yore zijn voorpootje is waarschijnlijk zwaar gekneusd, heel misschien (maar zeer waarschijnlijk niet, de DA zei dat als ze ook maar een klein vermoeden had, ze foto's zou laten maken, maar dat was nu echt nog niet nodig) gebroken... Het was zeg maar een hele kleine optie...

Nu 5 dagen Rimadyl, benchrust, uitlaten = tillen naar grasveld, zijn ding laten doen, tillen naar huis, en als het dan nog niet duidelijk minder is, toch foto's laten maken...

Ik heb geen idee wat er gebeurd is, ik was 2 tellen boven zeg maar, heb verder niets gehoord, kwam naar beneden en toen liep hij ineens op 3 pootjes... Ik wilde kijken, toen begon hij te piepen/gillen en enorm te spartelen, dus mn ouders gebeld, die waren nl in de buurt, mn moeder vastgehouden, maar zelfs toen kon ik nauwelijks eraan zitten, het was wel snel dik... Dus naar de DA, waar meneer mij gebeten heeft tijdens het onderzoek (ik had zn pootjes vast, mn moeder zn koppie (niet dus :roll: )). Niet doorgebeten gelukkig, maar 't was niet fijn, ook niet voor hem, echt piepen en worstelen en alles bij de DA :cry:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

O jee, beterschap voor Yore!
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Arm sufferdje....Hopen dat het snel weer beter gaat met hem :ok:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Pff het is al niet meer dik en hij belast het weer gewoon. Hij gaat natuurlijk nog niet mee naar de driedaagse en moet het gedwongen nog heel rustig aan doen, maar mn moeder doet nu wel 5-minuten wandelingetjes met hem (tegen mijn zin). Dat het goed mogelijk is dat de Rimadyl zorgt dat hij goed loopt is volgens haar geen reden om hem op het strikte rustschema te houden, omdat het pootje ook niet meer dik is...

Heb bijna de neiging om de 3-daagse af te zeggen en hem maar weer terug hierheen te halen... Ik baal er zo van dat mn moeder gewoon niet eens naar het dierenartsadvies wil luisteren. Haar reden: anders wordt hij helemaal gek, als ie niet mag lopen...
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Jacksel schreef:Pff het is al niet meer dik en hij belast het weer gewoon. Hij gaat natuurlijk nog niet mee naar de driedaagse en moet het gedwongen nog heel rustig aan doen, maar mn moeder doet nu wel 5-minuten wandelingetjes met hem (tegen mijn zin). Dat het goed mogelijk is dat de Rimadyl zorgt dat hij goed loopt is volgens haar geen reden om hem op het strikte rustschema te houden, omdat het pootje ook niet meer dik is...

Heb bijna de neiging om de 3-daagse af te zeggen en hem maar weer terug hierheen te halen... Ik baal er zo van dat mn moeder gewoon niet eens naar het dierenartsadvies wil luisteren. Haar reden: anders wordt hij helemaal gek, als ie niet mag lopen...
Als je echt denkt dat die 5 minuten wandelingetjes teveel zijn zou ik absoluut niet weggaan en Yore bij je moeder laten. Dat is het gevolg van honden hebben soms, dat je dingen af moet zeggen voor ze :wink:
Denk je dat het eigenlijk niet zo erg is dan zou ik het zo laten.
Hij zal inderdaad wel enorm druk worden, doet hij iets met puzzels e.d?

Ik ben geen da dus ik weet ook niet wat nu wel en echt niet mag...
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Heb even de DA gebeld en de assistente (die kent de hondjes ook goed, vroeg gelijk naar Jamey, toen ik het over Yore had :mrgreen: ) was het met mn moeder eens, steeds korte stukjes lopen is juist beter, omdat hij dan (hopelijk) niet helemaal gek wordt... M'n moeder is boos dat ik de DA heb gebeld hierover omdat ik blijkbaar geen vertrouwen in haar heb :roll:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nou dan kan je met een redelijk gerust hart weg :wink: . Hadden ze eerst ook wel even kunnen zeggen dan dat korte stukjes lopen mocht als het wat beter zou gaan.
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Jacksel schreef:Heb even de DA gebeld en de assistente (die kent de hondjes ook goed, vroeg gelijk naar Jamey, toen ik het over Yore had :mrgreen: ) was het met mn moeder eens, steeds korte stukjes lopen is juist beter, omdat hij dan (hopelijk) niet helemaal gek wordt... M'n moeder is boos dat ik de DA heb gebeld hierover omdat ik blijkbaar geen vertrouwen in haar heb :roll:
Goed dat je gebeld hebt hoor, je vertrouwt je mams wel, maar je wilt gewoon zekerheid lijkt mij :wink:

Dikke knuf voor Yore, misschien zich verstapt?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”