Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nylabone, welke?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

nylabone, welke?

Ongelezen bericht door Moos »

Ik wil voor Vera een nylabone kopen. Nu heb ik even zitten kijken en schijnbaar gaan ze tot 20 kilo en dan meteen voor flink kauwende honden boven de 25 kilo. Vera is nu 17 kilo, maar zal volwassen om en nabij de 28 kilo gaan wegen.
Ze knaagt wel graag op een kluif, maar nooit echt heel hard of enorm fanatiek. Zo'n mega nylabone voor honden vanaf 25 kilo zie ik haar eigenlijk niet op kauwen, volgens mij vindt ze dat te hard en grof.
Ik neig nu naar die tot 20 kilo kopen, maar kan dat kwaad als ze over een maand, 2 maanden, boven die 20 kilo uit gaat komen?
Of is dat gewoon een kwestie van in de gaten houden?
Afbeelding
Doglover
Zeer actief

Ongelezen bericht door Doglover »

Die van mij is een erg sterk kauwende hond terwijl ze maar 17 kilo weegt. Toen ze nog rond de 12 woog heb ik de Galileo gekocht voor grote honden en binnen 4 maanden vond ik 'm er versleten uitzien ( ik weet nu beter :mrgreen: ).
Ik heb toen een andere gekocht tot 20 kilo... Hoe heette dat ding nou..... :idea: oja de Dinobone van Nylabone (3-poot) maar dat was helemaal niks. Ik heb toch maar weer de Galileo gekocht. Het kost wel wat maar ik zie dat ze er echt plezier van heeft.

Je moet ff inschatten hoe graag en hoe hard dat ze gaat kauwen. Begin anders, als je het niet zeker weet, met een tussenbot. Het maakt niet uit dat ze er stukjes van binnenkrijgt wat ze met hun tanden/kiezen vanaf schrapen maar het moeten geen brokken zijn.
Meestal, als het een goede winkel is, kunnen ze je goed helpen.
Annemiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annemiek »

Ik heb voor mijn staff reutje ook die van 20 kilo gekocht toen hij pup was.
Hij is inmiddels bijna 17 maanden en heeft hem nog steeds :denken:
Afbeelding

Groetjes Annemieke
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Annemiek schreef:Ik heb voor mijn staff reutje ook die van 20 kilo gekocht toen hij pup was.
Hij is inmiddels bijna 17 maanden en heeft hem nog steeds :denken:
Da's inderdaad 'n hele tijd. Meestal staat er zo'n 6 maanden voor.
Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

Als je hond geen hele harde kauwer is kan het waarschijnlijk wel.
Dazzle liep altijd met Masai haar puppy nylabone (sleutels) en daar ging hij wel met zijn kiezen doorheen.
Maar als het materiaal gelijk is, alleen het formaat verschilt kan het denk ik geen kwaad.
Je hebt eventueel ook Nylabone voor zachte kauwers, maar wel met een groter formaat. Misschien is dat een optie.
Dazzle heeft bijvoorbeeld de Spareribs o.i.d.. Deze zijn net nieuw en vrij zacht maar wel in verschillende formaten.
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”