Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kira update.. uitslag heel slecht
Moderator: moderatorteam
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
Kira update.. uitslag heel slecht
Kira loopt al een poosje slecht. Ze kan ook niet zo goed meer in de auto springen, of op bed. Met name als ze gewoon loopt zie je dat ze er als het ware door haar heup heen zakt, ik kan het niet zo goed anders benoemen. Zodra ze gaat rennen zie je niks meer, maar een paar uur na een ren of zwempartij loopt ze echt baggerslecht, dus ik heb net een afspraak gemaakt om foto's te laten maken. Woensdagochtend kunnen we terecht. Ik ben benieuwd wat eruit komt.
Laatst gewijzigd door astrid op 27 aug 2008 12:39, 2 keer totaal gewijzigd.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
Cendy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboel
- boemerang
- Zeer actief
-
astrid
- Zeer actief
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
het zou ook goed spondylose kunnen zijn. zeker als kira de jongste niet meer is.astrid schreef:Bedankt damesWat het zou kunnen zijn.. geen idee
Een hoop mensen beginnen al direct te roepen dat het vast HD is, dat zal misschien ook wel zeker gezien de klachten, maar misschien is het wel iets heel anders
![]()
Ik mag erbij blijven, eerst consult en dan foto's maken en dat vind ik heel fijn.
heel veel sterkte met haar en ik hoop dat het meevalt.
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
astrid
- Zeer actief
-
Brindlecardi
- Zeer actief
-
astrid
- Zeer actief
Foto's zijn gemaakt, en het is heel slecht. Kira heeft een volledig verrotte rechterheup, de meest slechte vorm van HD, weet even niet meer of dat HD+ of een andere benaming is. Spondylose in haar rug en een begin van LS, lumbo-sacrale instabiliteit. En de nodige artrosevorming.
Ik had wel iets verwacht, maar niet zo slecht. Ik begin dus weer met de Rimadyl, verder moet ik qua voeding het gaan zoeken in de onverzadigde vetzuren en uiteraard krijgt ze Glucosamine-Chondoitrine en visolie voor de omega3 en 6 vetzuren.
De DA had het ook over accupunctuur, of fysiotherapie, daar ga ik me in verdiepen. Als er nog iemand is met een tip of een voedingsadvies, dan graag! Voor de voeding open ik zo wel een topic in Voeding.
Ik had wel iets verwacht, maar niet zo slecht. Ik begin dus weer met de Rimadyl, verder moet ik qua voeding het gaan zoeken in de onverzadigde vetzuren en uiteraard krijgt ze Glucosamine-Chondoitrine en visolie voor de omega3 en 6 vetzuren.
De DA had het ook over accupunctuur, of fysiotherapie, daar ga ik me in verdiepen. Als er nog iemand is met een tip of een voedingsadvies, dan graag! Voor de voeding open ik zo wel een topic in Voeding.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Ach...arme Kira......wat zal ze een pijn hebben...
Kan ze niet geopereerd worden, of is ze daar alweer te oud voor?
Ik hoop dat ze met de medicijnen en voeding op zal knappen. Ik heb helaas niet zo gauw een tip die haar zou kunnen helpen.
Sterkte, en geef Kira maar een dikke knuffel!
Kan ze niet geopereerd worden, of is ze daar alweer te oud voor?
Ik hoop dat ze met de medicijnen en voeding op zal knappen. Ik heb helaas niet zo gauw een tip die haar zou kunnen helpen.
Sterkte, en geef Kira maar een dikke knuffel!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Nou, dat is idd geen beste uitslag voor een relatief jonge hond...astrid schreef:Foto's zijn gemaakt, en het is heel slecht. Kira heeft een volledig verrotte rechterheup, de meest slechte vorm van HD, weet even niet meer of dat HD+ of een andere benaming is. Spondylose in haar rug en een begin van LS, lumbo-sacrale instabiliteit. En de nodige artrosevorming.
Qua voeding: ik zou gaan voor een volledig zelf samengesteld menu's met 1 à 2 keer per week vette vis (i.v.m. de onverzadigde vetzuren).
En misschien kun je pijncompositum van de Groene Os proberen. Is niet alleen pijnstillend maar ook ontstekingremmend (artrose). Je kunt het geven naast Rimadyl, soms kun je daar dan zelfs wat minder van geven.
Met accupunctuur en/of fysiotherapie heb ik zelf geen ervaring, maar je kunt wel zorgen dat Kira 'verstandig' beweegt. Rechtlijnig in flink tempo is goed, zwemmen is goed. Maar bal/stok gooien en dingen als uit het water klimmen op een hoge kant niet.
Maar goed, misschien wist je dat allemaal al. Ik hoop en duim iig dat Kira met minder pijn beter zal gaan bewegen.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
astrid
- Zeer actief
Zelf samenstellen doe ik (grotendeels) al, het probleem is dat ze niet alles lust. Nu zal ik haar heus nog weleens een geitenrib geven wat volgens de DA niet goed is om regelmatig te geven omdat vlees van een rund verzadigde vetzuren bevat. Niet alleen geitenrib, maar ook kopvlees en noem het maar op. Het punt is dat ze dat allemaal zo makkelijk eet, juist de dingen die goed voor haar zijn eet ze slecht. Ze heeft wel pas verse sardientjes op, dat vond ze wel lekker.Rami schreef:Nou, dat is idd geen beste uitslag voor een relatief jonge hond...astrid schreef:Foto's zijn gemaakt, en het is heel slecht. Kira heeft een volledig verrotte rechterheup, de meest slechte vorm van HD, weet even niet meer of dat HD+ of een andere benaming is. Spondylose in haar rug en een begin van LS, lumbo-sacrale instabiliteit. En de nodige artrosevorming.
De DA had het ook over accupunctuur, of fysiotherapie, daar ga ik me in verdiepen. Als er nog iemand is met een tip of een voedingsadvies, dan graag! Voor de voeding open ik zo wel een topic in Voeding.Ongelooflijk wel dat Kira toch zo lang goed heeft gelopen. Hoop dat Rimadyl iig er voor zal zorgen dat ze geen pijn heeft.
Qua voeding: ik zou gaan voor een volledig zelf samengesteld menu's met 1 à 2 keer per week vette vis (i.v.m. de onverzadigde vetzuren).
En misschien kun je pijncompositum van de Groene Os proberen. Is niet alleen pijnstillend maar ook ontstekingremmend (artrose). Je kunt het geven naast Rimadyl, soms kun je daar dan zelfs wat minder van geven.
Met accupunctuur en/of fysiotherapie heb ik zelf geen ervaring, maar je kunt wel zorgen dat Kira 'verstandig' beweegt. Rechtlijnig in flink tempo is goed, zwemmen is goed. Maar bal/stok gooien en dingen als uit het water klimmen op een hoge kant niet.
Maar goed, misschien wist je dat allemaal al. Ik hoop en duim iig dat Kira met minder pijn beter zal gaan bewegen.
Pijncompositum ga ik naar op zoek, en de DA had ook nog de tip om haar eten warm te geven. Niet heet, maar zeg maar iets meer dan kamertemperatuur.
En vanaf hoge kanten gaat ze zowiezo vanzelf niet meer het water in. Ze was altijd heel dol op zwemmen, maar ze doet het niet meer de laatste tijd. Ze scharrelt wat langs de kant en dat is het wel.
Fietsen deed ik altijd al, dat is op het ogenblik 1 van de weinige dingen waar ze echt plezier in heeft.
-
astrid
- Zeer actief
Bij die fysiotherapeute ben ik met Ivan toen ook geweest, hoewel het maar kort was had ik er wel een goed gevoel bij, ik hou die optie zeker open.Daisy@ schreef:Ah shit!!! Dat valt vies tegen.
Een goede fysio zit er al in je buurt![]()
Heb goede ervaringen met haar.
Maar goed, daarmee alleen ben je er niet hé.
Balen zeg.... arme meid... veel te jong voor dat soort ongein
- MJ
- Zeer actief
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
-
Cendy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboel
-
C@rmen
- Rami
- Zeer actief
Alleen maar goed dat je zelf zo veel mogelijk maatlijden zelf samenstelt.
Als ze sardientjes graag lust zou ik die zeker één keer per week geven.
Lust ze graag ei? Kun je ook twee/drie keer per week geven, ook allemaal onverzadigde vetzuren (+ hoogwaardige eiwitten).
Oh en ook dingen als een strot/luchtpijp (kraakbeen) schijnt een gunstige invloed op gewrichten te hebben. De meeste honden vinden het lekker.
Ik zou gewoon een beetje proberen uit te vogelen wat ze graag lust en wat 'extra' goed voor haar is.
Verder kun je het natuurlijk zoeken in supplementen. Je kunt immers ook visolie geven i.p.v. vette vis.
Wat me nog te binnen schiet: misschien zou je achter goud-accupunctuur aan kunnen gaan.
Toen Billy heel slecht liep (en ik nog niet wist dat het door een kapotte knie veroorzaakt werd) heb ik een paar keer contact gehad met een Duitse arts (Schulze) en zijn vrouw die goud-accupunctuur toepassen en met mensen waarvan hun hond al zo'n behandeling had gehad. Ik stond verbaasd over de goede resultaten. Hier een linkje: http://www.omarmdetijger.nl/dier2.htm
Als ze sardientjes graag lust zou ik die zeker één keer per week geven.
Lust ze graag ei? Kun je ook twee/drie keer per week geven, ook allemaal onverzadigde vetzuren (+ hoogwaardige eiwitten).
Oh en ook dingen als een strot/luchtpijp (kraakbeen) schijnt een gunstige invloed op gewrichten te hebben. De meeste honden vinden het lekker.
Ik zou gewoon een beetje proberen uit te vogelen wat ze graag lust en wat 'extra' goed voor haar is.
Verder kun je het natuurlijk zoeken in supplementen. Je kunt immers ook visolie geven i.p.v. vette vis.
Wat me nog te binnen schiet: misschien zou je achter goud-accupunctuur aan kunnen gaan.
Toen Billy heel slecht liep (en ik nog niet wist dat het door een kapotte knie veroorzaakt werd) heb ik een paar keer contact gehad met een Duitse arts (Schulze) en zijn vrouw die goud-accupunctuur toepassen en met mensen waarvan hun hond al zo'n behandeling had gehad. Ik stond verbaasd over de goede resultaten. Hier een linkje: http://www.omarmdetijger.nl/dier2.htm
- boemerang
- Zeer actief
-
astrid
- Zeer actief
De link heb ik in mijn favorieten gezet, bedanktRami schreef:
- Rami
- Zeer actief
Graag gedaan!astrid schreef: De link heb ik in mijn favorieten gezet, bedanktVerder heb ik net pijncompositum besteld, en doen we het voorlopig met de Rimadyl, aangepaste voeding en matige rechtlijnige beweging. Als dat geen voldoende resultaat geeft, gaan we over op de fysio/accupunctuur en/of goudaccupunctuur. Ik hoop echt dat we het hiermee nog een paar jaar uit kunnen zingen.
En ik hoop en duim heel hard mee voor je lieve, mooie Kira!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
tineke
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Contacteer:
Charly had HD-c, ED aan beide ellebogen, spondylose en lumbaal-sacrale instabiliteit.. Gediagnosticeerd toen hij zes was, en hij is op zijn achtste overleden maar niet aan de botproblemen maar aan kanker.
Hij heeft acupunctuur, fysio en goud-acupunctuur gehad. Ook hydrotherapie; dat zou ik je echt aanraden want juist goede spieropbouw met minimale belasting van de gewrichten is superbelangrijk. Rimadyl werkte bij Charly niet zo geweldig, ik had betere resultaten met Previcox maar dat zal per hond verschillen denk ik. Overigens in combinatie met pijncompositum, Glucobest. Qua voeding kreeg hij Carnibest.
Het was te doen voor Charly, wel aangepast loopschema (vaker in plaats van lang) maar hij heeft twee jaar veel plezier nog gehad totdat de kanker hem sloopte.
Ik heb een aantal goede adressen voor je, mocht je geinteresseerd zijn laat het maar weten!
Knuffel voor Kira!
Hij heeft acupunctuur, fysio en goud-acupunctuur gehad. Ook hydrotherapie; dat zou ik je echt aanraden want juist goede spieropbouw met minimale belasting van de gewrichten is superbelangrijk. Rimadyl werkte bij Charly niet zo geweldig, ik had betere resultaten met Previcox maar dat zal per hond verschillen denk ik. Overigens in combinatie met pijncompositum, Glucobest. Qua voeding kreeg hij Carnibest.
Het was te doen voor Charly, wel aangepast loopschema (vaker in plaats van lang) maar hij heeft twee jaar veel plezier nog gehad totdat de kanker hem sloopte.
Ik heb een aantal goede adressen voor je, mocht je geinteresseerd zijn laat het maar weten!
Knuffel voor Kira!
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Phalène
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Epagneul nain Papillon + Phalène
- Aantal honden: 5
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!