Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zaterdag 6 September Schoorlse duinen.

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Hoe lang is lang wandelen? Noah kan namelijk nog niet ver lopen
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

jidde schreef:Hoe lang is lang wandelen? Noah kan namelijk nog niet ver lopen
Wel 2.5 uur zijn we daar denk ik. Maar Noah mag in de doggyride wandelkar ook? Die neem ik ook mee voor Vera, maar ze kunnen er om en om in :wink: Vera zal er ook niet heel erg veel of lang in gaan.
Van die tijd is het ook wel een (aardig) deel rondhangen bij het meer, eventueel erom heen lopen of gewoon ergens gaan zitten, ligt eraan wat mensen willen. Beide kan. Moeten we ter plekke maar samen beslissen (zal ook weer afhankelijk zijn denk ik).
Afbeelding
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Als je er nog nooit een konijn of vos gezien hebt, is dat voor Mejra voldoende. Die gaat geen hele sporen uitwerken, maar wil nog weleens een blinde waas krijgen als de haasjes in haar ooghoeken wegschieten. :mrgreen:

Dan komen wij ook, nog even onder voorbehoud van trainingen, ik weet nog niet hoe laat dat is komend seizoen...
Moos
Zeer actief

Githa schreef:Als je er nog nooit een konijn of vos gezien hebt, is dat voor Mejra voldoende. Die gaat geen hele sporen uitwerken, maar wil nog weleens een blinde waas krijgen als de haasjes in haar ooghoeken wegschieten. :mrgreen:
Nee dat heb ik echt nog nooit gezien. En Saar peert hem daar ook achteraan (iig als ze het konijn echt kan zien), dus dat zou ik gemerkt moeten hebben :mrgreen: :wink:
Dan komen wij ook, nog even onder voorbehoud van trainingen, ik weet nog niet hoe laat dat is komend seizoen...
Leuk!

Ik roep tegen die tijd nog wel even of mensen willen bevestigen of ze wel of niet komen :wink:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Moos schreef:
Wel 2.5 uur zijn we daar denk ik. Maar Noah mag in de doggyride wandelkar ook? Die neem ik ook mee voor Vera, maar ze kunnen er om en om in :wink: Vera zal er ook niet heel erg veel of lang in gaan.
Van die tijd is het ook wel een (aardig) deel rondhangen bij het meer, eventueel erom heen lopen of gewoon ergens gaan zitten, ligt eraan wat mensen willen. Beide kan. Moeten we ter plekke maar samen beslissen (zal ook weer afhankelijk zijn denk ik).
Das heel lief van je, ik zal erover nadenken, aangezien Nanni natuurlijk ook niet de jongste is. Altijd lastig, een jonkie en een oudje :smile:
Is zo een draagzak nou handig? Noah tillen is al bijna geen doen meer, en nu is ze nog groter :N:
Moos
Zeer actief

jidde schreef:
Moos schreef:
Das heel lief van je, ik zal erover nadenken, aangezien Nanni natuurlijk ook niet de jongste is. Altijd lastig, een jonkie en een oudje :smile:
Is zo een draagzak nou handig? Noah tillen is al bijna geen doen meer, en nu is ze nog groter :N:
Als draagzak zou je zo'n babyrugdrager moeten hebben dan, dat schijnt goed te werken.
Een hondendraagtas ga je al niet meer in die maat vinden :mrgreen:
Ik heb erg veel plezier gehad van de doggyride toen Vera echt nog jonge pup was. En voor de echte lange wandelingen de eerste tijd dat ze weer los mogen in de duinen gaat ie ook weer mee. Nu mogen ze hier alleen los op plekken waar het meer rondhangen is dan lopen en dan is de kar niet meer nodig nu :wink:
Afbeelding
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Githa schreef:Als je er nog nooit een konijn of vos gezien hebt, is dat voor Mejra voldoende. Die gaat geen hele sporen uitwerken, maar wil nog weleens een blinde waas krijgen als de haasjes in haar ooghoeken wegschieten. :mrgreen:
Nee dat heb ik echt nog nooit gezien. En Saar peert hem daar ook achteraan (iig als ze het konijn echt kan zien), dus dat zou ik gemerkt moeten hebben :mrgreen: :wink:
Tobi ook, maar die komt wel weer terug uiteindelijk. Mejra is nog niet helemaal gewend aan het idee dat ze nu bij iemand hoort. :wink:
Moos schreef:Leuk!

Ik roep tegen die tijd nog wel even of mensen willen bevestigen of ze wel of niet komen :wink:
:ok: Leuk om weer eens naar Schoorl te komen.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik moet helaas afzeggen. Ik heb dan een proefles jachttraining met Taro. Volgende keer zijn we er zeker weer bij.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

ik ben niet heel veel op dit forum,maar met deze wandeling zou ik heel graag mee willen.als het goed is heb ik dan vakantie voor een weekje.

ik neem dan alleen shadow mee,ruby gaat het niet leuk vinden denk ik en met haar 13 jaar houdt ze 2,5uur wandelen en struinen ook niet vol.shadow zal dan alleen wel de hele wandeling(met uitzondering van het vogelmeer want dan kan hij ook even zwemmen)aan de flexi zitten.niet omdat hij niet te vertrouwen is of wegloopt maar shadow is blind en zal mij in een grote groep met honden en bazen kwijt raken,verder is hij super sociaal ook aan de lijn.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Moos
Zeer actief

Sita schreef:Ik moet helaas afzeggen. Ik heb dan een proefles jachttraining met Taro. Volgende keer zijn we er zeker weer bij.
Jammer Yvette, maar die proefles is wel erg leuk :ok:
Afbeelding
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Onze trainingstijd is inmiddels bekend, en ik zou 12 uur net moeten redden als ik hard rij :wink:.

Wil je mij misschien je telefoonnummer pb-en Marlous voor als ik vertraging oploop?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik ga er nog even over nadenken. 2,5 Uur wandelen vind ik eigenlijk net wat te lang, zeker met het duin/zand gebeuren daar. Ik weet van een vorige keer in Schoorl dat ik het laatste half uur chagrijnig werd :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Githa schreef:Onze trainingstijd is inmiddels bekend, en ik zou 12 uur net moeten redden als ik hard rij :wink:.

Wil je mij misschien je telefoonnummer pb-en Marlous voor als ik vertraging oploop?
Doe ik :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Ik ga er nog even over nadenken. 2,5 Uur wandelen vind ik eigenlijk net wat te lang, zeker met het duin/zand gebeuren daar. Ik weet van een vorige keer in Schoorl dat ik het laatste half uur chagrijnig werd :wink:
Wat mij betreft kunnen we ook de snelle route naar het Vogelmeer nemen (ongeveer 30 min) en daar dan rond hangen, en dan terug. Die snelle route heeft ook als voordeel dat het weinig klim is.
Ik maakte er zo'n lange wandeling van omdat ik dacht dat mensen dat zouden willen als ze van ver komen :mrgreen: :wink:
Bonusvoordeel voor mij is dan dat Vera's kar niet meehoeft :mrgreen:
Afbeelding
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:Ik ga er nog even over nadenken. 2,5 Uur wandelen vind ik eigenlijk net wat te lang, zeker met het duin/zand gebeuren daar. Ik weet van een vorige keer in Schoorl dat ik het laatste half uur chagrijnig werd :wink:
Wat mij betreft kunnen we ook de snelle route naar het Vogelmeer nemen (ongeveer 30 min) en daar dan rond hangen, en dan terug. Die snelle route heeft ook als voordeel dat het weinig klim is.
Ik maakte er zo'n lange wandeling van omdat ik dacht dat mensen dat zouden willen als ze van ver komen :mrgreen: :wink:
Wat mij betreft ook een goed idee.
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Voor mij alleen hoef je het niet te veranderen hoor. Ik kijk gewoon wat jullie doen en ga dan wel of niet mee. Laat je door mij niet weerhouden om lang te lopen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
Voor mij alleen hoef je het niet te veranderen hoor. Ik kijk gewoon wat jullie doen en ga dan wel of niet mee. Laat je door mij niet weerhouden om lang te lopen :wink:
Githa vond het ook een goed idee las ik :wink:
Ik zelf ook, want dan hoef ik die kar niet mee te sjouwen. :mrgreen:
Volgens mij heeft niemand zich aangemeld omdat het 2.5 uur wandelen zou worden, dus vind ik naar het Vogelmeer lopen en daar dan rondhangen wel een goed plan dan :ok: :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:dus vind ik naar het Vogelmeer lopen en daar dan rondhangen wel een goed plan dan :ok: :wink:
Moet ik alleen even rubberlaarzen meenemen om Caja uit het water te plukken als we weer terug gaan :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:dus vind ik naar het Vogelmeer lopen en daar dan rondhangen wel een goed plan dan :ok: :wink:
Moet ik alleen even rubberlaarzen meenemen om Caja uit het water te plukken als we weer terug gaan :mrgreen:
:smile:

Als het aan Caja ligt hoeft die 30 minuten naar het water lopen zeker ook niet? :mrgreen:

Vera heeft van het weekend heel leuk samen gezwommen achter een bal aan met een Labje, dus Caja kan haar borst alvast nat (ha ha :mrgreen: ) maken voor Vera die de achtervolging in gaat zetten :mrgreen:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Zoek stok! schreef:
Zou ik wel doen :mrgreen:
Afbeelding
Githa
Zeer actief
Contacteer:

marye schreef:
Zoek stok! schreef:
Vraag me af of je het daarmee redt, misschien kun je beter je badpak meenemen Linda :mrgreen:.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Githa schreef:
marye schreef:
Zoek stok! schreef:
Vraag me af of je het daarmee redt, misschien kun je beter je badpak meenemen Linda :mrgreen:.
:smile:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Githa schreef:
marye schreef:
Zoek stok! schreef:
En dan neem jij je camera ook mee he Githa? :F:
Afbeelding
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Githa schreef:
marye schreef:
Zoek stok! schreef: Moet ik alleen even rubberlaarzen meenemen om Caja uit het water te plukken als we weer terug gaan :mrgreen:
En dan neem jij je camera ook mee he Githa? :F:
Uiteraard, Linda in badpak in de borstcrawl achter Caja aan, daar moeten foto's van op het forum :smile:
Zoek stok!
Zeer actief

Githa schreef: Uiteraard, Linda in badpak in de borstcrawl achter Caja aan, daar moeten foto's van op het forum :smile:
Nee laat maar, ik heb niet de illusie dat ik Caja er uit zwem :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
dotje
Actief

Ongelezen bericht door dotje »

a wat mooi zeg lekker met de hond wandelen heerlijk heb er nu ook lekker zin in. lekker genieten van de zon en de wind en het bos. maar ook lekker met de honden spelen. heerlijk is dat hoor heb er nu al weer zin in!! :thumright:
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Van mij hoeft 2,5 uur wandelen ook niet hoor, een half uur wandelen en dan bij water zitten is voor mij ook prima hoor.
Ik ga 's morgens eerst nog een uur behendigheid trainen met Celtic en kom dan daarna meteen de kant van Schoorl op. Dus wat mij betreft is een half uurtje lopen prima hoor, zo'n mega conditie heb ik ook niet :oops:
Moos
Zeer actief

suzan25 schreef:Van mij hoeft 2,5 uur wandelen ook niet hoor, een half uur wandelen en dan bij water zitten is voor mij ook prima hoor.
Ik ga 's morgens eerst nog een uur behendigheid trainen met Celtic en kom dan daarna meteen de kant van Schoorl op. Dus wat mij betreft is een half uurtje lopen prima hoor, zo'n mega conditie heb ik ook niet :oops:
Nou dan gaan we helemaal goed :mrgreen: :wink: :wink:
Afbeelding
nicolioo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano

Ongelezen bericht door nicolioo »

Ik zit net met veel enthousiasme dit hele topic door te lezen en kom nu net aan bij het stuk waar er ineens van 2,5 uur naar 0,5 uur wandelen wordt gegaan :boos: .
Jammer, ik had anders graag gekomen maar ik heb geen honden die het leuk vinden om te hangen bij het water, 2,5 uur lopen en ik kom zeker maar ik begrijp de argumenten wel, ik moet er best een eindje voor rijden en dan vind ik dat niet leuk voor de hondjes... Die van mij houden namelijk van struinen door de bossen, bosjes en grasvelden, lekker de neus in de wind en genieten, het water hebben ze meestal na een minuutje of 10 wel weer gezien. en dat geld ook voor andere honden, uitzonderingen daargelaten.

Dus al we alsnog een flink stuk gaan lopen met een stel en anderen gaan lekker bij het water hangen dan kom ik anders sla ik over. Ik blijf het topic wel volgen en wie weet...

gr. Nicole
Moos
Zeer actief

nicolioo schreef:Ik zit net met veel enthousiasme dit hele topic door te lezen en kom nu net aan bij het stuk waar er ineens van 2,5 uur naar 0,5 uur wandelen wordt gegaan :boos: .
Jammer, ik had anders graag gekomen maar ik heb geen honden die het leuk vinden om te hangen bij het water, 2,5 uur lopen en ik kom zeker maar ik begrijp de argumenten wel, ik moet er best een eindje voor rijden en dan vind ik dat niet leuk voor de hondjes... Die van mij houden namelijk van struinen door de bossen, bosjes en grasvelden, lekker de neus in de wind en genieten, het water hebben ze meestal na een minuutje of 10 wel weer gezien. en dat geld ook voor andere honden, uitzonderingen daargelaten.

Dus al we alsnog een flink stuk gaan lopen met een stel en anderen gaan lekker bij het water hangen dan kom ik anders sla ik over. Ik blijf het topic wel volgen en wie weet...

gr. Nicole
Het is een uur lopen totaal (je moet ook nog terug he?), en bij het water kan ervoor gekozen worden daar omheen te lopen, da's ook een half uur, of alleen maar rond te hangen.

Ik moet zeggen dat ik je stukje tekst een beetje raar vindt, alsof we hondjes gaan pesten door ook bij het water rond te hangen :19:
Ik ken zat honden die zich dan prima vermaken hoor, inclusief die van mijzelf. Hebben we gisteren nog gedaan, was dikke pret. :wink:
Ik doe dat veel vaker, en naar het Vogelmeer lopen, daar spelen, en weer terug is voor alle honden waarmee ik dat gelopen heb erg veel lol.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”