Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

krabben, krabben en nog eens krabben!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

billyboy2
Zeer actief
Aantal honden: 2

krabben, krabben en nog eens krabben!

Ongelezen bericht door billyboy2 »

Toen ik Billy uit het asiel geplukt heb, had hij vlooien en een slechte hui.

Hij was in het asiel al ontvlooid maar omdat hij er nog maar kort zat had het nog niet echt geholpen. Dus direct nog een kuur eroverheen.

Toen ging het een aardig poosje goed, maar kreeg hij problemen met zijn ogen....
Da zei dat het meerder oorzaken kon hebben o.a.allergie.
Toen van alles geprobeerd.. ergens las ik op internet dat vegabrokken konden helpen tegen allergieproblemen voor het deze of gene.

Dus vegabrokken gekocht. En toen ging het heel goed.

Nu ben ik veel bij mams... en hier krijgt hij regelmatig of wel blikvoer of wel versvoer..
En nog steeds ging het goed..

Dus toen de vegabrokken op waren en de winkel waar ik ze wel haalden dicht was. Heb ik andere brokken gekocht.
Dat is zo'n 1.5 maand geleden.

Nu sinds een paar week, krabt en bijt hij zichzelf helemaal kapot..
Hij word om de 3/4 week ontvlooit met advantage, en ik kam hem elke dag... maar geen vlo te vinden..

Ook de katten zijn mijns inzien vlovrij, en die krabben niet.

Net bij da gebelt over de mogelijkheden van een allergietest... echter de assistente sprong hoog en laag dat Billy vlooien heeft. En moest hem maar eens goed ontvlooien.. Ook toen ik zei dat hij elke 3/4 week ontvlooit word, bleef ze volhouden dat hij toch vlooien heeft.

Maar als ik haar niet geloofde moest ik vanmiddag tijden telefonisch spreekuur maar even weer bellen.... en dat ga ik zeker doen...

Ik wil weten waar hij last van heeft... dat gekrab is niet alleen voor ons irritant... ook voor hem, hij draait soms helemaal door van de jeuk..

Nu ligt hij echter alweer een poosje in coma en krabt dan niet.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Ik denk dat het inderdaad een allergie kan zijn . Teveel ontvlooien lijkt mij ook niet goed. Het is toch allemaal gif...... :N:
Je zei dat hij het op de vegabrokken goed deed. Ik zou hem weer op die brokken zetten of helemaal overstappen op kvv. Als die winkel dicht is waar je de vegabrokken kocht, is er misscheien nog wel een andere winkel die ze heeft of via internet opzoeken.
Het is wel zielig voor Billy dat hij zo'n jeuk heeft....

Succes!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
billyboy2
Zeer actief

Het is ook verschrikkelijk zielig... en ook nog eens irritant... maar ja kan die hond ook niks aan doen.

Ja dat was mijn idee ook, terug zetten op vegabrokken.
Maar de laatste maanden kregen hij naast de vegabrokken ook wel blikvoer of duck diepvries.. en krabte hij amper.

Dus wij dachten dat het misschien niet van het vlees kwam...
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Ik zou met Billy even langs de d.a. gaan en dan mag de assistente aantonen dat het inderdaad vlooien zijn ............ Is dat inderdaad het geval dan ben jij uitgepraat maar is het dat niet dan kun je gelijk gaan overleggen van hoe nu verder.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
billyboy2
Zeer actief

Ik heb hem net nog weer ondersteboven gekeerd, maar kan echt niets vinden.

Hij zit nou weer vol overgave te krabben, en op zijn poten te bijten.

Om 4 uur kan ik bellen.... als ikhet niet vergeet...
coopertie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse Bulldog

Ongelezen bericht door coopertie »

blikvoer zou ik sowieso mee stoppen, is voer zonder toegevoegde waarde. Ik zou volledig overgaan op KVV maar als je dat niet ziet zitten dan zou een terugstap naar alleen Vegabrokken een optie zijn. Verder even helemaal niets ernaast geven en kijken of het over gaat.

Een allergietest kan op een later tijdstip nog :wink: eerst maar eens kijken of ze dan van de jeuk af komt.

@ inderdaad zou ik ook niet teveel middeltjes tegen vlooien geven, is puur vergif en 9 van de 10 keer niet nodig. Af en toe een teentje knoflook o.i.d. helpt vele malen beter!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

freskin schreef:Je zei dat hij het op de vegabrokken goed deed. Ik zou hem weer op die brokken zetten of helemaal overstappen op kvv.
I'm lost :denken:

Ik weet niet wat vegabrokken zijn, dus ik heb gegoogelt, en dat zijn vegetarische brokken. Dat is dus zonder vlees.

Waarom zou overzetten op kvv een even goed effect hebben als het tegenovergestelde, namelijk geen vlees? :19:

Niet lullig bedoeld verder, maar ik begrijp deze redenatie gewoon niet?

Mijn eerste reactie bij jeuk is juist dat over het algemeen kvv een goed idee is.
Dus op zich begrijp ik de vegabrokken ook niet, feitelijk :?

Kortom: ik snap er niks van, geloof ik :roll:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
coopertie
Vaste gebruiker

Marjoleine schreef:
freskin schreef:Je zei dat hij het op de vegabrokken goed deed. Ik zou hem weer op die brokken zetten of helemaal overstappen op kvv.

Ik weet niet wat vegabrokken zijn, dus ik heb gegoogelt, en dat zijn vegetarische brokken. Dat is dus zonder vlees.

Waarom zou overzetten op kvv een even goed effect hebben als het tegenovergestelde, namelijk geen vlees? :19:

Mijn eerste reactie bij jeuk is juist dat over het algemeen kvv een goed idee is.

omdat hij ook Duck krijgt en daar ook niet verkeerd op reageert :wink: . Er zijn maar weinig honden welke een totale allergie voor vlees hebben maar meestal voor andere toevoegingen (welke ook in Vegabrokken niet veel zitten maar dus ook niet in KVV). Vandaar mijn advies. Een hond dient eigenlijk wel vlees te eten en met alle respect: in de meeste brokken zit geen vlees, het is tenslotte drooggekookt en daardoor zijn alle goede bacterieen welke ze uit o.a. vlees halen ver te zoeken....
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Marjoleine schreef:

ligt aan de allergie.. mijn sam is allergisch voor granen en vlees behalve mais en rijst. daat reageerd hij nauwelijks op.

heeft de hond van TS net zoiets dan zou vega erg goed werken en zou KVV niet werken zoals het bij sam ook niet hielp.

sam krijgt nu trouwens rauwe vis maar dat terzijde
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:ligt aan de allergie.. mijn sam is allergisch voor granen en vlees behalve mais en rijst. daat reageerd hij nauwelijks op.

heeft de hond van TS net zoiets dan zou vega erg goed werken en zou KVV niet werken zoals het bij sam ook niet hielp.

sam krijgt nu trouwens rauwe vis maar dat terzijde
Ja, nou ja, als die hond het op vega en vlees goed deed en het gaat fout als er andere brokken komen, lijkt mij dat het aan die andere brokken ligt.

Dus die eruit gooien lijkt me logischer.

En aangezien hij niet krabde toen ie vega en vlees kreeg (bizarre combinatie trouwens ;) ) ligt het denk ik ook niet aan het vlees, maar gewoon aan de "gewone" brok.

Dus ik zou het eens alleen met kvv proberen en kijken wat er gebeurt.
Waarom zou je brokken geven trouwens als kvv kan?
Tenzij je geen vriezer kunt plaatsen lijkt me dat de aangewezen weg.
En ik gok dat het goedkoper is dan vega ook nog.

Afbeelding

billyboy2
Zeer actief

ik ben echt erg.... de hele middag: niet vergeten te bellen, niet vergeten te bellen. ga even wat anders doen, en ja hoor vergeten....

Hij krijgt maar heeeel af en toe wat blikvoer, das enkel als er een kat niet is dat hij dan het blikvoer krijgt.. anders zitten we weer met die half lege blikjes.

Ik heb net gister weer duck gehaald.... het enige wat de katten eten van dit merk was constant uitverkocht...

Misschien maar helemaal over zetten op duck? En dan geen brokken meer?
Is dan een bot voldoende om zijn tanden schoon te houden?

Ik heb ook een pak pens meegenomen.. dit is toch ook goed voor de darmflora?

Ja vega en vlees is inderdaad een rare combi.. Maar we voerden lang duck. en hadden toen maar 5 katten in huis, dan zit je weer met dat je een half stuk over hebt.. dus die ging naar de hond... en 's ochtend kreeg hij net als de katten gewoon zijn vegabrokken.
maar omdat hij dus goed reageerde op het vlees, dacht ik dat hij wel helemaal over kon op vlees. Dat is makkelijker te krijgen dan die vegabrokken...

Ik denk dat de vegabrokken wel wat goedkoper zijn.. dan duck.

Zal zo eens een bereking maken!
coopertie
Vaste gebruiker

billyboy2 schreef:ik ben echt erg.... de hele middag: niet vergeten te bellen, niet vergeten te bellen. ga even wat anders doen, en ja hoor vergeten....

Hij krijgt maar heeeel af en toe wat blikvoer, das enkel als er een kat niet is dat hij dan het blikvoer krijgt.. anders zitten we weer met die half lege blikjes.

Ik heb net gister weer duck gehaald.... het enige wat de katten eten van dit merk was constant uitverkocht...

Misschien maar helemaal over zetten op duck? En dan geen brokken meer?
Is dan een bot voldoende om zijn tanden schoon te houden?

Ik heb ook een pak pens meegenomen.. dit is toch ook goed voor de darmflora?

Ja vega en vlees is inderdaad een rare combi.. Maar we voerden lang duck. en hadden toen maar 5 katten in huis, dan zit je weer met dat je een half stuk over hebt.. dus die ging naar de hond... en 's ochtend kreeg hij net als de katten gewoon zijn vegabrokken.
maar omdat hij dus goed reageerde op het vlees, dacht ik dat hij wel helemaal over kon op vlees. Dat is makkelijker te krijgen dan die vegabrokken...

Ik denk dat de vegabrokken wel wat goedkoper zijn.. dan duck.

Zal zo eens een bereking maken!
ik zou zeker adviseren helemaal over te gaan op KVV. Overigens vind ik de gezondheid belangrijker dan de kosten maar dat terzijde :wink: . Het ligt er ook wel aan waar je het koopt en in welke aantallen. Je kunt ook een andere KVV proberen als het kostentechnisch beter is: KIVO en AHV bijvoorbeeld.

Pens is inderdaad wel goed en er is praktisch geen hond die daar niet tegen kan!

succes ermee hoor, altijd vervelend als het niet goed gaat met je hondje....
billyboy2
Zeer actief

Hoi,

Het maakt mij echt niet uit wat het kost!!

Maar zei dat van de bereking omdat iemand zei dat diepvries goedkoper is!

Hij heeft ook maanden op duur dieetvoer gestaan. Volgens mijn minst favo da was hij veel te dik na zijn castratie. Ik vond het wel iets mee vallen. Maar zij tilde het vel achter zijn kop op en beweerde dat het een dikke vetrol was.

Nu ziet hij er super uit. Kunt zijn ribben voelen(kon je toen ook al) maar nog kun je dat stuk vel achter zijn kop bijna over zijn kop trekken.

Mijn favo da zei later dat hij helemaal niet te dik is, eerder te dun. En dat haar collega nooit het had mogen beoordelen door dat vel op te trekken. Ach ja...

Hij heeft vanmorgen voor het eerst geen brokken gehad.... het vlees dat hij kreeg was behoorlijk weinig(wil natuurlijk niet teveel voeren, en netjes over de dag verdelen). En het was praktisch hap slik weg... en toen richting kattenbrokken natuurlijk... hond rechtsomkeerd en deur van bench dicht!

Dit word nog wel een probleem denk ik.... hij is altijd wel even zoet met zijn brokken.... maar met het vlees niet... en de katten eten heul langzaam....

Binnen hoe zo'n tijd moet er verandering optreden als het inderdaad aan het voer lag??

Heb ook even knoflook gekocht... hopenlijk vreet hij het... Het is wel poeder?? Is dat erg?? En hoeveel geven jullie? en hoe vaak?

En hoe vaak ontvlooien jullie met advantage?? We hebben hier ook 6 katten lopen waarvan aardig wat veel buiten komt.

En kan knoflook ook voor de katten helpen??
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Waarom wil je het verdelen?
Ik voer dan tweemaal daags, maar eenmaal zou ook volstaan.
Als ie wat gewend is en het gaat goed kun je ook dingen geven als kippennekken, dan heeft ie wat te doen ;)

Maar in principe vult vlees minstens zou goed als brokken, zo niet beter.
Alleen is het misschien sneller naar binnen, dat zou kunnen.
Blijkbaar lust ie het graag ;)

Ik zei dat van die kosten trouwens alleen als extra meegenomen hoor, niet als reden om over te stappen.
Maar ik zag wat die vegabrokken kostten, en dat vond ik behoorlijk prijzig. Vandaar.

Afbeelding

billyboy2
Zeer actief

De katten krijgen hier 2 keer per dag eten. 's ochtends met zijn alle brokjes, en 's avond allemaal op hun eigen plekje blikvoer.

Ik vind het dan zielig om de hond niks te geven.... dus daarom verdelen.

Net had hij met 1 hap alles op... en de katten waren net goed en wel begonnen...

Nou was mijn idee om er dan sperciebonen door heen te mengen.. dan is hij wat langer bezig zonder dat hij er dik van word.

Is dat wat of niet??

Wij hebben toevallig aardappeltjes met sperciebonen gegeten, en hadden nog wat over... dus dach even kijken of hij het lust.. en ja hoor geen probleem...
Maar dan eet/vreet billy ook alles..... heb nog niks gevonden wat hij niet wil eten..

Kippennekjes. Waar vind ik dat??
Sly~Byron
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Sharpei
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sly~Byron »

Onze Byron komt ook uit het asiel en heeft ook een allergie. In het asiel dachten ze dat het voor sierlijke producten was en hebben ze hem op vegabrokken gezet.

Wij hebben een allergie test laten doen en daar kwam uit, dat hij totaal niet allergisch was voor dierlijke producten. Hij heeft wel een allergie voor meelmijt en dat kan dus op alle brokken zitten, ook de vega brokken. Wij hebben toen besloten om direct over te stappen op vers en zijn toen voor energique 4 gegaan. Dit is speciaal voor honden met huidproblemen en hier doet ie het heel goed op.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

billyboy2 schreef:Kippennekjes. Waar vind ik dat??
Bij de poelier ;)

Er staan meerdere topics hier en daar over vers voeren, misschien moet je daar eens in gaan snuffelen.

Afbeelding

billyboy2
Zeer actief

Sly~Byron schreef:Onze Byron komt ook uit het asiel en heeft ook een allergie. In het asiel dachten ze dat het voor sierlijke producten was en hebben ze hem op vegabrokken gezet.

Wij hebben een allergie test laten doen en daar kwam uit, dat hij totaal niet allergisch was voor dierlijke producten. Hij heeft wel een allergie voor meelmijt en dat kan dus op alle brokken zitten, ook de vega brokken. Wij hebben toen besloten om direct over te stappen op vers en zijn toen voor energique 4 gegaan. Dit is speciaal voor honden met huidproblemen en hier doet ie het heel goed op.
Hoe gaat zo'n allergie test in zijn werk??? Net als bij mensen??

Waar kan ik dat energigue 4 krijgen??

Poelier kom ik niet, zal ik ook niet komen.
Zal mam eens vragen het voor mij op te halen.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

probeer carnibest anders eens, ztten meer stukken in, mijn honden zitten er veel langer aan dan aan duck omdat ze beetje moeten kauwen, en achteraf een pensstaafje had ik ook al eens gehoord, is iets duurder dan duck, maar veel verschild het tegenwoordig niet meer

sonja
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”