Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pitbul gamebred docu
Moderator: moderatorteam
- herejede
- Zeer actief
-
- Actief
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- Hanneke2
- Zeer actief
Wel een hele goeie documentaire, dit. Geeft echt inzicht in hoe het allemaal zo gekomen is.
Als mogelijke oplossing wordt hier weer de vergunning aangedragen die mensen zouden moeten hebben voordat ze een hond mogen hebben, maar ik geloof niet dat je daarmee voorkomt dat uitschot nog steeds honden blijft mishandelen op deze manier.
Doet u mij maar een vergunning, en een intensieve cusus voorafgaand aan het 'examen', voordat je een kind mag krijgen. En illegale kinders direct in beslag nemen en laten adopteren. Op die manier krijg je misschien een maatschappij waarin niet elke debiel kinderen mag krijgen die vervolgens sigarenhandelaars doodschieten, elkaar overhoop steken en honden elkaar laten mollen. (Hoewel ik dat nog niet eens het ergste vond in die documentaire, twee honden die elkaar willen killen vond ik veel minder schokkend dan het feit dat de honden die *niet* (meer) willen, ter plekke gruwelijk worden afgemaakt of dagenlang liggen te sterven.
Als mogelijke oplossing wordt hier weer de vergunning aangedragen die mensen zouden moeten hebben voordat ze een hond mogen hebben, maar ik geloof niet dat je daarmee voorkomt dat uitschot nog steeds honden blijft mishandelen op deze manier.
Doet u mij maar een vergunning, en een intensieve cusus voorafgaand aan het 'examen', voordat je een kind mag krijgen. En illegale kinders direct in beslag nemen en laten adopteren. Op die manier krijg je misschien een maatschappij waarin niet elke debiel kinderen mag krijgen die vervolgens sigarenhandelaars doodschieten, elkaar overhoop steken en honden elkaar laten mollen. (Hoewel ik dat nog niet eens het ergste vond in die documentaire, twee honden die elkaar willen killen vond ik veel minder schokkend dan het feit dat de honden die *niet* (meer) willen, ter plekke gruwelijk worden afgemaakt of dagenlang liggen te sterven.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Hanneke2
- Zeer actief
- herejede
- Zeer actief
- herejede
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
-
- Actief
ach als jij graag oude koeien uit de slooten wild blijven halen moet je dat zelf wetenMIP schreef:so what?Dit laat nog maar eens zien hoe mensen dit geweldig ras misbruikenworkingdog schreef:jezum ...die docu is al zou oud als de weg naar kralingen
maare dat misbruik is wel de reden dat het ras bestaat,,,,, dus tja
en trouwens als ik nou een docu zou maken zou ik toch zoizo het fatsoen nemen om die gene laten uitpraten
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Wat is dat voor onzin. En hoezo hebben ze die mensen niet
uit laten praten, was jij erbij, en zat jij achter de camera?
Maar hieruit kan ik opmerken dat jij het helemaal niet erg
vind dat er misbruik gemaakt word van die honden.
Want als die hondengevechten er niet zouden zijn, betekent niet
meteen dat het ras dan uitsterft, dan zou het ras tenminste een
goede achtergrond hebben. Dat is wat ik denk..
uit laten praten, was jij erbij, en zat jij achter de camera?
Maar hieruit kan ik opmerken dat jij het helemaal niet erg
vind dat er misbruik gemaakt word van die honden.
Want als die hondengevechten er niet zouden zijn, betekent niet
meteen dat het ras dan uitsterft, dan zou het ras tenminste een
goede achtergrond hebben. Dat is wat ik denk..
-
- Vaste gebruiker
Ik lees zo tussen de regels alsof je dat goedkeurd die hondengevechten ,ooit werden ze daarvoor gefokt maar de mensen evolueren toch met de jaren ,en dit is toch echt niet meer nodig dacht ik .workingdog schreef:ach als jij graag oude koeien uit de slooten wild blijven halen moet je dat zelf wetenMIP schreef:so what?Dit laat nog maar eens zien hoe mensen dit geweldig ras misbruikenworkingdog schreef:jezum ...die docu is al zou oud als de weg naar kralingen
en trouwens als ik nou een docu zou maken zou ik toch zoizo het fatsoen nemen om die gene laten uitpraten
-
- Actief
- Hanneke2
- Zeer actief
Eh, deze documentaire maakte juist heel duidelijk dat de pitbull tijdenlang *het* huisdier van de Amerikanen was, gewoon een stoere betrouwbare gezinshond, en wat ik begrijp ook heel wat socialer naar andere honden dan de gemiddelde staff die hier nu over straat loopt. Pas *na* die glorieperiode is het misgegaan, dus je lult nogal uit je nek.workingdog schreef:ach als jij graag oude koeien uit de slooten wild blijven halen moet je dat zelf wetenMIP schreef:so what?Dit laat nog maar eens zien hoe mensen dit geweldig ras misbruikenworkingdog schreef:jezum ...die docu is al zou oud als de weg naar kralingen

Wie kreeg niet de kans om uit te praten dan? En wat is er volgens jou dan niet gezegd in die docu?en trouwens als ik nou een docu zou maken zou ik toch zoizo het fatsoen nemen om die gene laten uitpraten
- Hanneke2
- Zeer actief
Je moet hem helemaal kijken. Het is inderdaad hier en daar best heel schokkend, maar er zit ook een heel stuk positieve dingen in over herplaatste honden, en het is in mijn ogen gewoon een hele goeie documentaire.anica schreef:ik heb maar een klein stukje gekeken, maar heb zitten janken als een klein kind.