Zalfje mee etc, maar nu vraag ik me opeens af of ze eigenlijk wel mag zwemmen, dat was ik helemaal vergeten te vragen..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zwemmen met oorontsteking?
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
zwemmen met oorontsteking?
Ik kom net terug van de dierenarts met Gol en ze heeft een flinke oorontsteking
Zalfje mee etc, maar nu vraag ik me opeens af of ze eigenlijk wel mag zwemmen, dat was ik helemaal vergeten te vragen..
-
gerritte
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Gollum
- Zeer actief
Ships daar was ik al bang voor.. Natuurlijk sprong ze gelijk in de sloot toen we terugkwamengerritte schreef:Met een oorontsteking mag je ze niet laten zwemmen.
Beterschap met Gollum
groetjes gerritte
Dat word dan maar even een week aanlijnen bij het water, of andere routes nemen anders vind ik het ook zielig.
We moeten helemaal terugkomen volgende week om het nog even te laten zien zo erg was het
Ik voel me helemaal een slecht vrouwtje dat ik niet eerder ben gegaan, ik dacht dat ze gewoon water in dr oren had en daarom zo flapperde
Ze waren ook helemaal niet zo vies..
-
gerritte
- Actief
Even het water met haar mijden, totdat dr oren weer helemaal goed zijnGollum schreef:Ships daar was ik al bang voor.. Natuurlijk sprong ze gelijk in de sloot toen we terugkwamengerritte schreef:Met een oorontsteking mag je ze niet laten zwemmen.
Beterschap met Gollum
groetjes gerritte![]()
Dat word dan maar even een week aanlijnen bij het water, of andere routes nemen anders vind ik het ook zielig.
We moeten helemaal terugkomen volgende week om het nog even te laten zien zo erg was het![]()
Ik voel me helemaal een slecht vrouwtje dat ik niet eerder ben gegaan, ik dacht dat ze gewoon water in dr oren had en daarom zo flapperde
Ze waren ook helemaal niet zo vies..
Je kan het meestal ook wel even aan ruiken als ze flapperen, dan ruik je het meestal wel
groetjes gerritte

- Gollum
- Zeer actief
Ja dat kon ik me ook nog herinneren dat je eraan moest ruiken, maar ik rook niks vreemdsgerritte schreef:Even het water met haar mijden, totdat dr oren weer helemaal goed zijnGollum schreef:Ships daar was ik al bang voor.. Natuurlijk sprong ze gelijk in de sloot toen we terugkwamengerritte schreef:Met een oorontsteking mag je ze niet laten zwemmen.
Beterschap met Gollum
groetjes gerritte![]()
We moeten helemaal terugkomen volgende week om het nog even te laten zien zo erg was het![]()
Ze waren ook helemaal niet zo vies..![]()
Je kan het meestal ook wel even aan ruiken als ze flapperen, dan ruik je het meestal wel![]()
groetjes gerritte
Nou rook ik ook best veel sigaretten dus is mijn reukvermogen wat verpest denk ik
Het was echt dat ze bleef flapperen en krabben aan dr oor, ze zagen er niet echt vies uit. Totdat ze zalf in dr oren kreeg bij de DA en eens even flink schudde, de klodders vlogen zo in het gezicht van de assistente :N:
(die kon er gelukkig om lachen
-
gerritte
- Actief
Gollum schreef:Ja dat kon ik me ook nog herinneren dat je eraan moest ruiken, maar ik rook niks vreemdsgerritte schreef:Even het water met haar mijden, totdat dr oren weer helemaal goed zijnGollum schreef:Ships daar was ik al bang voor.. Natuurlijk sprong ze gelijk in de sloot toen we terugkwamengerritte schreef:Met een oorontsteking mag je ze niet laten zwemmen.
Beterschap met Gollum
groetjes gerritte![]()
Ze waren ook helemaal niet zo vies..![]()
Je kan het meestal ook wel even aan ruiken als ze flapperen, dan ruik je het meestal wel![]()
groetjes gerritte![]()
Nou rook ik ook best veel sigaretten dus is mijn reukvermogen wat verpest denk ik![]()
Het was echt dat ze bleef flapperen en krabben aan dr oor, ze zagen er niet echt vies uit. Totdat ze zalf in dr oren kreeg bij de DA en eens even flink schudde, de klodders vlogen zo in het gezicht van de assistente :N:
(die kon er gelukkig om lachen)
Meestal als ze flink lopen te flapperen en te krabben kan je er wel van uitgaan dat ze last van dr oren hebben, vooral omdat labjes nogal veel zwemmen

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik mag mijn honden van mijn dierenarts wel laten zwemmen met een oorontsteking, mits ik het oor van te voren lekker in de zalf zet en de honden niet in de eerste de beste gore sloot laat springen, maar in de rivier mag het wel.
Twee weken geleden had Donna ook een fikse oorontsteking met veel pus onderin het oor. Het was toen zo bloedjeheet en met toestemming van de dierenarts heeft ze dus gewoon heerlijk kunnen afkoelen in het water. Oortje is trouwens prima genezen, ondanks het zwemmen
.
Twee weken geleden had Donna ook een fikse oorontsteking met veel pus onderin het oor. Het was toen zo bloedjeheet en met toestemming van de dierenarts heeft ze dus gewoon heerlijk kunnen afkoelen in het water. Oortje is trouwens prima genezen, ondanks het zwemmen
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Gollum
- Zeer actief
Ik vraag me bij Gollum af in hoeverre dat verstandig is, ze heeft af en toe de neiging om dingen op te duiken van de bodem en stopt dan dr hele kop in het water :N:MoniqueDM schreef:Ik mag mijn honden van mijn dierenarts wel laten zwemmen met een oorontsteking, mits ik het oor van te voren lekker in de zalf zet en de honden niet in de eerste de beste gore sloot laat springen, maar in de rivier mag het wel.
Twee weken geleden had Donna ook een fikse oorontsteking met veel pus onderin het oor. Het was toen zo bloedjeheet en met toestemming van de dierenarts heeft ze dus gewoon heerlijk kunnen afkoelen in het water. Oortje is trouwens prima genezen, ondanks het zwemmen![]()
.
Misschien kan ik haar wel aan de lange lijn een beetje laten poedelen als het heel warm is. Het is gewoon echt een watermonster
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Donna gelukkig niet :N:Gollum schreef: Het is gewoon echt een watermonster
Nee, maar effe zonder gekheid..., Donna's motto is "een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
Ze speelt dan niet altijd voor diepzeeduiker, maar ze gaat wel eens koppie onder als ze achter haar bal aanspringt.
Als je er toch voor kiest om Gollum te laten zwemmen, dan kun je ook iets langer doorzalven
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Gollum
- Zeer actief
Ik kijk inderdaad wel even hoe lang het duurt. Normaal mag ze namelijk echt altijd van me zwemmen, ze zwom pas met 7 of 8 maanden maar vanaf die tijd heeft ze geen dag overgeslagenMoniqueDM schreef:Donna gelukkig niet :N:Gollum schreef: Het is gewoon echt een watermonster.
Nee, maar effe zonder gekheid..., Donna's motto is "een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd".
Ze speelt dan niet altijd voor diepzeeduiker, maar ze gaat wel eens koppie onder als ze achter haar bal aanspringt.
Als je er toch voor kiest om Gollum te laten zwemmen, dan kun je ook iets langer doorzalven.
Zelfs toen er ijs lag in de winter en ze niet mocht van mij zocht ze nog bevroren waterplassen op om die maar kapot te maken en in te gaan staan
Helemaal niet meer zwemmen vind ik dus best sneu. Ik zal het volgende week nog wel even vragen aan de dierenarts wat hij ervan vind.
-
Muk
- Gollum
- Zeer actief
Pffff het is wel een gewurg om die zalf in die oren te krijgen zeg :N:
Bij de da moesten we haar met z'n 3en vasthouden om in de oren te kijken en te zalven, ze gaven de tip om het thuis met z'n 2en te doen maar ik ben in m'n eentje.. Dus sluit ik ons op in de keuken, ga ik op m'n hurken zitten met Gol tussen m'n benen, 1 arm om Gol heen die gelijkertijd een oor opzij houd en met de andere voorzichtig proberen te zalven. Wat een gedoe :N:
Ik ben blij dat ze me zo vertrouwt dat ik zo over haar heen mag zitten en in de houdgreep houden, arm beessie
Bij de da moesten we haar met z'n 3en vasthouden om in de oren te kijken en te zalven, ze gaven de tip om het thuis met z'n 2en te doen maar ik ben in m'n eentje.. Dus sluit ik ons op in de keuken, ga ik op m'n hurken zitten met Gol tussen m'n benen, 1 arm om Gol heen die gelijkertijd een oor opzij houd en met de andere voorzichtig proberen te zalven. Wat een gedoe :N:
Ik ben blij dat ze me zo vertrouwt dat ik zo over haar heen mag zitten en in de houdgreep houden, arm beessie
- coopertie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Annemiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
- Aantal honden: 2
- Contacteer: