Ohana moet tegen het bezoek eerst een 10 tot 30 seconden flink blaffen en grommen. Ik houdt haar dan bij de halsband (die doe ik ook altijd eerst om voor er iemand binnenkomt behalve familie).
Vaak zeggen ze meot je niet doen, maar als ik dat niet doe hangt ze in de mouwen :N: Maar goed even vasthouden tot ze uitgeraasd is en ze alleen nog wat geluid maakt en dan kan ik haar loslaten. Mensen moeten dan nog even negeren tot ze goed heeft kunnen snuffelen en dan is ze niet meer bij de mensen weg te houden omdat ze geknuffeld wil worden en geaaid
Er zijn tot nu toe 2 personen waar ze niet veel van moet hebben. 1 moest ik altijd opletten als die binnen was. Tot ik er bij mn ouders achterkwam WAAROM ze zo tekeer ging. Meneer deed de bril op de neus, hoofd stukje naar beneden en dan boven de bril door van met hoofd schuin naar beneden en beetje van opzij, strak aankijken.
De honden die me op mn werk ooit hebben willen bijten keken me net zo bedreigend aan als die man naar mijn hond. Ik heb hem toen gezegd dat dat de reden is. Hij snapte er niks van, geprobeerd uit te leggen, maar nog snapte hij het niet waarom ze dan zo tekeer ging. Maar goed hij heeft het niet meer gedaan en de laatste keer dat ze hem gezien heeft was ze rustig
1 persoon heeft ze maar 1 keer gezien, maar dat was echt heeeeeel erg mensenkennis hahaha. Het is ook niet mijn persoon en ze is een beetje vreemd.
En kinderen vindt ze niks onder een jaar of 8. Daarboven wel, zolang ze rustig zijn
Mijn eigen kleintje van nu 5 mnd doet ze het gelukkig heeeel goed mee! Gister zelfs voor het eerst haar kop tegen de beentjes aangelegd om echt contact te zoeken, nadat ze een tijd bij mn ouders in de kamer had gezeten omdat er iemand bang voor was. En ik haar ook even bij mn kleintje wilde betrekken die lekker bij dr mobiel op de grond lag. Was zooooo lief dat ze echt keek van ooooohhhh iemand bekends!
Groetjes Marieta