Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

minder geld-> kleine hondjes, meer geld-> grote(re) ho

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

WiLuna
Zeer actief
Mijn ras(sen): cocker spaniel kruising
Aantal honden: 1
Contacteer:

minder geld-> kleine hondjes, meer geld-> grote(re) ho

Ongelezen bericht door WiLuna »

iemand die dat laatst tegen me zei ;)

Mensen met een normaalnietechtveelinkomen hebben kleine hondjes (kunnen grote honden niet betalen)

Mensen met aardiginkomengenoeggeld hebben grote(re) honden en vaak ook meerdere.

Graag jullie mening :D
bazinnetje van Maya (24-08-09)
Afbeelding
-------------------------------------------------
A clean house is a sign of a broken computer ;)
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Het is natuurlijk wel zo dat kleine hondjes minder eten, goedkoper zijn bij de da bij bv een narcose omdat het vaak per gewicht gaat.

Maar een hond kost gewoon geld. En ook een kleintje kan véél gaan kosten als er iets mee is. Hij moet toch ook inentingen, eten en alles nog meer.

Denk dus wel dat een kleintje hondje minder (kan) kosten, maar dat het niet uit moet maken bij de aanschaf of je nu veel of weinig geld hebt. Denk je geen geld te hebben voor een grote hond... dan zou ik persoonlijk ook geen kleintje nemen.

Enne... dan zou ik aardiggenoeginkomen hebben... waar is dat geld?????? : :denken: :mrgreen:
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Qua aanschafprijs zie je toch wel dat juist de kleinere (mode)hondjes meer geld moeten opbrengen dan de grotere rassen.
WiLuna
Zeer actief
Mijn ras(sen): cocker spaniel kruising
Contacteer:

Ongelezen bericht door WiLuna »

ging meer overhet geld wat je kwijt bent in de verzorging, dierenarts etc. en niet over de aanschaf.
Ik sluit me aan bij Daisy :) zo denk ik er ook over.

Maar bijv. een verzekering is bij grotere honden volgens mij ook aanzienlijk duurder?
bazinnetje van Maya (24-08-09)
Afbeelding
-------------------------------------------------
A clean house is a sign of a broken computer ;)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

voor de prijs van een Chi heb ik 3 stamboom mechelaars :N:
dus qua aanschaf ben ik het er niet mee eens, maar qua voer entingen etc. zul je met een grotere hond altijd meer kwijt zijn natuurlijk. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Yep ik ben dan ook stinkend rijk :pffff:

Tuurlijk niet 't is een kwestie van waar je prioriteiten liggen, voor de honden doe ik veel extra's naast m'n werk en voorzie ze zo van voer en dergelijke.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Tsja, voor mij gaat het indirect wel een beetje op. Ik zou dolgraag een Duitse Dog willen hebben, maar ik woon in een flatje. Als ik meer geld zou hebben, kon ik een grotere woning betalen, en dus de dog ook huisvesten, wat nu dus niet kan. Dus in die vorm klopt het wel, voor mij dan. Qua voeding en da-kosten en dergelijke.... Tsja, dat kan ook met een malthezer of met een htk kat flink in de papieren gaan lopen, dus dat vind ik dan weer te kort door de bocht voor deze stelling. :wink:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb kleine hondjes omdat ik grote honden onhandig vind. (niet dat Ziva nu heel klein is maar ok). Dat heeft voor mij weinig met geld te maken.

Maar ik denk dat als je echt geen geld hebt je ook geen klein hondje moet nemen. Voer e.d. hoeft namelijk allemaal niet zo duur te zijn, het ge-emmer begint pas echt als ze wat krijgen en dan is het bij een kleine hond ook duur :19:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Het gaat voor mij wel een beetje op. Ik vind Duitse Doggen echt helemaal te gek (na de labrador) maar heb toch echt een auto, groot huis, grotere vriezer (zo'n 2 kilo vlees per dag) en dito salaris nodig wil ik dat kunnen houden.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik heb grote honden omdat ik kleine hondjes handenvol werk vind :19: , ze zijn bedrijviger in huis, dribbelen de hele dag om je heen.
met deze mannen geen last van :smile2:
Flo'ke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flo'ke »

Pff..ik denk niet dat het daar iets mee te maken heeft..
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

qwa eten is het natuurlijk een heel verschil , van 1 bak voer van een dog kan je 10 nakers laten eten :mrgreen: Maar ik denk dat de DA kosten er het meeste inhakken :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

grote honden, grote prijzen. dat geldt dus idd voor wormenkuren, narcose, (auto) eten, etc. etc. ook voor mooie leren halsbanden ;). weer niet voor entingen want die zijn gelijk qua prijs voor grooot en klein.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

jip007 schreef:qwa eten is het natuurlijk een heel verschil , van 1 bak voer van een dog kan je 10 nakers laten eten :mrgreen: Maar ik denk dat de DA kosten er het meeste inhakken :wink:
Ja dat wilde ik zeggen, wat 1 dog eet daar kan ik 3 Gollums van laten eten :mrgreen:
En er zijn nog wel meer dingen waar je een stuk duurder mee uit bent als je grotere honden wilt houden.
Als ik meer geld had had ik meer (grote) honden gehad, laat ik het zo stellen.
Flo'ke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flo'ke »

Je hebt ook mensen die wekelijks naar de kapper gaan..dat doe ik dan alweer niet..
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Een grote hond kan ik op dit moment niet betalen. Voor een echte grote hond moet ik een andere auto, een grotere vriezer en dus een groter huis want een grotere vriezer gaat hier moeilijk passen. Dit past allemaal niet binnen mijn budget dus de tweede hond die hier gaat komen wordt een middelmaatje. Die past teminste in mijn auto en in mijn halletje(als ik de deur naar de kamer open laat staan, anders past alles groter dan een cairn ook niet in mijn hal)

Tuurlijk is een kleine hond goedkoper bij de dagelijkse verzorging, voeding, wormenspul ed zijn voor een kleine goedkoper dan voor een grote. Maar als je pech hebt dan kan een kleine hond ook heel duur zijn.
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

kiki78 schreef:
Maar als je pech hebt dan kan een kleine hond ook heel duur zijn.
dat is ook zo , maar krijgt een grote wat dan is het nog veel duurder. Neem alleen al een AB kuurtje , dat kost geen drol voor een hondje als Flirt , maar voor een dog loopt dat aardig op :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
starfleet
Erelid

Re: minder geld-> kleine hondjes, meer geld-> grote(re

Ongelezen bericht door starfleet »

WiLuna schreef:iemand die dat laatst tegen me zei ;)

Mensen met een normaalnietechtveelinkomen hebben kleine hondjes (kunnen grote honden niet betalen)

Mensen met aardiginkomengenoeggeld hebben grote(re) honden en vaak ook meerdere.

Graag jullie mening :D
Nee, geloof ik niet zo in, niet heel hard in ieder geval. Ik zie in de goedkope wijken toch ook veel van die bullachtigen en behoorlijk wat Staffords die toch niet al te licht zijn . Ook kleintjes, maar vaak hebben mensen er een paar. Goldens heb je dan weer overal, door alle rangen en standen heen. Kooikers over het algemeen toch ruim bovenmodaal. Het zit meer in de rassen denk, niet in de grootte.

Of het moet in het extreme zijn: Doggen idd daar moet je ruimte voor in huis en in de auto hebben. Die zie ik hier in de buurt eigenlijk niet. Het enige stel dat er een had leefde van de bijstand overigens.

Anne
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb 3 honden waar ik alle kosten makkelijk voor kan betalen, maar ik vind het onzin omtzeggen dat mensen met een keline beurs kleine hondjes hebben omdat dat goedkoper zou zijn...kreeg vorug jaar een rekenign van Tyson voor d eoperatie van zijn tumor..nou was zeker niet goedkoop hoor :neenee:

Ik heb d ehonden die ik wil hebben en de hoeveelheid...en ja ik zorg dat ijn honden niets tekort komen.
Afbeelding
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

De aanschafprijs van kleine hondjes kan best oplopen, ik vond mijn sheltie nou niet goedkoop :wink: Kleine honden krijgen over het algemeen kleinere nesten en zijn daardoor duurder heb ik gelezen.
Met het eten zal een kleinere hond stukken goedkoper zijn, maar cursussen, inschrijvingen shows/wedstrijden, jaarlijkse inenting enc ben je net zo veel kwijt als met grote honden.
Fellow krijgt niet het goedkoopste voer, ik weet niet of ik dat voor een grote hond had kunnen doen.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Het is betrekkelijk, het duurst ben ik uitgeweest met ons kleine inmiddels overleden hondje Hopie qua dierenartsen.
Ik krijg veel vleesaanbiedingen omdat ik in het groot inkoop dus dat valt ook wel mee maar inderdaad, kleine hondjes zijn grosso modo goedkoper dan grote. Om dat te koppelen aan een inkomen vind ik vreemd :wink:
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Nee, ik denk niet dat je het zo zwart/wit kunt stellen dat lagere inkomens alleen kleine hondjes zouden hebben. Een klein hondje is qua eten natuurlijk wel veel goedkoper dan een grote hond, maar als zo'n hondje naar de trimmer moet, of je hebt pech dat hij ziek wordt, lopen de kosten ook hoog op. :19:
Paris Hilton heeft ook een Cihuahua.....en zij heeft toch wel een behoorlijk inkomen.... :mrgreen:

Het is inderdaad vaak prioriteiten stellen. De een gaat drie keer per jaar met vakantie, drinkt en rookt, wat ook aardig op kan lopen.
Maar het is wel zo dat als je b.v een Duitse dog wilt aanschaffen, je toch aardig wat geld nodig zult hebben voor voeding en vervoer e.d
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik denk dat het is waar je je hart heb liggen en wat je daarvoor over heb. Of dat nu met veel of weinig geld te maken heeft betwijfel ik want je maakt keuzes.
Zolang je achter die keuze staat is er denk ik weinig aan de hand alhoewel ik wel vind dat iemand die bijv 2 doggen heeft, een gezin moet onderhouden van een uitkering, zich toch moet afvragen of ze wel zinnig bezig zijn, hoe leuk ze het ook vinden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik denk dat het enorm grote financiele verschil voornamelijk om de hoek komt kijken als je een kaninchen Teckel met een Leonberger gaat vergelijken.
Voor Vera's eten ben ik natuurlijk wat meer kwijt dan voor dat van Saar, maar dat gaat dan om bedragen in de trant van koop zelf een paar flessen cola minder ofzo.
Afbeelding
SevenofNine
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door SevenofNine »

Nou...ik weet niet of dat wel zo zit. Ik heb 3 kleintjes ( = een grote :) en aan eten etc ben ik niet echt kapitalen kwijt. Ik ben veel geld kwijt aan de medicijnen voor Eva ( artrose), de therapie voor Eva ( hydrotherapie) en als ze naar de dierenarts moeten kunnen zij weer een personeelsuitje houden. Dat zijn de dure dingen. Of je dan met een grote of kleine gaat, prijs blijft hetzelfde MITS er geopereerd moet worden. Daar betaal je je natuurlijk al blauw voor maar dat gaat ( hier tenminste) ook nog eens op gewicht. Ik heb 3 teefjes, alle 3 laten "helpen", dat hakt er wel lekker in dan. Gebitsreinigen etc gaat ook naar gewicht en als je dan bv een leonberger hebt betaal je gewoon meer. Maar arm of rijk..je doet het toch wel lijkt me als het moet.

Het enige verschil wat ik wel zie is in het ras hondje. De wat welgestelde mensen willen/kunnen gemakkelijker veel geld neer tellen voor een rashond-naar-keuze. Wij wilden altijd graag een sheepdog maar een beetje sheepdog is voor ons gewoon niet te betalen. ( 1000-1500 euro)

Ik denk dat daar wel verschil inzit.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Noële schreef:Kleine honden krijgen over het algemeen kleinere nesten en zijn daardoor duurder heb ik gelezen.
Terwijl men dan weer 'niets' kwijt is aan voer e.d. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

SevenofNine schreef: Of je dan met een grote of kleine gaat, prijs blijft hetzelfde MITS er geopereerd moet worden. Daar betaal je je natuurlijk al blauw voor maar dat gaat ( hier tenminste) ook nog eens op gewicht.
Ik denk dat je bedoelt: tenzij er geopereerd moet worden

Maar ik denk niet dat het zo is dat mensen met minder geld kleinere hondjes hebben.
Als ik zo eens om me heen kijk zie ik toch vrij veel grote honden bij mensen die echt maar weinig geld hebben om van te leven.
:zweep:
dotje
Actief

Ongelezen bericht door dotje »

ik vind het best raar dat mensen grote honden niet kunnen betalen. oja die zijn nartuurlijk duurder toch? en kleine honden zijn weer goedkoper toch of heb ik het fout? :denken:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Slaat helemaal nergens op.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

SevenofNine schreef:Of je dan met een grote of kleine gaat, prijs blijft hetzelfde MITS er geopereerd moet worden.
nou, het verschil tussen bijvoorbeeld een antibiotica kuurtje of een vlooienbehandeling bij een kleine of grote hond is ook aanzienlijk hoor (frontline):

klein: 26.50Euro
groot: 38.75Euro
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”