Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wanneer is jou hond in zijn element? rastypische eigenschap?
Moderator: moderatorteam
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russells!
- Contacteer:
Al m'n jack's willen graag bij mij in de buurt zijn en overal mee helpen (als is dat vaak tegenwerken in plaats van helpen.... :N: ). Naast het actief bezig zijn samen met de baas (zoals behendigheid, racen enzo) vinden ze het ook super om geurtjes van hazen, patrijzen en fazanten achterna te gaan en uiteindelijk het wild weg te laten rennen/vliegen.
Zolang ze maar heel de tijd in de buurt van ze baas zijn vinden ze eigenlijk alles leuk.
Zolang ze maar heel de tijd in de buurt van ze baas zijn vinden ze eigenlijk alles leuk.
Nanni vind trouw zijn en lekker meelopen met baasje het fijnst van allemaal, als ze maar bij baasjes is. Dat is echt haar ding.
Tuana vindt werken geweldig, pakwerk, gewoon dingen pakken als je het vraagt, als ze maar wat te doen hebt.
Noah vindt nu alles nog leuk
vooral been en armstellen is ze een kei in 
Tuana vindt werken geweldig, pakwerk, gewoon dingen pakken als je het vraagt, als ze maar wat te doen hebt.
Noah vindt nu alles nog leuk

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Isabel is een supergoeie mollenvanger. Muizen doet ze ook.
Orpa vindt spoortjes vooral leuk, mollenvangen vindt ze stom.
Eenden opstoten vindt ze super (nee, dat mag ze niet, maar ze doet het toch).
Isabel is dus reuze rastypisch en Orpa is meer een stropertje.
Ook wel rastypisch dus eigenlijk
Rinne Roos is dol op apporteren en dan bij voorkeur dooie beesten. Die vindt ze ook wel zelf, daar doet ze niet zo moeilijk over. :N:
En verder sporen uitwerken natuurlijk, en dat alles wél samen met de baas!
Heel rastypisch dus
Ook wel rastypisch dus eigenlijk

Rinne Roos is dol op apporteren en dan bij voorkeur dooie beesten. Die vindt ze ook wel zelf, daar doet ze niet zo moeilijk over. :N:
Heel rastypisch dus

Laatst gewijzigd door Marjoleine op 22 aug 2008 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
dongo is een kruising: mechelse herder x engelse bulldog x cocker spaniel x nog iets...
het waken van huis/baasje vindt hij geweldig!(herder en bulldog eigen)
ook speuren en jagen vindt hij te gek, als hij een vogel of eend ziet dan ben ik hem kwijt haha, gelukkig krijg ik het langzaam controleerbaar(cocker eigen)
daarbij vindt hij water ook nog eens helemaal het einde en springt dus ook in elke plasje water wat die tegenkomt...
wat een hond als ik het zo bekijk
van alles wat dus
het waken van huis/baasje vindt hij geweldig!(herder en bulldog eigen)
ook speuren en jagen vindt hij te gek, als hij een vogel of eend ziet dan ben ik hem kwijt haha, gelukkig krijg ik het langzaam controleerbaar(cocker eigen)
daarbij vindt hij water ook nog eens helemaal het einde en springt dus ook in elke plasje water wat die tegenkomt...
wat een hond als ik het zo bekijk
van alles wat dus

-
- Zeer actief
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Door het bos of over de hei rennen, haar neus achterna
En pas terugkomen wanneer ze geen spoortjes meer kan vinden
(wel rastypisch, denk ik -- in elk geval de onafhankelijkheid).
En verder bij mij op schoot zitten
Edit: toevoeging

En verder bij mij op schoot zitten

Edit: toevoeging
Laatst gewijzigd door tekkel op 23 aug 2008 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Mag ik Isabel even lenen? Hier weer een mol in de tuin. Taro heeft de tuin al omgegraven, maar de mol is er nog steedsMarjoleine schreef:Isabel is een supergoeie mollenvanger. Muizen doet ze ook.
Ook wel rastypisch dus eigenlijk![]()
Heel rastypisch dus

Maar even ontopic, Taro vindt speuren echt geweldig, best wel rastypisch dus.
Sita wil het liefst rennen achter een bal aan. Volgens mij is dat wel redelijk rastypisch voor zowel de labrador als de drent.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- dragonsstarr
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij mij is het bij al mn staffies eigenlijk hetzelfde,
zodra ze mee mogen wandelen/rennen dan zijn ze echt in hun element, zeker als ze daarbij nog kunnen zwemmen !! en wanneer ik savonds op de bang ga zitten dan willen ze allemaal bij mij zitten en dan zijn ze niet meer van de bank af te krijgen
zodra ze mee mogen wandelen/rennen dan zijn ze echt in hun element, zeker als ze daarbij nog kunnen zwemmen !! en wanneer ik savonds op de bang ga zitten dan willen ze allemaal bij mij zitten en dan zijn ze niet meer van de bank af te krijgen

Groetjes Priscilla
Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004
Legend Of The Starr DayDream

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004
Legend Of The Starr DayDream

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
- Domie
- Zeer actief
- Contacteer:
Paco is helemaal in zijn element als hij op een open vlakte helemaal even voluit kan gaan. En het liefst nog achter wild aan ook maar dat hoeft nog niet eens.
Joep, als ie maar mee mag. Hij wil overal mee naar toe en het liefdt altijd op schoot of gedragen worden.
Joep, als ie maar mee mag. Hij wil overal mee naar toe en het liefdt altijd op schoot of gedragen worden.
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
- dretje
- Zeer actief
Takkii is dol op......
graven!!!!
maar ook apporteren, trekspelletjes, zoeken (vooral als je het woord konijntje erbij noemt...rare beest weet niet eens wat een konijn is volgens mij)
rondjes racen door de tuin.
en slapen (na al dat energievretende gedoe)
En is dat raseigen? Takkii is voelt zich het ene moment teckel en het andere moment jack russel dus....
oja en af en toe voelt hij zich al een deense dog "want dat wordt hij als hij groot is "volgens onze kinderen
graven!!!!
maar ook apporteren, trekspelletjes, zoeken (vooral als je het woord konijntje erbij noemt...rare beest weet niet eens wat een konijn is volgens mij)
rondjes racen door de tuin.
en slapen (na al dat energievretende gedoe)
En is dat raseigen? Takkii is voelt zich het ene moment teckel en het andere moment jack russel dus....
oja en af en toe voelt hij zich al een deense dog "want dat wordt hij als hij groot is "volgens onze kinderen
- saffie
- Zeer actief
Saffie is in haar element als we naar een veldje gaan om te trainen en met de bal te spelen. Als ik dan weer naar huis loop wil ze nog niet weg. Wat we trainen maakt niet zoveel uit. En de zeldzame keer dat ze achter een haas aan zit is ze ook helemaal in haar element. Ik ga er vanuit dat ze een stabij x border is en dan is het wel typisch dat ze deze twee dingen helemaal te gek vind.
Boy wil het liefste de hele dag met de bal spelen, en ik vind de manier waarop hij reageert op speeltjes typisch border. Verder is hij in zijn element als hij los mag rondhobbelen om overal te snuffelen, plasjes te likken en tegen elke boom te piesen. Dat vind ik meer typisch reu.
Boy wil het liefste de hele dag met de bal spelen, en ik vind de manier waarop hij reageert op speeltjes typisch border. Verder is hij in zijn element als hij los mag rondhobbelen om overal te snuffelen, plasjes te likken en tegen elke boom te piesen. Dat vind ik meer typisch reu.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- It's Me!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
- Contacteer:
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Giada en Yenthe zijn overal voor in. Maar een rastypische eigenschap is graven en zwemmen. En dat doen ze naar hartenlust.
Eenden moeten maken dat ze weg zijn als ze te water gaan en bergen met zand moeten vlak....
Ook molshopen zijn geweldig en als dat allemaal ontbreekt ga je gewoon beginnen aan een mooi strak gazonnetje 
Eenden moeten maken dat ze weg zijn als ze te water gaan en bergen met zand moeten vlak....

Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Max heeft 1 hoger doel in z'n leven: apporteren. Het maakt niet uit wat, het maakt niet uit hoe moeilijk het ligt, hij moet en zal het hebben om het dan onmiddelijk weer naar je terug te brengen. Hij geeft nooit op. Belonen op apprteren is dus ook totaal onnodig: de actie op zich is de beloning. Hij is dan wel rasloos, maar ik vermoed wel dat hij gebruikt is voor de jacht (in Noord-Spanje, waar hij vandaan komt).
Noeska houdt erg van revieren, en geniet ook van het hevig aanblaffen van dat wat ze moest vinden, en van het bijtwerk natuurlijk. Verder is hte wel echt een herder tjdens wandelingen: ze houdt iedereen nauwlettend in de gaten en ben je met een groepje, dan probeert ze al cirkelend de boel bij elkaar te houden.
Noeska houdt erg van revieren, en geniet ook van het hevig aanblaffen van dat wat ze moest vinden, en van het bijtwerk natuurlijk. Verder is hte wel echt een herder tjdens wandelingen: ze houdt iedereen nauwlettend in de gaten en ben je met een groepje, dan probeert ze al cirkelend de boel bij elkaar te houden.
Het heerlijkste vinden ze het om achter elkaar aan te rauzen, even af te koelen, weer achter elkaar aan en dan gaan ze ieder hun eigen ding doen.
wat molletjes en muisjes proberen te vangen, kijken of ze een konijn te pakken krijgen om als ze dat gedaan hebben weer te gaan afkoelen in het water en weer als gekken achter elkaar aan te rauzen.
Door vind niets leuker dan bij mij te blijven en balletjes uit het water op te halen
Sammie Hoesseinie idem, hij apporteert ieder balletje te vertalen naar hij rukt het Door gewoon uit de bek om het dan dolblij bij mij te komen brengen
wat molletjes en muisjes proberen te vangen, kijken of ze een konijn te pakken krijgen om als ze dat gedaan hebben weer te gaan afkoelen in het water en weer als gekken achter elkaar aan te rauzen.
Door vind niets leuker dan bij mij te blijven en balletjes uit het water op te halen

Sammie Hoesseinie idem, hij apporteert ieder balletje te vertalen naar hij rukt het Door gewoon uit de bek om het dan dolblij bij mij te komen brengen
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Mafkees
- geregistreerd lid
- Annemiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
- Contacteer:
- Anne
- Zeer actief
- Contacteer:
Spriet (Greyhound) is helemaal in d'r element als ze mag rennen.
Gunda (Greyhound) is nu 12 en vindt het allemaal wel best, met een wandelingetje is ze al zeer tevreden
Tibbie is helemaal in haar element als we op 'vreemde' plekken komen. Een bos waar ze nog niet vaak geweest is, of alle andere 'nieuwe' dingen.. Maakt niet uit, als er maar genoeg te snuffelen valt!
Gunda (Greyhound) is nu 12 en vindt het allemaal wel best, met een wandelingetje is ze al zeer tevreden

Tibbie is helemaal in haar element als we op 'vreemde' plekken komen. Een bos waar ze nog niet vaak geweest is, of alle andere 'nieuwe' dingen.. Maakt niet uit, als er maar genoeg te snuffelen valt!