En de DA bevestigde inderdaad dat zoiets dus binnen een uur kan onstaan (getver de getver) en dat een wondje van een haaltje van z'n eigen nagel al genoeg kan zijn..... (brrr) Aangezien Frenk gewoon keurig ontvlooit en ontwormt wordt en ik hem ook niet heb zien krabben zal het dus wel die nacht ervoor gebeurd zijn, maar zeker weten doe je het dus niet...
Anyways. Ik zag dus bij het kammen een koekje van haren zitten en probeerde dat schoon te maken. Wist ik veel, ik dacht dat het een stukje bullepees was ofzo. Maar z'n reactie was vrij duidelijk: Niet Leuk!
Dus huppekee, onder de douche. Wassen, schoonmaken, drogen. En ja, heel duidelijk een hotspot onder al dat lange haar (dus nog niet kaal, ik was er duidelijk snel bij). In m'n eentje kon ik hem niet voldoende bedwingen om het schoon te durven knippen en alleen laten zodat 'ie nog meer schade aan kon richten leek me ook geen strak plan.... Dus toen maar gevraagd of 'ie mee mocht naar kantoor. Dat ging prima.
Toen naar huis en wat ontsmettingsspul gekocht (betadine en teatree olie). Dat er met veel pijn en moeite (in een grondgevecht
Met drie man sterk vasthouden, zodat zij de meeste haren weg kon knippen. Vreselijk piepen en protesteren, want het doet dus duidelijk pijn.
Hij heeft antibiotica voor 5 dagen en hydrocortiderm (een creme op prednison basis etc) gekregen.
Ik moet het minimaal 2x per dag schoonmaken met een sopje van water en groene biotex (ontsmet ook heel goed. Wist ik wel van huis uit, maar kwam er zo snel niet op) en dan die zalf erop.
Verder heeft 'ie een washandje om z'n achterpoot, zodat het meeste krabben niet lukt
Maar de kleine man is duidelijk onder de indruk. Hij is lusteloos en wil heel graag krabben, maar dat mag dus niet. Hij ligt een beetje met z'n kin op de koude vloer en slaapt veel. Eten gaat met lange tanden. Uiteindelijk komt het wel weer goed, maar ik vind het zoooo vervelend als die kleintjes niet lekker zijn. En helemaal die kleine van mij. Eerst al die pootjes en nou dit weer
En wat ik vooral irritant vind is dat je dus niet zeker weet hoe het komt he. Is het een vlooeienbeet, jeuk door een allergie of verkeerde shampoo? Of was 'ie aan het krabben en veroorzaakte hij zelf een wondje