Ik word ondertussen helemaal gestoord van mensen die ongevraagd aan Vera willen zitten. Ik dacht dat dat wel over zou zijn als ze niet meer duidelijk puppetje was, maar nee hoor.
Ik heb net twee dagen uren in het openbaar vervoer gezeten, en Vera is dan super super braaf en gaat op het station en in de bus/trein netjes liggen.
Hoe vaak het dan wel niet gebeurt dat Vera supernetjes onder mijn stoel ligt en mensen gewoon langslopen en direct hun handen onder die stoel steken
En ik blijf altijd netjes hoor, zeg altijd weer "niet aaien alstublieft, want dan gaat ze naar iedereen springen", maar ik trek Vera dan ook weleens weg. Niet abrupt natuurlijk, maar wel een beetje druk op de riem zodat ze weer naar mij moet kijken, en ik op dat moment kan gaan roepen dat ze van haar af moeten blijven.
Ik heb haar net op het punt dat ze in hele drukke winkelstraten netjes meeloopt zonder naar iedereen te springen, dat ze op stations rustig naast me gaat liggen omdat ze ondertussen geleerd heeft dat niemand haar gaat aaien, wat haar rust geeft.
En ja dus, als iemand ongevraagd aan haar gaat zitten ben ik daar op zijn zachts gezegd niet blij mee.
Een Stafford lijkt me, net als een Retriever, ook wel een ras wat zo mensvriendelijk is dat het over kan slaan in overmatig iedereen willen begroeten.
Vera mag als ze losloopt best bij andere hondenbazen een aai gaan halen, ze mogen haar dan zelfs roepen, prima zolang ze netjes laag blijft.
Maar als ik aangelijnd met haar loop moet ze leren dat al die mensen daar niet lopen voor haar.