Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Letten jullie even op?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Letten jullie even op?

Ongelezen bericht door Gaia »

Want zo moet het dus hè? Even je hond rechttrekken in 5 minuten. Waarom? Gewoon omdat het zo kan.

:piew:
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Ja, en wat hebben ze dan met de hond gedaan om het probleem op te lossen?? -en zijn er werkelijk maar 5 minuten verlopen :19: -
Want als laten stuiteren en blaffen aan een losse lijn de oplossing zou bieden waren er geen honden met dit probleem meer.

Dus wil ik wel even weten wat er gedaan / gezegd is in die vijf minuten die wij niet konden zien.
Het zou wel eens iets kunnen zijn dat we niet WILLEN zien. :boos:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

En wat is er dan mis aan?
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Wat is er in die 5 min gebeurd? Ik denk niet dat dit met een clicker en koekje geberud is aan dehouding van de hond te zien. Is het trouwens geen andere hond? Dacht dat die eerste echt een reuenkop had, de 2e vind i keen tevenkop hebben
Gaia
Zeer actief

Ennath schreef:Ja, en wat hebben ze dan met de hond gedaan om het probleem op te lossen?? -en zijn er werkelijk maar 5 minuten verlopen :19: -
Want als laten stuiteren en blaffen aan een losse lijn de oplossing zou bieden waren er geen honden met dit probleem meer.

Dus wil ik wel even weten wat er gedaan / gezegd is in die vijf minuten die wij niet konden zien.
Nou daar heb ik het vermoeden dus wel van. Bedoel hoe los je anders problemen op in 5 minuten. Mijn hond kan nog niet eens piesen in vijf minuten, laat staan iets afleren.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Nanna schreef:Ik zie op de eerste plaats al geen werkelijk agressieve hond. Een hond met een vervelende gewoonte, dat wel.
Ik zie ook niet wat ze nou voor trainingsmethode gebruikt hebben. Zal ongetwijfeld een teletac geweest zijn ;-)
Mijn gedachten.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Gaia
Zeer actief

jidde schreef:Wat is er in die 5 min gebeurd? Ik denk niet dat dit met een clicker en koekje geberud is aan dehouding van de hond te zien. Is het trouwens geen andere hond? Dacht dat die eerste echt een reuenkop had, de 2e vind i keen tevenkop hebben
Nee heb nog even goed gekeken, het is wel dezelfde hond.
Afbeelding
Ennath
Zeer actief

Neeltje schreef:En wat is er dan mis aan?
Je kan met zo'n hond een hele cursus lang (x aantal weken) zo langs de zijlijn gaan staan en dan blaft en stuitert ie na tig weken nog net zo.
Om de hond tot het gedrag zoals in het tweede deel van het filmpje te brengen moet je óf trainen (en dat kost tijd).
Óf je leert het hem snel even af om zich te bewegen, en dat doe je met geweld.
Het feit dat we dát gedeelte niet te zien krijgen baart me wat dat betreft zorgen.
Ennath
Zeer actief

Gaia schreef:
Ennath schreef:Ja, en wat hebben ze dan met de hond gedaan om het probleem op te lossen?? -en zijn er werkelijk maar 5 minuten verlopen :19: -

Nou daar heb ik het vermoeden dus wel van. Bedoel hoe los je anders problemen op in 5 minuten. Mijn hond kan nog niet eens piesen in vijf minuten, laat staan iets afleren.
|Ik heb ook m'n vermoedens, de duidelijk spanning bij de hond in het tweede deel wijst daar ook op.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Daarna zit hij er heel bescheten bij, echt erg gedrukt. Dat er geweld aan te pas is geweest, dat spreekt wel uit de beelden
Jaap*
Zeer actief

En nu maar denken dat die hond iets geleerd heeft :roll:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Jaap* schreef:En nu maar denken dat die hond iets geleerd heeft :roll:
wel hoor, als ik nu opsta krijg ik gigantisch op mijn falie.
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ik zie ook geen agressieve hond. Als deze hond agressief is dan is 80% van allle honden die ik dagelijks aan de lijn tegenkom agressief inclusief die van mij. :roll:
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jaap*
Zeer actief

massam schreef:
Jaap* schreef:En nu maar denken dat die hond iets geleerd heeft :roll:
wel hoor, als ik nu opsta krijg ik gigantisch op mijn falie.
Ja, dat is de context voor die hond. Lekker leventje met die wetenschap :wink:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ennath schreef:
Je kan met zo'n hond een hele cursus lang (x aantal weken) zo langs de zijlijn gaan staan en dan blaft en stuitert ie na tig weken nog net zo.
Om de hond tot het gedrag zoals in het tweede deel van het filmpje te brengen moet je óf trainen (en dat kost tijd).
Het feit dat we dát gedeelte niet te zien krijgen baart me wat dat betreft zorgen.
Niet om een discussie die ergens anders op dit forum woedt hier ook nog eens te beginnen, maar aan de brede schakels van zijn halsband te zien (stukje in de trainingszaal) vermoed ik dat er al die tijd een prikband op zat. En dàt zeggen ze er nou niet bij.
Remina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Remina »

En hij is ook wel zo 'snugger' geweest om de commentaar functie uit te schakelen. :roll:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Sjalot schreef:Ik zie ook geen agressieve hond. Als deze hond agressief is dan is 80% van allle honden die ik dagelijks aan de lijn tegenkom agressief inclusief die van mij. :roll:
Dank! Aidan kan zich ook zo oplieren aan de lijn. Maar die ene keer dat zijn halsband het begaf, was het meteen over met de praatjes.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Kijk naar dit filmpje onderaan de balk aan het eind van het filmpje met de Beagle.

Ik zie een Beagle die kruipt uit angst voor de trainer en zijn prikband en die denkt rot op met je pokkenpuppy!
De hond leert nu dat puppy's hele nare wezens zijn!
Laatst gewijzigd door Sjalot op 21 aug 2008 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ennath
Zeer actief

christo schreef:
Ennath schreef:
Niet om een discussie die ergens anders op dit forum woedt hier ook nog eens te beginnen, maar aan de brede schakels van zijn halsband te zien (stukje in de trainingszaal) vermoed ik dat er al die tijd een prikband op zat. En dàt zeggen ze er nou niet bij.
Nou je het zegt: de eerste paar minuten zat de hond aan een gewone band, later aan een prikband.
Geweld dus.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Vind t beeld ook wel erg donker, maar voor zover ik kan zien zit er geen tt om zn nek.

Maar dat t er op een niet zo'n vriendelijke manier is uitgehaald staat als een paal boven water
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gaia
Zeer actief

Maar je hond is wel in vijf minuten gefixt! :19: In deze context vind ik een prikband dus weer niet het gewenste effect opleveren.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

die hond was al helemaal niet agressief om mee te beginnen en op 2.19 minuten gebeurt er iets
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Flo'ke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flo'ke »

Het filmpje werkt niet bij mij :19:
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Deze hond leek mij ook niet zo vreselijk agressief........als hij andere honden zou zien dan die uit het groepje zou hij weer hetzelfde gedrag vertonen lijkt me.
Idem met de Beagle: als hij los zou zijn ,zou hij de pup wel pakken, denk ik . Hij lijkt me erg murw en moe.
Lijkt me geen zuivere koffie, deze trainingsmethode. :denken:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Dit is dus niet de juiste manier om je hond iets aan of af te leren. Kortom prikband en / of tt misbruik in mijn ogen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hij durft aan het eind helemaal niet meer naar de andere honden te kijken... dan is hij er dus voor gecorrigeerd en niet zo'n klein beetje ook aan zn houding te zien....
daarnaast als ik zo ga staan als die vent in het begin.. dan stimuleer je de hond alleen maar om te blaffen...(agressie is het niet).. vervolgens zet hij hem onder appel naast hem en zie je een andere hond... tja da's hier ook... alleen wat daar binnen is, daartussen is wat gebeurd... daar gedraagd hij zich ineens heel bang....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ze laten alleen ervoor en erna zien, wat er tussen gebeurt zie je niet.
Als ze inderdaad zo een goede methode hadden zouden ze die juist laten zien :denken:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gaia
Zeer actief

renee-uk schreef:die hond was al helemaal niet agressief om mee te beginnen en op 2.19 minuten gebeurt er iets
Nou, of de hond is helderziend en weet wat er gaat komen, of hij is best heel erg bang voor degene die de camera vasthoudt.

Al met al het lijkt voor de "leek" een agressieve hond, want hij is groot en het blaft. De kwispel zien ze helemaal niet. Brr haren staan overeind bij dit soort lui.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Gaia schreef:
renee-uk schreef:die hond was al helemaal niet agressief om mee te beginnen en op 2.19 minuten gebeurt er iets
Nou, of de hond is helderziend en weet wat er gaat komen, of hij is best heel erg bang voor degene die de camera vasthoudt.

Al met al het lijkt voor de "leek" een agressieve hond, want hij is groot en het blaft. De kwispel zien ze helemaal niet. Brr haren staan overeind bij dit soort lui.
Het lijkt me eerder dat op 2.19 minuten hij een prikband omgekregen heeft. Je ziet hem nog blaffen maar ook overspronggedrag vertonen (met de voorpoten op de grond en buigen) maar niet meer in de lijn durven hangen. En inderdaad is hij bang voor degene achter de camera die zijn eigenaar steeds instructies geeft. Heeft een hond echt wel door.

Van die beagle moet ik al helemaal :jank: Stelletje lafaards.
Gaia
Zeer actief

christo schreef:
Gaia schreef:

Het lijkt me eerder dat op 2.19 minuten hij een prikband omgekregen heeft. Je ziet hem nog blaffen maar ook overspronggedrag vertonen (met de voorpoten op de grond en buigen) maar niet meer in de lijn durven hangen. En inderdaad is hij bang voor degene achter de camera die zijn eigenaar steeds instructies geeft. Heeft een hond echt wel door.

Van die beagle moet ik al helemaal :jank: Stelletje lafaards.
Ja ik moet die beagle nog ontdekken, kun je een tijdstip aangeven?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”