Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
watkan ik nog voor haar doen?
Moderator: moderatorteam
-
nadet
- nieuw lid
watkan ik nog voor haar doen?
Beau, een 11,5jarige Duitse herdershond zakt heel regelmatig door haar achterpoten. reeds 3 DA geraadpeegd. Stenose van het laatste gedeelte van de rug, MS als diagnose maar geen oplossing. is dit enkel ouder worden? voor de rest is ze nog heel vitaal en bloedonderzoek bij DA was prima. ook lust ze sedert 3 maanden haar vertrouwde Eukanuba brokken niet meer. Duck en 3 andere soorten brokken al geprobeerd maar zonder resultaat. aangezien ik niet dagelijks kook gaat mijn voorkeur uit naar droge voeding. is dit iets wat men vaker ziet bij oudere honden? graag reacties en raad. veel dank.
nadet
nadet
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
nadet
- nieuw lid
Beau wil wel eten maar enkel en alleen "menseneten" dwz mee van de tafel eten. zo is het moeilijk om te controleren of ze voldoende van alle nodige voedingsstoffen binnenkrijgt. van droge voeding wil ze nog enkel Frolixc maar ik twijfel aan de kwaliteit van deze voeding. Eukanuba was een vrij uitgebalanceerde voeding.
DA heeft reeds een anabole inspuiting gegeven doch dat gaf weinig verbetering en daags nadien had ze last van diaree. na de eerste dagen "tafeleten" heeft ze gedurende een aantal dagen zware diaree gehad (ook geen pretje voor de hond). Dat is nu opgelost.
DA heeft reeds een anabole inspuiting gegeven doch dat gaf weinig verbetering en daags nadien had ze last van diaree. na de eerste dagen "tafeleten" heeft ze gedurende een aantal dagen zware diaree gehad (ook geen pretje voor de hond). Dat is nu opgelost.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Misschien kan je nog barfen proberen, echt vlees dusnadet schreef:Beau wil wel eten maar enkel en alleen "menseneten" dwz mee van de tafel eten. zo is het moeilijk om te controleren of ze voldoende van alle nodige voedingsstoffen binnenkrijgt. van droge voeding wil ze nog enkel Frolixc maar ik twijfel aan de kwaliteit van deze voeding. Eukanuba was een vrij uitgebalanceerde voeding.
- Chiki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
- Aantal honden: 2
-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Heeft ze misschien last van haar gebit en wil ze liever zachte dingen eten??nadet schreef:Beau wil wel eten maar enkel en alleen "menseneten" dwz mee van de tafel eten. zo is het moeilijk om te controleren of ze voldoende van alle nodige voedingsstoffen binnenkrijgt. van droge voeding wil ze nog enkel Frolixc maar ik twijfel aan de kwaliteit van deze voeding. Eukanuba was een vrij uitgebalanceerde voeding.
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Chiva, mijn oudje van bijna 18 is de laatste jaren ook een beetje kieskeurig met eten. Op het moment eet ze heel graag smuldier, maar ze heeft periodes dat ze daar ook geen zin in heeft. Nu maak ik in het weekend vaak soep en daar bewaar ik dan een deel van voor Chiva. Een schep soep over haar eten doet wonderen.
Ook heeft ze een tijdje blikvoer gegeten en frolic vindt ze ook altijd lekker. Ik maak me er bij haar ook niet zo druk meer over of het allemaal wel het meest verantwoorde voer is. Het belangrijkste is dat ze het lekker vindt en goed eet.
Chiva eet overigens altijd slechter voor en tijdens haar loopsheid.
Ook heeft ze een tijdje blikvoer gegeten en frolic vindt ze ook altijd lekker. Ik maak me er bij haar ook niet zo druk meer over of het allemaal wel het meest verantwoorde voer is. Het belangrijkste is dat ze het lekker vindt en goed eet.
Chiva eet overigens altijd slechter voor en tijdens haar loopsheid.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
waarom maak je geen rijst met een lekker stukje vlees voor haar, ineens voor een paar dagen, dan hoef je minder te koken, wat haar ziekte juist inhoud weet ik niet, ken er niets van, maar mijn terveurse herder had op dezelfde leeftijd ook een probleem met de rug en zakte door zijn achterpoten, sleepte met de voetjes, hij at hillsbrokken met wat pens onder, verwarmde pens, zodat het lekker rook, misschien ook een optie, maar dan eventueel met rijst
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
na de anaboleninjectie moet je wel iets doen met de hond anders doet hij niets... je hoeft geen marathon te lopen maar wel de spieren trainen....nadet schreef:Beau wil wel eten maar enkel en alleen "menseneten" dwz mee van de tafel eten. zo is het moeilijk om te controleren of ze voldoende van alle nodige voedingsstoffen binnenkrijgt. van droge voeding wil ze nog enkel Frolixc maar ik twijfel aan de kwaliteit van deze voeding. Eukanuba was een vrij uitgebalanceerde voeding.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Contacteer:
Heb ooit eens van een man van middelbare leeftijd vernomen wat zijn gevoelens waren na een anabole injectie en toen heb ik besloten dat nooit te geven aan een oud dier die lichamelijk niet goed is.Door de hormonen wil de geest nml. veel meer dan het lijf kan.Is beetje frustrerend lijkt me.
Heb je trouwens al Previcox geprobeerd? Hielp Mijn SWH een periode heel goed,hij was toen ook slecht van achter en viel erg terug.
En als hij met de pot mee wil eten,ach waarom niet op die leeftijd.
Gr. Christa
Heb je trouwens al Previcox geprobeerd? Hielp Mijn SWH een periode heel goed,hij was toen ook slecht van achter en viel erg terug.
En als hij met de pot mee wil eten,ach waarom niet op die leeftijd.
Gr. Christa
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
annie-bazelmans
- geregistreerd lid
Door de pootjes zakken
Hallo,
Mijn hondje Gismo is 14 jaar. Ze zakte ook steeds door haar pootjes. Ik heb bij de dierenwinkel Gelatinaat van PrimVal gehaald. Het is een witte pak van 500 gram. Het kost ongeveer € 25,00. Er zit Glucosamine in.
Ik zie echt wel resultaat bij haar, afgezien van het feit dat Gismo eerlijk gezegd "op" is. Ze wordt steeds magerder en komt alleen nog uit te mand om uitgelaten te worden of om zo nu en dan wat te eten. Haar lievelingskoekjes laat ze de laatste dagen ook vaak liggen.
Ik weet ook niet goed wat ik er mee aan moet. Ben al 3 keer naar de DA geweest en € 250,00 armer. Eerst dacht ik dat het beter met haar ging, maar dat is denk ik wat ik graag wilde zien.
Wanneer zie je dat een hond pijn heeft? Ik wil haar niet laten lijden.
Groetjes @nnie
Mijn hondje Gismo is 14 jaar. Ze zakte ook steeds door haar pootjes. Ik heb bij de dierenwinkel Gelatinaat van PrimVal gehaald. Het is een witte pak van 500 gram. Het kost ongeveer € 25,00. Er zit Glucosamine in.
Ik zie echt wel resultaat bij haar, afgezien van het feit dat Gismo eerlijk gezegd "op" is. Ze wordt steeds magerder en komt alleen nog uit te mand om uitgelaten te worden of om zo nu en dan wat te eten. Haar lievelingskoekjes laat ze de laatste dagen ook vaak liggen.
Ik weet ook niet goed wat ik er mee aan moet. Ben al 3 keer naar de DA geweest en € 250,00 armer. Eerst dacht ik dat het beter met haar ging, maar dat is denk ik wat ik graag wilde zien.
Groetjes @nnie
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
je merkt gewoon aan je eigen hond wanneer hij zich niet lekker voelt of wanneer hij chagerijnig is. Tenminste ik merk dat nu al en Zazoe is pas 2. Dus mij lijkt dat je dat bij een oudere hond ook wel merkt. We hebben er hiervoor 1 gehad die werd 17 maar wij merkten gewoon dat hij de laatste tijd veel pijn had dus dan laten we hem ook niet lijden..
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Re: Door de pootjes zakken
Je zou nog pijnstilling kunnen gebruiken, maar ik moet zeggen dat het er voor de hond nou niet echt leuk uitziet als ik het zo leesannie-bazelmans schreef:Hallo,
Groetjes @nnie
-
nadet
- nieuw lid
-
Billy en Senna
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hier hetzelfde probleem.Billy is 11 jaar en zakt ook sinds enige maanden door de achterpoten.Denk dat dit te maken heeft met de ouderdom,ook heeft hij last van zware HD en hernia.De laatste 2 weken weigert hij ook te eten,is soms echt dwingen om te eten en s'nacht slaapt hij geen enkele nacht door.Ik merk ook dat hij soms pijn heeft en probeer hem zoveel mogelijk te helpen maar lukt soms niet.Het is echt hard je hond te zien lijden.Als supplement op de korrels gebruik ik DOILS ARTHROSIS is zuivere visolie,maar denk niet dat er veel te verbeteren valt.Denk dat inderdaad onze hondjes bijna "op" zijn.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik ben bang dat je dat 'bijna' wel weg kunt latenBilly en Senna schreef:Hier hetzelfde probleem.Billy is 11 jaar en zakt ook sinds enige maanden door de achterpoten.Denk dat dit te maken heeft met de ouderdom,ook heeft hij last van zware HD en hernia.De laatste 2 weken weigert hij ook te eten,is soms echt dwingen om te eten en s'nacht slaapt hij geen enkele nacht door.Ik merk ook dat hij soms pijn heeft en probeer hem zoveel mogelijk te helpen maar lukt soms niet.Het is echt hard je hond te zien lijden.Als supplement op de korrels gebruik ik DOILS ARTHROSIS is zuivere visolie,maar denk niet dat er veel te verbeteren valt.Denk dat inderdaad onze hondjes bijna "op" zijn.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Dat denk ik eerlijk gezegt ook. Ik ken de situatie niet in het echt dus kan er niet over oordelen, maar idd zo te lezen is de hond aardig op het eind :N:tekkel schreef:Ik ben bang dat je dat 'bijna' wel weg kunt latenBilly en Senna schreef:Hier hetzelfde probleem.Billy is 11 jaar en zakt ook sinds enige maanden door de achterpoten.Denk dat dit te maken heeft met de ouderdom,ook heeft hij last van zware HD en hernia.De laatste 2 weken weigert hij ook te eten,is soms echt dwingen om te eten en s'nacht slaapt hij geen enkele nacht door.Ik merk ook dat hij soms pijn heeft en probeer hem zoveel mogelijk te helpen maar lukt soms niet.Het is echt hard je hond te zien lijden.Als supplement op de korrels gebruik ik DOILS ARTHROSIS is zuivere visolie,maar denk niet dat er veel te verbeteren valt.Denk dat inderdaad onze hondjes bijna "op" zijn.
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
-
Billy en Senna
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Kaiou schreef:Ik zit dit nu net pas te lezen en denk echt van 'lees ik dit nou goed?'Billy en Senna schreef:Het is echt hard je hond te zien lijden.![]()
Jezelf ervan bewust zijn dat je een hond laat lijden
Sorry,misschien verkeerd uitgedrukt.Laat ons zeggen "je hond te zien achteruit gaan".Laten lijden zal ik hem nooit laten doen,indien het echt niet meer verder kan,zal ik hem verlossen.Tot nu toe gaat de hond nog altijd mee met de auto,niet dat hij al afgetakeld is.Nogmaals sorry dat ik mij verkeerd heb uitgedrukt!
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Hoef je geen excuses voor te maken hoor, ben blij dat je je verkeerd hebt uitgedrukt en dat er door de hond niet geleden wordt; dat is het aller belangrijksteBilly en Senna schreef:Sorry,misschien verkeerd uitgedrukt.Laat ons zeggen "je hond te zien achteruit gaan".Laten lijden zal ik hem nooit laten doen,indien het echt niet meer verder kan,zal ik hem verlossen.Tot nu toe gaat de hond nog altijd mee met de auto,niet dat hij al afgetakeld is.Nogmaals sorry dat ik mij verkeerd heb uitgedrukt!Kaiou schreef:Ik zit dit nu net pas te lezen en denk echt van 'lees ik dit nou goed?'Billy en Senna schreef:Het is echt hard je hond te zien lijden.![]()
Jezelf ervan bewust zijn dat je een hond laat lijden
Ik hoop dat jullie nog lang plezier met elkaar zullen hebben.

- *Linda*
- Zeer actief
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Herken ik: ik heb mijn oude Robyn, vlak voor dat de da kwam om haar in te laten slapen, nog witte belgische bonbons gegeven.*Linda* schreef:Gewoon geven wat ze nog wél lekker vindt en wat er dus zo in gaatWat mij altijd is bijgebleven is dat mijn oude hond een half uur voordat ze stierf nog heerlijk een halve stroopwafel had weggewerkt. Daar was ze gék op.
Ze wilde al dagen niet meer eten, maar toen ik die bonbons voor haar neus hield, begon ze voor het eerst in een week te kwispelen, de oogjes werden helemaal helder en ze hapte zowat mijn vingers eraf