Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Carnibest
Moderator: moderatorteam
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
- Aantal honden: 2
Carnibest
Na een beetje hulp en toch hier en daar een duwtje in de rug willen we het eerst gaan proberen om Ivo in het weekend op Carnibest te zetten.
Maar nu kwam ineens bij mijn vriend op (wietse) dat wij de eerste paar keer gekookt water erover deden en dan lieten afkoelen voor Cratos, en dat hij dat nu dus ook wil doen..Omdat een oud collega(vertegenwoordiger van Wielink Diervoeders) van hem dat had gezegt.
Ik vraag me eigenlijk af of dat wel nodig is.
Of is dat misschien toch wel beter omdat hij alleen maar brok gewent is?
Of om andere reden..
Maar nu kwam ineens bij mijn vriend op (wietse) dat wij de eerste paar keer gekookt water erover deden en dan lieten afkoelen voor Cratos, en dat hij dat nu dus ook wil doen..Omdat een oud collega(vertegenwoordiger van Wielink Diervoeders) van hem dat had gezegt.
Ik vraag me eigenlijk af of dat wel nodig is.
Of is dat misschien toch wel beter omdat hij alleen maar brok gewent is?
Of om andere reden..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- Miss_Liz
- Zeer actief
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Honden die erg gevoelig zijn kunnen reageren op het grote aantal (goede overigens) bacterien in het vlees. Die kan je dan een beetje "verminderen" door er kokend water over te gieten.
Ik heb het niet gedaan en het is bij alle vier goed gegaan!
Ik heb het niet gedaan en het is bij alle vier goed gegaan!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Phalène
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Epagneul nain Papillon + Phalène
- Aantal honden: 5
- starfleet
- Erelid
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik heb een logéetje in huis van bijna 8 jaar. Ze heeft al die jaren alleen brok gegeten en dat liet ze thuis rustig een uur staan voordat ze het eens op ging eten.Valerie schreef:Liever dan wat pro biotica ter ondersteuning![]()
Vorige week vrijdag is ze hier gekomen en aangezien ik het sneu vind om de ene brok te geven en de andere twee vlees, plus het feit dat de brokken die ze laat staan door de andere worden opgegeten, is ze gewoon op vlees (Carnibest) gegaan. Ik heb er inderdaad wel wat pro-biotica overheen gedaan en geen problemen gehad.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Miss_Liz
- Zeer actief
-
ana
Dit zegt Carnibest er zelf over:
Introductie Carnibest
Indien u uw hond, kat of fret voor het eerst Carnibest geeft, introduceer deze voeding dan langzaam.
Begin als volgt; meng op de eerste dag 1 eetlepel Carnibest door het huidige voer van uw huisdier. Op de tweede dag 2 eetlepels, op de derde dag 3 eetlepels enz. tot u na 7 dagen zo ver bent dat u uw huisdier 1 hele maaltijd Carnibest kunt voeren. Tevens dient u de eerste week een klein beetje kokend water over het nog op te dienen portie voer te gieten en dit vervolgens op kamertemperatuur te serveren. Indien de ontlasting goed blijft kunt u de 2e week steeds meer rauwe Carnibest geven. U kunt, indien nodig, het portie voer gedurende een aantal weken lichtelijk blijven overgieten met kokend water om het vervolgens op kamertemperatuur te serveren.
Ik heb de overstap niet in 1x gedaan, maar 'min of meer' hun handleiding gevolgd, alleen dan weer zonder het kokende water. Maar mengen door haar brok dus, steeds minder brok en meer Carnibest. Dat ging prima, maar heb ook meerdere mensen gehoord, die gewoon gestopt zijn met brok en vol CB gingen voeren, wat ook prima ging. Doe waarvan jij denkt, dat het het beste is en hoe dan ook; gefeliciteerd met de overstap !
Introductie Carnibest
Indien u uw hond, kat of fret voor het eerst Carnibest geeft, introduceer deze voeding dan langzaam.
Begin als volgt; meng op de eerste dag 1 eetlepel Carnibest door het huidige voer van uw huisdier. Op de tweede dag 2 eetlepels, op de derde dag 3 eetlepels enz. tot u na 7 dagen zo ver bent dat u uw huisdier 1 hele maaltijd Carnibest kunt voeren. Tevens dient u de eerste week een klein beetje kokend water over het nog op te dienen portie voer te gieten en dit vervolgens op kamertemperatuur te serveren. Indien de ontlasting goed blijft kunt u de 2e week steeds meer rauwe Carnibest geven. U kunt, indien nodig, het portie voer gedurende een aantal weken lichtelijk blijven overgieten met kokend water om het vervolgens op kamertemperatuur te serveren.
Ik heb de overstap niet in 1x gedaan, maar 'min of meer' hun handleiding gevolgd, alleen dan weer zonder het kokende water. Maar mengen door haar brok dus, steeds minder brok en meer Carnibest. Dat ging prima, maar heb ook meerdere mensen gehoord, die gewoon gestopt zijn met brok en vol CB gingen voeren, wat ook prima ging. Doe waarvan jij denkt, dat het het beste is en hoe dan ook; gefeliciteerd met de overstap !
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik bestel het via internet. Is vaak goedkoper dan bij de dierenarts: ProtexinWietse&Gerda schreef:En dat kan ik ook gewoon krijgen bij de dierenwinkel die pro biotica?
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
Yuno
- Vaste gebruiker
Op de site staan vier soorten Protexin. Welke bestel jij?MoniqueDM schreef:Ik bestel het via internet. Is vaak goedkoper dan bij de dierenarts: ProtexinWietse&Gerda schreef:En dat kan ik ook gewoon krijgen bij de dierenwinkel die pro biotica?
Groetjes Lilian, Yuno en Dano*
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik gebruik voor mijn twee honden en het logéetje de Protexin Pro-Soluble, dat zijn zeg maar de goede darmbacteriën in poedervorm.Yuno schreef:Op de site staan vier soorten Protexin. Welke bestel jij?MoniqueDM schreef:Ik bestel het via internet. Is vaak goedkoper dan bij de dierenarts: ProtexinWietse&Gerda schreef:En dat kan ik ook gewoon krijgen bij de dierenwinkel die pro biotica?
Voor Jenny heb ik er nog de Protexin Pro-fibre bij omdat zij in het verleden een colitis heeft gehad en daarom moet ze wat extra vezels toegevoegd krijgen.
Maar als het je alleen om de goede darmbacteriën gaat, dan moet je de Protexin Pro-Soluble nemen.
Daarvan doe je 1 x per dag een maatschepje over het vlees verdelen zodat het een beetje wordt opgenomen en daarna bied je het meteen aan om op te eten.

-
Yuno
- Vaste gebruiker
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita