Het is een beetje een rare titel maar ik wist niet goed hoe ik het anders moest noemen.
Wij hebben sinds dinsdag een puppy in huis. Samen met Spikey gaat dat erg goed. Maar nu heeft ze voor de tweede keer 's nachts al een haarbal opgebraakt. De eerste nacht dat dat gebeurde was is echt hevig verbaast. Ze sliep die nacht voor het eerst beneden naast Spikey in haar nieuwe bench. Ik heb helemaal niets gehoord die nacht en toen ik beneden kwam lag daar dus een haarbal.
Dacht eerst dat ze hem had uit gepoept maar hij rook nergens naar. Kon echter alleen geen slijm en ander braaksel vinden en pup was helemaal fit dus verder niets mee gedaan.
Vanmorgen was ze wat onrustig kon haar horen draaien in haar bench maar ze piepte af blafte niet. Tot ik opeens braak geluidjes hoor. Heel kort maar en toen was het weer stil. Ben er snel uit gegaan een broek en schoenen aangetrokken en naar beneden. Spikey was nog niet echt wakker maar Laika wel en in haar bench lag weer zo'n haarbal geen slijm of iets anders (zoals het eten van de vorige avond of zo) maar alleen die bal met haar, gras en andere dingetjes.
Weet nu niet goed wat ik moet doen. Ken dit niet van honden alleen van katten en konijnen. Gaat dit bij honden over? En hoe gevaarlijk is het?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Haarbal
Moderator: moderatorteam
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Honden, puppies vooral, die bij mij in de salon liepen hadden wel de neiging tot haar vreten en dus ook uit te spugen. Komt Laika uit een trimsalon? Bij jou lijkt me dat ze geen haar genoeg binnen kan krijgen om ballen te maken?
Hou haar gedurende de dag maar extra in de gaten, alles wat er uit komt is er ook in gegaan.
Echt normaal is het niet nee, maar het komt dus wel vaker voor.
Hou haar gedurende de dag maar extra in de gaten, alles wat er uit komt is er ook in gegaan.
Echt normaal is het niet nee, maar het komt dus wel vaker voor.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Nee ze komt niet uit een trimsalon en hier in huis ligt ook niet echt veel haar op de grond. Misschien zou ze het haar achter het konijnenhok vandaan kunnen hebben. Die zijn de laatste weken erg in de rui en er zou best veel haar tussen de struiken kunnen zitten.
Zou het ook nog haar uit het nest kunnen zijn?
Zou het ook nog haar uit het nest kunnen zijn?