Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bbqen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

bbqen

Ongelezen bericht door brenjomi »

vanavond hebben we gebbqt, de hondjes hebben een stukje frikandel gehad :pffff: een stukje biefstuk (rauw en op de bbq gebakken)
dick kan al lang kluiven, dus als we eens kippenboutjes eten mag hij hier ook aan kluiven, die hou ik dan vast en hij mag het vlees eraf eten (ik let altijd goed op de botjes, moet er niet aan denken dat ze splijten)
vanavond mochten ze ook een ribbetje afkluiven, dunya snapt nu ook redelijk hoe het moet. anders wilde ze steeds het hele bot hebben en het opeten :roll: nu snapt ze hoe ze moet kluiven :ok:

krijgen jullie honden wel eens iets van de bbq??
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik heb nog niet ge BBQ-ed dit jaar, maar jawel hoor.., zolang het ongekruid, rauw en geen varkensvlees is, geef ik het. :wink:
No problemo, het heeft ze zeker wel gesmaakt? :mrgreen:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Nee, botten die op de barbecue hebben gelegen zijn net als gebakken botten heel hard geworden en kunnen splinteren. Vaak zijn die botvleesjes ook nog van te voren gekookt om ze goed gaar te krijgen, dus dan is het nog erger. :mrgreen: En ik ben nogal zuinig met vlees voor onszelf, dus echt iets over heb ik eigenlijk nooit. Hooguit een klein stukje kipfilet of vis of dergelijke en zolang het rauw is kan het naar de honden. Maar niet gebakken.
Nu nogmaals, nee, hier krijgen ze dat niet. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Ja hoor, ze bbquen vrolijk mee. Alles wat over is en niet op de bbq heeft gelegen mogen ze hebben.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Suzanne

*edit: zin in alinea aan TS toegevoegd
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 19 nov 2008 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Hier bbq ze inderdaad ook gewoon mee. Alles wat er naar afloop over is is voor de honden alleen niet het gemarineerde vlees..
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Hier krijgen ze niets van de bbq. Hooguit een stukje stokbrood. :mrgreen: Het moet niet standaard worden dat ze zich dan gaan verlekkeren dat ze vlees van ons krijgen, met een hond als Whooper is dat niet aan te bevelen.

Als wij bbq'en krijgen de hondjes een grote bevleesde kalfsknook waar ze een tijdje zoet mee zijn. Restjes rauwe kipfilet en biefstuk wil ik de volgende dag nog wel eens geven.
astrid
Zeer actief

Suzanne123 schreef:
astrid schreef:Ja hoor, ze bbquen vrolijk mee. Alles wat over is en niet op de bbq heeft gelegen mogen ze hebben.
Hoi,
ik neem aan met uitzondering van 'varkensvlees'?
Ze eten dan ook rauwe hamburgers, van varkensvlees. En ja ik weet dat je doelt op de ziekte van Aujezky.
Golden Stanley

astrid schreef:
Suzanne123 schreef:
astrid schreef:Ja hoor, ze bbquen vrolijk mee. Alles wat over is en niet op de bbq heeft gelegen mogen ze hebben.
Hoi,
Ze eten dan ook rauwe hamburgers, van varkensvlees. En ja ik weet dat je doelt op de ziekte van Aujezky.
Als het van een gecontroleerd varken afkomt, zou ik me daar absoluut geen zorgen om maken, hoor. Een varken met Aujeszky komt de voedselketen niet in. Neemt niet weg dat ik spontaan geen varkensvlees voer, maar er zo'n drama van maken is niet nodig met gecontroleerd vlees.
astrid
Zeer actief

Golden Stanley schreef:
astrid schreef:
Suzanne123 schreef:
Hoi,
Als het van een gecontroleerd varken afkomt, zou ik me daar absoluut geen zorgen om maken, hoor. Een varken met Aujeszky komt de voedselketen niet in. Neemt niet weg dat ik spontaan geen varkensvlees voer, maar er zo'n drama van maken is niet nodig met gecontroleerd vlees.
Dat weet ik, daarom mogen ze van mij best eens een hamburger eten :wink:
~Suzanne~
Zeer actief

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Suzanne
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Golden Stanley schreef:Als wij bbq'en krijgen de hondjes een grote bevleesde kalfsknook waar ze een tijdje zoet mee zijn. Restjes rauwe kipfilet en biefstuk wil ik de volgende dag nog wel eens geven.
Hier net zo, niks van de bbq maar wel z'n eigen lekkers. Gezellig samen kluiven :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Golden Stanley

Jaap* schreef:
Golden Stanley schreef:Als wij bbq'en krijgen de hondjes een grote bevleesde kalfsknook waar ze een tijdje zoet mee zijn. Restjes rauwe kipfilet en biefstuk wil ik de volgende dag nog wel eens geven.
Hier net zo, niks van de bbq maar wel z'n eigen lekkers. Gezellig samen kluiven :mrgreen:
Gut....dat zie ik al helemaal voor me...en een bord met vette spareribs voor Japiejooo... :smile:
Golden Stanley

Suzanne123 schreef:
Golden Stanley schreef:
astrid schreef:
Suzanne123 schreef: Hoi,
Waarschijnlijk heb je gelijk, maar ik neem het risico niet; hier krijgen ze het niet. Gaar maak ik er niet zo'n punt van, maar dan geef ik het alsnog niet vrijwillig zeg maar, maar als er dan wat valt (en ja, dat gebeurt hier echt soms per ongelijk) vind ik het niet zo'n drama).

Suzanne
Dat heeft niets met risico nemen te maken, maar met het feit dat gecontroleerd varkensvlees (zelfs de meuk uit een hamburger) gegarandeerd Aujeszky-vrij is. De inhoud van die hamburger zelf is op zich al een risico, maar dat is een andere discussie. :mrgreen:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ja hoor, ze krijgen dan wel eens een stukje tussendoor. Rauw en ongekruid.
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Hier blijft nooit iets over :oeps:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”