Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Topic verwijderd

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marianne4u
Zeer actief

Topic verwijderd

Ongelezen bericht door Marianne4u »

Er zijn altijd mensen die het toch weer beter weten.
Laatst gewijzigd door Marianne4u op 17 aug 2008 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
De vriendelijke groeten van Marianne
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat leuk zeg, gefeliciteerd :cheer:
Veel plezier met hem!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
tibetaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
Aantal honden: 2
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

Ongelezen bericht door tibetaantje »

leuk beest. :cheer: gefeliciteerd hoor :cheer: heel veel plezier maar dat lukt wel :ok:
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
:I: Allway's in my heart :I:

Afbeelding
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Wat een mooiert! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Afbeelding
Marianne4u
Zeer actief

Ik wilde eigenlijk dit topic weer verwijderen omdat we besloten hebben, fokster en ik, om hem morgen weer terug te brengen.
Pooh heeft vanmiddag mijn eigen Lanu aangevallen zonder reden en deze loopt helemaal stijf van de stress. Hij is gewoon zich zelf niet meer en doordat hij al zo'n dominant gedrag vertoonde past deze hond niet bij mij in de roedel. We hebben een heel leuk groepje met de wandelingen en hij zou het allemaal even veranderen en chaos brengen.
Sommige van julie zullen wel zeggen dat ik hem geen kans heb gegeven maar ik ben van mening dat je eigen honden er absoluut niet onder moeten lijden.
Ik ben ook zeker niet uit op een discussie want echt leuk vind ik het ook niet. Mocht dit toch eventueel gebeuren zal ik zeker dit topic verwijderen.
Het is jammer dat het zo is gegaan en de fokster begrijpt ook zijn gedrag niet. Ze zal hem nu zeker gaan herpaatsten bij iemand die nog geen honden heeft, want verder heb je er een hele leuke hond aan.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Jammer dat hij niet echt een kans krijgt :N: Je zegt dat ie dominant is omdat hij hapt, ik zie zelden dominante honden happen naar vreemde honden. Die hebben aan hun lichaam al meer dan genoeg
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

denk ook eerder dat de hond gewoon heel erg moet wennen,
hij komt uit een (in elkgeval de laatste tijd neem ik aan met de uitzetting en alles) redelijk stressvolle situatie.....
hij moet zich volledig passen in een nieuwe roedel....

dat heeft allemaal tijd nodig....tijd waarin je hem mss idd niet al 100% kan vertrouwen bij de andere honden, gewoon omdat hij zijn plekje nog moet vinden....
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Ik vind het een goede beslissing Marianne... wat je al zegt, je eigen roedel mag er niet onder lijden en als Lanu nu al stijf staat van de stress is dat echt niet goed.

Ik heb ook gezien hoe Poohbear vanmiddag reageerde in de groep en Mitch was ook flink van hem onder de indruk. Ikzelf begrijp zijn gedrag niet, weet ook niet of het nou echt dominantie is... maar normaal is het niet.

Je kan zeggen dat hij geen kans heeft gehad, maar ik vind dat zeker van wel. Je hebt de wil en de moed gehad om hem in huis te nemen, maar als hij je eigen hond nu al een paar keer heeft aangevallen kan je hem niet blindelings vertrouwen. Dat betekend dat je ze gescheiden moet houden of er 24uur per dag bij moet zijn en dat gaat gewoon niet.

Vind het ontzettend jammer (vooral voor jou omdat ik weet dat je het allerbeste voor had met Poohbear), maar dit is de beste beslissing!!
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

crutz schreef:denk ook eerder dat de hond gewoon heel erg moet wennen,
hij komt uit een (in elkgeval de laatste tijd neem ik aan met de uitzetting en alles) redelijk stressvolle situatie.....
hij moet zich volledig passen in een nieuwe roedel....

dat heeft allemaal tijd nodig....tijd waarin je hem mss idd niet al 100% kan vertrouwen bij de andere honden, gewoon omdat hij zijn plekje nog moet vinden....
Precies, en bij zo'n aanpassing in de roedel komt nou eenmaal stress kijken, ook voor de roedelgenoten, en daar heb jij voor gekozen bij het aanschaffen van deze hond. ik vind het dus nogal sneu voor de hond dat hij gelijk weer een enkeltje fokker krijgt aangeboden.
Marianne4u
Zeer actief

Julie zijn er allemaal bij geweest en jullie weten het natuurlijk ook allemaal zo goed. Dit forum mag blij zijn met mensen zoals jullie zeg pppfffffff. Altijd alles maar beter weten :denken:
Dit topic mag wat mij betreft gesloten worden en verwijderd.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Marianne4u schreef:Julie zijn er allemaal bij geweest en jullie weten het natuurlijk ook allemaal zo goed. Dit forum mag blij zijn met mensen zoals jullie zeg pppfffffff. Altijd alles maar beter weten :denken:
Dit topic mag wat mij betreft gesloten worden en verwijderd.
Marianne, de mensen hier zitten niet op dit forum om mooi weer te spelen en te oohhen en aahhen als het van toepassing is. We zijn geen klapvee. :mrgreen:

Dat het voor jou een zure beslissing is, daar kan ik zeker in komen, maar denk je niet dat deze vijandige houding de zaken hier alleen maar verder op scherp zet?
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik heb geen idee hoe lang Pooh al bij je was, maar hem meteen meenemen op een wandeling met andere, NOG meer vreemde honden is niet zo handig de eerste dagen.
Ik zou daar als hond ook gestresst van worden als er binnen een dag van me verwacht werd dat ik mijn huisgenoten feilloos accpeteer en daarnaast ook nog een gelegnheids-wandel-roedel-groepje maar moet accepteren...

Tja...breng inderdaad maar gewoon weer terug..de motivatie om er wat van te maken was na een paar uur blijkbaar al weg en toen hij na een paar uur in een wildvreemd groepje meeliep en daar 'chaos' veroorzaakte was de motivatie helemaal niet meer aanwezig.

Beter voor de hond, beter voor jou en beter voor je andere honden want dit wordt nooit wat.
Gewoon niet nog een hond erbij en als je dat wel doet misschien een beetje meer begrip tonen voor een hond die net bij je is
Brindlecardi
Zeer actief

Crista schreef:Ik vind het een goede beslissing Marianne... wat je al zegt, je eigen roedel mag er niet onder lijden en als Lanu nu al stijf staat van de stress is dat echt niet goed.

Ik heb ook gezien hoe Poohbear vanmiddag reageerde in de groep en Mitch was ook flink van hem onder de indruk. Ikzelf begrijp zijn gedrag niet, weet ook niet of het nou echt dominantie is... maar normaal is het niet.

Je kan zeggen dat hij geen kans heeft gehad, maar ik vind dat zeker van wel. Je hebt de wil en de moed gehad om hem in huis te nemen, maar als hij je eigen hond nu al een paar keer heeft aangevallen kan je hem niet blindelings vertrouwen. Dat betekend dat je ze gescheiden moet houden of er 24uur per dag bij moet zijn en dat gaat gewoon niet.

Vind het ontzettend jammer (vooral voor jou omdat ik weet dat je het allerbeste voor had met Poohbear), maar dit is de beste beslissing!!
Paar keer aangevallen? Raar gedrag in de roedel? Sorry maar dat was 4 uur geleden kennelijk nog niet het geval, dat maakt dat het verhaal raar is voor de meesten, want hoe kan je binnen 4 uur ( voor ons uit het niets ) beslissen dat de hond weg moet.
Marianne4u
Zeer actief

Ik wil helemaal niet vijandig zijn want zo ben ik helemaal niet.
Ik wil alleen geen discussie en ze zijn er inderdaad niet bij geweest.
Ik heb meerdere mensen met wie ik vandaag gelopen heb om hun mening gevraagd en ook zij vonden dat hij heel vreemd gedrag vertoonde.
Ik had mijn honden achteraf gewoon mee moeten nemen bij de ontmoeting en daar moeten gaan wandelen dan hadden we gezien dat hij niet bij mijn andere honden paste.
We hebben een leuke roedel met wie we regelmatig gaan wandelen en er is er niet een die raar doet en dan zou Pooh het op zijn manier Verzieken door zijn gedrag.
Op zich is de hond voor mij als persoon heel leuk, lief en luisterd perfect maar ik heb nog rekening te houden met mijn andere honden en met die van mijn vriendin met wie ik veel afspreek.
Mijn Lanu staat nog steeds helemaal vol van de stress en ik ken hem niet anders als de lieverd die alles en iedereen maar lief vind en nooit geen problemen heeft met andere honden. Misschien heeft deze aanval hem wel veranderd dat moet nog blijken.
Marianne4u
Zeer actief

Crista schreef:Ik vind het een goede beslissing Marianne... wat je al zegt, je eigen roedel mag er niet onder lijden en als Lanu nu al stijf staat van de stress is dat echt niet goed.

Dank je wel Crista en jij kan het weten want je was erbij.
Bedankt voor je mailtje nog aan Irene.
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Aimee schreef:

Paar keer aangevallen? Raar gedrag in de roedel? Sorry maar dat was 4 uur geleden kennelijk nog niet het geval, dat maakt dat het verhaal raar is voor de meesten, want hoe kan je binnen 4 uur ( voor ons uit het niets ) beslissen dat de hond weg moet.
Ik begrijp je reactie wel omdat het zo dicht op elkaar zit... ik weet dat Marianne echt het beste met hem voor had en ik denk dat ze in eerste instantie niet in wilde zien dat het niet goed ging. Het is een leuke, lieve hond naar mensen toe, maar naar andere honden is hij flink lastig.

Natuurlijk wil je hem niet meteen terug brengen, anders had je hem ook niet in huis genomen.. maar als je goed nadenkt weet je dat het niet gaat. Hij ging niet samen met de andere honden van Marianne en als die al aangevallen worden zou ik het er niet op wagen dat het dalijk uit de hand loopt...
Mitch & Kiyo
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Een hond heeft wel enige veerkracht hoor en hersteld zich over het algemeen toch wel van een 'aanval' :wink:
Het gaat toch niet over een gevecht waarbij de lappen eraan hingen?
ZELFS mijn Sharpei herstelde zich vrij goed na gekleun van andere honden :wink:

Ik vind het gewoon zielig voor de hond dat er van hem verwacht wordt dat hij zich feilloos aanpast in een bestaande roedel in huis en dat hij zich daarnaast ook binnen de seconde gedragen moet binnen een gelegenheidsroedel waarmee je wandeld...
Dat daar nooit bonje is is hartstikke leuk, maar de verwachtingen lagen, als ik je verhaal zo lees gewoon extreem hoog.
daar zou zelfs Muis nog niet aan voldoen kan ik je vertellen en als er 1 hondje is dat zich heel snel aangepast heeft is het Muis wel.
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Wanneer het niet klikt of geen goed gevoel over iets heb kan je idd maar beter terugbrengen en niet meer omkijken.
Daar is Pooh het beste mee af.
Jammer dat het niet zo gelopen is als dat je had gehoopt. :19:
Brindlecardi
Zeer actief

Crista schreef:
Aimee schreef:

Ik begrijp je reactie wel omdat het zo dicht op elkaar zit... ik weet dat Marianne echt het beste met hem voor had en ik denk dat ze in eerste instantie niet in wilde zien dat het niet goed ging. Het is een leuke, lieve hond naar mensen toe, maar naar andere honden is hij flink lastig.

Natuurlijk wil je hem niet meteen terug brengen, anders had je hem ook niet in huis genomen.. maar als je goed nadenkt weet je dat het niet gaat. Hij ging niet samen met de andere honden van Marianne en als die al aangevallen worden zou ik het er niet op wagen dat het dalijk uit de hand loopt...
Er word hier de hele tijd gesproken over raar onverklaarbaar gedrag, kan je me uitleggen hoe hij zich dan gedraagd etc. ? Want ik begrijp dat hij verder geen verwondingen heeft nagelaten, en dat ook de hond in de roedel niet flink is gepakt?

Ik vind het gewoon normaal dat een hond niet het eerste moment alles goed en fijn aanneemt en zich zo in de roedel plaatst, je hebt af en toe wat lastigere honden, maar ik vind dat je bij de keus voor een volwassen hond daar altijd rekening mee moet houden, niet alles gaat vanzelf.
Marianne4u
Zeer actief

Volgens de fokster was Pooh een onderdanige reu die nooit problemen veroorzaakte en hij werd thuis op zijn nek gezeten door een andere reu.
Door de verhalen van de fokster ben ik ervan uit gegaan dat hij de perfecte hond was bij mijn roedel. Een echte lullo dus. Vanaf het begin vertoonde hij al aanvallend gedrag maar ik dacht dat het ook met de stress te maken had. Nadat hij vanmiddag mijn eigen hond zonder reden aanviel was ik gewoon het vertrouwen kwijt in hem.
Dit was niet de hond die de fokster had omschreven en de fokster herkend hem nu ook niet door dit gedrag.
Brindlecardi
Zeer actief

Marianne4u schreef:Volgens de fokster was Pooh een onderdanige reu die nooit problemen veroorzaakte en hij werd thuis op zijn nek gezeten door een andere reu.
Door de verhalen van de fokster ben ik ervan uit gegaan dat hij de perfecte hond was bij mijn roedel. Een echte lullo dus. Vanaf het begin vertoonde hij al aanvallend gedrag maar ik dacht dat het ook met de stress te maken had. Nadat hij vanmiddag mijn eigen hond zonder reden aanviel was ik gewoon het vertrouwen kwijt in hem.
Dit was niet de hond die de fokster had omschreven en de fokster herkend hem nu ook niet door dit gedrag.
Ik kan héél erg goed begrijpen dat het voor jou dan inderdaad niet de hond is die je verwachtte, maar ( kom ik weer met mijn maar ) een hond bij iedere roedel is anders, zet ik bijvoorbeeld Osa in jullie roedel, is ze misschien compleet anders dan in de roedel bij een ander. Kennelijk heeft Pooh zoiets gehad van, gnagnagna ik heb geen last meer van honden boven mij, ik ga wel even aftasten hoe ver ik kan gaan. Als hij zo was bij de fokster, zal het dus geen gestoorde hond zijn, het meest logische is dan dus dat het een combinatie is van stress, en aftasten binnen de roedel. En aanvallen vanuit het niets is niet iets waar ik in geloof.

Ik vind het trouwens wel een nare situatie voor jullie hoor, en snap ook wel dat je je eigen honden in bescherming wilt nemen, maar ik zou dan eerlijk gezegd niet zo gauw meer beginnen aan een herplaatser.
Marianne4u
Zeer actief

Aimee schreef: Ik vind het trouwens wel een nare situatie voor jullie hoor, en snap ook wel dat je je eigen honden in bescherming wilt nemen, maar ik zou dan eerlijk gezegd niet zo gauw meer beginnen aan een herplaatser.
Zal ik ook zeker niet meer doen. Ik vind deze situatie al klote genoeg.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Als je na een paar incidenten het vertrouwen in de hond kwijt bent, is het beter hem (snel) terug te brengen, Sterkte, jammer dan het niet gelopen is zoals je gehoopt/verwacht had.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik sluit me hier bij Alma aan. Als het niet goed gaat, kun je de hond maar beter zo snel mogelijk terugbrengen. Nu weet hij niet beter of hij is een dagje uit logeren geweest, en dan houdt hij er ook geen trauma aan over. En wie weet is de volgende plaatsing voor hem de juiste.

Het is al met al een moeilijke beslissing, maar wel de juiste. En ik zou je eigen honden wel even rust gunnen voordat je aan een andere hond, herplaatser of pup, begint.
Irene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irene »

Marianne is gisteren meegeweest op onze wandeling, de avond daarvoor heb ik Poohbear ook al mogen ontmoeten,en toen verliep de(rustige) kennismaking met mijn honden op een vreemd veld ook al niet gemakkelijk.mijn honden zijn erg makkelijk in het kennismaken met andere honden.Maar Pooh bear vertoonde toch erg vreemd gedrag wat we zelf eigenlijk zelden tegenkomen als we een vreemde hond tegenkomen buiten.Hij gaat vooral achter honden aan die wat onderdaniger zijn.en laat ze dan ook niet makkelijk met rust tenzij je ingrijpt.Het is een mooie hond en naar mijn idee lief naar mensen toe.Maar in mijn ogen beslist niet onderdanig maar juist zeer dominant naar andere honden, want hij benaderd alles met zeer opgeheven staart.Het rare is ook dat hij overal pijlsnel op af gaat en dat je echt de honden angstig met hun staart tussen de benen ziet afdruipen.Ook ik ben dit gedrag niet gewent,en zie ook hoe ruw hij met de andere honden omgaat.Als je dan twee pups thuis hebt die helemaal de weg kwijt zijn omdat ze bang zijn van deze hond,kan ik me best indenken dat je tot de keuze komt dat hij beter terugkan naar de baas,is voor het dier beter om dit zo snel mogelijk te doen dan over een paar maanden.Sterkte Marianne ik weet dat je het graag anders had gezien.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Marianne4u schreef:
Aimee schreef: Ik vind het trouwens wel een nare situatie voor jullie hoor, en snap ook wel dat je je eigen honden in bescherming wilt nemen, maar ik zou dan eerlijk gezegd niet zo gauw meer beginnen aan een herplaatser.
Zal ik ook zeker niet meer doen. Ik vind deze situatie al klote genoeg.
Voel je niet schuldig. Toen Terror Pommetje terugkwam herkende ik niets van het verhaal dat hij agressief zou zijn maar ik was dolblij dat hij terug was. Voor hem was het een vakantie geweest die hem niet zo goed bevallen is :wink:
Houd het lekker bij je eigen clubje, je hebt een leuk stel honden en daar moet je niets meer bij doen. Kijken naar je eigen draagkracht. Als je weet dat je dit soort situaties niet zo goed aankan gewoon niet meer aan beginnen. Iedere hond heeft tijd nodig om te wennen en soms kan een hond in die periode heel vervelend gedrag vertonen, daar moet je mee om kunnen gaan en als je dat niet kan gewoon niet meer aan beginnen. Dat weet je nu voor jezelf :wink:
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

Marianne4u schreef:Volgens de fokster was Pooh een onderdanige reu die nooit problemen veroorzaakte en hij werd thuis op zijn nek gezeten door een andere reu.
Wat jammer dat het zo gelopen is!
Vaak zullen onderdanige, onzekere honden eerder kiezen voor de aanval.
Onze Bennie is door de GT gekarakteriseerd als onzekere, naar Jerry toe onderdanige hond. Hij gedraagt zich naar vreemde reuen toe ong. hetzelfde als wat TS over Poohbear vertelt.
Nu heb ik hem vanaf pup en herplaatsen is niet aan de orde, maar een hond die andere honden aanvalt/lastigvalt, is niet per definitie een dominante hond. Écht dominante honden kunnen het meestal af met lichaamstaal en zonder geweld :wink:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Irene schreef:Marianne is gisteren meegeweest op onze wandeling, de avond daarvoor heb ik Poohbear ook al mogen ontmoeten,en toen verliep de(rustige) kennismaking met mijn honden op een vreemd veld ook al niet gemakkelijk.mijn honden zijn erg makkelijk in het kennismaken met andere honden.Maar Pooh bear vertoonde toch erg vreemd gedrag wat we zelf eigenlijk zelden tegenkomen als we een vreemde hond tegenkomen buiten.Hij gaat vooral achter honden aan die wat onderdaniger zijn.en laat ze dan ook niet makkelijk met rust tenzij je ingrijpt.Het is een mooie hond en naar mijn idee lief naar mensen toe.Maar in mijn ogen beslist niet onderdanig maar juist zeer dominant naar andere honden, want hij benaderd alles met zeer opgeheven staart.Het rare is ook dat hij overal pijlsnel op af gaat en dat je echt de honden angstig met hun staart tussen de benen ziet afdruipen.Ook ik ben dit gedrag niet gewent,en zie ook hoe ruw hij met de andere honden omgaat.Als je dan twee pups thuis hebt die helemaal de weg kwijt zijn omdat ze bang zijn van deze hond,kan ik me best indenken dat je tot de keuze komt dat hij beter terugkan naar de baas,is voor het dier beter om dit zo snel mogelijk te doen dan over een paar maanden.Sterkte Marianne ik weet dat je het graag anders had gezien.
Heel jammer dat het zo moest lopen, maar op zich kan ik het wel weer begrijpen. Ik snap alleen niet als je al een roedeltje hebt, waarvan er nog twee pup zijn dat je ook nog een herplaatser erbij gaat zetten. Dit ga je toch geheel niet redden qua opvoeding e.d.?
En ja, het is moeilijk, maar je kan het ook gewoon accepteren dat er honden zijn die neit met andere vreemde honden op kunnen schieten. Boris kan dat ook niet en ik heb er geen last van. Als het moet dan eerst eens wandelen met hem aangelijnd zodat hij alles kan bekijken en overzien en later eens los doen en dan gaat het altijd goed (tenzij ik van te voren al zie dat het niets gaat worden).
Je pups kunnen na het volwassen worden ook wel niet meer alles van andere honden accepteren.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”