Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

benche's

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Addy schreef:
Moos schreef:
Addy schreef:
Marion. schreef:Veilige plekjes kun je op meer manieren creëren dan alleen maar met een bench hoor :19:
los daarvan wat ik niet zo begrijp, de meesten nemen toch een hond als pup en hebben over het algemeen maar een of twee honden, wat valt er dan aan veiligheid te maken :19:
Dan is een lekker mandje waar iedereen vanaf blijft als hondje er ligt toch ook goed ?
Er zijn toch gewoon honden die graag een beschut plekje opzoeken? Wat is daar nou weer mis mee, je kan ook overal een probleem van maken hoor.
Voor de hond zelf maakt het geen drol uit of dat beschutte plekje onder de trap is of in een bench met deurtje open. :19:
ik heb geen moeite met benches met deurtje open :roll: heb alleen moeite met benches waar deurtje zo ongeveer dag en nacht dicht zit :boos:
Ja, net als ik. Maar als de hond het gebruikt als holletje i.p.v de eettafel/onder de trap/tussen twee banken in, dan hebben we het dus ook gewoon over deurtje open. En ik snap dus niet waarom daar dan opeens ook moeilijk over gedaan moet worden.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Mits goed gebruikt is een bench niet per definitie een soort martelwerktuig. Vind wat hier door de anti-benchers ( :mrgreen: ) gesuggereerd wordt echt té overdreven. Het is nu zelfs al "fout" als een hond een bench gebruikt als ware het een mand :19:
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Addy schreef:
Moos schreef:
Addy schreef:
Marion. schreef:Veilige plekjes kun je op meer manieren creëren dan alleen maar met een bench hoor :19:
los daarvan wat ik niet zo begrijp, de meesten nemen toch een hond als pup en hebben over het algemeen maar een of twee honden, wat valt er dan aan veiligheid te maken :19:
Dan is een lekker mandje waar iedereen vanaf blijft als hondje er ligt toch ook goed ?
Er zijn toch gewoon honden die graag een beschut plekje opzoeken? Wat is daar nou weer mis mee, je kan ook overal een probleem van maken hoor.
Voor de hond zelf maakt het geen drol uit of dat beschutte plekje onder de trap is of in een bench met deurtje open. :19:
ik heb geen moeite met benches met deurtje open :roll: heb alleen moeite met benches waar deurtje zo ongeveer dag en nacht dicht zit :boos:
Maar waarom zou je de deur dicht doen als je hond de bench als veilig plekje ziet ? Hij kruipt er toch zelf in en blijft erin liggen tot hij zich weer zeker genoeg voelt er uit te komen?
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Addy schreef:
Ik wil dat Nanni ook heel blijft als ze alleen thuis is :19: Als pupzijnde gaan ze in de bench, als ze een jaartje zijn gaat de bench de deur uit, kunnen ze niets meer slopen.
Ik heb in pension teveel verhalen gehoord van bankstellen die gesneuveld zijn, honden die verstopte magen hadden door vreten van alles en nog wat, dat ik een bench een prima middel vind om slopen te voorkomen.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Moos schreef: Ja, net als ik. Maar als de hond het gebruikt als holletje i.p.v de eettafel/onder de trap/tussen twee banken in, dan hebben we het dus ook gewoon over deurtje open. En ik snap dus niet waarom daar dan opeens ook moeilijk over gedaan moet worden.
Wat me gewoon verbaast is dat je al op voorhand zo'n plek moet maken, waarom niet kijken of puppekind zich niet gewoon lekker voelt in zijn mandje of vetbed of dekbedje :19:
Waarom op voorhand al die bench ?
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Addy schreef:
Moos schreef:
Addy schreef:
eensch.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Addy schreef:
Moos schreef: Ja, net als ik. Maar als de hond het gebruikt als holletje i.p.v de eettafel/onder de trap/tussen twee banken in, dan hebben we het dus ook gewoon over deurtje open. En ik snap dus niet waarom daar dan opeens ook moeilijk over gedaan moet worden.
Wat me gewoon verbaast is dat je al op voorhand zo'n plek moet maken, waarom niet kijken of puppekind zich niet gewoon lekker voelt in zijn mandje of vetbed of dekbedje :19:
Waarom op voorhand al die bench ?
Carmen had niet op voorhand een bench :19:
Dus dat staat volledig los van wat je nu allemaal roept :pffff: :wink:
Want volgens mij weet je ook allang dat ik exact zo denk.
Afbeelding
jidde

Addy schreef: ik heb geen moeite met benches met deurtje open :roll: heb alleen moeite met benches waar deurtje zo ongeveer dag en nacht dicht zit :boos:
en hoeveel mensen doen dat? Ik ken maar 1 iemand die dat doet, nu denk ik trouwens niet meer omdat ze aanzienelijk minder honden heeft. 1 op de 100 mensen ofzo die ik ken die een bench/kennel hebben staan :19: Je ziet het allemaal erg zwart hoor
Hutsje
Zeer actief

Moos schreef:Om nou te zeggen dat het abnormaal is als je hond uit zichzelf graag in een holletje ligt, wat je af zou moeten leren, vind ik dan weer tever doorgeslagen de andere kant op zeg maar.
Als de hond gelukkig is met een holletje als slaapplaats, prima toch? Of de hond nou in zo'n hondenhuisje ligt, onder de eettafel, of in een bench :19:
wie zegt dat dan?

ik vraag alleen of ze het normaal vinst dat haar hond de bench als ENIGE veilige plek ziet. dat vind ik dus abnormaal en zielig. ongeacht de reden waar het doorkomt. ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor, bij een hond met een verleden, maar niet bij een hond die je vanaf pup hebt.
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

hier is de bench alleen snachts dicht en overdag heel af en toe, verders luiert mevroi voornamelijk op de bank
Hutsje
Zeer actief

jidde schreef:Ik wil dat Nanni ook heel blijft als ze alleen thuis is :19: .
joh :19: :roll:
Afbeelding
Addy

Moos schreef: Carmen had niet op voorhand een bench :19:
Dus dat staat volledig los van wat je nu allemaal roept :pffff: :wink:
Want volgens mij weet je ook allang dat ik exact zo denk.
Ik heb het niet over Carmen, die heeft een herplaatsertje met wat probleemgedrag, heb er geen moeite mee dat dit hondje zich prettiger voelt in een bench voorlopig, zou er wel aan werken dat het gaat veranderen.
Ik heb het over het automatisme, pupje, benchje :roll: en laten we nou niet doen alsof we achterlijk zijn, wel zo handig want als het beessie in de bench zit ken hij niet schijten op je tapijt. Hoe vaak hebben we hier niet op het forum mogen lezen dat pups hele nachten janken en ze laten het pupje gewoon erin zitten :19:
Daar heb ik moeite mee, vreemd he :roll:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: benche's

Ongelezen bericht door malinois »

C@rmen schreef:
Hutsje schreef: ik word ook altijd moe van het "veilig plekje" :roll: . mijn honden voelen zich overal in huis veilig (gelukkig).
Maar dat geldt echt niet voor iedere hond :wink:
precies... ik hoef geen stel knokkende honden in huis... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
C@rmen

Hutsje schreef:
Moos schreef:Om nou te zeggen dat het abnormaal is als je hond uit zichzelf graag in een holletje ligt, wat je af zou moeten leren, vind ik dan weer tever doorgeslagen de andere kant op zeg maar.
Als de hond gelukkig is met een holletje als slaapplaats, prima toch? Of de hond nou in zo'n hondenhuisje ligt, onder de eettafel, of in een bench :19:
wie zegt dat dan?

ik vraag alleen of ze het normaal vinst dat haar hond de bench als ENIGE veilige plek ziet. dat vind ik dus abnormaal en zielig. ongeacht de reden waar het doorkomt. ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor, bij een hond met een verleden, maar niet bij een hond die je vanaf pup hebt.
Hij is hier nu bijna een jaar en langzaam begint hij wel wat losser te komen hoor, zo af en toe betrap ik hem erop dat hij heerlijk op zijn rug met de pootjes de lucht in op de bank ligt te pitten maar op het moment dat er dan iets op de grond valt of er is iets anders waar hij van schrikt dan sprint hij met de staart tussen de poten zijn bench in. Toen de bench er nog niet was probeerde hij de keukenkastjes open te maken of sprinte hij naar boven om onder het bed te kruipen en daar uren te blijven zitten. Tegenwoordig is even een minuut of 3-4 vanuit de bench de kamer doorloeren voldoende om te herstellen en er weer uit te gaan.
Hutsje
Zeer actief

malinois schreef:
C@rmen schreef:
Hutsje schreef: ik word ook altijd moe van het "veilig plekje" :roll: . mijn honden voelen zich overal in huis veilig (gelukkig).
ik ook niet :roll: :roll: :roll: . en dat is dus niet afhankelijk van een bench.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik snap het best dat een hond graag een veilige of rustige plek wil, maar om daar nou zo'n lelijk gevaarte als een bench voor te gebruiken? Nee, bedankt!
Je kunt toch gewoon mand onder tafel zetten of in een rustig hoekje van je huis?
Benches worden negen van de tien keer gebruikt om een hond in op te sluiten. En zolang dat echt voor heel, heel even is (in een korte periode in de pup-tijd of zo) heb ik er niet zo'n probleem mee. Hoewel ik wel van mening ben dat je best tot wat creatievere oplossingen kunt komen, die - vind ik - ook een stuk hondvriendelijker zijn. :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
malinois schreef:
C@rmen schreef:
ik ook niet :roll: :roll: :roll: . en dat is dus niet afhankelijk van een bench.
hier wel, ik heb niet de ruimte om ze ergens anders te herbergen als ik er niet ben... 2 buiten in de kennel... de 3e gaat naar buiten als ik daar de tijd rijp voor acht voor hem en de rest blijft binnen... :19:

daarnaast heb ik ook nog een intacte teef dus die zal toch echt gescheiden moeten worden van de heren als ze loops is...

*edit* stukje toegevoegd.
Laatst gewijzigd door malinois op 17 aug 2008 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moos
Zeer actief

Addy schreef: Ik heb het niet over Carmen, die heeft een herplaatsertje met wat probleemgedrag, heb er geen moeite mee dat dit hondje zich prettiger voelt in een bench voorlopig, zou er wel aan werken dat het gaat veranderen.
Als je op Carmen reageert ga ik er toch voor het gemak vanuit dat je ook op haar doelt :19:
En als dat hondje nou graag in een holletje ligt. Mogen honden bij jou wel onder tafel liggen?
Ik heb het over het automatisme, pupje, benchje :roll: en laten we nou niet doen alsof we achterlijk zijn, wel zo handig want als het beessie in de bench zit ken hij niet schijten op je tapijt. Hoe vaak hebben we hier niet op het forum mogen lezen dat pups hele nachten janken en ze laten het pupje gewoon erin zitten :19:
Daar heb ik moeite mee, vreemd he :roll:
Ach Addy kom op zeg, je weet donders goed dat je tegen mij niet zo sarcastisch hoeft te gaan doen over fout benchgebruik en dat ik het daar dus gewoon helemaal mee eens ben.
Afbeelding
jidde

Hutsje schreef:
malinois schreef:
C@rmen schreef:
We hebben niet allemaal zo een mooi huis als jou, dus moeten het met andere ruimtes doen :wink:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Frenk schreef:Vind wat hier door de anti-benchers ( :mrgreen: ) gesuggereerd wordt echt té overdreven. Het is nu zelfs al "fout" als een hond een bench gebruikt als ware het een mand :19:
Even voor de goede orde, ik ben beslist geen anti-bencher (anders had ik hem voor mijn logeetje vorig jaar niet een paar nachten uitgeklapt staan). Wat me wel tegenstond was dat ik de hond erin moest lokken door er zelf in te gaan zitten, met snoepjes en al, en hij er met dezelfde vaart uit ging (hij sliep al, ik had hem in de bench in slaap gekroeld) als ik eruit ging.
Hij kroop daarna heerlijk op zijn eigen fatboy, met een slipper van mij onder zijn kop. Heeft geslapen als een roosje. Hoefde ook niet mee naar boven, waar mijn honden ook waren.

Eerlijk gezegd vind ik een bench geen hulpmiddel tegen slopen. Je zorgt maar gewoon dat wat er op de grond ligt gesloopt mag worden. Het is een pup. Willen ze een veilig en beschut plekje dan maak ik er liever 1, gewoon met mijn eigen meubels. Zo'n draadkooi in je woonkamer vind ik ook vreselijk lelijk en ongezellig, al hang je er een vrolijk kleed overheen :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
Hutsje schreef:
malinois schreef:
C@rmen schreef: Maar dat geldt echt niet voor iedere hond :wink:
We hebben niet allemaal zo een mooi huis als jou, dus moeten het met andere ruimtes doen :wink:
precies..
Afbeelding
Addy

Moos schreef:Ach Addy kom op zeg, je weet donders goed dat je tegen mij niet zo sarcastisch hoeft te gaan doen over fout benchgebruik en dat ik het daar dus gewoon helemaal mee eens ben.
Je hebt helemaal gelijk :ok: , sorry :wink:
C@rmen

Rami schreef:Ik snap het best dat een hond graag een veilige of rustige plek wil, maar om daar nou zo'n lelijk gevaarte als een bench voor te gebruiken? Nee, bedankt!
Je kunt toch gewoon mand onder tafel zetten of in een rustig hoekje van je huis?
Blijkbaar is dat niet veilig genoeg voor sommige honden, ik had natuurlijk ook gewoon de hele dag door mn keukenkastje open kunnen laten staan :idea: :wink:
Moos
Zeer actief

Addy schreef:
Moos schreef:Ach Addy kom op zeg, je weet donders goed dat je tegen mij niet zo sarcastisch hoeft te gaan doen over fout benchgebruik en dat ik het daar dus gewoon helemaal mee eens ben.
Je hebt helemaal gelijk :ok: , sorry :wink:
Dank :mrgreen: :wink: :wink:
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Rami schreef: maar om daar nou zo'n lelijk gevaarte als een bench voor te gebruiken? Nee, bedankt!
Oh nou...ik heb 2 kennelpanelen om de keuken van de woonkamer te scheiden . da's ook echt geen bek hoor. :N: :smile:
Moos
Zeer actief

C@rmen schreef:
Rami schreef:Ik snap het best dat een hond graag een veilige of rustige plek wil, maar om daar nou zo'n lelijk gevaarte als een bench voor te gebruiken? Nee, bedankt!
Blijkbaar is dat niet veilig genoeg voor sommige honden, ik had natuurlijk ook gewoon de hele dag door mn keukenkastje open kunnen laten staan :idea: :wink:
Wel eerst eentje uitruimen en lekker kussentje erin he? :mrgreen:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

jidde schreef:
Hutsje schreef:
malinois schreef:
C@rmen schreef: Maar dat geldt echt niet voor iedere hond :wink:
wat heeft dat met mijn huis te maken? iedereen kan toch een gedeelte van het huis afzetten? een hoek van de kamer of de keuken afzetten bijvoorbeeld. of de gang, noem het maar. er zijn echt alternatieven hoor. ik scheidt niets en heb dus niets afgezet. heeft dus niets met mijn huis te maken.
Afbeelding
C@rmen

Moos schreef:
C@rmen schreef:
Wel eerst eentje uitruimen en lekker kussentje erin he? :mrgreen:
:F:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

C@rmen schreef:
Nou, ik vind dat dus wel een creatieve oplossing! :ok:
Er is toch ook iemand hier actief op 't forum die een oude bedstede heeft ingericht als honden-ligplek?
Oh en ik ken ook iemand die een soort kistje heeft getimmerd voor over de mand heen, omdat zijn (oude) hond last had van de tocht (oud huis).
Voor veilige ligplekken heb je echt geen bench nodig. Nou ja, dat vind ik. :wink:
Afbeelding
jidde

Hutsje schreef:
wat heeft dat met mijn huis te maken? iedereen kan toch een gedeelte van het huis afzetten? een hoek van de kamer of de keuken afzetten bijvoorbeeld. of de gang, noem het maar. er zijn echt alternatieven hoor. ik scheidt niets en heb dus niets afgezet. heeft dus niets met mijn huis te maken.
Ik heb er geen ruimte voor :19: Buiten zat, zou ik kennel neer kunnen zetten, maar eerlijk waar in huis heb ik er gewoon geen ruimte voor :19:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”