Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zoeff Zoeff, strand!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Zoeff Zoeff, strand!

Ongelezen bericht door Moos »

Wat is dat toch met het strand? Zodra ik de honden daar losgooi is het meteen elkaar uitdagen en samen sprinten/rennen/duikelen. Met Moos en Saar was dat exact zo.
Gooi ik ze los in het bos dan hobbelen ze er rustig vandoor, zonder uitdagen (dat komt pas als we al aan het wandelen zijn), gewoon hobbel de hobbel, en Vera trekt dan eens een sprint.
Maar op het strand moet gewoon gerend worden :mrgreen: Heel veel en heel hard, en dan ook goed hard samen beuken.

Hebben jullie honden dat ook zo? En waarom zou dat zijn, met zand? Hier is het zand (en dat kan ook een heel klein stukje zand in het bos zijn) en grote vlaktes die rennen en buitelen uitlokken. Strand is zand EN vlakte, dus beter kan niet :mrgreen:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tirsa heeft dat gewoon overal met van dat losse zand, dat schijnt toch iets te hebben. Strand is hier iets te ver weg, dus daar komen wij zelden.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Zodra er *mul* zand in beeld komt gaat vooral Lola uit haar plaat en doet alles wat mogelijk om Jakko ook uit zijn tent te lokken, inclusief billen bijten. :smile:

Erg leuk om te zien altijd. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ha,ha ja, Buster wordt ook helemaal gek in het zand. op het strand vindt hij heerlijk en rent soms echt ver van ons vandaan. maar houdt ons meestal wel in de gaten.
en op losse zandplekken door de wijk en zo, maakt hij een spelbuiging en wil hard rennen. handig als hij aan de riem zit :19: :mrgreen:
maar zand is iets Magisch :mrgreen:
hij wordt nu wel rustiger bij een stukje zand, maar op het strand vindt hij heerlijk. en de zee is trouwens ook zeeer interessant hoor! ik denk ook lekkere geuren daar voor ze,(en andere geuren) waar ze ook enthousiast van worden??
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Emma schreef:ha,ha ja, Buster wordt ook helemaal gek in het zand. op het strand vindt hij heerlijk en rent soms echt ver van ons vandaan. maar houdt ons meestal wel in de gaten.
en op losse zandplekken door de wijk en zo, maakt hij een spelbuiging en wil hard rennen. handig als hij aan de riem zit :19: :mrgreen:
maar zand is iets Magisch :mrgreen:
hij wordt nu wel rustiger bij een stukje zand, maar op het strand vindt hij heerlijk. en de zee is trouwens ook zeeer interessant hoor! ik denk ook lekkere geuren daar voor ze,(en andere geuren) waar ze ook enthousiast van worden??
Haha, die spelbuiging doet Lola dan ook altijd met het nodige gegrom erbij om Jakko uit de tent te lokken. :mrgreen:
Schitterend om te zien. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door annnie »

grappig dat zand dat effect blijkbaar op meer honden hebben. Ik ben nog nooit naar het strand geweest met mijn hondje, maar als we ergens een stukje zand tegen komen word hij helemaal blij en MOET rennen :D
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Maddox vindt het super als ik hem mee neem naar de zandvlakte in het leenderbos. Rennen en vliegen en net daar achter is een modderige waterplas die het feest compleet maakt.
Pax-Dracona
Actief

Ongelezen bericht door Pax-Dracona »

Dana is ook hartstikke dol op (mul) zand. Strand is feest, vooral als ze een bal heeft; rennen, rennen, graven, sprinten, geweldig om te zien. Als we op de hei lopen moet ze ook altijd even sprinten op de ruiterpaden (als er natuurlijk geen paarden zijn hè :wink: )
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ja, zand heeft op mijn honden ook die uitwerking (niet alleen op het strand dus maar ook op een braakliggend terrein bijv.). Maar weidsheid (velden, de polder) heeft hetzelfde effect. Dan gaan ze ook altijd rennen en dollen.
Ik denk altijd maar dat ze een soort gevoel van vrijheid krijgen. :wink:
Afbeelding
brecht
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door brecht »

yep zo gauw er mul zand in beeld komt gaan alle remmen los!!!
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Hier gaan ze ook helemaal uit hun stekker als ze mul zand zien. Strand is helemaal te gek maar ook de loonse en drunense duinen hebben diezelfde uitwerking en daar komen ze toch geregeld.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Yvar is wel gek op het strand, dan rent hij echt een einde vooruit, zo hard als hij kan en weer terug en weer heen en weer terug.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Strand daa rmoet idd gek gedaan worden. En dat niet alleen: strand is ook de plek waar je vooral je baas voor lul moet zetten en niet moet luisteren. Boris heeft daar nooit geluisterd, Bo en Sam exact hetzelfde probleem. aan de lijn gaat het goed, maar zodra los horen ze niets meer :boos:
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Yep, op het strand gaan ook alle remmen los terwijl er in het bos amper gespeeld wordt, tenzij we bij een open vlakte komen met....inderdaad zand :mrgreen:
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Nou Juultje wordt helemaal gek als we naar het strand gaan. Ik kan dr niet meer normaal aan de riem houden, ze gaat trekken, springen, doen en weetikveel wat nog meer. En als ze los is, gaat ze heeeeeeeeeel hard rennen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bram vindt grasvlaktes eigenlijk net zo leuk als strand. Denk dat het bij hem dus wel het 'vlakte-idee' is.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Op het strand interesseert Caja zich niet voor het zand.
Dan denk ze alleen waaaattttteeeeeeer :mrgreen:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Macho vind zandvlaktes ook geweldig :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Fellow maakt het niet zo veel uit, maar als je de bal te voor schijn haalt is hij overal enthousiast :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”