Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

yvette poelman

Vraagje

Ongelezen bericht door yvette poelman »

Ook ik zit met een voedings vraagje..

Mijn beagle dame hebben we van iemand overgenomen en daar kreeg ze altijd pedigree voor puppies..Nou ben ik zeker geen fan van pedigree dus ben overgestap naar Prins voor puppie's..Nou valt het mij op dat haar ontlasting dun is en ze eet ook veel gras..Vanmorgen kwam de grasslierten die ze had gegeten er zo via de ontlasting er weer uit in de diaree vorm..Wat kan ik het beste doen??

gr yvette
Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Re: Vraagje

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

yvette poelman schreef:Ook ik zit met een voedings vraagje..

Mijn beagle dame hebben we van iemand overgenomen en daar kreeg ze altijd pedigree voor puppies..Nou ben ik zeker geen fan van pedigree dus ben overgestap naar Prins voor puppie's..Nou valt het mij op dat haar ontlasting dun is en ze eet ook veel gras..Vanmorgen kwam de grasslierten die ze had gegeten er zo via de ontlasting er weer uit in de diaree vorm..Wat kan ik het beste doen??

gr yvette
ik las dat de hond 4,5 maand oud is... en je bent dus van pedigree vaar prins overgegaan.. heb je dat langzaam gedaan of ben je in een keer over gestopt.....

wat je zou kunnen doen is de hond terug op peddigree en dat gemenkt met pens... doe dit een week of 2 en zet je dame op voledig pens...en dit 2 weken te hebben gedaan kun je weer pens met prins gaan mengen.. waarop je dus daarna volledig prins kan gaan geven

waarom zeg ik pens.... pens is het makkelijkste te verteren voor je hond en is erg neutraal voedsel...

(als ik het verkeerd zeg mag men mij gerust verbeteren)

de pup kan misschien ook last van wormen hebben.... maar daar weet ik bar weinig vanaf!!! :wink:
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Mijn optie zou zijn om eerst uit te sluiten dat er iets van wormen of ander lichamelijk ongemak is ;-)
Dan idd terug naar Pedigree (hoewel ik snap dat je dat niet wilt) en dan mengen met het nieuwe voer, elke keer wat minder oud en meer nieuw.

Of, een in mijn ogen een nog betere optie; overgaan van brok naar kvv of helemaal vers!

Het kan natuurlijk zondermeer ook met de omschakeling van 'naar jou komen' te maken hebben; dat ze ff van streek is?

Succes!!

Suzanne
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

ik meen dat mensen van krokante en geperste brokken niet goed was? of heb je de krokante variant van prins?
Afbeelding
yvette poelman

Ongelezen bericht door yvette poelman »

Allemaal erg bedankt voor jullie antwoorden...

Ik heb haar geleidelijk laten wennen aan het andere voer..Dus steeds een beetje minder van haar oude voer totdat ze op Prins zat...Ze heeft geen wormen want is ze pas nog ontwormd..Het zou idd de overgang kunnen zijn van oude baas naar nieuwe..Heb me ook al zitten te bedenken dat het ook kan komen omdat ze alles wat op straat ligt en wat maar enigsinds eetbaar is ook daadwerkelijk in de bek neemt en op eet...Ik vind persoonlijk dat honden vreselijk vaak moeten poepen als ze op pedigree zitten,maar dit kan me verbeelding zijn..Ik heb een berner gehad en die zat op royal canin giant en daar nooit deze problemen mee gehad..Ook valt het me op dat ze ontzettend veel jeuk heeft en dit komt niet doordat ze last heeft van vlooien want die zijn er niet...
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”