Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

buikpijn en boeren na eten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

peet
Actief
Aantal honden: 1

buikpijn en boeren na eten

Ongelezen bericht door peet »

Luna krijgt 's ochtends en 's avonds Carnibest. Aangezien ze gek op eten is, is dat bakje vlees binnen een paar seconden op. Daarna krijgt ze echter buikpijn, omdat er lucht dwars zit. Na een paar flinke boeren is de buikpijn over. Ik heb al alles geprobeerd om haar langzamer te laten eten, kong, bal in de bak etc. maar niets helpt. Ik vind het toch geen prettig idee dat ze constant na het eten niet lekker is. Hebben jullie hier ervaring mee of misschien tips. Het enige wat ik nog kan bedenken is haar voeren en zo het tempo van eten zelf bepalen, maar dit gaat wel een beetje ver denk ik.

Gr. Petra
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Hoe weet je of ze buikpijn heeft? En hoe weet je of dat door lucht komt?
Als je hond buikpijn heeft na het eten vraag ik mij af of dat iets te maken heeft met de snelheid van eten.
Felix kan nadat hij heeft gegeten overigens boeren als een bootwerker, echt asociaal, met zo'n vieze grijns even naar je kijkend erbij :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
peet
Actief

Ze gaat in bidhouding liggen, kont omhoog borst naar beneden en gelijk komt er een boer, dit doet ze ongeveer drie keer en dan is het over. Maar dit kan wel 10 minuten duren en ik zie aan haar koppie dat ze pijn heeft of in ieder geval een vervelend gevoel. De dierenarts heeft gezegd dat bij zo snel eten er veel lucht mee naar binnen gaat.
ZinoJinx
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russel
Engelse Bulldog
Rottweiler

Ongelezen bericht door ZinoJinx »

Hey, je zegt dat je een bal in de etensbak deed, maar was dit wel 'zwaar' genoeg?
Zappa (Rottweiler) had dit ook als pup en bij haar heb ik er een zware steen in gelegd, deze kon ze niet verleggen met haar snoet,dus ze werd gedwongen om trager te eten. nu eet ze - zonder steen - heel rustig.
peet
Actief

Ja, een bal rol natuurlijk wel, zit alleen maar een beetje in de weg. Ik kan nog een steen proberen. Ik lees ook weer allerlei dingen hier op het forum dat bruin brood slecht is. Ik wil niet opnieuw zo'n discussie laten oplaaien hoor (het is namelijk een flinke discussie) maar zouden haar darmen daar gevoeliger door worden. Ze heeft echter nooit slechte ontlasting en de dierenarts/homeopaat heeft juist gezegd dat vezels goed zijn voor haar darmen. Ze krijgt overigens maar 2x een kwart bruin brood per dag. Overigens heeft ze na het brood nooit last, maar alleen na haar vlees. Misschien moet ik de porties nog kleiner maken.
ZinoJinx
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russel
Engelse Bulldog
Rottweiler

Ongelezen bericht door ZinoJinx »

als je een (zware) steen in het midden van haar etensbak legt, dan kan ze niet schrokken (snel eten). dan ligt het eten in een cirkel rond de steen.probeer het maar eens, en hopelijk werkt dit. Bij Zappa heeft het in ieder geval heel goed geholpen. Ze eet nu nog steeds zeer traag.
peet
Actief

Oke, die zware steen ga ik zeker proberen.
peet
Actief

Ik heb de grote steen geprobeerd en ze heeft al een behoorlijke grote bak. Het probleem wordt in mijn ogen alleen maar groter. Nu moet ze moeite doen om het vlees te pakken te krijgen en zuigt ze nog meer lucht naar binnen, dus ze had nog meer buikpijn. Vanochtend met de hand gevoerd (beetje moeilijk met vlees) en weer boeren en buikpijn, wel iets minder maar toch. Volgens mij gaat het niet zozeer om de snelheid maar meer om wat er naar binnen gaat, veel lucht. Ik denk dat je het kunt vergelijken met mensen die tijdens het eten veel praten, die halen ook veel lucht naar binnen. Maar hoe leer ik haar anders eten. Ik weet echt neit hoe ik dit moet doen hoor.
peet
Actief

Ben ook zo bang voor een maagtorsie. Misschien moet ik eens proberen om ipv 2 keer per dag te voeren, 4 keer per dag voeren. Maar dan krijgt ze wel heel kleine beetjes per keer en zit ze dus nooit lekker vol. Pffff ik maak me toch wel zorgen hoor. Vooral als je zo'n stuk over maagtorsie leest.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Ik krijg zojuist het nieuwe Goldennieuws (blad van de rasvereniging) binnen en toevallig staan daar speciale voerbakken in voor gulzige eters.
Onderaan deze pagina: http://www.smart4pets.nl/ .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Ik zou eerst eens naar de dierenarts; als ook het hand voeren etc niet helpt zou ik willen uitsluiten dat er iets anders aan de hand is...
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
peet
Actief

Moniek B. schreef:Ik zou eerst eens naar de dierenarts; als ook het hand voeren etc niet helpt zou ik willen uitsluiten dat er iets anders aan de hand is...
Dat hele traject hebben we al doorlopen en er is niets te vinden, behalve dat ze veel lucht hapt. Ze heeft het ook alleen maar na het eten, dus tussendoor niet. En 's ochtends het meest. Ik ga haar voer nu verdelen over vier keer, zodat ze eigenlijk nooit een lege maag heeft en ook niet zo vreselijk schrokt, hopelijk helpt dat.
peet
Actief

MoniqueDM schreef:Ik krijg zojuist het nieuwe Goldennieuws (blad van de rasvereniging) binnen en toevallig staan daar speciale voerbakken in voor gulzige eters.
Mooi, ik had hem al gezien in Amerika, maar hij was hier nog niet te koop. Bedankt! Ga ik zeker ook proberen.
peet
Actief

MoniqueDM schreef:Ik krijg zojuist het nieuwe Goldennieuws (blad van de rasvereniging) binnen en toevallig staan daar speciale voerbakken in voor gulzige eters.
Kan er alleen even niet achter komen hoe ik dit ergens kan bestellen, weet jij dit?
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

peet schreef:
Kan er alleen even niet achter komen hoe ik dit ergens kan bestellen, weet jij dit?
Nee, ik kan het ook niet vinden.
Links op de pagina..., onderaan staat "contact". Even klikkerdeklik en dan kun je even mailen of bellen, want ze hebben verschillende afmetingen van die bak.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”