Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

goedaardig vies ding weg en nu herstellen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

balls & bones
Actief

goedaardig vies ding weg en nu herstellen

Ongelezen bericht door balls & bones »

Pfff pak van mijn hart!!
Afgelopen week had ik bij Roy een gezwel/superwrat vies rood/paarse bult weg laten halen wat zich in 2 weken ontwikkeld had van een geirriteerd plekje op vlak boven zijn zool naar "een eng ding" van 1,5 cm.

DA gaf al aan dat het best een histiocytoom kon zijn (goedaardig en zou vanzelf weer kunnen verdwijnen) maar omdat ik allergisch voor enge bulten ben en het misschien wel groter zou worden en de wond dan lastiger te sluiten zou zijn heb ik het toch weg laten halen.

Vandaag hoorde ik dat het in elk geval een histiocytoom was en nog in de groeifase zat maar dat het ruim genoeg weg gesneden was. PFFFFF ik werd er bijna emotioneel van :roll:

Nu alleen nog maar zorgen omdat hij last van de wond heeft (alhoewel het na vanacht een stuk rustiger eruitziet) Hij loopt al vanaf zaterdag op drie poten en hij wordt echt heel kriegelig als er iemand aan zijn verband komt. Hij heeft ook meerdere pogingen gedaan te piesen met beide achterpoten van de grond omdat het er niet goed voor stond.

Ik zou liever meer lucht bij de wond laten omdat het niet droogt maar hij raakt er nogal gefixeerd op als hij het kan zien.

Nu de onsteking een stuk minder is doe ik er een katoenen sok overheen en dat gaat ook al aardig alhoewel ik nu mercedes wel in de gaten moet houden omdat zo een wapperende sok bijna onweerstaanbaar voor haar is

Ik hoop maar dat hij snel weer op vier poten gaat lopen
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Anders misschien met een kap werken of zo'n opgeblazen band om zijn nek? Dan kan de wond misschijen wel vrij :ok:

Beterschap voor hem verder
balls & bones
Actief

Vandaag al weer een stuk beter! als hij loopt ipv draaft dan gebruikt het weer 4 poten.

Het gaat om zijn achterpoot en met een kap om schuift hij zijn achterpoot gewoon in die kap om er mee aan het werk te gaan.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

balls & bones schreef:Vandaag al weer een stuk beter! als hij loopt ipv draaft dan gebruikt het weer 4 poten.

Het gaat om zijn achterpoot en met een kap om schuift hij zijn achterpoot gewoon in die kap om er mee aan het werk te gaan.
Ah, een bekend fenomeen :mrgreen:
Dan is de kap te klein :wink:
Succes en beterschap :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
balls & bones
Actief

oh..........logisch ja! dat ik dat nu zelf niet bedacht heb :denken:

dank!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”