Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pussig/bloederig plekje
Moderator: moderatorteam
-
C@rmen
pussig/bloederig plekje
Een dag of 10 geleden ontdekten we bij janus een wondje/abces in zijn hals, het was toen echt open en rood met bloederige pus. We hebben wat haren weggeplukt rondom en een paar dagen 3x daags schoongemaakt en daarna een beetje acederm spray erop. Afgelopen weekend zat het mooi dicht en was de bult eronder ook minder geworden. Vanmiddag voelde ik echter dat er weer een bult onder de wond zit en er lag weer wat bloederig pussig rommeltje op. Hij is verder niet ziek, heeft geen koorts/verhoging en heeft er geen pijn aan. Momenteel is het even niet zo makkelijk om naar de DA te gaan (maar er valt wel iets te regelen als dat echt nodig is) dus mijn vraag is of het voldoende zou zijn om vanavond weer wat haren weg te plukken en wederom een paar dagen goed schoonhouden of moet ik het met ander geschut aanpakken en zo ja wat raden jullie me aan?
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Re: pussig/bloederig plekje
Misschien moest het juist open blijven zodat al het vuil eruit kon.......C@rmen schreef:Een dag of 10 geleden ontdekten we bij janus een wondje/abces in zijn hals, het was toen echt open en rood met bloederige pus. We hebben wat haren weggeplukt rondom en een paar dagen 3x daags schoongemaakt en daarna een beetje acederm spray erop. Afgelopen weekend zat het mooi dicht en was de bult eronder ook minder geworden. Vanmiddag voelde ik echter dat er weer een bult onder de wond zit en er lag weer wat bloederig pussig rommeltje op. Hij is verder niet ziek, heeft geen koorts/verhoging en heeft er geen pijn aan. Momenteel is het even niet zo makkelijk om naar de DA te gaan (maar er valt wel iets te regelen als dat echt nodig is) dus mijn vraag is of het voldoende zou zijn om vanavond weer wat haren weg te plukken en wederom een paar dagen goed schoonhouden of moet ik het met ander geschut aanpakken en zo ja wat raden jullie me aan?

-
C@rmen
Ja dat snap ikPepie schreef:Misschien moest het juist open blijven zodat al het vuil eruit kon.......C@rmen schreef:Een dag of 10 geleden ontdekten we bij janus een wondje/abces in zijn hals, het was toen echt open en rood met bloederige pus. We hebben wat haren weggeplukt rondom en een paar dagen 3x daags schoongemaakt en daarna een beetje acederm spray erop. Afgelopen weekend zat het mooi dicht en was de bult eronder ook minder geworden. Vanmiddag voelde ik echter dat er weer een bult onder de wond zit en er lag weer wat bloederig pussig rommeltje op. Hij is verder niet ziek, heeft geen koorts/verhoging en heeft er geen pijn aan. Momenteel is het even niet zo makkelijk om naar de DA te gaan (maar er valt wel iets te regelen als dat echt nodig is) dus mijn vraag is of het voldoende zou zijn om vanavond weer wat haren weg te plukken en wederom een paar dagen goed schoonhouden of moet ik het met ander geschut aanpakken en zo ja wat raden jullie me aan?
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Betadine .....een stukje van een badspons afknippen en betadine in gekookt water,daarmee afsponzen.....zo doe ik hetC@rmen schreef:Ja dat snap ikPepie schreef:Misschien moest het juist open blijven zodat al het vuil eruit kon.......C@rmen schreef:Een dag of 10 geleden ontdekten we bij janus een wondje/abces in zijn hals, het was toen echt open en rood met bloederige pus. We hebben wat haren weggeplukt rondom en een paar dagen 3x daags schoongemaakt en daarna een beetje acederm spray erop. Afgelopen weekend zat het mooi dicht en was de bult eronder ook minder geworden. Vanmiddag voelde ik echter dat er weer een bult onder de wond zit en er lag weer wat bloederig pussig rommeltje op. Hij is verder niet ziek, heeft geen koorts/verhoging en heeft er geen pijn aan. Momenteel is het even niet zo makkelijk om naar de DA te gaan (maar er valt wel iets te regelen als dat echt nodig is) dus mijn vraag is of het voldoende zou zijn om vanavond weer wat haren weg te plukken en wederom een paar dagen goed schoonhouden of moet ik het met ander geschut aanpakken en zo ja wat raden jullie me aan?![]()
maar ook als het open blijft lijkt het me wel handig om het schoon te (blijven) maken?

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ik ga met Pepie mee.Pepie schreef:Betadine .....een stukje van een badspons afknippen en betadine in gekookt water,daarmee afsponzen.....zo doe ik hetC@rmen schreef:Ja dat snap ikPepie schreef:Misschien moest het juist open blijven zodat al het vuil eruit kon.......C@rmen schreef:Een dag of 10 geleden ontdekten we bij janus een wondje/abces in zijn hals, het was toen echt open en rood met bloederige pus. We hebben wat haren weggeplukt rondom en een paar dagen 3x daags schoongemaakt en daarna een beetje acederm spray erop. Afgelopen weekend zat het mooi dicht en was de bult eronder ook minder geworden. Vanmiddag voelde ik echter dat er weer een bult onder de wond zit en er lag weer wat bloederig pussig rommeltje op. Hij is verder niet ziek, heeft geen koorts/verhoging en heeft er geen pijn aan. Momenteel is het even niet zo makkelijk om naar de DA te gaan (maar er valt wel iets te regelen als dat echt nodig is) dus mijn vraag is of het voldoende zou zijn om vanavond weer wat haren weg te plukken en wederom een paar dagen goed schoonhouden of moet ik het met ander geschut aanpakken en zo ja wat raden jullie me aan?![]()
maar ook als het open blijft lijkt het me wel handig om het schoon te (blijven) maken?
Wondje open houden en ontsmetten met Betadine.
Vooral open houden, zodat de *troep* eruit kan.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
Sylvia 1980
- Actief
- Contacteer:
Ik zou het ook met betadine schoonhouden en vooral de wond openhouden. Fahim had een tijd terug een flinke bijtwond aan zijn oor die was gaan ontsteken, hebben we ook steeds gespoeld en leeggemasserd, Daarna betadine nog extra schoondeppen.
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
- britta
- Vaste gebruiker
- Contacteer: