Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1e les puppycursus gehad

Moderator: moderatorteam

SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

1e les puppycursus gehad

Ongelezen bericht door SannePP »

Gisteren zijn mijn partner, Cena en ik naar de 1e les van de puppycursus geweest.
Toen Cena 10 weken was, hebben we al een les gedaan bij een andere hondenschool, maar dat was me niet goed bevallen. Vanwege miscommunicatie op de hondenschool waar we nu naar toe gaan, konden we pas na de vakanties starten. Zonde!
Ik was een beetje bang dat Cena de oudste van de groep zou zijn, omdat ze nu al 18 weken is. Maar dat was zeker niet het geval!
We hebben gisteren voor een keer op dinsdag mee gedaan, maar zullen de andere keren op maandagavond gaan. Geen idee hoe die groep er uit ziet. Jammer eigenlijk, want deze groep was erg leuk!
Cena was in elk geval niet de domste hond die er tussen zat, en gelukkig ook niet de drukste! :mrgreen: Dat was een hele geruststelling!

Hoewel ik mijn camera had meegenomen, ben ik helemaal vergeten foto's te maken! :wall: Ik kan dus alleen maar tonen hoe moe Cena gisteravond was nadat we thuis kwamen van de cursus:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Voor het eerst sinds tijden was ze weer in haar favoriete hoekje gekropen naast de bank, nadat ze eerst geprobeerd had op mijn voeten in slaap te vallen. :slaap:

Tijdens de les hebben we de naam van de hond positief leren gebruiken en 'kom hier' geoefend. Volgende keer gaan we netjes aan de lijn leren lopen, en dat is iets wat we inderdaad wel mogen leren! :mrgreen:

Het liefst zou ik de cursus versneld doen (2x per week gaan), zodat we binnen 5 weken klaar zijn, maar volgens mij gaat dat niet. Dus de komende 10 weken gaan we lekker puppecursussen! :D

Edit: foto's verkleind
Laatst gewijzigd door SannePP op 13 aug 2008 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
RIP Cena :roos:
    ranetje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Leuk :ok:
    Bij welke school train je?
    Afbeelding
    "The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
    Time bestows the gift and steals it in the process."
    (citaat van George Evans)
    SannePP
    Zeer actief
    Contacteer:

HTC Wolf in Klein Tilburg
      ranetje
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

SannePP schreef:HTC Wolf in Klein Tilburg
      Ik heb even op hun site gekeken.
      Mooi terrein en hun basisgedachte klinkt goed :ok:
      Afbeelding
      "The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
      Time bestows the gift and steals it in the process."
      (citaat van George Evans)
      Sonnie1983
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
      Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Leuk hoor! Zo gaat dat nog wel een tijdje hoor dat slapen na de cursus. Is ook best lang voor zo'n pup in het begin he.

Nou ja kan je nog wel tips geven over dat trekken aan de riem als je wil? Kan je vast aan de slag.

Bij onze club is er bijna altijd een fotograaf aanwezig (gewoon uit hobby) die maakt foto's van de les en daar krijg je een cd van aan het eind van de cursus. Kei leuk vind ik dat. Zie je ook hoe hard je hond groeit in die 10 weken tijd enzo.

Ook krijgen wij per cursus 2x les op een kinderboerderij. Doen jullie ook zoiets? Oh ja en ook 2 theorielessen waarvan we er al 1 hebben gehad.
      SannePP
      Zeer actief
      Contacteer:

We hebben al wat tips gehad voor het lopen aan de riem, zodat we kunnen oefenen en volgende week in de les ermee verder kunnen gaan!
      Het is eigenlijk allemaal zo simpel, maar kom er maar eens op! haha

Bij ons is heen fotograaf aanwezig helaas! volgende keer ga ik echt zelf foto's maken!!
      /me schrijft - niet vergeten! - op haar voorhoofd

We krijgen 1 theorieavond binnenkort en we hebben een theorieboek gehad (Gwen Bailey). Verder mogen de pups in hun laatste les op het agillaity-terrein het parcour lopen en door de naastgelegen wei rennen!
      Geen idee wat me verder nog te wachten staat! Ik laat het gewoon allemaal over me heen komen.

---

Ik heb van een border collie-eigenaar begrepen dat er in Moergestel een goeie hondenschool zit voor veedrijvers, Actief heet ie geloof ik. Iemand daar bekend mee?
        Sonnie1983
        Zeer actief

Stilstaan en wachten tot de hond jouw aankijkt. Of als de hond trekt omdraaien en een stukje terug lopen waar je vandaan kwam en als de hond weer aandacht voor je heeft weer de kant in gaan waar je heen wou.
        Jij bepaalt de route niet de hond. Doe hier regelmatig als Diego linksaf wil dat ik rechtsdoor loop of juist rechtsaf.
        Ook loop ik de route eens andersom of een andere route.

Theorieboek krijgen we ook maar pas op het laatst. Omdat we anders naar hun ervaring te snel dingen willen en te veel doen met de pup.

Neem iemand mee die foto's maakt zodat jij goed de les kan volgen :)

Pups mogen toch nog geen behendigheid? Toch pas als ze volgroeid zijn dus vanaf een jaar ongeveer? Wij oefenen op de club wel af en toe met een tunnel waar ze door heen lopen dan. Maar niet springen etc.
        SannePP
        Zeer actief
        Contacteer:

Zoals je de oefening beschijft, leren wij hem ook. We mogen daarbij ook de naam van de hond noemen en als ie dan oogcontact maakt, belonen met een snoepje!

Nee, pups mogen niet over de hindernissen springen, maar ze mogen dan door de tunnel, de buis en proberen te zigzaggen. En natuurlijk de fly-ball proberen uit te vogelel! :mrgreen: Gewoon voor de fun!
        Cena zat gisteren al de hele tijd naar de behendigheidsgroep naast ons te kijken; als het aan haar ligt, gaan we meteen aan de slag! haha
          freskin
          Zeer actief
          Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
          Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Ik zou wel willen dat mijn pup zo moe was na het trainen....... :roll: Soms lijkt het wel of hij er juist actiever van wordt...... :denken:

Wij hebben nu 6 puppy-lessen gehad. Het gaat redelijk goed, alleen het netjes aan de lijn lopen nog niet. Daar moeten we dus nog wat op oefenen.

Het is inderdaad niet goed om pups al te laten springen. Bij ons mogen ze alleen door de tunnel.
          groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
          Sonnie1983
          Zeer actief

SannePP schreef:Zoals je de oefening beschijft, leren wij hem ook. We mogen daarbij ook de naam van de hond noemen en als ie dan oogcontact maakt, belonen met een snoepje!

Nee, pups mogen niet over de hindernissen springen, maar ze mogen dan door de tunnel, de buis en proberen te zigzaggen. En natuurlijk de fly-ball proberen uit te vogelel! :mrgreen: Gewoon voor de fun!
          Cena zat gisteren al de hele tijd naar de behendigheidsgroep naast ons te kijken; als het aan haar ligt, gaan we meteen aan de slag! haha
          Ok dan is het goed :)

Wij willen ook behendigheid gaan doen :) Laatste keer met tunnel oefenen waren we maar met 4. Je raad al wie niet zo stonden te springen om er door te mogen en wie wel ;-)
          Ik denk dat Diego het ook prachtig gaat vinden.
          Flyball willen we straks ook gaan doen als hij oud genoeg is. Is ook allemaal goed voor het vrouwtjes lijntje ;)

Ja wij hebben ook oefeningen met aandacht vragen door zijn naam te roepen. Alleen werkt dat alleen als dehond zijn naam al kent :) Dat merk je de eerste paar weken als je je pup hebt dat die naam helemaal niks betekent en dat word steeds beter. Diego kent al een tijdje zijn naam.

Wij trainen overigens hier: http://www.talking-dogs.nl/
          De basiscursus doen we nu vanaf dat Diego 15 weken was (nu 20 weken).
          samantha!
          Zeer actief
          Mijn ras(sen): Labrador retriever
          Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat leuk zeg!!!
          Veel plezier met het vervolg :mrgreen:
          Afbeelding
          In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
          Sylvia 1980
          Actief
          Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Wij trainen ook bij de wolff. Erg leuke hondenschool, je krijgt er prima les. Fahim begint al te piepen als we het terrein oprijden vind het zo leuk om erheen te gaan. Van wie heb je les Sanne??
          Afbeelding
          Groetjes Sylvia
          Poot Yaro, Luca en Fahim
          A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
          SannePP
          Zeer actief
          Contacteer:

Sylvia 1980 schreef:Wij trainen ook bij de wolff. Erg leuke hondenschool, je krijgt er prima les. Fahim begint al te piepen als we het terrein oprijden vind het zo leuk om erheen te gaan. Van wie heb je les Sanne??
          He Sylvia, wat leuk!! Ik had gister les van Joep, geen idee van wie ik maandag les krijg.
          Wanneer zijn jullie er?
            Sylvia 1980
            Actief
            Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Wij zijn inmiddels met Fahim toe aan de C cursus. Als het goed is beginnen volgende week de nieuwe lessen, heb maandag Cecille gesproken, we zouden eind deze week een brief krijgen met de dag en de tijd. Heb ingeschreven voor maandag of dinsdag dus hopelijk gaat erop een van die dagen ook een c starten.
            Joep geeft erg fijn les vind ik. Op maandag geeft ook Pascal les, wij hebben van haar ook graag les.
            San loopt met Fahim ik ben supporter en luister mee om thuis te kunnen oefenen.
            Afbeelding
            Groetjes Sylvia
            Poot Yaro, Luca en Fahim
            A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
            Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”