yuki schreef:Jeetje Caro, wat balen dat je nu op dit punt bent belandt met Kaya.
Heb je trouwens al met Van Zuilen overlegd? Mijn ervaring is dat je hem altijd kunt bellen en hij neemt dan ook gewoon de tijd.........
Bij Hodes, dierenorthopedie zijn wij ook geweest , afgelopen januari. bij ons hondje helaas niet gelukt. Wat ze voor hem hadden gemaakt schopte hij 1,2,3 weer eraf en andere mogelijkheden waren er (nog) niet! Maar super betrokken medewerkers die alle mogelijkheden proberen hoor, petje af! En ook om de consultkosten hoef je het niet te laten.....
Heel veel wijsheid en sterkte met Kaya!
ik heb trouwens maar 2 rottweilers in onze vriendenkring gekend, maar beiden werden resp. 13 en 14 jaar (waarvan een ook problemen met het bewegingsapparaat had)
Ja, we zijn al eerder met haar bij Van Zuilen geweest. Op dat moment (bijna een jaar geleden) vond hij een operatie niet aan te raden. Daarvoor was ze nog te goed. Zolang ze het op pijnstilling redde, moest ze daarop blijven staan en zodra het moment zou komen dat het niet meer ging op pijnstilling, raadde hij een heupprothese aan.
Dat zien wij dus niet zitten..... de kosten zijn echt gigantisch (euro 3.500) en daarnaast is er best een hoge infectiekans. Gezien toch haar leeftijd en haar rotte voorpoten, vinden we dit echt te gek worden.
Alternatieven zijn dus de heupkopserectie, de pees (of zenuwen) door laten snijden of goudimplantaten.
Dat willen we allemaal overwegen en overleggen, maar eerst moeten we weten of er niet nog meer aan de hand is met haar. Met name dan haar nek die ook niet goed lijkt te zijn.
Een Rottweiler die 13 of 14 wordt, is bijzonder op leeftijd.
Echt gemiddeld ligt de leeftijd zelfs maar rond de 5,5 jaar, dit omdat ze erg kankergevoelig zijn.
Maar een gezonde Rottweiler wordt zo'n 10 jaar en dan heb je het meestal echt wel gehad.
-------
Overigens hier het tweede filmpje. Vooral aan het begin is het hier duidelijker te zien dan op het eerste filmpje (zag ik nu).