Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
K9 tuig
Moderator: moderatorteam
- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
K9 tuig
Iemand bekend met dit tuig?
Krijgt de hond door dit tuig meer mogelijkheid om hard te trekken, of juist niet?
Kortom, wat zijn jullie ervaringen?
Krijgt de hond door dit tuig meer mogelijkheid om hard te trekken, of juist niet?
Kortom, wat zijn jullie ervaringen?
-
boxersien
Ik heb het tuig voor mijn boxer
Werkt ideaal. Ze kunnen gemakkelijker trekken, maar jij hebt hem verder vanachter vast dan om zijn nek en jou correctie komt dus aan op het hele voorlijf dat je zo opzij kan trekken.
In verhouding loopt het voor de hond heel comfortabel (vrije nek) en kan jij hem beter corrigeren (is mijn mening) mits dat weleens nodig is. Boris trekt vrijwel nooit en ook in het tuig niet. Hij kruipt er wel graag "in" dus vind het wel lekker. Vooral in de winter draagt hijhet veel.
Werkt ideaal. Ze kunnen gemakkelijker trekken, maar jij hebt hem verder vanachter vast dan om zijn nek en jou correctie komt dus aan op het hele voorlijf dat je zo opzij kan trekken.
In verhouding loopt het voor de hond heel comfortabel (vrije nek) en kan jij hem beter corrigeren (is mijn mening) mits dat weleens nodig is. Boris trekt vrijwel nooit en ook in het tuig niet. Hij kruipt er wel graag "in" dus vind het wel lekker. Vooral in de winter draagt hijhet veel.
- Brigitte30
- Zeer actief
Dat opzij trekken, doe je dan met het handvat wat bovenop zit zeker?boxersien schreef:Ik heb het tuig voor mijn boxer
Het gaat ermij om dat als Roxy wil trekken (naar honden die niet vriendelijk voor haar zijn, en dichtbij komen), ik haar makkelijker terug kan halen, omdat ik straks met nog een sterke hond loop (is nu nog pup) .
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
er zitten 3 ringen op dus voor corrigeren deed ik hem dan ook aan 1 van de zij ringen, ik vindt het een erg fijn tuig
, zeker als je in snelheid ineens kort moet houden is het handsvat ook nog eens erg makkelijk, ik gebruikte ze eigenlijk graag met fietsen alleen is amy erg kalig in de zomer en kan ik hem dus niet gebruiken ivm met schuren op haar tere huidje
heb ik dus een huarta tuig aangeschaft ook een fijn tuig alleen niet zo heel stevig althans zo ziet het eruit 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Brigitte30
- Zeer actief
Dank je. Dat K9 tuig kan niet schuren onder oksels? Er zit toch juist een band voor de borst?monky555 schreef:er zitten 3 ringen op dus voor corrigeren deed ik hem dan ook aan 1 van de zij ringen, ik vindt het een erg fijn tuig, zeker als je in snelheid ineens kort moet houden is het handsvat ook nog eens erg makkelijk, ik gebruikte ze eigenlijk graag met fietsen alleen is amy erg kalig in de zomer en kan ik hem dus niet gebruiken ivm met schuren op haar tere huidje
heb ik dus een huarta tuig aangeschaft ook een fijn tuig alleen niet zo heel stevig althans zo ziet het eruit
edit: typefout
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Trekken doet Rimpel toch wel
Maar ik ben er vreselijk blij mee en wil nooit meer iets anders
Het doet solide aan en in geval van accute paniek en toestand hengel ik hem binnen en sleur hem zo aan het handvat omhoog tot borsthoogte...nou scheelt het dat Rimpel krap 25 kilo weegt en ik hem dus omhoog kan tillen als het erop aankomt, met een bull gaat dat wat moeilijker lijkt me
Maar ik ben er vreselijk blij mee en wil nooit meer iets anders
Het doet solide aan en in geval van accute paniek en toestand hengel ik hem binnen en sleur hem zo aan het handvat omhoog tot borsthoogte...nou scheelt het dat Rimpel krap 25 kilo weegt en ik hem dus omhoog kan tillen als het erop aankomt, met een bull gaat dat wat moeilijker lijkt me
- Chione
- Zeer actief
Ik heb een, soortgelijkend, tuig voor Lola. Het zit voor haar comfortabel. Geen geschuur bij borst of buik. Het trekken ( algemeen ) a.d lijn is minder.
Ik vraag mij zelf ook nog wel af hoe dat zal zijn als er bv een andere hond vlakbij is, of het tuig dan correct blijft zitten e.d.

Een ander tuig waar ik zelf ook erg tevreden over ben hieronder, al vind ik de K9 look-a-like toch net ff prettiger.

Ik vraag mij zelf ook nog wel af hoe dat zal zijn als er bv een andere hond vlakbij is, of het tuig dan correct blijft zitten e.d.

Een ander tuig waar ik zelf ook erg tevreden over ben hieronder, al vind ik de K9 look-a-like toch net ff prettiger.

~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
amy is een teer dametjeBrigitte30 schreef:Dank je. Dat K9 tuig kan niet schuren onder oksels? Er zit toch juist een band voor de borst?monky555 schreef:er zitten 3 ringen op dus voor corrigeren deed ik hem dan ook aan 1 van de zij ringen, ik vindt het een erg fijn tuig, zeker als je in snelheid ineens kort moet houden is het handsvat ook nog eens erg makkelijk, ik gebruikte ze eigenlijk graag met fietsen alleen is amy erg kalig in de zomer en kan ik hem dus niet gebruiken ivm met schuren op haar tere huidje
edit: typefout
nee ze horen dus niet echt te schuren maar amy kan gewoon tegen weinig halsbanden en of tuigen, nylon of leer is voor haar te hard, rond haar borst en nek moet het dus heel zacht zijn

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Brigitte30
- Zeer actief
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- Lies en co
- Zeer actief
ook hier een K-9 tuigje. Wij gebruiken het voor het gewone trainen, voor het fietsen, voor het wandelen... Eigenlijk gebruik ik nooit meer halsbanden (tenzij een showlijntje). Vind het zo vreselijk, die hals lijkt me zo kwetsbaar. Ze durven hier wel eens te trekken, bij andere hond in de buurt bvb, maar dan wil ik niet dat ik trek aan de nek van de honden. Dan moet ik maar meer boterhammen eten
. We hebben twee tuigjes, het power-tuig en het survival-tuig. 't power-tuig vind ik het beste, maar het survival-tuig dan weer het grappigste (met die velcro's). Heb ze wel bij twee winkels besteld, want van de K-9 winkel in Nederland ben ik absoluut niet tevreden. (hadden verkeerde geleverd, en gaven nadien niet thuis)
- Brigitte30
- Zeer actief
-
boxersien
-
boxersien
Ik trek niet opzij aan het handvat hoorBrigitte30 schreef:Dat opzij trekken, doe je dan met het handvat wat bovenop zit zeker?boxersien schreef:Ik heb het tuig voor mijn boxer
Het gaat ermij om dat als Roxy wil trekken (naar honden die niet vriendelijk voor haar zijn, en dichtbij komen), ik haar makkelijker terug kan halen, omdat ik straks met nog een sterke hond loop (is nu nog pup) .
Ik heb geleer dat je beter een hond opzij kan trekken omdat (vooral de sinten
- Lies en co
- Zeer actief
de rugzakjes zijn iets makkelijker aan te brengen aan het powertuig, dus als je die erbij wil, dan is het powertuig wel handigst. Maar ze kunnen ook op de survival-versie (alleen zitten die velcro's dan een beetje in de weg).boxersien schreef:powertuig (3 ringen voor degene die het niet weten) is denk ik alleen handig bij het fietsen en volgens mij ishet het enigste verschilBrigitte30 schreef:Bedankt weer voor de reacties.
Wij gaan een K9 tuig bestellen. Nu twijfel ik natuurlijk nog tussen het powertuig en het survival tuig