Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

K9 tuig

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

K9 tuig

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Iemand bekend met dit tuig?

Krijgt de hond door dit tuig meer mogelijkheid om hard te trekken, of juist niet?

Kortom, wat zijn jullie ervaringen?
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Ik heb het tuig voor mijn boxer
Werkt ideaal. Ze kunnen gemakkelijker trekken, maar jij hebt hem verder vanachter vast dan om zijn nek en jou correctie komt dus aan op het hele voorlijf dat je zo opzij kan trekken.
In verhouding loopt het voor de hond heel comfortabel (vrije nek) en kan jij hem beter corrigeren (is mijn mening) mits dat weleens nodig is. Boris trekt vrijwel nooit en ook in het tuig niet. Hij kruipt er wel graag "in" dus vind het wel lekker. Vooral in de winter draagt hijhet veel. :ok:
Brigitte30
Zeer actief

boxersien schreef:Ik heb het tuig voor mijn boxer
Werkt ideaal. Ze kunnen gemakkelijker trekken, maar jij hebt hem verder vanachter vast dan om zijn nek en jou correctie komt dus aan op het hele voorlijf dat je zo opzij kan trekken.
In verhouding loopt het voor de hond heel comfortabel (vrije nek) en kan jij hem beter corrigeren (is mijn mening) mits dat weleens nodig is. Boris trekt vrijwel nooit en ook in het tuig niet. Hij kruipt er wel graag "in" dus vind het wel lekker. Vooral in de winter draagt hijhet veel. :ok:
Dat opzij trekken, doe je dan met het handvat wat bovenop zit zeker?

Het gaat ermij om dat als Roxy wil trekken (naar honden die niet vriendelijk voor haar zijn, en dichtbij komen), ik haar makkelijker terug kan halen, omdat ik straks met nog een sterke hond loop (is nu nog pup) .
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

er zitten 3 ringen op dus voor corrigeren deed ik hem dan ook aan 1 van de zij ringen, ik vindt het een erg fijn tuig :ok: , zeker als je in snelheid ineens kort moet houden is het handsvat ook nog eens erg makkelijk, ik gebruikte ze eigenlijk graag met fietsen alleen is amy erg kalig in de zomer en kan ik hem dus niet gebruiken ivm met schuren op haar tere huidje :roll: heb ik dus een huarta tuig aangeschaft ook een fijn tuig alleen niet zo heel stevig althans zo ziet het eruit :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Brigitte30
Zeer actief

monky555 schreef:er zitten 3 ringen op dus voor corrigeren deed ik hem dan ook aan 1 van de zij ringen, ik vindt het een erg fijn tuig :ok: , zeker als je in snelheid ineens kort moet houden is het handsvat ook nog eens erg makkelijk, ik gebruikte ze eigenlijk graag met fietsen alleen is amy erg kalig in de zomer en kan ik hem dus niet gebruiken ivm met schuren op haar tere huidje :roll: heb ik dus een huarta tuig aangeschaft ook een fijn tuig alleen niet zo heel stevig althans zo ziet het eruit :wink:
Dank je. Dat K9 tuig kan niet schuren onder oksels? Er zit toch juist een band voor de borst?

edit: typefout
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Trekken doet Rimpel toch wel :mrgreen:

Maar ik ben er vreselijk blij mee en wil nooit meer iets anders
Het doet solide aan en in geval van accute paniek en toestand hengel ik hem binnen en sleur hem zo aan het handvat omhoog tot borsthoogte...nou scheelt het dat Rimpel krap 25 kilo weegt en ik hem dus omhoog kan tillen als het erop aankomt, met een bull gaat dat wat moeilijker lijkt me :mrgreen:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Ik heb een, soortgelijkend, tuig voor Lola. Het zit voor haar comfortabel. Geen geschuur bij borst of buik. Het trekken ( algemeen ) a.d lijn is minder.

Ik vraag mij zelf ook nog wel af hoe dat zal zijn als er bv een andere hond vlakbij is, of het tuig dan correct blijft zitten e.d.

Afbeelding

Een ander tuig waar ik zelf ook erg tevreden over ben hieronder, al vind ik de K9 look-a-like toch net ff prettiger.

Afbeelding
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik heb hem voor Macho ook, en hij is echt fijn!
Ik gebruik hem voor fietsen en skaten.
Hoe het met het trekken zit weet ik verder niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Brigitte30 schreef:
monky555 schreef:er zitten 3 ringen op dus voor corrigeren deed ik hem dan ook aan 1 van de zij ringen, ik vindt het een erg fijn tuig :ok: , zeker als je in snelheid ineens kort moet houden is het handsvat ook nog eens erg makkelijk, ik gebruikte ze eigenlijk graag met fietsen alleen is amy erg kalig in de zomer en kan ik hem dus niet gebruiken ivm met schuren op haar tere huidje :roll: heb ik dus een huarta tuig aangeschaft ook een fijn tuig alleen niet zo heel stevig althans zo ziet het eruit :wink:
Dank je. Dat K9 tuig kan niet schuren onder oksels? Er zit toch juist een band voor de borst?

edit: typefout
amy is een teer dametje :mrgreen:
nee ze horen dus niet echt te schuren maar amy kan gewoon tegen weinig halsbanden en of tuigen, nylon of leer is voor haar te hard, rond haar borst en nek moet het dus heel zacht zijn :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

zitten prima,ik vind ze alleen een beetje warm met warm weer, maar de rest van het jaar dragen de mijne ook dit tuig :ok:
Brigitte30
Zeer actief

Bedankt allemaal!
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Ik heb het K9 tuig ook voor Luka; eindelijk een tuig dat goed op z'n plaats blijft zitten! :cheer: Ik ben er zeer tevereden over. Qua trekken weet ik het niet zo goed, Luka trekt eigenlijk nooit.
Afbeelding
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

ook hier een K-9 tuigje. Wij gebruiken het voor het gewone trainen, voor het fietsen, voor het wandelen... Eigenlijk gebruik ik nooit meer halsbanden (tenzij een showlijntje). Vind het zo vreselijk, die hals lijkt me zo kwetsbaar. Ze durven hier wel eens te trekken, bij andere hond in de buurt bvb, maar dan wil ik niet dat ik trek aan de nek van de honden. Dan moet ik maar meer boterhammen eten :pffff: . We hebben twee tuigjes, het power-tuig en het survival-tuig. 't power-tuig vind ik het beste, maar het survival-tuig dan weer het grappigste (met die velcro's). Heb ze wel bij twee winkels besteld, want van de K-9 winkel in Nederland ben ik absoluut niet tevreden. (hadden verkeerde geleverd, en gaven nadien niet thuis)
Brigitte30
Zeer actief

Bedankt weer voor de reacties.
Wij gaan een K9 tuig bestellen. Nu twijfel ik natuurlijk nog tussen het powertuig en het survival tuig :denken:
boxersien

Brigitte30 schreef:Bedankt weer voor de reacties.
Wij gaan een K9 tuig bestellen. Nu twijfel ik natuurlijk nog tussen het powertuig en het survival tuig :denken:
powertuig (3 ringen voor degene die het niet weten) is denk ik alleen handig bij het fietsen en volgens mij ishet het enigste verschil
boxersien

Brigitte30 schreef:
boxersien schreef:Ik heb het tuig voor mijn boxer
Dat opzij trekken, doe je dan met het handvat wat bovenop zit zeker?

Het gaat ermij om dat als Roxy wil trekken (naar honden die niet vriendelijk voor haar zijn, en dichtbij komen), ik haar makkelijker terug kan halen, omdat ik straks met nog een sterke hond loop (is nu nog pup) .
Ik trek niet opzij aan het handvat hoor

Ik heb geleer dat je beter een hond opzij kan trekken omdat (vooral de sinten :mrgreen: ) naar achteren corrigeren meer gewicht van de hond in de riem komt en je dus minder kan corrigeren. Corrigeer je op zij dan reageerd de hond sneller en kan je zo'n 70 kg geval als Sam ook gewoon corrigeren zonder met rug problemen te zitten en een hond die niets voelt en gewoon door loopt :wink:
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

boxersien schreef:
Brigitte30 schreef:Bedankt weer voor de reacties.
powertuig (3 ringen voor degene die het niet weten) is denk ik alleen handig bij het fietsen en volgens mij ishet het enigste verschil
de rugzakjes zijn iets makkelijker aan te brengen aan het powertuig, dus als je die erbij wil, dan is het powertuig wel handigst. Maar ze kunnen ook op de survival-versie (alleen zitten die velcro's dan een beetje in de weg).
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”