Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kapotte oorrand

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Esther80
Zeer actief
Aantal honden: 3
Contacteer:

Kapotte oorrand

Ongelezen bericht door Esther80 »

Onze Azuma is een tijd geleden in haar oor gebeten, de wond wilde niet echt helen en inmiddels is er een hapje uit.

Jammer genoeg zijn nu beide oorranden kapot? en denk ik dat het wat met haar dunnere oorranden te maken heeft (of hormomen want ze kon wel eens loops worden, vorige keer begon het in februari toen ze loops was) want ze mept overal tegen aan. Hoe kan ik voorkomen dat ze in de toekomst terugkomen, want nu heeft ze 2 stukjes uit haar oren.

Op dit moment geef ik haar Gingko Bilboa voor een betere doorbloeding en ik heb het idee dat het werkt.

Kan ik verder nog wat doen met voer of homeopathie?

Groeten,
Esther en Co.
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

amy haar oren gingen echt weg rotten, we hadden een heleboel geprobeerd haar oren op haar hoofd plakken met een netje, intapen, inplakken, insmeren nu had ze er elke dag last van want haar oren klapte elke dag open :roll: en een pijn wat ze had, op een gegeven moment zijn haar oren gecorrigeerd en dat heeft bij haar fantastische geholpen :ok: in 1ste instantie wilden ze haar couperen, maar ik dacht we kunnen corrigeren toch beter 1st proberen gelukkig maar want ik vindt oren toch wel erg leuk :mrgreen:

maar ja nu heb ik een staff en jullie niet :wink: wat dus het beste werkte tegen het klapperen was het onderste stuk bedeken met sterile gaasjes of verband en dan op de helft van haar oor vast plakken :wink: zodat er een soort kussentje ontstaat, maar dat is een erg lelijk gezicht en pijnlijk met eraf halen maar het kreeg dan wel rust en dus ook minder pijn aan haar oren :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”