Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Te lang alleen: Ik voel me zo schuldig!
Moderator: moderatorteam
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
-
- Actief
- Contacteer:
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Op deze manier kun je alles wel *dood* relativeren.Anne Panne schreef:liever een levende hond 8 uur in een bench dan bij thuiskomst een dooie hond vinden die gestikt is in een stuk tafelpoot..

Alsof er geen andere manier is

Er zijn tussenwegen hoor.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Limanade
- Zeer actief
zoals?wendy71 schreef:Op deze manier kun je alles wel *dood* relativeren.Anne Panne schreef:liever een levende hond 8 uur in een bench dan bij thuiskomst een dooie hond vinden die gestikt is in een stuk tafelpoot..
![]()
![]()
Alsof er geen andere manier isóf hond in de bench óf hond dood.(gestikt in een tafelpoot).
![]()
ik laat mijn honden niet los als wij weg zijn.. veels te bang dat ze aan het vechten raken (wat al eens is gebeurt in het verleden en toen was ik gewoon thuis.. en geloof me.. dat wil ik never nooit meer mee maken)
dus vandaar alle 2 in de bench als we weg zijn

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
helemaal met je eenswendy71 schreef:Juist,Zoek stok! schreef:Ik vraag me zo langzamerhand af wanneer het niet meer geleuter is. 12 uur? 16 uur? 24 uur? Moet allemaal maar kunnen toch?wendy71 schreef:
Voor jou misschien geleuter, voor mij niet.
En ik blijf daar tegen ageren.![]()
.(als *andere* dat nou leuk vinden of niet
).

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Haha, nu ben je zelfs al een slechte baas als je je hond niet acht uur in een bench stopt. Onthoud je die evenwendy71 schreef:Op deze manier kun je alles wel *dood* relativeren.![]()
![]()
Alsof er geen andere manier isóf hond in de bench óf hond dood.(gestikt in een tafelpoot).
![]()

Linda, Izzie en Bram
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is maar dat je het weet Linda.Zoek stok! schreef:Haha, nu ben je zelfs al een slechte baas als je je hond niet acht uur in een bench stopt. Onthoud je die evenwendy71 schreef:Op deze manier kun je alles wel *dood* relativeren.![]()
![]()
![]()
Er zijn tussenwegen hoor.![]()

Een *hondvriendelijke*

T 'is maar dat je het weet Linda.

Tussenwegen(zoals jij en ik kennen/weten) zijn er blijkbaar niet meer..

Hoe triest voor de pup/hond wanneer zo'n beestje er erg lang in *moet* verblijven.

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik heb het ook een keer gehad met de pups, ( 5 stuks )we moesten weg, en wilden helemaal niet lang wegblijven , maar door allerlei vervelende dingen liep alles uit, en ik had geen reservesleutel meer van het huis buiten liggen ( dat had ik normaal wel voor het geval iets uit kon lopen ) dus ik kon niemand vragen ff naar mijn huis te gaan en ze te verzorgen en de volwassenen uit te laten
dan houden die het wel een poosje vol maar liever niet natuurlijk.
afijn wij toch zo snel mogelijk naar huis , we zijn iets van 6 uur weggeweest, waren de pups dus uit hun kamertje gekomen ( lees: solar heeft de deur voor ze geopent... )en lagen her en der heerlijk op de bank te slapen, plasjes en poepjes netjes bij de schuifpui en niets gesloopt op het leeghalen van de vuilnisbak na, de volwassenen lagen er tussen met een blik van," ja toe maar, wij hebben het wel voor jullie geregeld hoor
"
dus dat was ook met een sisser afgelopen, maar balen doe ik er nog steeds van

afijn wij toch zo snel mogelijk naar huis , we zijn iets van 6 uur weggeweest, waren de pups dus uit hun kamertje gekomen ( lees: solar heeft de deur voor ze geopent... )en lagen her en der heerlijk op de bank te slapen, plasjes en poepjes netjes bij de schuifpui en niets gesloopt op het leeghalen van de vuilnisbak na, de volwassenen lagen er tussen met een blik van," ja toe maar, wij hebben het wel voor jullie geregeld hoor

dus dat was ook met een sisser afgelopen, maar balen doe ik er nog steeds van

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Het is gebeurd, het is gebeurd en daar kan je niets meer aan veranderen.
Je kan enkel voor de toekomst uit je fouten leren
Maar ik geneer me ook niet om te zeggen dat het mij nooit zou overkomen
en dat is simpel omdat ik duidelijke afspraken maak...
Enerzijds blijven de honden NOOIT langer alleen dan 3u .
Als ik toevallig wel even langer wegmoet (4u was maximum) dan gaan de buren ondertussen even langs en zenden me dan een SMS om te zeggen dat alles goed is...aan de hand daarvan weet ik ook ineens dat ze zijn langsgeweest en mijn "kinders" hebben gezien.
En voor de anderen...nee mijn honden zitten niet in benchen als ik weg ben...
Hier wordt geen enkele hond opgesloten in een bench maar krijgt elks indien nodig zijn eigen kamer
(voorlopig niet nodig)
Je kan enkel voor de toekomst uit je fouten leren

Maar ik geneer me ook niet om te zeggen dat het mij nooit zou overkomen

Enerzijds blijven de honden NOOIT langer alleen dan 3u .
Als ik toevallig wel even langer wegmoet (4u was maximum) dan gaan de buren ondertussen even langs en zenden me dan een SMS om te zeggen dat alles goed is...aan de hand daarvan weet ik ook ineens dat ze zijn langsgeweest en mijn "kinders" hebben gezien.
En voor de anderen...nee mijn honden zitten niet in benchen als ik weg ben...

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
*Veegt haar hoofd af*Addy schreef:helemaal met je eenswendy71 schreef:Juist,Zoek stok! schreef:Ik vraag me zo langzamerhand af wanneer het niet meer geleuter is. 12 uur? 16 uur? 24 uur? Moet allemaal maar kunnen toch?wendy71 schreef:
Voor jou misschien geleuter, voor mij niet.
).

Maar komop mensen, als dat als *normaal* beschouwd word en dan heb ik het over een uurtje of 8! in de bench..

En dan hebben bepaalde mensen het hier over de *eeuwige bench discussie*..
Kijk in het geval maar eens naar Ts(Sanne pp)..

Zij *ziet* naar aanleiding van bepaalde topics( zoals het topic van Hayley met haar Stafford teef Rossi), die toch ook de boel bij elkaar sloopte in eerste instantie, dat het óók anders kan dan in een bench te stoppen.
Ik kan dat alleen maar toejuichen van Sanne, dat ook zij mogelijkheden *zoekt* buiten die bench om.

Sommige vinden het *gezeur*(opvallend vaak mensen die hem zelf *gebruiken*) en andere mensen zien hoe het ook anders kan.., en dat kan ik alleen maar toejuichen.

- Maxiem
- Zeer actief
Nogmaals, ik vind het niet normaal. En Max wordt nooit in de bench opgesloten als wij weg gaan.wendy71 schreef:*Veegt haar hoofd af*Addy schreef:helemaal met je eenswendy71 schreef:Juist,Zoek stok! schreef: Ik vraag me zo langzamerhand af wanneer het niet meer geleuter is. 12 uur? 16 uur? 24 uur? Moet allemaal maar kunnen toch?
).
.
Maar komop mensen, als dat als *normaal* beschouwd word en dan heb ik het over een uurtje of 8! in de bench.., dat kán gewoon niet.
![]()
Kijk in het geval maar eens naar Ts(Sanne pp)..![]()
Zij *ziet* naar aanleiding van bepaalde topics( zoals het topic van Hayley met haar Stafford teef Rossi), die toch ook de boel bij elkaar sloopte in eerste instantie, dat het óók anders kan dan in een bench te stoppen.
Ik kan dat alleen maar toejuichen van Sanne, dat ook zij mogelijkheden *zoekt* buiten die bench om.![]()
.
Sommige vinden het *gezeur*(opvallend vaak mensen die hem zelf *gebruiken*) en andere mensen zien hoe het ook anders kan.., en dat kan ik alleen maar toejuichen., zoals in het geval van TS.
Van mij mag je er gerust commentaar op hebben hoor, maar ik zei alleen dat je er in dit topic geen steek verder mee gaat komen.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
- Sonnie1983
- Zeer actief
Hier ligt Diego snachts toch wel een uurtje of 8 in de bench te slapen hoor.
Ik vind dat helemaal niet zielig. Ik weet dat als ik dat niet doe hij gaat slopen of als hij dingen tegen komt al is het speelgoed gaat ie daar mee spelen en slaapt dus niet. We hebben hem in het begin ook overdag rust verplicht moeten opleggen want hij neemt anders zijn rust niet en word dan strontvervelend. En snachts slaapt hij dus vind ik het helemaal niet erg dat hij in de bench ligt. Hij kan zich prima omdraaien etc.
Als hij alleen is is hij buiten, daar heeft hij 65 vierkante meter tot zijn beschikking en allemaal speeltjes en een hok dat ook nog geisoleerd is waar hij in kan liggen als hij dat wil. Lekker bot erbij en een volle bak drinken.
@ Sanne, heeft Cenna er nog verlatingsangst aan over gehouden of valt het mee? En is het schuld gevoel al gezakt?
Ik vind dat helemaal niet zielig. Ik weet dat als ik dat niet doe hij gaat slopen of als hij dingen tegen komt al is het speelgoed gaat ie daar mee spelen en slaapt dus niet. We hebben hem in het begin ook overdag rust verplicht moeten opleggen want hij neemt anders zijn rust niet en word dan strontvervelend. En snachts slaapt hij dus vind ik het helemaal niet erg dat hij in de bench ligt. Hij kan zich prima omdraaien etc.
Als hij alleen is is hij buiten, daar heeft hij 65 vierkante meter tot zijn beschikking en allemaal speeltjes en een hok dat ook nog geisoleerd is waar hij in kan liggen als hij dat wil. Lekker bot erbij en een volle bak drinken.
@ Sanne, heeft Cenna er nog verlatingsangst aan over gehouden of valt het mee? En is het schuld gevoel al gezakt?
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Eigenlijk had ik echt totaal geen zin meer om hierover in discussie te gaan, maar kan mijn mond niet houdenwendy71 schreef:*Veegt haar hoofd af*Addy schreef:helemaal met je eenswendy71 schreef:Juist,Zoek stok! schreef: Ik vraag me zo langzamerhand af wanneer het niet meer geleuter is. 12 uur? 16 uur? 24 uur? Moet allemaal maar kunnen toch?
).
.
Maar komop mensen, als dat als *normaal* beschouwd word en dan heb ik het over een uurtje of 8! in de bench.., dat kán gewoon niet.
![]()
Ik kan dat alleen maar toejuichen van Sanne, dat ook zij mogelijkheden *zoekt* buiten die bench om.![]()
.
Sommige vinden het *gezeur*(opvallend vaak mensen die hem zelf *gebruiken*) en andere mensen zien hoe het ook anders kan.., en dat kan ik alleen maar toejuichen., zoals in het geval van TS.

Allereerst kan ik je vertellen, als diegene die het inderdaad geleuter vind als ieder topic weer uitdraait op de eeuwig durende bench discussie, dat ik GEEN bench gebruik

Maar door in ieder topic waar het woord bench gebruikt wordt, te melden dat diegene een slechte baas is vind ik gewoon onzinnig en het verpest het hele topic, denk jij nou echt dat diegene door jouw opmerking ineens de bench de deur uitgooit?
Laatst gewijzigd door Frenkie op 12 aug 2008 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Beste Sonnie, s'nacht vind ik nog altijd iets anders dan overdag..Sonnie1983 schreef:Hier ligt Diego snachts toch wel een uurtje of 8 in de bench te slapen hoor.
Over het algemeen slaapt een hond s'nachts..(dat geef je zelf ook aan).
Als je hem én overdag én s'nachts opsluit in een bench ben je m.i verkeerd bezig.

Maar dat doe jij niet dus hoef jij jezelf niet aangesproken te voelen wat mij betreft.

Ik lees uit jou post dat wanneer jouw pup(jonge hond) alleen is overdag , hij 65 m2 tot zijn beschikking heeft in de tuin, dat is toch wat anders dan een bench waar de hond geen meter kan verzetten.

- Sonnie1983
- Zeer actief
Hij kan inderdaad lekker zijn gang gaan in de tuin, liggen, rennen, spelen, wat ie maar wilwendy71 schreef:Beste Sonnie, s'nacht vind ik nog altijd iets anders dan overdag..Sonnie1983 schreef:Hier ligt Diego snachts toch wel een uurtje of 8 in de bench te slapen hoor.
Over het algemeen slaapt een hond s'nachts..(dat geef je zelf ook aan).
Als je hem én overdag én s'nachts opsluit in een bench ben je m.i verkeerd bezig.![]()
Maar dat doe jij niet dus hoef jij jezelf niet aangesproken te voelen wat mij betreft.![]()
Ik lees uit jou post dat wanneer jouw pup(jonge hond) alleen is overdag , hij 65 m2 tot zijn beschikking heeft in de tuin, dat is toch wat anders dan een bench waar de hond geen meter kan verzetten.

Maar ja bij ons blijft de hond als hij alleen is in de tuin ook al is de buurvrouw het daar niet mee eens want dan hoort ze hem ooit een keer (dat was toen we hem aan het leren waren alleen te zijn). Hij moest maar binnen blijven. Tja dan heb je denk ik nog net zoveel lawaai want huizen zijn gehorig en denk dat hij dan nog meer herrie maakt want dan zou hij niet los kunnen dus dan zou hij wel in de bench moeten want anders moeten we een hele grote schuifdeur maken tussen keuken en kamer en dat kost zoveel, en buiten heeft hij dan nog altijd meer ruimte als in de keuken een paar meter. Tja het zijn een beetje buren die zoiets hebben van wij wonen hier al ruim 40 jaar dus iedereen meot maar doen zoals wij het willen. Komen klagen dat je niet elke week je ramen spik en span hebt terwijl ze goed weten dat je beide werkt en daar echt niet elke week zin en tijd voor hebt. Van die dingen. MAar goed dat is een apart topic weer bijna. Oh ja trouwens volgens onze buren hadden we toestemming moeten vragen voordat we een hond kochten. Mijn schoonmoeder: moet ze dan ook komen vragen als ze kinderen willen (maken ook geluid daarom zei ze dat zo) ja dat zou wel fijn zijn zegt ze. Laat me niet lachen hahaha. Als ik aan kinderen wil beginnen zit daar een briefje in de bus met aub een handtekening als u akkoord gaat dat uw buren kinderen willen. Alvast onze excuses voor de overlast hahahaha.
Zullen we nu weer allemaal ontopic gaan???
- Limanade
- Zeer actief
zoals ik al zei: mijn honden zullen ongetwijfeld gaan knokken als ik ze buiten de bench laat en weg ben..
ben ik dan eerder een 'mishandelaar' als ik ze de kans geef elkaar af te maken?
of ben ik eerder een 'mishandelaar' als mijn honden 1 keer in de zoveel tijd een dagje 8 uur in de bench moeten zitten??
want normaal zitten ze echt niet langer dan 4 uur in de bench
of ben ik eerder een 'mishandelaar' als mijn honden 1 keer in de zoveel tijd een dagje 8 uur in de bench moeten zitten??

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Wáár zie jij mij iemand betitelen als zijnde *slechte* baas als die beperkt en verantwoordelijk van een bench gebruikt?Frenkie schreef:Eigenlijk had ik echt totaal geen zin meer om hierover in discussie te gaan, maar kan mijn mond niet houdenwendy71 schreef:*Veegt haar hoofd af*Addy schreef:helemaal met je eenswendy71 schreef: Juist,
).
.
![]()
.
![]()
Allereerst kan ik je vertellen, als diegene die het inderdaad geleuter vind als ieder topic weer uitdraait op de eeuwig durende bench discussie, dat ik GEEN bench gebruikIk heb ook gezocht naar die andere oplossingen.
Maar door in ieder topic waar het woord bench gebruikt wordt, te melden dat diegene een slechte baas is vind ik gewoon onzinnig en het verpest het hele topic, denk jij nou echt dat diegene door jouw opmerking ineens de bench de deur uitgooit?

Dat ontgaat me nl eventjes.., ik refereerde aan iemand die zijn /haar hond zonder problemen 8 uur achter elkaar in een bench stopt.

Vandaar uit zijn mijn post gericht, daar ageer ik tegen.

Tussen benchgebruik en benchgebruik zit ook nog een verschil namelijk.

Ik vind 1 á 2 uren heel anders klinken dan zeg 6,7 en soms nog wel meer uren per dag in een bench ..Overdag notabene.

En vaak dan s'nachts weer hoppa de bench in..
Hoeveel uren zijn dat wel niet in een etmaal?
Nogmaals, ik spreek voor mezelf, maar ik zou het niet kunnen *verdragen* dat mijn pup/hond vaak en veel in een bench zit.

Dan nog liever geen hond.

Maar daarmee wordt wel meteen het hele originele topic om zeep geholpen. Je weet nu eenmaal dat mensen daar verschillend over denken, en dat we daar van z'n levensdagen niet uit zullen komen. Wil je er wel weer over beginnen, dan begin je toch gewoon 'n nieuw topic? Of komen er hier nu ook weer 50 blz of meer achteraan?wendy71 schreef:Wáár zie jij mij iemand betitelen als zijnde *slechte* baas als die beperkt en verantwoordelijk van een bench gebruikt?Frenkie schreef:Eigenlijk had ik echt totaal geen zin meer om hierover in discussie te gaan, maar kan mijn mond niet houdenwendy71 schreef:*Veegt haar hoofd af*Addy schreef: helemaal met je eens.
![]()
.
![]()
Allereerst kan ik je vertellen, als diegene die het inderdaad geleuter vind als ieder topic weer uitdraait op de eeuwig durende bench discussie, dat ik GEEN bench gebruikIk heb ook gezocht naar die andere oplossingen.
Maar door in ieder topic waar het woord bench gebruikt wordt, te melden dat diegene een slechte baas is vind ik gewoon onzinnig en het verpest het hele topic, denk jij nou echt dat diegene door jouw opmerking ineens de bench de deur uitgooit?![]()
Dat ontgaat me nl eventjes.., ik refereerde aan iemand die zijn /haar hond zonder problemen 8 uur achter elkaar in een bench stopt..
Vandaar uit zijn mijn post gericht, daar ageer ik tegen.![]()
Tussen benchgebruik en benchgebruik zit ook nog een verschil namelijk.![]()
Ik vind 1 á 2 uren heel anders klinken dan zeg 6,7 en soms nog wel meer uren per dag in een bench ..Overdag notabene.![]()
En vaak dan s'nachts weer hoppa de bench in..
Hoeveel uren zijn dat wel niet in een etmaal?
Nogmaals, ik spreek voor mezelf, maar ik zou het niet kunnen *verdragen* dat mijn pup/hond vaak en veel in een bench zit.![]()
Dan nog liever geen hond.
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Even voor de goede orde @Neeltje.
Ik meld me zelden in een benchdiscussie, maar ik wil gewoon aangeven dat er vaak! alternatieven zijn.
Het is niet of in een bench of(vul maar in
).
Het is ook zeker niet mijn intentie om het topic van Sanne om zeep te helpen, sterker nog, ik prijs de manier waarop zij met de *bewegingsvrijheid* van Cena bezig is wanneer zij niet thuis is, en dat voor een mechelse herder? pup.
Die dicussie komt er toch wel en dat is misschien maar goed ook.
Ennuh, ot gaan is toch niet zo gek op hf(gelukkig)?.
Ik meld me zelden in een benchdiscussie, maar ik wil gewoon aangeven dat er vaak! alternatieven zijn.

Het is niet of in een bench of(vul maar in

Het is ook zeker niet mijn intentie om het topic van Sanne om zeep te helpen, sterker nog, ik prijs de manier waarop zij met de *bewegingsvrijheid* van Cena bezig is wanneer zij niet thuis is, en dat voor een mechelse herder? pup.

- Moos
- Zeer actief
Ik wil net zeggen, off topic gaan is toch niet zo'n onbekend iets hierwendy71 schreef:Even voor de goede orde @Neeltje.
Ik meld me zelden in een benchdiscussie, maar ik wil gewoon aangeven dat er vaak! alternatieven zijn.![]()
Het is niet of in een bench of(vul maar in).
![]()

En stel dat er 50 blz zouden volgen, die hoef je toch niet verplicht te lezen?
Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen als een nieuwe puppenbaas leest dat honden 8 uur in de bench zitten, dat prima kan, en daarom zelf ook zonder wroeging pup 8 uur in de bench wil gaan doen. Een weerwoord in deze is naar mijn mening nooit verkeerd zodat er ook gezien kan worden dat er mensen zijn die heel anders denken over een hond 8 uur in de bench

- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Contacteer:
mijn ene hond gaat altijd mee met mijn vriend naar zijn werk, de ander blijft thuis als ik max vier uur wegga hij gaat dan wel altijd in de bench maar dat is meer omdat hij gewend is te gaan slapen als ik wegga, ga ik langer weg dan breng ik hem naar de oppas.
daarnaast hebben zowel mijn ouders als mijn broer een sleutel van het huis waardoor ik ze als het onverwacht uitloopt altijd kan bellen om de honden uit te laten
s nachts lopen ze ook los
daarnaast hebben zowel mijn ouders als mijn broer een sleutel van het huis waardoor ik ze als het onverwacht uitloopt altijd kan bellen om de honden uit te laten
s nachts lopen ze ook los
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Moos schreef:Ik wil net zeggen, off topic gaan is toch niet zo'n onbekend iets hierwendy71 schreef:Even voor de goede orde @Neeltje.
Ik meld me zelden in een benchdiscussie, maar ik wil gewoon aangeven dat er vaak! alternatieven zijn.![]()
Het is niet of in een bench of(vul maar in).
![]()
Ennuh, ot gaan is toch niet zo gek op hf(gelukkig)?.![]()
![]()
En stel dat er 50 blz zouden volgen, die hoef je toch niet verplicht te lezen?
Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen als een nieuwe puppenbaas leest dat honden 8 uur in de bench zitten, dat prima kan, en daarom zelf ook zonder wroeging pup 8 uur in de bench wil gaan doen. Een weerwoord in deze is naar mijn mening nooit verkeerd zodat er ook gezien kan worden dat er mensen zijn die heel anders denken over een hond 8 uur in de bench

Dat zeg ik, er zijn alternarieven als je wilt.

Het is niet of het een of het ander..

Maargoed dat moet je ook wíllen zien..

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Dus......
Met Cena gaat het best goed. Gisteren is ze weer een paar uurtje alleen geweest. Ik had de achterdeur open gelaten, een stellage van bierkratten gebouwd, zodat ze niet de hele tuin tot haar beschikking had. Ze heeft dus al die bierflesje af zitten likken, ontdaan van hun etiket en toen uitgevonden dat ze er best overheen kon springen... Beetje jammer!
Vandaag volgt ze mijn partner de hele tijd. Kan zijn, omdat ze daarstraks gruwelijk op haar falie heeft gehad van hem (ze liep zomaar weg) maar irritant is het wel. Gelukkig is hij vandaag vrij.
Én vanavond mogen we dan EIN-DE-LIJK gaan starten met de puppycursus! De vakantieperiode is voorbij en we gaan normaal op maandagavond, maar omdat we zo lang hebben moeten wachten, mogen we vanavond de eerste keer komen.
Met Cena gaat het best goed. Gisteren is ze weer een paar uurtje alleen geweest. Ik had de achterdeur open gelaten, een stellage van bierkratten gebouwd, zodat ze niet de hele tuin tot haar beschikking had. Ze heeft dus al die bierflesje af zitten likken, ontdaan van hun etiket en toen uitgevonden dat ze er best overheen kon springen... Beetje jammer!
Vandaag volgt ze mijn partner de hele tijd. Kan zijn, omdat ze daarstraks gruwelijk op haar falie heeft gehad van hem (ze liep zomaar weg) maar irritant is het wel. Gelukkig is hij vandaag vrij.
Én vanavond mogen we dan EIN-DE-LIJK gaan starten met de puppycursus! De vakantieperiode is voorbij en we gaan normaal op maandagavond, maar omdat we zo lang hebben moeten wachten, mogen we vanavond de eerste keer komen.
RIP Cena

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Anne Panne schreef:zoals ik al zei: mijn honden zullen ongetwijfeld gaan knokken als ik ze buiten de bench laat en weg ben..
of ben ik eerder een 'mishandelaar' als mijn honden 1 keer in de zoveel tijd een dagje 8 uur in de bench moeten zitten??![]()
en verschillende ruimtes?
hier zitten ze niet in de bench maar zeker ook niet samen. sam heeft de huiskamer en lola de logeer/kledingkastenkamer boven

- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Contacteer:
ook ferrero en chocolate lopen los in verschillende ruimtes dus wel los maar niet samenmassam schreef:Anne Panne schreef:zoals ik al zei: mijn honden zullen ongetwijfeld gaan knokken als ik ze buiten de bench laat en weg ben..
of ben ik eerder een 'mishandelaar' als mijn honden 1 keer in de zoveel tijd een dagje 8 uur in de bench moeten zitten??![]()
hier zitten ze niet in de bench maar zeker ook niet samen. sam heeft de huiskamer en lola de logeer/kledingkastenkamer boven
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Hihi, die Cena met der bierkratten.SannePP schreef:Dus......

Veel plezier vanavond Sanne met de cursus!

Cena is er wel aan toe, denk ik.

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier, dat bedoel ik.massam schreef:Anne Panne schreef:zoals ik al zei: mijn honden zullen ongetwijfeld gaan knokken als ik ze buiten de bench laat en weg ben..

Als je écht wil, is er wel een mogelijkheid toch?
Het is maar net wat je ze aanleert.