Absolute favoriet hier is deze:

En inderdaad bij voorkeur in de kleur roze (ze hebben er ook een in het donkerbruin en in het okergeel, maar de roze is altijd bezet).
Het is zo´n schuimrubber ding met een hoes eromheen. Zo eentje die bij veel honden (dus ook hier vaak niet) niet lang zal leven....
Ik had ook een plastic mand voor ze met daarin een kussen, maar die mand hebben ze nooit wat gevonden. En ik had ook een hele mooie slaapkist voor ze gebouwd:
Maar zelfs die is nooit zo populair geworden als roze mandje.
Omdat eerdere duur aangeschafte matrasjes ook niet echt zijn bevallen, doe ik nu niet moeilijk meer met die bullen van mij. Ik haal een stukje stof op de markt. Maak een hoes en binnenhoes van een ander steviger stofje. Vul de binnenhoes met van die piepschuim balletjes en of schuimrubber vlokken en klaar is het nieuwe (wasbare) hondenmatrasje.
En ik struin gewoon aanbiedingen af. Inderdaad: formido maar ook Lidl en je hebt hiet ook een paar ´goedkope spullen´ winkels. Daaruit is dit onze nieuwste aanwinst van maar liefst 6,49 euro

. Daarvoor kan ik niet eens zelf aan de gang!
Achter het gele mandje zie je ook een van die zelfgemaakte matrasjes liggen.
En er liggen ook nog vetbedjes en dekens voor ze en als ze het dan nog niet goed genoeg vinden, dan gaan ze maar op de bank liggen.