Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Manken na het slapen EDIT bij de DA geweest :(

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

jidde

Manken na het slapen EDIT bij de DA geweest :(

Ongelezen bericht door jidde »

ik ben nu aan het oppassen op een goldenreu en een duitse herderteef.
De goldenreu loopt echt mank als hij een tijdje gelegen heeft :N: Ik wist dat hij het deed maar ik schrik ervan.
hij ligt wel altijd op de koude stenen, dus zou het daardoor komen?
Hij loopt linksachter mank, ik heb hier een filmpje ervan:
Afbeelding
Het gaat om een reu van nog geen 6 jaar oud, herplaatser. Hij is buiten lekker actief en remt ook abrupt met balletjes.
ook drinkt hij veel en plast veel, echt doorzichtig om te zien. Dit kan toch een uiting van pijn zijn?
Hij krijgt glucobest, alleen denk ik niet elke dag (ik moet het mezelf ook aanleren :N: )
iemand een idee wat het is? Van voor en achter is hij ook erg steil, ben ik niet gewend met mijn gehoekte herders
Laatst gewijzigd door jidde op 08 aug 2008 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

:denken:
Op het filmpje zie ik hem rechts vóór manken.
(zou een elleboog probleem kunnen zijn?)
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
jidde

nee het is echt links achter.
Nanni met 12 jaar staat zelfs beter op :N: Ik zal nu even nieuw filmpje maken
jidde

Iemand nog een idee?
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Als het opstartproblemen zijn, dus hij heeft er na een paar minuten geen last meer van denk je aan een gewrichten en ouderdom. Hij ziet er niet uit als een hond van 6. Kan hij niet beter overeind op een kleed ofzo, het lijkt me zo glad die vloer :19:
Moeilijk hoor om zo te beoordelen, een DA kan dat veel beter en goed opletten waar hij precies pijn aangeeft.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
jidde

Het is echt even na het opstaan, daarna loopt ie redelijk goed weer. Als hij op een kleed ligt komt hij wel beter overeind, maar nog steeds vele male slechter dan Nanni.
Hij is ook erg groot, zeker voor een golden, Zou dat ook niet een reden kunnen zijn?
ranetje
Zeer actief

Ik dacht dat je een ander filmpje zou neerzetten :wink:

Als de hond opstartproblemen heeft kan je dan proberen om hem in ieder geval op een kleed te hebben?
Dit lijkt me zwaar opstaan voor hem.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Net het filmpje bekeken, en het gaf mij ook de indruk dat het rechtsvoor was.

Opstaan op dergelijke gladde vloer lijkt mij geen sinecure.

Als de hond enkel last heeft van opstartproblemen, zou het misschien kunnen wijzen op beginnende artrose. Effen proberen om dagelijks glucobest te geven en zien hoe het evolueert.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Wat mij opvalt is dat hij zijn linker achterpoot pas later neerzet. Hoe snel loopt hij weer goed? Want ik vind dit er echt niet goed uitzien voor een GR van 6 jaar.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Nou, dat oogt niet best. In ieder geval absoluut! stoppen met het gooien van balletjes en zorgen dat hij lekker op een dik, zacht kussen kan slapen i.p.v. op de harde koude vloer. En natuurlijk de baasjes even naar de DA laten gaan hiermee...
jidde

ranetje schreef:Ik dacht dat je een ander filmpje zou neerzetten :wink:

Als de hond opstartproblemen heeft kan je dan proberen om hem in ieder geval op een kleed te hebben?
Dit lijkt me zwaar opstaan voor hem.
Ik heb weinig betere filmpjes, alleen deze is gelukt:
Afbeelding

Ik heb het idee dat het zowel rechtsvoor als linksachter is. Hij staat moeizaam op, loopt 5 passen en dan loopt ie redelijk lekker. Met uitlaten loopt hij trouwens prima.
Balletjes doe ik zowiezo niet, omdat meneer bananen in zijn oren heeft dan :smile: Hij heeft gister wel losgerend en ik heb zelf niet het idee gehad dat hij meer mankte.

Ik schrik gewoon vooral omdat hij zo oud oogt in zijn doen en laten. Hij slaapt als een oude kerel en loopt soms ook zo. Zoals ik al meerdere keren zei, Nanni met 12 jaar loopt gewoon beter als een golden van nog geen 6 jaar :jank: Spike is een herplaatser dus wie zijn ouders zijn, geen idee, wat er mee gebeurd is, geen idee. Wel weet ik dat hij veeeeeelste weinig uitgelaten werd en als ie uitgelaten werd brak ie los en peerde hem en kwam niet meer terug. ik denk dus dat hij nooit spieren heeft opgebouwd en dat het nu zijn tol gaat eisen.
en het is zo een lief ventje :jank: Ik laat hem nu vooral op zijn kussen liggen, wat ie gelukkig doet.
De vloer lijkt glad, maar thuis heb ik laminaat en dat is echt gladder als de stenen hier
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ach, dat ziet er wel heel, heel moeizaam uit zeg. Het lijkt wel of het 'm aan kracht ontbreekt om op te staan.
Als het mijn hond was ging ik als de gesmeerde bliksem naar een ervaren en deskundige orthopeed.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Rami schreef:Ach, dat ziet er wel heel, heel moeizaam uit zeg. Het lijkt wel of het 'm aan kracht ontbreekt om op te staan.
Als het mijn hond was ging ik als de gesmeerde bliksem naar een ervaren en deskundige orthopeed.
Nou inderdaad. Dit ziet er heel erg sneu uit...
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Omdat je het over links achter hebt denk ik iets te zien :wink: :mrgreen:
Maar rechtsvoor is in ieder geval voor mij overduidelijk.
Ik zou die hond toch eens na laten kijken. Zo hoort een hond van 6 jaar niet overeind te komen :(
Afbeelding
jidde

Om 4 uur heb ik een afspraak, kon kiezen of pijnstillers of laten zien. Dan maar ook even laten zien :wink:
nolly
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door nolly »

Ja, erg sneu voor zo'n jong kereltje.Maar, wat hij zeker als eerste moet doen als ik dat zo zie is Afvallen want hij lijkt mij stevig aan de maat en alle kilootjes moeten toch maar mee omhoog getild worden. Je zou hem ook glucosaminepoeder als supplement kunnen geven , maar daarbij zou ik er zeker even naar laten kijken door D.A. Afbeelding
Dogs are not our whole life, but they make our lives whole.
jidde

Geloof mij, zo dik is ie dus niet :N: Oke er kan kilootje of 1 a 2 af, maar echt dik is ie niet. Hij lijkt dik doordat ie een dikke kwab onder zijn kop heeft hangen maar ik geloof dat hij 36-38 kilo weegt en schoft is denk ik rond de 68-70 cm
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Net als anderen zie ik links achter niets bij deze filmpjes. Rechts voor wel. En ik schrik hoe veel moeite het hem kost om op te staan.
Je geeft aan dat hij vooral startproblemen heeft, dat duidt meestal op arthrose achtige klachten. En dat is toch een ouderdomskwaaltje.
Mogelijk dat de d.a. hem alsnog pijnstilling geeft. Mocht dat niet (voldoende) helpen kan je een foto laten maken om te zien wat het is.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

jidde schreef:Om 4 uur heb ik een afspraak, kon kiezen of pijnstillers of laten zien. Dan maar ook even laten zien :wink:
Zou ik ook doen, zomaar pijnstillers geef ik ook niet, eerst weten hoe en wat.
Sterkte!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
jidde

Branka schreef:Net als anderen zie ik links achter niets bij deze filmpjes. Rechts voor wel. En ik schrik hoe veel moeite het hem kost om op te staan.
Je geeft aan dat hij vooral startproblemen heeft, dat duidt meestal op arthrose achtige klachten. En dat is toch een ouderdomskwaaltje.
Mogelijk dat de d.a. hem alsnog pijnstilling geeft. Mocht dat niet (voldoende) helpen kan je een foto laten maken om te zien wat het is.
Het lijkt mij ook atrose of iets. Ik heb trouwens de kussens uit de manden gehaald, omdat ik weet dat Nanni moeite heeft met uit een mand komen. hij ligt nu lekker op een mat te slapen :ok:
Ik wist van mijn tante wel dat ie mankte hoor, maar zo erg, ik schrok er echt van!

Trouwens, hij heeft ook 3 aanvallen gehad in 2 jaar. Hij kon niet staan, trillen met achterpoten en geloof ik ook urine laten lopen. Met zijn kop was ie erbij. Is het epileptie geweest of zou het een afknelling in spieren geweest kunnen zijn :19:
jidde

Nou ik ben geweest en maar goed ook.
er zit een verdikking in zijn linkerknie. Voor kon ze niets vinden, waarschijnlijk ontziet hij zijn knie en daardoor dus de voorkant.
Ze denkt aan een tumor in zijn knie of iets cronisch. Alleen weet ik dus niet hoelang hij al zo is natuurlijk.
Hij heeft voor 1 week rimadyl mee, dat moet helpen. Anders worden er foto's gemaakt om te kijken of het een tumor is.

Pfff dit had ik niet verwacht :jank:
ranetje
Zeer actief

Heel veel sterkte met de arme kerel.
Dit is geen leuk bericht.
Denk dat ik die foto's gewoon maar zou laten maken.
Ik wil altijd graag weten wat er aan de hand is.
Afbeelding
jidde

Ik denk ook wel dat het nodig is.

Spike heeft ook 1x een grote bult gehad bij zijn keel, die is geknapt. Deze is toen steeds gespoeld en is volledig weg.
niet veel later had hij ook een bult bij zijn oor, die is ook geknapt, alleen deze zit er nog steeds. Zou het verband kunnen hebben? na mijn weten waren dat ontstekingen, maar ja die bij zijn oor zit er nog steeds.
Dit schoot me pas te binnen toen ikal weg was en mijn zus mij erop wees
Rataplan
Zeer actief

Pfff wel goed gezien van je! Hopen dan maar !
Rami
Zeer actief

jidde schreef:Nou ik ben geweest en maar goed ook.
er zit een verdikking in zijn linkerknie. Voor kon ze niets vinden, waarschijnlijk ontziet hij zijn knie en daardoor dus de voorkant.
Ze denkt aan een tumor in zijn knie of iets cronisch. Alleen weet ik dus niet hoelang hij al zo is natuurlijk.
Hij heeft voor 1 week rimadyl mee, dat moet helpen. Anders worden er foto's gemaakt om te kijken of het een tumor is.

Pfff dit had ik niet verwacht :jank:
Jeetje, dat er meteen aan een tumor wordt gedacht. Ik zou eerder denken aan een kapotte knie/kruisband. Herken het ook wel van Billy, die had ook last van startstijfheid (voor zijn operatie). Hij tiptoe-de ook (om zijn knie te ontzien). Doe Spike dat ook?
Ik zou je echt, echt aanraden om de eigenaren van Spike naar een goede, ervaren en deskundige orthopeed te laten gaan.
Rot hoor...
Afbeelding
jidde

een gescheurde kruisband zit neem ik aan OP de knie, zij voelde namelijk echt iets IN zijn knie. En hierboven staat dat ie vaker bulten heeft, dus misschien dat daarom er sneller aan gedacht word?
Rami
Zeer actief

jidde schreef:een gescheurde kruisband zit neem ik aan OP de knie, zij voelde namelijk echt iets IN zijn knie. En hierboven staat dat ie vaker bulten heeft, dus misschien dat daarom er sneller aan gedacht word?
Aja, dat van die bulten lees ik nu pas. Dat lijkt het verhaal toch wel anders te maken.
Wanneer komen Spikes eigenaren terug? Rot hoor, die ellende bij je oppashond... :(:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

He bah wat naar....
Afbeelding
jidde

Rami schreef:
jidde schreef:een gescheurde kruisband zit neem ik aan OP de knie, zij voelde namelijk echt iets IN zijn knie. En hierboven staat dat ie vaker bulten heeft, dus misschien dat daarom er sneller aan gedacht word?
Aja, dat van die bulten lees ik nu pas. Dat lijkt het verhaal toch wel anders te maken.
Wanneer komen Spikes eigenaren terug? Rot hoor, die ellende bij je oppashond... :(:
Woensdag op donderdag nacht. ik zou eigenlijk naar huis gaan maar dat kan ik nu niet maken. Ik slaap wel paar uurtjes, moet die donderdag ook Noah en Nanni ophalen.

Hij loopt nu wel meer mank, zal wel door het voelen komen. Hij woog 37,7 kilo en goed gewicht is 35 kilo. Dus ze zijn even op dieet
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Nee, kruisbanden en menisci zitten in de knie. Dus het kan wel degelijk dat daar iets mis mee is. En even dit: bij Jari dachten ze destijds ook aan een bottumor nadat hij bleef manken na het verwijderen van een lypoom. Foto's werden genomen en op basis daarvan dachten ze dat nog steeds. Goddank zijn we naar een orthopeed gegaan voor een second opinion en toen bleek dat de foto een minimale beweging had (Jari waarschijnlijk iets bewogen) waardoor het beeld niet klopte. Nader onderzoek gaf aan dat hij een gescheurde kruisband had en na operatie daaraan kon hij weer probleemloos lopen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”