Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stijfheid na verplichte rust
Moderator: moderatorteam
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Stijfheid na verplichte rust
Caja heeft ruim 7 weken aan de lijn gelopen, na een peesbeschadiging.
Ze loopt nu 1,5 week weer lekker los.
Maar haar achterhand is nog vrij stijf, maar het wordt gelukkig wel steeds beter.
Ik laat maar met wandelen lekker haar gang gaan, maar jaag haar niet op met een bal bijvoorbeeld.
Nu ben ik benieuwd of iemand nog iets weet wat ik kan doen met Caja of aan haar kan geven, om de stijfheid weg te krijgen.
Anders moet ik gewoon nog een poos geduld hebben, maar misschien heeft iemand een goede tip.
Ze loopt nu 1,5 week weer lekker los.
Maar haar achterhand is nog vrij stijf, maar het wordt gelukkig wel steeds beter.
Ik laat maar met wandelen lekker haar gang gaan, maar jaag haar niet op met een bal bijvoorbeeld.
Nu ben ik benieuwd of iemand nog iets weet wat ik kan doen met Caja of aan haar kan geven, om de stijfheid weg te krijgen.
Anders moet ik gewoon nog een poos geduld hebben, maar misschien heeft iemand een goede tip.

- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
- ridgebackfan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
spieren warm wrijven voor de wandeling, de eerst 5-10 min aan de riem laten lopen dan is ze warm en kan los. Laatste paar minuten ook weer aan de riem doen om rustig te eindigen
Na het wandelen weer lekker wrijven over billen en elke hand aan zijkant van haar rug dan gaan de afval stoffen ook weer beter uit het lichaam
Na het wandelen weer lekker wrijven over billen en elke hand aan zijkant van haar rug dan gaan de afval stoffen ook weer beter uit het lichaam
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt, ga ik zeker proberenridgebackfan schreef:spieren warm wrijven voor de wandeling, de eerst 5-10 min aan de riem laten lopen dan is ze warm en kan los. Laatste paar minuten ook weer aan de riem doen om rustig te eindigen

- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Maar een half uur zwemmen na 7 weken rust is wel erg intensief hoor. Ze wel giga spierpijn hebben. Ik zou het rustiger opbouwen anders valt ze straks zo in een volgende blessure.marye schreef:Probeer haar inderdaad vrijwel dagelijks minstens een half uur te laten zwemmenpooh schreef:wellicht dat zwemmen kan helpen om de spieropbouw wat makkelijker te laten verlopen zonder dat ze echt heel veel spierpijn gaat krijgen...
Succes
Nog even een tovoeging.
Yenthe heeft ook net 7 weken rust gehad en die mocht de beweging met 5 minuten per week opvoeren, en nog steeds aangelijnd. Toen ze op 10 minuten per keer zat mocht ze van die 10 minuten 2,5 minuut zwemmen of naast de fiets. En dat 4x per dag. Toen ze op 25 minuten aangelijnd uitlaten zat mocht ze pas weer los en naar harte lust zwemmen. Dus daar is 5 weken overheen gegaan. Ze heeft geen dag spierpijn gehad omdat het heel rustig weer opgebouwd is en haar spieren zijn dus niet overdonderd.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Had het ook niet helemaal goed uitgelegd.ChantalBos schreef:Maar een half uur zwemmen na 7 weken rust is wel erg intensief hoor. Ze wel giga spierpijn hebben. Ik zou het rustiger opbouwen anders valt ze straks zo in een volgende blessure.marye schreef:Probeer haar inderdaad vrijwel dagelijks minstens een half uur te laten zwemmenpooh schreef:wellicht dat zwemmen kan helpen om de spieropbouw wat makkelijker te laten verlopen zonder dat ze echt heel veel spierpijn gaat krijgen...
Succes
Nog even een tovoeging.
Yenthe heeft ook net 7 weken rust gehad en die mocht de beweging met 5 minuten per week opvoeren, en nog steeds aangelijnd. Toen ze op 10 minuten per keer zat mocht ze van die 10 minuten 2,5 minuut zwemmen of naast de fiets. En dat 4x per dag. Toen ze op 25 minuten aangelijnd uitlaten zat mocht ze pas weer los en naar harte lust zwemmen. Dus daar is 5 weken overheen gegaan. Ze heeft geen dag spierpijn gehad omdat het heel rustig weer opgebouwd is en haar spieren zijn dus niet overdonderd.
Voor mij valt verplicht aan de lijn ook onder rust.
Ze heeft zo'n 4 weken alleen stukken tot 15 minuten aan de lijn gelopen en verder niets.
Daarna is het fietsen opgebouwd, omdat dit juist belangrijk is voor het herstel van de pees en later is het zwemmen erbij gekomen.
Nu zijn we 9 weken verder.
Is opgebouwd met de fysiotherapie die ze de hele periode gehad heeft.
De stijfheid was al een week na het oplopen van de beschadiging, door het compenseren en is alleen maar minder geworden tijdens het belasten.

- ChantalBos
- Zeer actief
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Die is op vakantie.ChantalBos schreef:Dan heb ik het verkeerd begrepen, sorry.
Kan je geen contact opnemen met je fysiotherapeut?
Maar ik wacht het gewoon nog even rustig af, lijkt wel steeds beter te gaan.
In ieder geval toch bedankt voor je reactie
Wat heeft jouw hond gehad dat ze zo lang rust moest?

- ChantalBos
- Zeer actief
Yenthe had verrekte kruisbanden. Daar moest ze 6 weken strikte rust voor hebben, alleen naar buiten voor plassen en poepen. Op een gegeven moment sta ik met iemand te praten die een briard heeft en die sprong met 2 voorpoten boven op haar. Gillen :N: Ik dacht gelijk de banden zijn nu kapot, ik de volgende dag weer naar de dierenarts was het "gelukkig" niet haar knie maar rug. 2 Wervels kompleet verschoven waardoor ze sleepte met haar zere poot en een giga bloeduitstorting op haar rug. Wervels zijn toen goed gezet en ze liep gelijk weer goed. Aangezien we op 3 dagen na op 6 weken rust zaten kreeg ze nog 2 weken extra rust eraan geplakt... Wat een straf is het geweest voor Yenthe
Maar inmiddels mag ze sinds 2 weken na de opbouwperiode weer alle doen. Of te wel ik ben vanaf begin april met haar bezig geweest.
Gelukkig is nu weer in haar oude doen zowel lichamelijk als geestelijk.
Succes met Caja en hou moed!
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Ach wat een pech zeg.ChantalBos schreef:Yenthe had verrekte kruisbanden. Daar moest ze 6 weken strikte rust voor hebben, alleen naar buiten voor plassen en poepen. Op een gegeven moment sta ik met iemand te praten die een briard heeft en die sprong met 2 voorpoten boven op haar. Gillen :N: Ik dacht gelijk de banden zijn nu kapot, ik de volgende dag weer naar de dierenarts was het "gelukkig" niet haar knie maar rug. 2 Wervels kompleet verschoven waardoor ze sleepte met haar zere poot en een giga bloeduitstorting op haar rug. Wervels zijn toen goed gezet en ze liep gelijk weer goed. Aangezien we op 3 dagen na op 6 weken rust zaten kreeg ze nog 2 weken extra rust eraan geplakt... Wat een straf is het geweest voor Yenthe![]()
Maar inmiddels mag ze sinds 2 weken na de opbouwperiode weer alle doen. Of te wel ik ben vanaf begin april met haar bezig geweest.
Gelukkig gaat het nu weer helemaal goed met Yenthe

-
Billy en Senna
- Vaste gebruiker
- Contacteer: