Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
te kleine vulva
Moderator: moderatorteam
- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
te kleine vulva
Voor een bekende van mij plaats ik even het volgende.
Haar pup (bm teefje van 15 weken) heeft al een aantal weken blaasontsteking, wat dmv 2 verschillende soorten antibiotica nog niet weg heeft willen gaan.
Er is een echo gemaakt van de buik (er werd nl. gedacht aan een aangeboren afwijking van de blaas), hierop zagen ze een hoop kristallen. Via een naald is urine uit haar blaas gehaald en dit is opgestuurd naar Utrecht. Hieruit is naar voren gekomen dat ze een Ecolli bacterie bij zich draagt. Nu heeft ze een nw kuur AB van 3 weken, aan het eind van die 3 weken wordt er echo gemaakt en urine op de kweek gezet. En dan maar hopen dat alles weer goed is.
Maar ze denken dat de vulva de boosdoener is, deze is te klein voor haar leeftijd en groeit niet genoeg, waardoor er telkens een druppel urine in blijft hangen en dit dan weer een broedplaats voor bacterien is en zo weer blaasontsteking veroorzaakt.
Herkent iemand dit verhaal van een te kleine vulva? Of heeft iemand andere ideeen waar de DA nog niet aan gedacht heeft?
Haar pup (bm teefje van 15 weken) heeft al een aantal weken blaasontsteking, wat dmv 2 verschillende soorten antibiotica nog niet weg heeft willen gaan.
Er is een echo gemaakt van de buik (er werd nl. gedacht aan een aangeboren afwijking van de blaas), hierop zagen ze een hoop kristallen. Via een naald is urine uit haar blaas gehaald en dit is opgestuurd naar Utrecht. Hieruit is naar voren gekomen dat ze een Ecolli bacterie bij zich draagt. Nu heeft ze een nw kuur AB van 3 weken, aan het eind van die 3 weken wordt er echo gemaakt en urine op de kweek gezet. En dan maar hopen dat alles weer goed is.
Maar ze denken dat de vulva de boosdoener is, deze is te klein voor haar leeftijd en groeit niet genoeg, waardoor er telkens een druppel urine in blijft hangen en dit dan weer een broedplaats voor bacterien is en zo weer blaasontsteking veroorzaakt.
Herkent iemand dit verhaal van een te kleine vulva? Of heeft iemand andere ideeen waar de DA nog niet aan gedacht heeft?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- Brigitte30
- Zeer actief
De verschijnselen zijn dat de blaasontsteking maar niet over gaat. En vandaar is er verder onderzoek gedaan.Rosita Compagner schreef:15 weken en dan dit soort toestanden?Die ecolie zal daar wel horen en het hebben van kristallen is raar. Mijn gedachte is dat het hondje 'gewoon' een vaginitis is en er veel te veel toestanden gemaakt worden. Wat zijn de verschijnselen, dat schrijf je niet?
Waardoor ze (dierenkliniek Sleeuwijk) nu denken dat de te kleine vulva dit veroorzaakt.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Brigitte30
- Zeer actief
Hoe het uit is gelegd, is dat de te kleine vulva een broedplaats wordt voor bacterien omdat er druppels urine in de vulva achterblijven. En die bacterien zorgen vervolgens weer voor een blaasontsteking. Dit was dus dus de uitleg van de DA.ranetje schreef:Ik zie het verband niet tussen blaasontsteking en een te kleine vulva![]()
Die kristallen lijken me belangrijker.
Die kristallen zouden dus na 3 weken AB weg moeten zijn, en ter controle weer een kweek en echo aan het einde van de kuur.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Komt de urinebuis dan uit in de vulva?Brigitte30 schreef:Hoe het uit is gelegd, is dat de te kleine vulva een broedplaats wordt voor bacterien omdat er druppels urine in de vulva achterblijven. En die bacterien zorgen vervolgens weer voor een blaasontsteking. Dit was dus dus de uitleg van de DA.ranetje schreef:Ik zie het verband niet tussen blaasontsteking en een te kleine vulva![]()
Die kristallen lijken me belangrijker.
Die kristallen zouden dus na 3 weken AB weg moeten zijn, en ter controle weer een kweek en echo aan het einde van de kuur.
De opening daarvan zit toch helemaal aan het einde?
Ik kan me er echt niets bij voorstellen
Ik weet dat puppyteefjes heel vaak last kunnen hebben van blaasontsteking. Ita heeft ook een keer een hele flinke blaasontsteking gehad.
Daar waren geen kristallen bij en een flinke kuur plus daarna een ondersteuning met een homeopathisch middel tegen blaasontsteking heeft haar goed geholpen.
Ik dacht dat kristallen om een aangepast dieet vroegen?
Zo heeft een vorige DA me dat eens uitgelegd toen Rana kristallen in de urine had.
Ik ben geen DA hoor, en de uitleg over die vulva snap ik nog steeds niet
- Brigitte30
- Zeer actief
- Brigitte30
- Zeer actief
- Brigitte30
- Zeer actief
- Brigitte30
- Zeer actief
Dank je, ga het doorgevenInge O schreef:ik gaf crunch (20 kg) eerst de helft van de dagdosis zoals die op de verpakking voor mensen werd aangeraden, maar dat bleek (bij de pillen die ik had - de kwaliteit daarvan kan zeker per producent verschillen) nog niet voldoende. ik heb de dosis dan gedurende een paar weken verhoogd tot een 'mensendosis' en zit nu (gezien ze al een hele tijd probleemloos is) weer op een halve dosisBrigitte30 schreef:De echo en het urine onderzoek worden nu afgewacht.
@ IngeO : ik begrijp dat je de cranberry gelijktijdig met de AB kuur kan geven. Wat versta je onder een hoge dosis? BM is nu ongeveer 15kg..
-
Lindsey
- Zeer actief
Naast de cranberry kun je ook vitamine C geven (gewoon tabletjes of poeder) om de urine aan te zuren zodat de urine geen goede voedingsbodem is voor bacterien.
Er zijn nog wel wat andere dingen die je kunt doen om struviet te voorkomen. Een eetlepel appelazijn door een beker water doen en geven als drinkwater is ook te proberen. In elk geval moet de urine zuurder worden.
Er zijn nog wel wat andere dingen die je kunt doen om struviet te voorkomen. Een eetlepel appelazijn door een beker water doen en geven als drinkwater is ook te proberen. In elk geval moet de urine zuurder worden.
- britta
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
nou dit probleem heb ik ook met mn dh britta, haar vulva ligt te diep, en ze had ook een blaas vol gruis, en ontstekingen, ook ab kuren gehad, en al de onderzoeken natuurlijk, en toen is ze op hills cd gezet, en is dr blaas weer in orde, ik moet nog wel ff een plasje brengen, over een week of 2 nu, maar omdAT HAAR VULVA TE KLEIN EN TE DIEP LIGT, GAAT HET ER TUSSEN ZITTEN SMETTEN EN DR HUID GA HELEMAAL KAPot, o sorry caplocks, maar het is bij haar pas begonnen op de leeftijd v 4 en een half jaar, dus dat is wel vreemd, ik kwam er dus achter dat ze steeds aan dr muts zat te likken, daarna, kwamen we erachter v die blaas, ik kon niks merken met plassen, maar in ieder geval, hoe het bij britta in elkaar zit weet ik dus niet, of dat smetten door de blaas is gekomen, of andersom, loop ook in sleeuwijk met haar, ik maak haar vulva, en er omheen steeds schoon na het uitlaten, en smeer de kapotte huid in, maar niks helpt allerlei middeltjes al geprobeerd
groetjes v anneke en een lik v britta en suraya

- Brigitte30
- Zeer actief
- MarijeEnBoomer
- Actief