Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rolschaatsen met de hond.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Cheryl87
Zeer actief

Rolschaatsen met de hond.

Ongelezen bericht door Cheryl87 »

Net even wezen rolschaatsen met Beetle (eerst op buienradar gekeken, maar voorlopig houden we het droog :mrgreen: )
Was voor de 1e keer, maar ging hartstikke goed!
Ben al een paar keer wezen fietsen met hem, maar dan is hij bijna niet te houden, ik blijf maar 'ruuusstt' zeggen tegen hem.
Maar zo rolschaatsen ging hartstikke goed, hij bleef rustig in draf naast me, af en toe lopen (zo hard ga ik nog niet, alweer even terug dat ik ging rolschaatsen) en heel af en toe even rennen.

1 keer gevallen... Meneer bedacht zich ineens dat hij DAT plekje perfect vond om te poepen, dus stopte meneer direct..
Ja.. Ik stopte dus ook direct.. Op mijn billen, gelukkig zit daar achter wat vet :mrgreen: .

Maar goed, voor de rest was het heerlijk!
Zijn er meer mensen die dit doen met de hond?
Of skeeleren?
Afbeelding

Made by Spriet
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Ja mazzel en ik eerder best veel maar doe het nu haast niet meer omdat ik bang ben met mijn rug om te vallen . Maar ik vondt het altijd erg leuk en mazzel ook :ok:
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Ik wou graag nog ietsje langer leven dan vandaag dus ik waag me daar niet aan :mrgreen:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

ik zou graag gaan skeeleren met hem.. maar dan los, vrees dat als ik hem aan de lijn heb dat het een ramp zou worden..

schaatste jij met de hond aan de lijn of ging hij ook los mee?
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Ben ten eerste geen talent wat skaten betreft (heb niet voor niets die dingen te koop staan), verder zou ik levensmoe zijn om dat met onze hond te proberen. Finn is toch iets te sterk om niet stevig in mijn schoenen te staan.
Afbeelding
Cheryl87
Zeer actief

blondie schreef:ik zou graag gaan skeeleren met hem.. maar dan los, vrees dat als ik hem aan de lijn heb dat het een ramp zou worden..

Hij ging mee aan de lijn, ik rolschaatste langs de weg, dan heb ik hem altijd aan de riem.
Daarom viel ik ook :jank: Omdat meneer moest poepen :boos: :mrgreen:
Afbeelding

Made by Spriet
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Cheryl87 schreef:
blondie schreef:ik zou graag gaan skeeleren met hem.. maar dan los, vrees dat als ik hem aan de lijn heb dat het een ramp zou worden..

Hij ging mee aan de lijn, ik rolschaatste langs de weg, dan heb ik hem altijd aan de riem.
haaha ik zie het helemaal voor me! :smile:

ik ben nog niet zo goed in skeeleren dus zal mijn balans moeten zien te vinden, aan de fiets loopt hij goed mee aan de lijn die van mij.. maar ik vrees dat met skeeleren het een ander verhaal is..
Cheryl87
Zeer actief

blondie schreef:
Cheryl87 schreef:

haaha ik zie het helemaal voor me! :smile:

ik ben nog niet zo goed in skeeleren dus zal mijn balans moeten zien te vinden, aan de fiets loopt hij goed mee aan de lijn die van mij.. maar ik vrees dat met skeeleren het een ander verhaal is..
Het is misschien handiger om eerst alleen te gaan skeeleren en te oefenen en daarna eventueel met de hond erbij.
'Vroeger' ging ik wel regelmatig skeeleren en rolschaatsen, ik was het nog niet helemaal verleerd. Moet alleen even oefenen op het remmen nog geloof ik :roll:

Tja.. die man die aan de overkant liep kon er ook hartelijk om lachen :boos:
Stiekem zou ik een ander die hetzelfde overkwam ook uitlachen, maar nu is het een ander verhaal :pffff: :wink:
Afbeelding

Made by Spriet
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Met onze oppashond heb ik wel veel geskate. Met die twee van mij durf ik het niet. Dan zouden ze los moeten lopen, maar er zijn hier eigenlijk geen gebieden waar ik ze los durf te laten en waar mooie paden zijn om te skaten.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Heh lijkt me op zich wel grappig, maar dan moet je een hond hebben die erg goed luisterd anders is het drama.
Afbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Ik heb mazzel wel aan de riem. Want niet overal kan hij los.

Gaat eigelijk prima
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik ben weleens met Biry gaan skeeleren, maar dat was maar een blokje om om het eens te proberen.
Ik heb het idee dat ze het een beetje eng vindt (zo'n baas die rare armbewegingen maakt, omdat ze anders omvalt :oops:) en ze ging ook steeds harder lopen. Mijn skates zijn ook van het jaar nul en nogal versleten dus ik rolde niet echt soepel de straat over.
Ik zal eerst eens nieuwe moeten kopen en dan zelf wat oefenen, voordat ik een van de honden mee neem. Lijkt me wel zo veilig voor mij en voor hun :wink:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Als ik met boris fiets dan is het dagen mank omdat hij dan stijf mee loopt. Naast de skeelers loopt hij vlot en rustig mee alleen kan ik dat weer niet. Niet genoeg steun, mijn voeten verkrampen dan en na een klein kwartier kan ik niet meer (heb normaal steunzolen).
Vroeger ging het nog wel goed (8-12 jaar) en toen heb ik het heel veel gedaan met mijn vorige boxer. Echt super! Ooit wil ik nog eens hele goede skeelers kopen maar eerst een beetje verdienen :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Cheryl87 schreef:[Het is misschien handiger om eerst alleen te gaan skeeleren en te oefenen en daarna eventueel met de hond erbij.
Je kunt hem ook eerst laten poepen voor je gaat skeeleren :idea:
En daarna lekker op pad. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik doe het bijna weekelijks met Macho, alleen de laatste paar weken niet in verband met de hitte.
En best wel een eindje vaak ongeveer 10km.

Het eerste gedeelte van 20 minuten zit hij aan de lijn, en dat gaat prima.
Op een klein verlaten stuk, mag hij mij altijd vooruit trekken, en dat vind hij helemaal geweldig!!!
Maar hij weet heel goed dat het alleen daar mag, de rest van de tijd loopt hij op commando naast.
Dan gaan we de dijk op en gaat hij los, en rent hij door het gras heen terwijl ik over de dijk skate.
En dan na een tijdje weer 20 minuten terug.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Ik ging vroeger altijd met onze herder skaten, deze had lekker veel pit en vond het heerlijk om te rennen. Maaaar, met rolschaatsen werd zij liever vooruit getrokken door mij!
de purmerpeitjes
Actief
Mijn ras(sen): Shar-Pei

Ongelezen bericht door de purmerpeitjes »

Ik skeelerde ook weleens met onze Timo, maar die gaat rennen als een bezetene, dus ik ga dan echt keihard. Nu kan ik heel goed skaten en remmen, maar als ie dan in enen stil staat is 8 meter niet genoeg om te remmen, dus ben weleens languit op mijn muil gegaan... Nu waag ik mij er niet meer aan, ik wil namelijk niks breken.. Fiets nu met hem en dan aan de springer en als ie dan het meeste van zijn energie kwijt is mag ie aan de riem naast de fiets rennen / lopen. Is alleen dan nog oppassen dat ie weer niet in enen stil staat om te plassen anders lig ik nog met fiets en al languit :roll: :denken: :smile:
Afbeelding
Tess i.m (2007) Amy i.m. (2011) Fleur i.m. (2013)
Angel_Devil
Actief
Mijn ras(sen): 2 Staffords
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angel_Devil »

Als ik ga skeeleren neem ik Angel altijd mee :mrgreen: :ok:
Echt super leuk!

Gelukkig kan ze los mee, lekker makkelijk!
Met Devil hoef ik het niet te proberen :N: ik rem niet graag op die dingen :mrgreen:
1 keer gevallen... Meneer bedacht zich ineens dat hij DAT plekje perfect vond om te poepen, dus stopte meneer direct..
Ja.. Ik stopte dus ook direct.. Op mijn billen, gelukkig zit daar achter wat vet .
hahaha ( :oops: )
Afbeelding
Elke gek heeft z'n eigen gebrek
Website van Angel_Devil
Laura-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Laura-Joy »

Had ik wel willen zien :mrgreen:

Ik wil het ook nog steeds een keer proberen
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Milo skeelert met Joep en die vindt dat fantastisch. Hij loopt dan los, want ze doen het hier op de geasfalteerde voormalige spoorlijn, daar komt verder geen verkeer. Het enige nadeel is dat Joep nu denkt dat hij met iedere skeelert die voorbij komt, mee mag rennen en daar schrikken veel mensen nogal van. Ik loop dus altijd goed op te letten dat er geen skeelers aankomen om ongelukken te voorkomen.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Angel_Devil
Actief
Mijn ras(sen): 2 Staffords
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angel_Devil »

Laura-Joy schreef:Had ik wel willen zien :mrgreen:

Ik wil het ook nog steeds een keer proberen
Gewoon doen! Hardstikke leuk.
Afbeelding
Elke gek heeft z'n eigen gebrek
Website van Angel_Devil
Plaats reactie