Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vreemd hupje
Moderator: moderatorteam
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
vreemd hupje
Hallo onze Spikey heeft een raar hupje. Het lijkt wel wat op partella luxatie maar volgens mij doet hij het daarvoor te vaak.
Hij doet het ook alleen als hij niet trekt aan de lijn. Als hij spanning zet op de lijn (dus eigenlijk trekt) dan doet hij het niet z'n achterbenen gaan dan wat uitelkaar ipv dicht bij elkaar als hij los loopt.
Wat zou dit kunnen zijn? Volgens de DA is hij nog te jong voor een onderzoek naar Partella Luxatie en kunnen het ook de kruisbanden zijn.
Ga dit natuurlijk uit laten zoeken ook bij de DA maar zijn er hier ook mensen op dit forum die dit herkennen?
Hij doet het ook alleen als hij niet trekt aan de lijn. Als hij spanning zet op de lijn (dus eigenlijk trekt) dan doet hij het niet z'n achterbenen gaan dan wat uitelkaar ipv dicht bij elkaar als hij los loopt.
Wat zou dit kunnen zijn? Volgens de DA is hij nog te jong voor een onderzoek naar Partella Luxatie en kunnen het ook de kruisbanden zijn.
Ga dit natuurlijk uit laten zoeken ook bij de DA maar zijn er hier ook mensen op dit forum die dit herkennen?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik weet niet hoe oud hij is, maar ik denk niet dat hij te jong is voor een patella ( het is dus zonder die r) luxatie onderzoek, officiele onderzoeken kunnen vanaf 1 jaar, maar dat wil niet zeggen dat er bij bv een hond van 6 maanden geen PL vastgesteld kan worden
ik zou dus vlot een afspraak maken bij een orthopeed
ik zou dus vlot een afspraak maken bij een orthopeed
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Re: vreemd hupje
Ik denk ook aan PL, en volgens mij kan een hond toch niet te vaak hinken voor een bepaalde diagnose?blacky schreef:Hallo onze Spikey heeft een raar hupje. Het lijkt wel wat op partella luxatie maar volgens mij doet hij het daarvoor te vaak.Hij doet het ook alleen als hij niet trekt aan de lijn. Als hij spanning zet op de lijn (dus eigenlijk trekt) dan doet hij het niet z'n achterbenen gaan dan wat uitelkaar ipv dicht bij elkaar als hij los loopt.

- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
- blacky
- Zeer actief
-
Suzan
- Zeer actief
- Gittje
- Zeer actief
Heeft hij het continu of is het nu & dan?blacky schreef:Vind het alleen zo vreemd dat hij alleen maar dat hupje heeft als hij los loopt.
Onze Franse bulldog Igor (nu 15 maanden oud) heeft dit ook al een aantal maanden aan z'n rechter achterpoot, meestal als hij losloopt en tamelijk wild tekeer gaat. Meestal ook enkel in galop, maar dit fenomeen doet zich "ad random" voor.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- blacky
- Zeer actief
Ben net terug van de DA en het is geen patella luxatie knieschijf zat zoals zij me vertelde muurvast. Ook aan de kniebanden voelde zie niets raars.
Ze heeft hem alle bochten op gebogen en er kwam geen piepje uit, hij kijk nog niet om
Ook de anaal klier was leeg. Wel had hij wat rode uitslag in de liezen die veel jeuk geeft (jeugdpuistjes lijkt het op) en dit zou ook voor dit hupje kunnen zorgen. Hier heb ik nu een spray voor gegekregen.
Advies DA. Kijk of het een aanwensel is geen aandacht aan geven en als hij het niet doet belonen. Onder tussen zou zij verder informeren of er meerdere DA's zijn met een hond met deze klacht.
Het vreemde is dat waneer ik met hem oefen "ringtraining" hij het niet doet omdat hij dan kort aan de lijn moet lopen.
Nou oefenen dus maar en kijken of er verder nog iets uitkomt.
Ze heeft hem alle bochten op gebogen en er kwam geen piepje uit, hij kijk nog niet om
Ook de anaal klier was leeg. Wel had hij wat rode uitslag in de liezen die veel jeuk geeft (jeugdpuistjes lijkt het op) en dit zou ook voor dit hupje kunnen zorgen. Hier heb ik nu een spray voor gegekregen.
Advies DA. Kijk of het een aanwensel is geen aandacht aan geven en als hij het niet doet belonen. Onder tussen zou zij verder informeren of er meerdere DA's zijn met een hond met deze klacht.
Het vreemde is dat waneer ik met hem oefen "ringtraining" hij het niet doet omdat hij dan kort aan de lijn moet lopen.
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Misschien toch de heupen en rug na laten kijken, daar kan het probleem ook zitten.blacky schreef:Ben net terug van de DA en het is geen patella luxatie knieschijf zat zoals zij me vertelde muurvast. Ook aan de kniebanden voelde zie niets raars.
Ze heeft hem alle bochten op gebogen en er kwam geen piepje uit, hij kijk nog niet om![]()
Het vreemde is dat waneer ik met hem oefen "ringtraining" hij het niet doet omdat hij dan kort aan de lijn moet lopen.![]()

TARAK