dat is idd wel een van de redenen dat DAsen in de kustgebieden de rabies enting adviseren....alm@ schreef:O :N: *sleurt morgen de honden naar de da*chrico schreef: Hier heb ik de honden wel bewust laten enten tegen rabies omdat wij elke dag wel met vossen geconfronteerd worden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat doe je als een vos...nieuwe vos foto's blz 7
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Ik zou eerlijk gezegd ontzettend blij zijn als m'n hond zo'n vos verder negeerde. Dat die vos dan achter me aan zou lopen, nam ik dan wel op de koop toe
Noeska heeft 1x 's morgens om 6 uur in het donker achter een vos aangezeten. We liepen lang de golfbaan waar we vlakbij woonden, en daar had ik haar altijd los omdat ze netjes bij me bleef. Tot die ochtend....ze had duidelijk lucht ergens van, maar ik wist niet dat daar vossen zaten. Ineens schoot ze als een raket de bosjes in, begon te rennen en ineens hoorde ik een raar kefferig geluid (wat die vos bleek te zijn). Ik hoorde hen rennen, maar wist nog niet wat het was, totdat eerst vos en daarna mijn rooie achter elkaar aangestoven vlak voor me het pad weer overstaken. Ze schoten daarna nog een keer rakelings langs me heen om vervolgens de weg over te steken naar een weiland. Daar raakte Noeska hem gelukkig kwijt en reageerde ze op mijn commando om terug te komen (daarvoor 1x geprobeerd maar ik geloof niet dat ze maar iets gehoord heeft).
Waar we nu wonen zitten er ook nogal wat vossen in het bos en langs de randen. Sindsdien zie ik aan haar manier van tekenen op sporen of er een vos zit, en lijn ik haar direct aan als dat zo is.
Leuk dat je foto's hebt kunnen maken van de vos!

Noeska heeft 1x 's morgens om 6 uur in het donker achter een vos aangezeten. We liepen lang de golfbaan waar we vlakbij woonden, en daar had ik haar altijd los omdat ze netjes bij me bleef. Tot die ochtend....ze had duidelijk lucht ergens van, maar ik wist niet dat daar vossen zaten. Ineens schoot ze als een raket de bosjes in, begon te rennen en ineens hoorde ik een raar kefferig geluid (wat die vos bleek te zijn). Ik hoorde hen rennen, maar wist nog niet wat het was, totdat eerst vos en daarna mijn rooie achter elkaar aangestoven vlak voor me het pad weer overstaken. Ze schoten daarna nog een keer rakelings langs me heen om vervolgens de weg over te steken naar een weiland. Daar raakte Noeska hem gelukkig kwijt en reageerde ze op mijn commando om terug te komen (daarvoor 1x geprobeerd maar ik geloof niet dat ze maar iets gehoord heeft).
Waar we nu wonen zitten er ook nogal wat vossen in het bos en langs de randen. Sindsdien zie ik aan haar manier van tekenen op sporen of er een vos zit, en lijn ik haar direct aan als dat zo is.
Leuk dat je foto's hebt kunnen maken van de vos!

Laatst gewijzigd door Gos op 06 aug 2008 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
toen ik hier pas woonde hoorde ik 's nachts wat "vossengeblaf" heel dichtbijcrutz schreef:wat wij toen zagen was dat naarmate de zomer vorderde ze steeds brutaler werden, wrs uit ervaring dat er wat te halen viel met zo veel extra mensen op pad (toeristen, mooi weer wandelaars etc)
(zie je PdB, kan ook nog wel eens vriendelijk zijn en je bijvallen....)
en toen ik op balkon stond om te kijken, zag ik voor op het plantsoen 3 vossen, waarvan 2 vochten
de 2 reuen vochten zeker om dat teefje

en in de zomer zijn ze brutaler omdat ze jongen hebben, of in mijn geval
als het een jonge vos is, zijn ze wat brutaler of tammer.
en voor het laatste : dat siert je

ja, maar wel met 1 hand , want ik had met de andere hand Bauke vast ( aan de lijn)Wilma schreef:Ik heb hier in het zuid-oosten nog nooit een vos gezien.
Heb je die vosfoto's zelf gemaakt Marjolein?

deze vos stak over , en Bauke zag dat niet, dus terwijl ik Bauke vastpakte om aan te lijnen,
ging deze vos zitten en keek hoe ik dat deed

en daarna hebben ze elkaar steeds aangekeken, waardoor ik deze foto's keurig heb kunnen maken

maar wel uitgesneden en verder verwerkt op de computer , want ik kon niets meer doen met 1 hand met die camera.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Wat leuk zeg, mooie foto's ook. Familie van me woont in de UK, als je daar 's avonds in de tuin zit komt er altijd een vossenfamilie langscharrelen. De mensen hebben gezorgd dat al de buitendieren goed achter slot en grendel zitten, en verder genieten ze gewoon van de vosjes die langslopen, ze hebben vaak jongen bij zich 

Ben dus niet de enige die twijfelt of pdb deze foto's zelf gemaakt heeft.Wilma schreef:Ik heb hier in het zuid-oosten nog nooit een vos gezien.
Verder, nee nog nooit vossen gezien. Wel een groot hert dat pal naast het wandelpad stond en pas toen we al voorbij waren er vandoor ging.

- Lucia
- Zeer actief
- iones
- Zeer actief
Volgens mij heerst er hier in Nederland geen Rabies en hoeven de honden daar ook niet tegen gevaccineerd te zijn. MAar vertrouw je het niet, laat je je honden toch gewoon enten?alm@ schreef:Ik heb hier écht een vossenprobleem in de winter. Ze stropen zelfs de voortuin af op zoek naar eten.
Mijn honden slaan volledig op tilt als ze een vos ruiken of zien dus ik loop op straat dan snel door. Volgens mij kunnen ze hondsdolheid overbrengen toch
Ik heb geluk dat ik niet bij je in de buurt woon. Ik vind vossen echt prachtig, maar ik heb konijnen en kippen.
Er zitten hier in de buurt echt wel vossen want ik heb ze in het donker wel eens ooit gezien als ik er met mijn koplampen op scheen. MAar gelukkig zijn ze tot op heden hier nooit geweest.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
kijk maar in mijn vorige bericht en wat deden de honden met dat hert?estelle schreef:Ben dus niet de enige die twijfelt of pdb deze foto's zelf gemaakt heeft.Wilma schreef:Ik heb hier in het zuid-oosten nog nooit een vos gezien.
Verder, nee nog nooit vossen gezien. Wel een groot hert dat pal naast het wandelpad stond en pas toen we al voorbij waren er vandoor ging.
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- M@scha
- Zeer actief
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Weet ik, schiet zelf ookmassam schreef:dan moet je gewoon een smith en wesson .38 special. schiet ik al heel lang mee en ligt heerlijk in de hand!Jinx schreef:Me omdraaien en hem helemaal naar de klere schieten met mijn .38 magnum.
Ben ik even blij dat ik al die avonturen niet meemaak, zo'n magnum is best zwaar.

.38 special geeft wel lekkere venijnige klapjes, beetje vergelijkbaar met 9mm.
- M@scha
- Zeer actief
inderdaad. daarom hou ik ook enorm van de 45 acp. bijna hetzelfde snelle vernijnige klapjeJinx schreef:Weet ik, schiet zelf ookmassam schreef:dan moet je gewoon een smith en wesson .38 special. schiet ik al heel lang mee en ligt heerlijk in de hand!Jinx schreef:Me omdraaien en hem helemaal naar de klere schieten met mijn .38 magnum.
Ben ik even blij dat ik al die avonturen niet meemaak, zo'n magnum is best zwaar.![]()

- Mit
- Zeer actief
Dat was bij mij geen succes haha. Glock, .45. Kreeg verdorie van de terugslag onderhand de loop tegen mn voorhoofd. Stond Lars te lachen, kreeg ie de huls tegen zn harsesmassam schreef:inderdaad. daarom hou ik ook enorm van de 45 acp. bijna hetzelfde snelle vernijnige klapjeJinx schreef:Weet ik, schiet zelf ookmassam schreef:dan moet je gewoon een smith en wesson .38 special. schiet ik al heel lang mee en ligt heerlijk in de hand!Jinx schreef:Me omdraaien en hem helemaal naar de klere schieten met mijn .38 magnum.
Ben ik even blij dat ik al die avonturen niet meemaak, zo'n magnum is best zwaar.![]()

- M@scha
- Zeer actief
- Mit
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
- labberdebab
- Actief
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Ik reed een keer met een medeforummer lang plekjes om te fotograveren zodat zij kon zien wat leuke plaatjes op kon leveren als dat soort objecten fotograveren je hobby was.
Roept ze ineens, een loslopende hond. Dus ik nee man dat is een vos en toen drong het tot mij doo rdat het voor mij heel normaal was maar voor haar niet. Ben achteruit gegaan zodat ze de vos kon bekijken die ons best interresant vond en voor de auto ging zitten. 100 meter verder zat er nog 1 die gezellig met de auto meerende en laten we allebei de camera niet meehebben

Roept ze ineens, een loslopende hond. Dus ik nee man dat is een vos en toen drong het tot mij doo rdat het voor mij heel normaal was maar voor haar niet. Ben achteruit gegaan zodat ze de vos kon bekijken die ons best interresant vond en voor de auto ging zitten. 100 meter verder zat er nog 1 die gezellig met de auto meerende en laten we allebei de camera niet meehebben
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
we hadden toen alleen nog maar Ghaya en Chello en die waren er al voorbij, beest stond ook doodstil. Pas toen we allemaal voorbij waren rende die hard weg maar toen waren Ghaya en Chello ook wel meters vooruit.Pak-de-bal schreef:kijk maar in mijn vorige bericht en wat deden de honden met dat hert?estelle schreef:Ben dus niet de enige die twijfelt of pdb deze foto's zelf gemaakt heeft.Wilma schreef:Ik heb hier in het zuid-oosten nog nooit een vos gezien.
PdB schreef:LongFields schreef:Ik denk zelf van niet, heb Marjolein nog niet zo creatief gezien met randen om haar foto's voor zover ik me kan herinneren.Wilma schreef:Heb je die vosfoto's zelf gemaakt Marjolein?
En twee verschillende lijstjes gebruiken lijkt me ook niet erg logisch.
Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.
Foto's gevonden
foto's andere keer wel gemaakt
Gevonden. Gemaakt.

Los daarvan, hij poseert wel erg goed vind ik. Braaf beestje.
-
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer: