ana schreef:PdB, ik heb dit hele topic gelezen en een ding moet me toch echt van het hart. Je noemt het jammer, dat iedereen tegenwoordig zo individualistisch is en niemand haast meer iets van een ander aan wil nemen. Maar hoe weinig wil jij zelf van een ander aannemen ? Het lijkt mij, dat je voornamelijk je eigen inzicht bevestigd wilt zien. Alle punten, die door anderen aangedragen worden, veeg je redelijk makkelijk van tafel. Makkelijk, niet door tegenargumenten, maar makkelijk door te zeggen 'het is zoals ik het vind'. 'Al mijn vrienden vinden dat ik gelijk heb'. Dat is GEEN argument. Dat is kinderachtig. Je hebt geen respect voor andermans mening op deze manier en ook niet voor de man wiens hond het betreft; leg hem uit dat je het idee had dat zijn hond het niet bij kon houden, hij zou misschien van alles over zijn hond verteld hebben (zoals anderen hier vertellen hoe hun oude honden toch nog van alles willen en hoeveel commentaar zij daar soms op krijgen). Blijf je verder ook bewust, dat we allemaal andere manieren hebben om met onze honden om te gaan. Dat is helaas zo en soms moeilijk te verkroppen, maar niet iedereen gaat met zijn hond om zoals jij dat doet en goed vindt en dat is tot op bepaalde hoogte niet jouw zaak. Dat je je zorgen maakt over een dier, waarvan je denkt, dat het lijdt, dat siert je. Maar zorg ervoor, dat je open blijft staan voor andere inzichten, meningen en ideeen. Hoeveel weet je van het ras om te kunnen zeggen, dat het niet ook een beetje bij het soort hoort, dat ze niet al te snel zijn ? Interesse en mededogen sieren een mens, bemoeizucht en kortzichtigheid niet.
Ik hoop, dat alles met de betreffende hond goed uitpakt en je, of je nou uiteindelijk gelijk hebt of niet, je manier van handelen en redeneren eens tegen het licht houdt.
Nora
ken jij die man, soms? .. heb jij die man gezien of was het tòch ik?
ik vind juist dat zulke argumenten,
als je zelf NIET er bij was.
kant noch wal raken, en dáarom reageerde ik zo
je kan je ook indenken wat ik gezien heb en daar een goed argument op reagren
ipv mij als een bemoeizuchtig persoon neer te zetten. zoals ook anderen doen