Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

veel hijgen , steeds even gaan zitten *UPDATE

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

veel hijgen , steeds even gaan zitten *UPDATE

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Bauke hééft iets;

hij heeft het snel als hij ligt, "te warm" en gaat dan gewoon even zitten
of elke keer weer verliggen.
hij slaapt niet door..

maar dat zitten met een tong er uit, een beetje hijgen, is niet goed?
of is het de tijd van het jaar, warm buiten. :denken:

en vriendin van mij zei : misschien heeft hij last van zijn hart.
maar dat was vorige keer goed, geen ruis of zo.

hebben honden het altijd zo snel te warm , of heeft Bauke wat?
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 09 aug 2008 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

hijgen is niet alleen warmte he...dat kan ook op pijn duiden en omdat je al eerder hebt aangegeven dat hij (wrs? weet niet of er foto's gemaakt zijn) slechte heupen heeft en mss nog wel meer (ellebogen, rug etc) problemen die pijnlijk voor hem zijn....waar het hijgen vandaan kan komen.
Pak-de-bal

dat is waar, dat verklaart ook misschien het even willen gaan zitten

hij loopt ook soms erg langzaam, echt moet hij op gang komen
zo jammer ,
en als ik met hem een beetje gek doe, of spelen, is hij snel buiten adem ,
heel vreemd want dat is geen marathon lopen, maar gewoon in de kamer

ik vind het erg moeilijk om met een lijstje naar de da te gaan, het liefste zou ik een algeheel onderzoek willen hebben.
zou dat kunnen? een hond door de mangel te halen, of doen ze dat niet zo snel?
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 04 aug 2008 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

tuurlijk doen ze dat...zou beginnen met röntgenen van rug, heupen en ellebogen....dan weet je (vrees ik, zeker als je zegt dat hij opstartpijn heeft en stijf-achtig is) al snel genoeg....
Pak-de-bal

crutz schreef:tuurlijk doen ze dat...zou beginnen met röntgenen van rug, heupen en ellebogen....dan weet je (vrees ik, zeker als je zegt dat hij opstartpijn heeft en stijf-achtig is) al snel genoeg....
maar ook buikfoto's , en zo dan, want hij heeft een kankergezwel gehad en misschien is het aan de binnenkant toch weer terug gekomen :19:

maar hij eet goed en zijn ontlastinhg is ook regelmatig en goed :19:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Een goede dierenarts kan al een hoop merken door hem te betasten. als je je hond goed kent zie je wanneer hij ongemak heeft, daar zit het dan waarschijnlijk, je kan dan wat gerichter foto's maken.
Hij lijkt alsof hij zijn draai niet kan vinden. Lijkt mij wel een bezoek dierenarts waard.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Het steeds verliggen ken ik enorm goed van mijn HD boxertje. En zeker met dit warme weer heeft hij sowieso meer pijn ervan. Er zijn mensen die beweren dat warm weer juist goed is voor HD honden, maar hier niet hoor. Bij koud weer gaat hij lekker op zijn kussens liggen zodat alles zacht ligt. Bij warm weer op de tegels, matten e.d. en dan ligt hij veel harder en kouder. Zijn poten zijn dan ook veel stijver en pijnlijker. Dit maakt ook weer dat hij een steeds korter lontje krijgt en af en toe snel geneigd is om maar uit te vallen als iets hem niet aan staat. Gezien hij zelden uitvalt en zeker nooit als hij pijnvrij is weten wij datn helaas gelijk hoever het weer is.

Ik zou ook eens langs een DA gaan en zeker laten voelen en anders toch ook zeker foto's laten nemen en ook beginnen met metacam/rimadyl e.d. of glucosamine/sashas blend e.d. te gaan geven. Zal hij in dat geval vast al wel van opknappen.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Zoals de rest ook aangeeft: op naar de dierenarts. Gewoon duidelijk vertellen wat je aan hem ervaart of wat hij aangeeft, zoals dat hijgen en langzaam zijn. Dan gaat de dierenarts hem gewoon helemaal na en als er ergens iets is waarvan ze denken dat het wellicht niet goed zit, onderzoeken ze dat verder. Dus ze komen er vast wel uit wat het is. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ben het met de rest eens, even naar de DA en ik zou ook rug,heupen en ellebogen fotograferen... is maar even en je bent er dan toch....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
starfleet
Erelid

Re: veel hijgen , steeds even gaan zitten

Ongelezen bericht door starfleet »

Pak-de-bal schreef:Bauke hééft iets;

hij heeft het snel als hij ligt, "te warm" en gaat dan gewoon even zitten
of elke keer weer verliggen.
hij slaapt niet door..

maar dat zitten met een tong er uit, een beetje hijgen, is niet goed?
of is het de tijd van het jaar, warm buiten. :denken:

en vriendin van mij zei : misschien heeft hij last van zijn hart.
maar dat was vorige keer goed, geen ruis of zo.

hebben honden het altijd zo snel te warm , of heeft Bauke wat?
Ik ken dat van Buffy met die hele erge hitte, als het 30 graden is en ze zo nodig buiten in de zon moet liggen :boos: Met deze temperaturen niet, dan slaapt ze gewoon lekker op haar rug door.

Nou heeft Buffy waarschijnlijk wel een lichte hartruis, de vorige keer voor het eerst geconstateerd, dus ik heb ook de neiging om te denken dat er toch wel iets aan de hand moet zijn met Bauke, of het moet wel nog steeds heel erg warm zijn bij jou in huis.

Anne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

starfleet schreef:
Nou heeft Buffy waarschijnlijk wel een lichte hartruis, de vorige keer voor het eerst geconstateerd, dus ik heb ook de neiging om te denken dat er toch wel iets aan de hand moet zijn met Bauke, of het moet wel nog steeds heel erg warm zijn bij jou in huis.

Anne
Even hierop wat zeggen :wink: Bij Moos is ook toen hij 2 of 3 was ofzo een keer bij de entingen een kleine hartruis geconstateerd. Het jaar daarna was ik bij een andere da en die hoorde niks. Zoals je weet heeft hij toen hij ziek was nog een hele hartecho gehad en had hij een prima gezond hart.
Dus hier was er ook 1 keer een lichte hartruis geconstateerd, maar later bleek dat dus niks te zijn :wink: Dus nou ja, wellicht dat bij Buffy een andere da er ook anders over denkt? Kan ook niet natuurlijk, maar ik wilde het toch maar even zeggen.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Moos schreef:
Even hierop wat zeggen :wink: Bij Moos is ook toen hij 2 of 3 was ofzo een keer bij de entingen een kleine hartruis geconstateerd. Het jaar daarna was ik bij een andere da en die hoorde niks. Zoals je weet heeft hij toen hij ziek was nog een hele hartecho gehad en had hij een prima gezond hart.
Dus hier was er ook 1 keer een lichte hartruis geconstateerd, maar later bleek dat dus niks te zijn :wink: Dus nou ja, wellicht dat bij Buffy een andere da er ook anders over denkt? Kan ook niet natuurlijk, maar ik wilde het toch maar even zeggen.
Wij zitten dus ook heel erg te twijfelen of we het nu verder laten onderzoeken of daarmee wachten. Het onderzoek kan eigenlijk niet onder narcose, maar dat zou betekenen dat we Buffy aan heel erg veel stress moeten blootstellen. last op haar zij liggen, stil in een vreemde omgeving met onbekende mensen. Volgens de DA ging dat bij 99% van de honden goed. Uhuh, Buffy is die ene procent of we moeten daar dus echt heel erg op gaan oefenen.

Ik weet het niet Marloes, ik ben altijd voorzichtig met haar geweest, heb haar nooit met de tong uit de mond laten lopen, gestopt als ze te lang te druk werd. Ze is geen ren en vlieg hondje, dus het kan best zijn dat ik haar intuitief spaar. Ze kan wel uren mee wandelen, maar ik merk dat ze idd van die warmte gauw last heeft, kleine ranke zus overigens ook. Eerder heeft de DA nooit wat geconstateerd, maar toen was ze ook veel rustiger op de tafel. Ze was nu enorm in stress, dus misschien dat het daardoor beter hoorbaar was?? Voor nu wacht ik denk ik toch nog even af met verder onderzoek.

Anne
Moos
Zeer actief

starfleet schreef:
Wij zitten dus ook heel erg te twijfelen of we het nu verder laten onderzoeken of daarmee wachten. Het onderzoek kan eigenlijk niet onder narcose, maar dat zou betekenen dat we Buffy aan heel erg veel stress moeten blootstellen. last op haar zij liggen, stil in een vreemde omgeving met onbekende mensen. Volgens de DA ging dat bij 99% van de honden goed. Uhuh, Buffy is die ene procent of we moeten daar dus echt heel erg op gaan oefenen.

Ik weet het niet Marloes, ik ben altijd voorzichtig met haar geweest, heb haar nooit met de tong uit de mond laten lopen, gestopt als ze te lang te druk werd. Ze is geen ren en vlieg hondje, dus het kan best zijn dat ik haar intuitief spaar. Ze kan wel uren mee wandelen, maar ik merk dat ze idd van die warmte gauw last heeft, kleine ranke zus overigens ook. Eerder heeft de DA nooit wat geconstateerd, maar toen was ze ook veel rustiger op de tafel. Ze was nu enorm in stress, dus misschien dat het daardoor beter hoorbaar was?? Voor nu wacht ik denk ik toch nog even af met verder onderzoek.

Anne
Saar heeft heel snel en heel veel last van de warmte, maar geen hartruis :wink:

De hartecho ging bij Moos redelijk rustig, maar ze moeten inderdaad wel stil op hun zij blijven liggen, en Moos was geen moeilijk hondje bij de da.

Als je je toch wel een klein beetje zorgen maakt zou ik denk ik eerst nog even een andere da naar haar hart laten luisteren, of twee andere da's.
Dan kan je wel een klein beetje beter beeld krijgen over of er uberhaupt echt een ruis is en in hoeverre die dan zorgwekkend zou zijn.
Die ruis die die ene da bij Moos dacht te horen werd dan bijvoorbeeld wel weer meteen bijgezegd dat het niks was om me zorgen over te maken (bleek ook wel, want die ruis was er helemaal niet :roll: ).
Afbeelding
starfleet
Erelid

Moos schreef: Die ruis die die ene da bij Moos dacht te horen werd dan bijvoorbeeld wel weer meteen bijgezegd dat het niks was om me zorgen over te maken (bleek ook wel, want die ruis was er helemaal niet :roll: ).
Bij Buffy was het zo dat zij een lichte ruis hoorde, maar dat zij adviseerde een echo te laten maken als ze andere klachten kreeg. Tja, dat is eigenlijk niks voor mij, dan wil ik eigenlijk gelijk zeker weten. Ik denk dat ik idd meer zie haar op een ander moment door een andere DA eerst nog even te laten beluisteren. De verdere klachten die bij een hartruis horen heeft zij voor zover ik weet nu (nog) niet. Wij gaan bij haar dus toch al nooit tot het uiterste, zijn altijd redelijk voorzichtig met haar geweest in belasten. Ze is ook nog een kilo te zwaar (was meer).

Anne
Moos
Zeer actief

starfleet schreef:
Moos schreef: Die ruis die die ene da bij Moos dacht te horen werd dan bijvoorbeeld wel weer meteen bijgezegd dat het niks was om me zorgen over te maken (bleek ook wel, want die ruis was er helemaal niet :roll: ).
Bij Buffy was het zo dat zij een lichte ruis hoorde, maar dat zij adviseerde een echo te laten maken als ze andere klachten kreeg. Tja, dat is eigenlijk niks voor mij, dan wil ik eigenlijk gelijk zeker weten. Ik denk dat ik idd meer zie haar op een ander moment door een andere DA eerst nog even te laten beluisteren. De verdere klachten die bij een hartruis horen heeft zij voor zover ik weet nu (nog) niet. Wij gaan bij haar dus toch al nooit tot het uiterste, zijn altijd redelijk voorzichtig met haar geweest in belasten. Ze is ook nog een kilo te zwaar (was meer).

Anne
Ja dan zou bij ook door mijn hoofd spelen direct of we dan niet maar beter meteen een echo konden doen. Stresskip als ik ben met de honden :roll: :wink: :wink:

Mocht het nou tot die echo (moeten) komen dan kan ik je wel geruststellen misschien dat Warmerdam in Noordwijkerhout (dat is goed te doen voor jullie toch?) echt een hele rustige prettige man is die denk ik ook 'lastige' honden goed op hun gemak kan stellen.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Pak-de-bal schreef:dat is waar, dat verklaart ook misschien het even willen gaan zitten

hij loopt ook soms erg langzaam, echt moet hij op gang komen
zo jammer ,
en als ik met hem een beetje gek doe, of spelen, is hij snel buiten adem ,
heel vreemd want dat is geen marathon lopen, maar gewoon in de kamer
Wat rot!
Net zoals de anderen schrijven, zou ik hem toch ook even goed laten bekijken door de dierenarts. Want als hij pijn heeft, kan je dat waarschijnlijk goed bestrijden; pijn lijden is niet nodig :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik zou ook naar de dierenarts gaan Pak. Sterkte, niets zo vervelend als vage klachten...
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Sterkte Marjolein heb je al een afspraak gemaakt bij de da?
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Als ik jou was, zou ik even een bezoekje brengen aan de Da. :wink:
Vooral gezien het feit dat hij regelmatig last heeft van zijn hd.
Sterkte met Bauke en beterschap met hem. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

wat vervelend.

Ik zou inderdaad ook naar de DA gaan en er ook niet te lang mee wachten omdat ik bang zou zijn dat het hijgen en het zitten voortkomt uit pijn.

Of ben je al bij de DA geweest?
:pop:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Wat je beschrijft zag ik ook bij onze vorige hond Blacky en bij hem was het een uiting van pijn. Vaak ging het dan ook nog eens gepaart met het radeloos naar de pijnlijke plek en mij kijken zo van: Baas doe er toch iets aan".

Ging dan met een zucht weer liggen om dat dan een paar minuten later weer te herhalen.

Ik zou dus naar de DA gaan. Veel sterkte er mee
Afbeelding
gevni havanezers
Pak-de-bal

ik ben naar de Da met Bauke geweest en hij zei, dat het vanuit zijn rug kan komen.

dus een hernia, en daarom liep hij zo raar , want die pijn gaat net als bij mensen, naar zijn achterpoten toe.
en het schoot er toen accuut in. :jank: ( ik dacht dat hij een misstap maakte)

dus hij zit nu op de pijnstillers en na 2 weken , moet het over zijn,
anders kjkt hij verder.
Maar opereren, doen ze niet zo snel, alleen bij , "verlamming vd achterpoten' , dus als het erger wordt.

hij loopt al veel beter op die pijnstillers en hijgt al minder met dat zitten :ok:

bedankt voor jullie reacties en mede leven
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Hopelijk geneest het snel. Goed dat je naar de DA bent gegaan. :ok:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Goed dat je gegaan bent, zo zie je maar dat je toch heel wat kan aflezen van een hond of ie pijn heeft. Hopelijk loopt hij straks weer als een kievit rond :ok:
Pak-de-bal

jidde schreef:Goed dat je gegaan bent, zo zie je maar dat je toch heel wat kan aflezen van een hond of ie pijn heeft. Hopelijk loopt hij straks weer als een kievit rond :ok:
ja, maar tot het er weer inschiet, :19: want net als bij mensen: je houdt een zwak stukje rug over :19:
,maar voorlopig geen moeilijke dingen met hem, geen ballen en zo
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

Beterschap voor Bauke :ok:
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

hydrotherapie kan ook wel helpen. En een honden-fysiotherapeut kan je ook helpen met het opbouwen van een deftig trainingsschema
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:ik ben naar de Da met Bauke geweest en hij zei, dat het vanuit zijn rug kan komen.

dus een hernia, en daarom liep hij zo raar , want die pijn gaat net als bij mensen, naar zijn achterpoten toe.
en het schoot er toen accuut in. :jank: ( ik dacht dat hij een misstap maakte)

dus hij zit nu op de pijnstillers en na 2 weken , moet het over zijn,
anders kjkt hij verder.
Maar opereren, doen ze niet zo snel, alleen bij , "verlamming vd achterpoten' , dus als het erger wordt.

hij loopt al veel beter op die pijnstillers en hijgt al minder met dat zitten :ok:

bedankt voor jullie reacties en mede leven
klopt had mn dober ook... sterkte hoop dat hij snel minder pijn krjigt...welke pijnstillers heeft ie
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mickie schreef:Marjolein, het helpt om Bauke's spieren op te bouwen. Ga na de genezing van die hernia nou eens fietsen ofzo. Persoonlijke afkeer moet je af en toe opzij zetten in het belang van je hond. Beterschap voor Bauke.
idd. Marjolein dat is heel belangrijk... mijn dober doet alles op zn spieren... daarom heeft hij ook de anabolen injecties... dat is heel belangrijk
Afbeelding
Aiske
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aiske »

Heel veel beterschap voor Bauke en geef hem een dikke knuffel.

Lobke heeft verschillende keren een hernia gehad. Ik ging altijd zo vlug mogelijk naar acupunctuur of dierenfysio. Misschien ook iets voor Bauke?
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”