Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tegelijk loops

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

tegelijk loops

Ongelezen bericht door iones »

Ik heb een roedel bestaande uit 3 teven. Ze kunnen heel leuk met elkaar opschieten. Spelen met elkaar, gaan bij elkaar liggen etc. Af en toe kibbelen ze ook met elkaar natuurlijk.

Maar omdat ze samen leven, zijn hun cyclussen zich kennelijk op elkaar af gaan stemmen. Ze zijn binnen een verschil van 3 dagen achter elkaar loops geworden en lopen nu alledrie met broekje.

Ik heb gehoord dat dit in de natuur vaker gebeurt, dat de cyclussen van de vrouwtjes dieren synchroon gaan lopen als ze samen leven.

Zo wilde een ooit merrie van mij niet drachtig worden. De hengstenhouder raadde mij om bovenstaande reden aan om haar tussen andere merries te weiden die drachtig waren of in ieder geval geinsemineerd.
Het hielp overigens niet, later bleek namelijk dat ze streptokokken in de baarmoeder had. En dan krijg je geen paard drachtig.

Zijn er hier meer mensen met meerdere teven en hebben die dit ook wel eens meegemaakt?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Re: tegelijk loops

Ongelezen bericht door wendy71 »

iones schreef:Ik heb een roedel bestaande uit 3 teven. Ze kunnen heel leuk met elkaar opschieten. Spelen met elkaar, gaan bij elkaar liggen etc. Af en toe kibbelen ze ook met elkaar natuurlijk.

Maar omdat ze samen leven, zijn hun cyclussen zich kennelijk op elkaar af gaan stemmen. Ze zijn binnen een verschil van 3 dagen achter elkaar loops geworden en lopen nu alledrie met broekje.

Ik heb gehoord dat dit in de natuur vaker gebeurt, dat de cyclussen van de vrouwtjes dieren synchroon gaan lopen als ze samen leven.

Zo wilde een ooit merrie van mij niet drachtig worden. De hengstenhouder raadde mij om bovenstaande reden aan om haar tussen andere merries te weiden die drachtig waren of in ieder geval geinsemineerd.
Het hielp overigens niet, later bleek namelijk dat ze streptokokken in de baarmoeder had. En dan krijg je geen paard drachtig.

Zijn er hier meer mensen met meerdere teven en hebben die dit ook wel eens meegemaakt?
Dat is heel gebruikelijk ook(vooral) onder wolven. :wink:
Het alfa vrouwtje gaat op jacht, en is dan vaak uren weg, en dan zorgen de rest van de teven(andere wolvinnen) voor haar jongen, inclusief zogen , dat doen ze ook. :wink:

Dit vind ik een knap staaltje van de instincten/driften die in onze eigen huishond terug te vinden zijn,nl die van de wolf/wilde honden, de voorouders van onze hond. :ok:

Toen Lola schijnzwanger was, gaf ze zelfs melk, en haar tepels waren opgezwollen als ware ze zwanger.

Maar daar kunnen de mensen hier, die meerdere teven hebben je vast iets meer over vertellen. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Zelfs bij mensen schijnt dat zo te zijn. Vrouwen die met elkaar in 1 huis wonen worden vaak ook na verloopt van tijd met heel klein verschil tegelijk ongesteld. Wonderbaarlijk maar waar :wink:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Jinx schreef:Zelfs bij mensen schijnt dat zo te zijn. Vrouwen die met elkaar in 1 huis wonen worden vaak ook na verloopt van tijd met heel klein verschil tegelijk ongesteld. Wonderbaarlijk maar waar :wink:
Jij zegt het en ik dacht eraan toen ik na deze post even op de plee zat. :smile:
Je hebt gelijk, daar is es ooit een onderzoek naar geweest, daar moest ik ook inene aan denken. :mrgreen:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik heb dat ook ooit gehoord, maar zelf nooit ondervonden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
annihilus
Actief

Ongelezen bericht door annihilus »

mijn teef besloot om zomaar eventjes 4 maanden! te vroeg loops te worden omdat een loops poedeltje bij ons logeerde

vrouwen kunnen zo jaloers zijn :smile:
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

wendy71 schreef:
Jinx schreef:Zelfs bij mensen schijnt dat zo te zijn. Vrouwen die met elkaar in 1 huis wonen worden vaak ook na verloopt van tijd met heel klein verschil tegelijk ongesteld. Wonderbaarlijk maar waar :wink:
Jij zegt het en ik dacht eraan toen ik na deze post even op de plee zat. :smile:
Je hebt gelijk, daar is es ooit een onderzoek naar geweest, daar moest ik ook inene aan denken. :mrgreen:
Het klopt wel. Mijn vader heeft bij de Marine gewerkt en daar is het dus zo dat na 2 maanden op een schip, de hele vrouwelijke helft tegelijk ongesteld is. :wink:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Mijn twee teefjes zijn ook nagenoeg gelijk loops de meeste keren. Vorig jaar augustus waren ze ook gelijk loops, en is Nozem gedekt en heeft pups gekregen. In februari werd Sjefke volgens haar normale cyclus weer loops en Nozem nog niet, haar loopsheid schoof precies de drachtperiode op en zij werd eind april weer loops, waarna Sjefke ook weer loops is geworden.
Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

als er bij mij 1 begind is de volgende binnen 5 dagen en dan de laatste binnen 3 dagen loops...

en ik geloof dat de jongste (honey) tussen nu en 2 weken loops is en dan hoop ik dat zira heeeeeel snel loops word... des te sneller word het pupjes knuffelen :wink:
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Die van mij lopen ieder hun eigen cyclus, maar door de verschillen in grootte en afkomst vind ik dat niet zo vreemd.

Het zou pas vreemd zijn als mijn galgo dezelfde cyclus aan gaat houden als mijn kleinste podenco....:mrgreen:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Mir@n schreef:Die van mij lopen ieder hun eigen cyclus, maar door de verschillen in grootte en afkomst vind ik dat niet zo vreemd.

Het zou pas vreemd zijn als mijn galgo dezelfde cyclus aan gaat houden als mijn kleinste podenco....:mrgreen:
Hoezo zou dat vreemd zijn? De cyclus van een teef heeft toch niets met grootte of ras te maken? :19:
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Ik heb twee teven die altijd tegelijk loops waren, alleen nu zit er een verschuiving in. Nikki (6 jr) die heeft een cyclus van een half jaar -/- een week. Echt bijna op de dag af. Tessa (bijna 8) daarentegen zit gewoon op een halfjaarlijkse cyclus. Ze doet blijkbaar wel haar best om bij te blijven, maar nu kan er zomaar 2-3 weken tussen hun loopsheden in zitten terwijl ze vroeger echt tegelijk waren. Daarom ben ik ook heel benieuwd naar hoe het straks gaat. Nummer 3, Romy van bijna 8 maanden, moet binnenkort loops gaan worden. Nikki verwacht ik half oktober en die wordt dan gedekt. Nu maar hopen dat ze niet even een maand of 2 eerder komt, want dan heb ik een probleem...
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Nimrod
Actief

Ongelezen bericht door Nimrod »

Toen ik in een studentenhuis woonde waren we alledrie tegelijk ongesteld.
Heel leuk als de PMS je om de oren vliegt :N:
Afbeelding
annihilus
Actief

Ongelezen bericht door annihilus »

LongFields schreef:
Mir@n schreef:Die van mij lopen ieder hun eigen cyclus, maar door de verschillen in grootte en afkomst vind ik dat niet zo vreemd.

Hoezo zou dat vreemd zijn? De cyclus van een teef heeft toch niets met grootte of ras te maken? :19:
3 tot 1 keer per jaar afhankelijk van ras
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”