Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelgebieden in België??

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Wandelgebieden in België??

Ongelezen bericht door veertje »

Weten jullie nog leuke wandelgebieden in belgië?
De honden moeten wel los kunnen en als ze er kunnen zwemmen zou dat ideaal zijn, maar het hoeft niet perse.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

volgens mij mag in belgie officieel nergens de hond los
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

De Lommelse Sahara.
De Maasvallei in Dilsen, daar zijn routes van 5, 7 en 12 kilometer te lopen, met genoeg water. :ok:
Men gaat er wel vanuit dat je de hond bij je neemt wanneer er andere mensen langskomen, maar dat spreekt min of meer vanzelf :wink:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
veertje
Zeer actief

Bedankt :ok:
Beide plekken zien er mooi uit, ik ga het eens voorstellen hier :wink:

@Massam: Ja, volgens mij ook. Ze mogen hier ook eigenlijk niet los, maar we doen het toch. Een fatsoenlijk losloopgebied hebben we hier ook niet echt helaas.
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Brasschaat militaire domein,(in de week niet als je geen tanks wil tegenkomen)

linkeroever meer controle nu,pas nieuw aangelegd gedeelte
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat zijn wij hier dan eigenlijk rijk bedeeld als ik dit allemaal zo lees :eek:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

marian* schreef:Wat zijn wij hier dan eigenlijk rijk bedeeld als ik dit allemaal zo lees :eek:
We hebben het zo slecht nog niet hoor :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
marian*
Erelid
Contacteer:

ranetje schreef:
marian* schreef:Wat zijn wij hier dan eigenlijk rijk bedeeld als ik dit allemaal zo lees :eek:
We hebben het zo slecht nog niet hoor :wink:
Nee,zeker niet.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Inge O schreef:als je hier wil wandelen moet je dat gewoon doen in de hoop dat je geen jachtwachter tegen het lijf loopt.
En als je er dan een tegen komt krijg je dan alleen een boete of is het einde verhaal waar het je hond betreft?
Afbeelding
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

marian* schreef:
Inge O schreef:als je hier wil wandelen moet je dat gewoon doen in de hoop dat je geen jachtwachter tegen het lijf loopt.
En als je er dan een tegen komt krijg je dan alleen een boete of is het einde verhaal waar het je hond betreft?
ik hoop een boete, want ik heb de boswachter alias jager tegen hier. Die houdt me in de gaten, niet te doen. Zit me zelfs af te turen vanuit z'n auto als ik in 't veld loop :N: . Allemaal om te zien of ik m'n honden wel aan de lijn heb (de laatste keren gelukkig wel-hoewel dat toevallig was maar dat weet hij niet). Ben wel nieuwsgierig naar het antwoord: is dit een boete? Of erger. En zo ja, hoeveel? (klein bedrag heb ik er nog voor over)
marian*
Erelid
Contacteer:

Inge O schreef:einde verhaal :N: - zijn jullie helemaal zeg :80: :80: ?!
Nou ja,er zíjn schietgrage figuren die maar wat graag hun schietkunsten oefenen en showen :wink:
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Ik heb begrepen dat een jager je hond mag afschieten als hij achter wild aan zit :N: Ik hoop heel erg dat dat niet waar is, maar heb er toch een beetje mijn twijfels bij.
Bij ons is het gelukkig nog alleen bij waarschuwingen gebleven (2x in de 6 jaar dat we honden hebben geloof ik) :wink:

De wandeling/dagje uit wordt trouwens even opgeschoven tot we wat meer zekerheid op mooi weer hebben. Met regen en onweer in zo'n opengebied is geen goed idee lijkt me :wink:
miemot
Zeer actief

Ongelezen bericht door miemot »

Ik heb laatst een ongelooflijke preek gekregen van de jachtwachter hier. Dan kan je alleen maar ja-knikken natuurlijk en je excuseren want in feite ben je natuurlijk ook in de fout gegaan... Hij maakt geen PV op, ik ken heel wat mensen die hier in het bos lopen met de honden los en die krijgen allemaal geregeld een preek van de man (hij kan overigens heel lelijk doen, best intimiderend).

Mijn pa is ook jachtwachter en die houdt het zelf ook bij een preek. Een hond zomaar afknallen zou hij nooit doen (de jw hier ook niet trouwens), maar ik durf niet zeker zeggen of ze dat recht hebben. Twijfel er sterk aan, maar ik zal het eens navragen.
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
marian* schreef:
Inge O schreef:einde verhaal :N: - zijn jullie helemaal zeg :80: :80: ?!
Nou ja,er zíjn schietgrage figuren die maar wat graag hun schietkunsten oefenen en showen :wink:
oh, op die manier bedoelen jullie :19: . ik dacht dat je bedoelde of hij verplicht moest afgemaakt worden :N: :oeps: .

ik denk niet dat ze honden mogen afschieten, maar zou er niet durven op zweren dat geen enkele jachtwachter dat zou doen - er zijn er zelfs die vergif uitleggen :19: .
:shock:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef:
Inge O schreef:
marian* schreef: Nou ja,er zíjn schietgrage figuren die maar wat graag hun schietkunsten oefenen en showen :wink:
oh, op die manier bedoelen jullie :19: . ik dacht dat je bedoelde of hij verplicht moest afgemaakt worden :N: :oeps: .

ik denk niet dat ze honden mogen afschieten, maar zou er niet durven op zweren dat geen enkele jachtwachter dat zou doen - er zijn er zelfs die vergif uitleggen :19: .
:shock:
ja hoor, jammer genoeg niet van 'horen zeggen', maar zelf meegemaakt - vlam en attack tegelijkertijd vergiftigd, maar daarbij heb ik niet gezien wat de oorzaak was - maar een goede vriendin vond in de struiken achter haar huis een vis met temik erin :jank: .
Maar was dat door een jachtwachter neergelegd? :shock:

Als dat bewezen kon worden zou het in Nederland toch zeker een enorme rel veroorzaken.
In België toch ook neem ik aan?

:denken: wat is Temik?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef:
Inge O schreef:
ranetje schreef: :shock:
ja hoor, jammer genoeg niet van 'horen zeggen', maar zelf meegemaakt - vlam en attack tegelijkertijd vergiftigd, maar daarbij heb ik niet gezien wat de oorzaak was - maar een goede vriendin vond in de struiken achter haar huis een vis met temik erin :jank: .
Maar was dat door een jachtwachter neergelegd? :shock:

Als dat bewezen kon worden zou het in Nederland toch zeker een enorme rel veroorzaken.
In België toch ook neem ik aan?

:denken: wat is Temik?
temik is een uiterst giftig pesticide, wordt vaker gebruikt bij vergiftigingen :wink: .

echt bewijzen kan je niks, maar het toeval wil dat deze twee feiten in dezelfde periode gebeurden en dat we een jager heel goed kenden die ons vertelde dat ze de jachtwachter uit gebied A omwille van dergelijke feiten overgeplaatst hadden naar gebied B :80: . laat mijn vriendin nou in gebied A wonen en ik liep op het ogenblik van de vergiftiging in gebied B :19: .
Overgeplaatst :19:

Nou ja............................ :jank:
Afbeelding
Lies en co
Zeer actief

Inge O schreef: ja hoor, jammer genoeg niet van 'horen zeggen', maar zelf meegemaakt - vlam en attack tegelijkertijd vergiftigd, maar daarbij heb ik niet gezien wat de oorzaak was - maar een goede vriendin vond in de struiken achter haar huis een vis met temik erin :jank: .
Vis? Is dit altijd in vis? gisteren kwam ik nl. een enorme stank tegen toen ik aan het fietsen was met Dinah. Op de typische plaats waar de jachtwachter ons in de gaten houdt. Ze moest toevallig weer piesen, net daar :roll: . En toen ging ze richting een plastic zak, waar ik verschillende vissen in zag liggen. Ze hing zoiezo nog vast, dus ze is er niet aangeweest. Maar ik betrouwde het boeltje toch niet (en zij ook niet, gelukkig). Als ze snel was geweest, had ze het kunnen opeten.
gotcha
Zeer actief

Inge O schreef:
gotcha schreef:Brasschaat militaire domein,(in de week niet als je geen tanks wil tegenkomen)

linkeroever meer controle nu,pas nieuw aangelegd gedeelte
misschien interessant om bij te zeggen dat linkeroever in antwerpen is :wink: ? dat is wel maar een klein gebiedje hoor.

zandvliet, kan je ook heerlijk wandelen maar daar is jammer genoeg geen water.
De vraag was liefst met water vandaar :wink:

.En iedereen weet toch dat de linkeroever van ons antwerpenaren is :mrgreen:
gotcha
Zeer actief

Heb je soms tandpijn?
:mrgreen:
gotcha
Zeer actief

:ok: :smile:
marian*
Erelid
Contacteer:

Bemerk ik hier enige rivaliteit tussen 2 landstreken? :mrgreen:
Afbeelding
Lies en co
Zeer actief

Inge O schreef:
Lies en co schreef:
Inge O schreef: ja hoor, jammer genoeg niet van 'horen zeggen', maar zelf meegemaakt - vlam en attack tegelijkertijd vergiftigd, maar daarbij heb ik niet gezien wat de oorzaak was - maar een goede vriendin vond in de struiken achter haar huis een vis met temik erin :jank: .
Vis? Is dit altijd in vis? gisteren kwam ik nl. een enorme stank tegen toen ik aan het fietsen was met Dinah. Op de typische plaats waar de jachtwachter ons in de gaten houdt. Ze moest toevallig weer piesen, net daar :roll: . En toen ging ze richting een plastic zak, waar ik verschillende vissen in zag liggen. Ze hing zoiezo nog vast, dus ze is er niet aangeweest. Maar ik betrouwde het boeltje toch niet (en zij ook niet, gelukkig). Als ze snel was geweest, had ze het kunnen opeten.
het zal vast niet altijd in vis zijn, maar een plastiekzak met vis in een bos is toch wel uitermate verdacht :80: .
ja, idd. ik dacht eerst, 't zullen wat jongens geweest zijn die gaan vissen waren en hun 'buit' hier gedropt hebben (in een plastiekzak van de supermarkt). Tja, ik dacht niet helder meer, was al 's avonds laat. Aan gif had ik nog niet gedacht.
t Was rond 10 uur 's avonds dat ik het zag, en twee kleine kindjes die mij de hele nacht wakker gehouden hebben, deden er mij niet eerder aan denken. Ik denk dat ik straks nog eens ga kijken... Zou ik dit ergens kunnen melden? Lijkt me zo gek, om een zakje stinkende vis te melden. Maar er aan komen, wil ik niet. Bah, dat stonk veel te hard. Wie weet wat zit er in.

O, 't was niet in het bos, maar naast een baantje waar normaal gezien alleen tractors mogen rijden. Fietsers en wandelaars komen er ook wel frequent, en veel mensen uit de buurt die er hun hond uitlaten.
gotcha
Zeer actief

marian* schreef:Bemerk ik hier enige rivaliteit tussen 2 landstreken? :mrgreen:
:smile: die is nog beter ze :cheer:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Bij de Lommelse sahara is loslopen eigenlijk ook niet toegestaan maar het wordt er gedoogd, (ja dat gebeurt in België ook :mrgreen: ) en iedereen laat er zijn hond los.Het is een prachtig gebied met veel afwisseling en heel veel zwemwater.Wat ik wel eens jammer vind is dat de broedende vogels er massaal opgejaagd worden omdat het loslopen vaak heel erg letterlijk genomen wordt.
gotcha
Zeer actief

Afbeelding
Afbeelding

Is idd een prachtig gebied,de broedende vogels worden wel beschermd hoor,door een houten afsluiting.Aan de hondeneigenaars omdat te respecteren.

En idd er lopen wel honden los die witte is zelfs van ons :mrgreen:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

gotcha schreef: Is idd een prachtig gebied,de broedende vogels worden wel beschermd hoor,door een houten afsluiting.Aan de hondeneigenaars omdat te respecteren.
Dat bedoelde ik dus, dat gebeurt niet altijd, ik heb regelmatig honden achter die schutting zien rennen.
gotcha
Zeer actief

Heb ik ook al gezien hoor,dus je hebt wel gelijk.Totdat het te ver gaat en honden niet meer worden toegelaten :19: of extra controle op het aanlijnen. :wink:
Lies en co
Zeer actief

heb daarnet een foto van de vis genomen:

Afbeelding

het ligt er al eventjes, want het onderste lichter bruin, dat zijn allemaal maden :N: . (hoewel die met dit weer toch vrij snel kunnen uitkomen).

Zou ik zoiets nu moeten doorgeven aan de politie? Is voor 't zelfde geld een restant van een avontuurlijk tochtje vissen van klein mannen.
gotcha
Zeer actief

Inge O schreef:
marian* schreef:Bemerk ik hier enige rivaliteit tussen 2 landstreken? :mrgreen:
nee, landstreken zou ik het nog niet noemen : steden, beter gezegd :mrgreen: .

hmm,hmmm Lokeren is da een stad :smile:
gotcha
Zeer actief

Sorry ,ik kon het niet laten.Veel plezier met de Lokerse feesten :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”