Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gisteravond de honden uitlaten voor het laatste rondje. Dat is naar het grasveldje naast het huis en dan op commando piesen en eventueel poepen. Allebei mee en Juno had alles al gedaan. Gaia wilde echter niet plassen en na verloop van tijd zei ik terwijl ik nog naar voren liep, "kom gaan we naar huis".
Juno zet een spurt naar achter en haalt mij uit mijn evenwicht door de plotselinge reactie. Mijn voet gaat knoerthard omhoog en ik raak Gaia toch zo vol in d'r lies. Het arme beest heeft staan de schreeuwen van de pijn.
Zo zielig. Durfde zeker 5 minuten niet meer bij me in de buurt te komen en daarna ging het wel weer bij d'r. Lekker bij ons geslapen om te kijken of ik d'r geen liesbreuk geschopt heb. Getsie zeg.
Lucia schreef:Heh bah, nare situatie.
Maar ja, je weet dat je er zelf niets aan kunt doen.
Hopelijk houdt ze er niets aan over.
Wel vervelend hoor, kan me voorstellen dat je je rot voelt.
Tsja, ik hoop het ook en het zal ook wel niet. Het ging gewoon zo hard. Dat is het hem. Ik heb vaker op d'r poot gestaan bijvoorbeeld en daarvan had ik eigenlijk alleen zo iets van tsja, niet voor me voeten lopen.
Nu ging het zo snoeihard, dat ik echt bang was voor een liesbreuk.
Vooral dat ze dan ook stond te gillen maakt het extra moeilijk denk ik.
De angst zit er eventjes in, maar gelukkig heeft ze nu nog niets, hopen dat het zo bijft.
Lucia schreef:Vooral dat ze dan ook stond te gillen maakt het extra moeilijk denk ik.
De angst zit er eventjes in, maar gelukkig heeft ze nu nog niets, hopen dat het zo bijft.
Ze zit nu thuis bij mijn vriendin die d'r goed in de gate houd. Hoop dat ze zich goed hersteld.
Nou ja, ze eet gewoon. Slaapt gewoon en plast ook normaal. Dus lichamelijk zit het wel in orde. Haar houding is ook niet meer zo krommend.
Echter de vertrouwensband tsja, dat zal tijd uit moeten wijden. Ze komt wat gedrukt naar me toe. Gaat nog even niet lekker bij me liggen en al helemaal niet voor me lopen. Nergens.
domme pech, en die wantrouwen die slijt wel weer, het is nog zo vers, een klein beetje tijd erover
maar ik kan me voorstellen dat het je niet lekker zit
Gaia schreef:Nou ja, ze eet gewoon. Slaapt gewoon en plast ook normaal. Dus lichamelijk zit het wel in orde. Haar houding is ook niet meer zo krommend.
Echter de vertrouwensband tsja, dat zal tijd uit moeten wijden. Ze komt wat gedrukt naar me toe. Gaat nog even niet lekker bij me liggen en al helemaal niet voor me lopen. Nergens.
Shit happens en die vertrouwensband heb je zo weer terug hoor
Gaia schreef:Nou ja, ze eet gewoon. Slaapt gewoon en plast ook normaal. Dus lichamelijk zit het wel in orde. Haar houding is ook niet meer zo krommend.
Tuurlijk, maar het ging net zo goed. Ze vertrouwde me blind. Dat is nu wel weg.
Maar inderdaad ik hoop dat dit niveau weer netjes terug komt.
Ben het eens met Addy
Dat vertrouwen komt wel weer terug hoor
Eerste vereiste is dat jij niet (meer) vanuit een schuldgevoel naar haar kijkt en weer gewoon tegen haar gaat doen
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ben het eens met Addy
Eerste vereiste is dat jij niet (meer) vanuit een schuldgevoel naar haar kijkt en weer gewoon tegen haar gaat doen
haha, zit op m'n werk dus zo schuldig kan ik niet doen. Bel m'n vriendin gewoon eens per uur.
Volgend probleem is dat ze gisteren helemaal niet gepoept heeft en vandaag ook nog niet. Toch even in de gate houden.
Gaia schreef:Tuurlijk, maar het ging net zo goed. Ze vertrouwde me blind. Dat is nu wel weg.
Als jij normaal doet is dat zo weer terug maar honden kunnen haarfijn iedere verandering oppikken.
Het gebeurt ons allemaal wel eens, per ongeluk oogjes prikken, op pootjes staan en noem maar op.
Hier buiten de tokkies ons schuldgevoel dan volledig uit
Addy schreef:
Ben het eens met Addy
haha, zit op m'n werk dus zo schuldig kan ik niet doen. Bel m'n vriendin gewoon eens per uur.
Volgend probleem is dat ze gisteren helemaal niet gepoept heeft en vandaag ook nog niet. Toch even in de gate houden.
Op dit moment (op je werk zittend) kan je ook de vertouwensband niet controleren
Dat poepen even in de gaten houden natuurlijk.
Voor de rest zal het wel meevallen.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Gaia schreef:
Ben het eens met Addy
Op dit moment (op je werk zittend) kan je ook de vertouwensband niet controleren
Dat poepen even in de gaten houden natuurlijk.
Voor de rest zal het wel meevallen.
Ik mag hopen dat ik vanaf hier de band niet kan controleren. Alhoewel, beetje paranormaalgaven hebben lijkt me ook wel weer geinig.
Oh, wat kan je dan door de grond zakken he?
Maar zulke dingen gebeuren gewoon, daar ben je mens voor.
Dit zit in dezelfde categorie als je kind met zijn hoofd tegen de autodeurpost knallen bij het in de auto zetten.
Is me werkelijk nog nooit overkomen
aggos, zoals Ranetje zegt, gewoon normaal tegen haar gaan doen en wat door je knieen zakken bij begroeten met je armen gespreid, uitnodigender kun je dan niet zijn..
Ik heb die van mij met een grote balk voor zijn kop geslagen op strand.. :N: ook per ongeluk, ik maakte een zwieper en hij stond links... maar bleek ineens rechts te staan....dat was ook een hoog piepgehalte idd en hij keek nog net niet scheel... maar ook dat was snel weer over hoor, even later stonden we weer vrolijk te spelen.. die balk heb ik overigens maar gelaten voor wat het was..
Komt vast goed!
Wat zal je je lullig gevoeld hebben ! maar deze dingen gebeuren en je band met haar komt echt wel weer goed !!
niet al te schuldig over voelen hoor!!
( al zou ik zelf 1000 keer sorry zeggen tegen me hond als ik mij dit overkwam )
Gaia schreef:nou ze heeft in ieder geval weer gepoept dus dat is goed.
Verder, tsja, zij gedraagt zich weer normaal
Twee maal
Gaia schreef:nou ze heeft in ieder geval weer gepoept dus dat is goed.
Verder, tsja, zij gedraagt zich weer normaal
Twee maal
Ik had het een tijdje terug met Beike...
Ik zou hem e halsband om doen, want we gingen te wandelen.
In zijn enthousiasme, sprong hij tegen mijn onderkaak aan en ik had een bloedlip.
Maar het deed hem zeerder geloof ik.
Even genegeerd en laterwas het weer goed.
We waren beiden geschrokken
Ik heb Macho als puppy zijnde een flos in zijn oog gegooid.
Hij had een heel opgezwollen gezicht, en zijn oog heeft een paar dagen dicht gezeten.
Hij was een week echt heel bang voor mij, en vooral voor flosjes, maar dit is ook helemaal goed gekomen.
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Ach zielig zeg, ja ik zou me ook rot voelen als ik zoiets per ongeluk zou doen. Ik zou ze even lekker verwennen door haar lekkere dingen te geven. Ze weet niet dat je dat per ongeluk deed hé, konden we dat dan maar uitleggen.
Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Klinkt bekend hoor, ik gooide laatst een stok met volle kracht...tegen Danjo's kop aan.... Dat wil je gewoon niet!!!
En dat vertrouwen komt inderdaad wel weer goed.
Misschien "leuk" om een ongelukjes topic te openen? Of zouden we dan de dierenberscherming op ons dak krijgen?
Groetjes Joyce
ach arme!! Wat moet jij je rot gevoeld hebben! Maar het komt wel weer goed, ze is het net zo snel weer vergeten hoor! Je moet je echt niet schuldig voelen!
Ik heb eens bij onze Mats een balletje gegooid maar slecht gemikt, dus Mats knalde in haar rem keihard tegen de hoek van een muur aan. Ze viel neer, jankend, piepend, krijsend! Er hing zelfs nog een stukje vel met haar aan een van de stenen!
Ze heeft een week of anderhalf geen spelletjes met me willen spelen, liep dan met een grote boog om me heen, maar daarna was ze het vergeten en kwam het weer helemaal goed!