Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat een hufter *update* blz 5
Moderator: moderatorteam
Tien bladzijdes discussie over iets waar we de achtergrond totaal niet kennen, totaal gebaseerd op aannames, waar je dus geen ene jota aan hebt en geen ene jota wijzer van wordt.
Verder betwijfel ik als er al iets aan de hand is deze persoon benaderd zal worden door de DB. Daar moet je je dieren wel heel erg voor mishandelen in Nederland. Ik zou eerder 'n persoon die me aan zou geven bij de DB die totaal geen achtergrond informatie heeft, me zou achtervolgen in het bos, aangeven voor achtervolding en laster bij de politie.
Verder betwijfel ik als er al iets aan de hand is deze persoon benaderd zal worden door de DB. Daar moet je je dieren wel heel erg voor mishandelen in Nederland. Ik zou eerder 'n persoon die me aan zou geven bij de DB die totaal geen achtergrond informatie heeft, me zou achtervolgen in het bos, aangeven voor achtervolding en laster bij de politie.
Laatst gewijzigd door Neeltje op 02 aug 2008 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Laat je dit forum, die man en anderen dan ook met rust???Pak-de-bal schreef:nou eventjes dan speciaal voor jou teruggekomen en dan hou ik het hier voor gezien;Liesbeth schreef:Dan had Ik me afgevraagd waarom jij het idee had dat die hond met geweld mee moest.Pak-de-bal schreef:het is gewoon weer.. als PdB A zegt, ..dan zeggen jullie BLiesbeth schreef:Maar "WIJ" pretenderen het niet beter te weten dan de eigenaar, jij wel.
![]()
als ik had geschreven, dat die hond mee móest gaan met geweld, dan hadden jullie geschreven:
dat die vent hem niet thuis liet...
....wedden?
eigenlijk zonde van mijn energie hiertoedeloe
Zolang je die man en zijn honden niet achtervolgt hebt van huis, naar het bos en terug EN je conclusies trekt vanuit de dingen die je ziet, zonder (op een neutrale manier) navraag te doen, dan ben IK van mening dat je wijzer bent als je je mond dicht houdt.
ik heb die man al eens eerder ontmoet en toen viel mij dit ook al op, maar hij zat toen te vertellen,
dat hij uuuuuuren !! aan het wandlen was.![]()
en 's avonds ook nog 2 uur![]()
toen vroeg ik : met die oude hond ook? .. Ja , zei hij , terwijl hij die hond met de riem van de grond moest takelen, anders ging hij niet mee
nu wil ik er niets meer aan doen.. teodeloe !!!
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
- Actief
- Liesbeth
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
pfff snap je het nu echt niet... mijn honden weten wel waar ik heen ga alleen door te kijken wat ik meeneem... dat jouw hond blijkbaar niet niet vooraan heeft gestaan toen er uitgedeeld werd... dat is dan nu eenmaal zo....Pak-de-bal schreef:de link is:.. autosleutels en tas .. baasje gaat weg , en ik wil mee !Ellen. schreef:Misschien ben je je er niet van bewust omdat je er
nooit op hebt gelet. Waarschijnlijk ontgaat je veel dingen,
omdat je er dan niet bewust van bent dat dat voor de
hond misschien wel een link legt. Kun jij precies weten wat
jou hond van plan is en wat hij denkt...
Heb je daar wel eens over nagedacht ?
maar ik weet niet waar baasje heengaat , maar baasje gaat weg , want de sleutels worden gepakt

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Pak-de-bal schreef:dank je, wat een complimentannihilus schreef:Ik begin steeds meer respect voor Bauke te krijgen![]()
![]()
![]()
... erg aardig, en ik dacht nog, dat je een **** was, sorry verkeerd ingeschat
Ik kom niet mee bij!
Dit bedoelt hij absoluut niet op een compliment Pak.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Juistmalinois schreef:pfff snap je het nu echt niet... mijn honden weten wel waar ik heen ga alleen door te kijken wat ik meeneem... dat jouw hond blijkbaar niet niet vooraan heeft gestaan toen er uitgedeeld werd... dat is dan nu eenmaal zo....Pak-de-bal schreef:de link is:.. autosleutels en tas .. baasje gaat weg , en ik wil mee !Ellen. schreef:Misschien ben je je er niet van bewust omdat je er
nooit op hebt gelet. Waarschijnlijk ontgaat je veel dingen,
omdat je er dan niet bewust van bent dat dat voor de
hond misschien wel een link legt. Kun jij precies weten wat
jou hond van plan is en wat hij denkt...
Heb je daar wel eens over nagedacht ?
maar ik weet niet waar baasje heengaat , maar baasje gaat weg , want de sleutels worden gepaktGeloof nu eens even dat er wel honden zijn die dit heel goed weten.

In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
ja ,hoor, zo is onze jongste van het forum, ik ken hem toch?wendy71 schreef:Pak-de-bal schreef:dank je, wat een complimentannihilus schreef:Ik begin steeds meer respect voor Bauke te krijgen![]()
![]()
![]()
... erg aardig, en ik dacht nog, dat je een **** was, sorry verkeerd ingeschat![]()
![]()
![]()
Ik kom niet mee bij!
Dit bedoelt hij absoluut niet op een compliment Pak.![]()

echt dus een lekkere puber, maar een hele aardig !!

hij is goed opgevoed, komt uit een goed millieu , prima , toch?
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 03 aug 2008 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
ik vertel hem helemaal niets , of hij mag mee, of hij moet thuisblijvenTiny schreef:Juisten ik vertel meestal ook nog waar ik heenga, bij de woorden werken en boodschappen gaan ze meestal weer liggen. En als ik zeg dat we het kindje gaan halen rennen ze als een gek naar de auto toe want meestal stop ik op een, voor hun onbekend, veldje om even te plassen en wat nieuwe geurtjes op de doen.
dat kan en mag toch ook?

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Tuurlijk mag dat, maar ik doe het wel omdat ze daar rustiger van worden.Pak-de-bal schreef:ik vertel hem helemaal niets , of hij mag mee, of hij moet thuisblijvenTiny schreef:Juisten ik vertel meestal ook nog waar ik heenga, bij de woorden werken en boodschappen gaan ze meestal weer liggen. En als ik zeg dat we het kindje gaan halen rennen ze als een gek naar de auto toe want meestal stop ik op een, voor hun onbekend, veldje om even te plassen en wat nieuwe geurtjes op de doen.
dat kan en mag toch ook?
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
dat kan , maar Bauke wil gewoon met àlles mee,Tiny schreef:Tuurlijk mag dat, maar ik doe het wel omdat ze daar rustiger van worden.Pak-de-bal schreef:ik vertel hem helemaal niets , of hij mag mee, of hij moet thuisblijvenTiny schreef:Juisten ik vertel meestal ook nog waar ik heenga, bij de woorden werken en boodschappen gaan ze meestal weer liggen. En als ik zeg dat we het kindje gaan halen rennen ze als een gek naar de auto toe want meestal stop ik op een, voor hun onbekend, veldje om even te plassen en wat nieuwe geurtjes op de doen.
dat kan en mag toch ook?
dus als ik zeg; ik ga naar de schouwburg, dan wil hij gewoon ook mee,
dus zeg ik dan maar niets meer

- starfleet
- Erelid
Je wil dat toch zelf. Een topic openen, een stel mensen over je heen, in de slachtofferrol schieten en iedereen is oh zo gemeen. Vervolgens laat je elke serieuze en nette vraag onbeantwoord en werpt je helemaal op de negatieve commentaren. Dat zegt mij enkel dat je het leuk vindt om te ruziën dat het je wat geeft. Het zou misschien eens nuttig zijn als je eens voor jezelf nagaat waar die drang vandaan komt. Je vindt het fijn die aandacht, liefst negatief heb ik het idee want dan gaat het bladzijden door en kan de adrenaline elke keer omhoog ofzo.Pak-de-bal schreef:
nu wil ik er niets meer aan doen.. teodeloe !!!
Ik snap het niet hoor, je kan toch ook eens proberen om je op het positieve te richten op dit forum. Er zijn heel veel normale vragen onbeantwoord en dat doe je elke keer. Ik vind dat bijzonder irritant gedrag.
Anne
- iones
- Zeer actief
Ik wil even iets zeggen.
Mensen zeggen hier tegen PDB "je kunt nooit oordelen". Dit impliceert dat je er dus niets van mag zeggen.
In "hond en leed" is er een hond zolang meegesleurd met de fiets dat het zijn dood is geworden. Op het moment dat hij nog leefde móeten er wel mensen zijn geweest die het gezien hebben.
Zij konden ook niet oordelen waarschijnlijk. En daarom is de hond nu dood.
Mensen zeggen hier tegen PDB "je kunt nooit oordelen". Dit impliceert dat je er dus niets van mag zeggen.
In "hond en leed" is er een hond zolang meegesleurd met de fiets dat het zijn dood is geworden. Op het moment dat hij nog leefde móeten er wel mensen zijn geweest die het gezien hebben.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Jaja. En tussen zwart en wit zit niets?iones schreef:Ik wil even iets zeggen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hangt het niet een beetje af van de manier waarop je iets zegt?iones schreef:Ik wil even iets zeggen.
Als je meteen begint te ageren dat die arme hond zo oud is en dat het zielig is dat hij mee moet (hoe weet je dat?) zonder eerst eens gewoon een praatje aan te knopen en uit te vissen hoe en waarom iemand een oude hond mee neemt, dan veroordeel je zonder iets te weten van de achtergrond.
Of en hoeveel mensen die andere hond hebben zien meesleuren aan de fiets weet ik niet.
Hoeveel mensen zijn bekend met de wetenschap dat je een hond niet aan de fiets mee mag nemen als de tempersatuur boven de 20 graden is?
Als ik om me heen kijk zijn dat bar weinig mensen.
Toen de hond niet meer kon is er toch wel commentaar gekomen dacht ik?
- iones
- Zeer actief
Oh, dus jullie kunnen vanaf hier beoordelen dat het zwart wit of grijs is?Geer schreef:Jaja. En tussen zwart en wit zit niets?iones schreef:Ik wil even iets zeggen.
Kennelijk niet nee. Hij is doodgegaan. Dat is de put dempen als het kalf verdronken is. Ze waren te laat met hulp. Waren ze maar eerder geweest. MAar ja, dat zwart witte he....ranetje schreef: Toen de hond niet meer kon is er toch wel commentaar gekomen dacht ik?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Nee.iones schreef:Oh, dus jullie kunnen vanaf hier beoordelen dat het zwart wit of grijs is?Geer schreef:Jaja. En tussen zwart en wit zit niets?iones schreef:Ik wil even iets zeggen.
Ik heb ook geen gegevens.
Ik oordeel en veroordeel dus niet.

De rest van mijn verhaaltje/vragen/enz. laat je even wegiones schreef:Kennelijk niet nee. Hij is doodgegaan. Dat is de put dempen als het kalf verdronken is. Ze waren te laat met hulp. Waren ze maar eerder geweest. MAar ja, dat zwart witte he....ranetje schreef: Toen de hond niet meer kon is er toch wel commentaar gekomen dacht ik?

Hoeveel mensen in een stad (gewone mensen dus, waarvan waarschijnlijk ook nog een groot deel mensen die geen hond hebben) denk jij, weten dat een hond bij warm weer niet aan de fiets mag?
Hoeveel daarvan denk je kunnen beoordelen/zien dat een hond ver over de limiet zit?
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Een hond die los achter de baas aanhobbelt kan er voor kiezen om dat niet meer te doen als het niet meer gaat. Een hond die vastgebonden achter een fiets aan wordt getrokken kan dat niet. Dat verschil is behoorlijk goed te zien. Dat er een hond door op zo'n nare manier is doodgegaan houdt niet in dat alle honden hetzelfde lot boven hun hoofd hangt.iones schreef:Oh, dus jullie kunnen vanaf hier beoordelen dat het zwart wit of grijs is?Geer schreef:Jaja. En tussen zwart en wit zit niets?iones schreef:Ik wil even iets zeggen.
Kennelijk niet nee. Hij is doodgegaan. Dat is de put dempen als het kalf verdronken is. Ze waren te laat met hulp. Waren ze maar eerder geweest. MAar ja, dat zwart witte he....ranetje schreef: Toen de hond niet meer kon is er toch wel commentaar gekomen dacht ik?
'Ergens iets van zeggen' vind ik iets heel anders dan 'ergens naar informeren'. Dat eerste doe je wanneer er sprake is van mishandeling, dat laatste wanneer dat niet zo is, of wanneer dat helemaal niet duidelijk is.
-
- Erelid
PdB ik heb zomaar het idee dat jij nog nooit zelf een oude hond hebt gehad. Ik denk dat jij je grenzen gaat verleggen als Bauke oud wordt en gaat zien wanneer en hoe hij nog plezier in zijn leven heeft. Dat dan de hele wereld het beter weet en jou vertelt dat je de hond mishandelt door hem geen spuitje te geven zal je dan ook worst zijn. Jij weet dat hij dan nog geniet en daar gaat het om.
Je mist nu nog net dat stukje ervaring en daardoor het inlevingsvermogen in de oude hond. Jouw oordelen zijn sterk gebaseerd op eigen ervaring en ik hoop voor jou dat het nog heel lang duurt voordat Bauke echt oud wordt.
Je mist nu nog net dat stukje ervaring en daardoor het inlevingsvermogen in de oude hond. Jouw oordelen zijn sterk gebaseerd op eigen ervaring en ik hoop voor jou dat het nog heel lang duurt voordat Bauke echt oud wordt.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
als ik in uniform naar beneden kom blijft amos echt wel liggen omdat hij weet dat hij niet mee magPak-de-bal schreef: maar....Bauke wil dan ook mee !! dus het maakt hem niets uit
kom ik in mijn ""hondekleren "" beneden dan staat hij te springen voor de achter deur
ga ik boodschappen doen --met weer andere kleren--hoeft amos ook echt niet mee
Fenneke en Baloe

- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Aantal honden: 2
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
prima, maar dan met je niet zeggen dat een hond niet kan zien wat er gaat gebeuren aan kleding, schoeisel, manier van werken etc. want dat kan die heel goed.Pak-de-bal schreef:ik vertel hem helemaal niets , of hij mag mee, of hij moet thuisblijvenTiny schreef:Juisten ik vertel meestal ook nog waar ik heenga, bij de woorden werken en boodschappen gaan ze meestal weer liggen. En als ik zeg dat we het kindje gaan halen rennen ze als een gek naar de auto toe want meestal stop ik op een, voor hun onbekend, veldje om even te plassen en wat nieuwe geurtjes op de doen.
dat kan en mag toch ook?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ja, natuurlijk, ik ga me verkleden in bos/schouwburg/winkel tenuemalinois schreef:prima, maar dan met je niet zeggen dat een hond niet kan zien wat er gaat gebeuren aan kleding, schoeisel, manier van werken etc. want dat kan die heel goed.Pak-de-bal schreef:ik vertel hem helemaal niets , of hij mag mee, of hij moet thuisblijvenTiny schreef:Juisten ik vertel meestal ook nog waar ik heenga, bij de woorden werken en boodschappen gaan ze meestal weer liggen. En als ik zeg dat we het kindje gaan halen rennen ze als een gek naar de auto toe want meestal stop ik op een, voor hun onbekend, veldje om even te plassen en wat nieuwe geurtjes op de doen.
dat kan en mag toch ook?

dat maakt het best wel moeilijk om te zeggen : je mag niet mee.
maar aan de andere kant ook wel makkelijk als hij zelf niet mee wil
( te moe, dat komt ook voor

precies, ik dacht ook dat hier hele goede hondenliefhebbers zaten ,iones schreef:Ik wil even iets zeggen.
maar die vind ik meer onder mijn eigen vrienden,
dat heb ik allang gemerkt en dus zéker niet hier op dit forum

mijn vrienden zeiden allemaal: dat die man 2x moet lopen :
...eenmaal op jonge honden nivieau en 1 keer op die oude hond niveua, wat een stuk langzamer is....
daarom valt het mij enorm tegen hier ( uitzonderingen nagelaten)
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
komt dat jij oordeelt over iemand die je niet kent, de hond niet kent, de situatie niet kent en zelf nog nooit een oudere hond gehad hebt die nog wel heel graag wilPak-de-bal schreef:precies, ik dacht ook dat hier hele goede hondenliefhebbers zaten ,iones schreef:Ik wil even iets zeggen.
maar die vind ik meer onder mijn eigen vrienden,
dat heb ik allang gemerkt en dus zéker niet hier op dit forum![]()
mijn vrienden zeiden allemaal: dat die man 2x moet lopen :
...eenmaal op jonge honden nivieau en 1 keer op die oude hond niveua, wat een stuk langzamer is....
daarom valt het mij enorm tegen hier ( uitzonderingen nagelaten)

Natuurlijk mag je er wel iets over zeggen maar de manier waarop is dan bepalend hoe de ander gaat reageren.iones schreef:Ik wil even iets zeggen.
In dit geval weet je toch helemaal niet of het om mishandeling gaat.
Als het wel om echte zware mishandeling gaat kan je wel ingrijpen als je er met je neus bovenop staat.
Niet iedereen doet dat overigens zeker als het om een dier gaat waar men geen echte gevoelens bij heeft ,voor de een is dat een hond en voor de ander een kat

- iones
- Zeer actief
In dit geval kun je toch zeggen dat de TS er met de neus bovenop staat en dat er dus sprake is van dierenmishandeling.tineke schreef:
Natuurlijk mag je er wel iets over zeggen maar de manier waarop is dan bepalend hoe de ander gaat reageren.
Als het wel om echte zware mishandeling gaat kan je wel ingrijpen als je er met je neus bovenop staat.
Niet iedereen doet dat overigens zeker als het om een dier gaat waar men geen echte gevoelens bij heeft ,voor de een is dat een hond en voor de ander een kat
Nou of er sprake is van dierenmishandeling ben ik nog niet zo van overtuigdiones schreef:In dit geval kun je toch zeggen dat de TS er met de neus bovenop staat en dat er dus sprake is van dierenmishandeling.tineke schreef:
Natuurlijk mag je er wel iets over zeggen maar de manier waarop is dan bepalend hoe de ander gaat reageren.