Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat een hufter *update* blz 5
Moderator: moderatorteam
-
annihilus
- Actief
-
Pak-de-bal
ik stuif net zo goed met mijn wandelschoenen de supermarkt binnen, hoorLiesbeth schreef:BV omdat je dan andere schoenen aan hebtPak-de-bal schreef:ja maar, mijn vraag was meer:malinois schreef:... maar als hij door heeft dat hij niet mee mag naar het bos en de anderen wel.. dan is hij gewoon lastig en vervelend...
.. hóe weet een hond nou , dat je naar het bos gaat en niet naar de supermarkt ?...![]()
( of andersom?)
als ik hier weg ga en laat Bauke thuis, dan weet hij ècht niet waar ik heen ga , hoor
of zal hij denken: "gaat ze nou alweer naar die supermarkt?".
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
JIJ...maar wij zijn JIJ niet!Pak-de-bal schreef:ik stuif net zo goed met mijn wandelschoenen de supermarkt binnen, hoorLiesbeth schreef:BV omdat je dan andere schoenen aan hebtPak-de-bal schreef:ja maar, mijn vraag was meer:malinois schreef:... maar als hij door heeft dat hij niet mee mag naar het bos en de anderen wel.. dan is hij gewoon lastig en vervelend...
.. hóe weet een hond nou , dat je naar het bos gaat en niet naar de supermarkt ?...![]()
( of andersom?)
als ik hier weg ga en laat Bauke thuis, dan weet hij ècht niet waar ik heen ga , hoor
of zal hij denken: "gaat ze nou alweer naar die supermarkt?".
MIJN honden zien dus heel goed het verschil wanneer ze naar het bos gaan, of gaan trainen...
(boodschappen doen gaan ze niet meer naar toe dus dat doet er niet toe)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Pak-de-bal
als ik mij omkleed om naar een feestje ye gaan, verjaardag , noem maar wat opEllen. schreef:Honden zien dat verschil echt wel, het is maar net de manier wat je verschillend doet.
Naar de supermarkt pak je misschien telkens op hetzelfde moment je portomonnee.
En als je naar het bos gaat doe je inderdaad misschien telkens dezelfde loopschoenen aan
die alleen gebruikt worden wanneer het vrouwtje naar het bos gaat.
dat is de lichaamstaal inderdaad, dat ziet er dan anders uit,
maar....Bauke wil dan ook mee !! dus het maakt hem niets uit
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Bauke is mijn hond niet...Pak-de-bal schreef:als ik mij omkleed om naar een feestje ye gaan, verjaardag , noem maar wat opEllen. schreef:Honden zien dat verschil echt wel, het is maar net de manier wat je verschillend doet.
En als je naar het bos gaat doe je inderdaad misschien telkens dezelfde loopschoenen aan
dat is de lichaamstaal inderdaad, dat ziet er dan anders uit,![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Ja okee, maar dan straalt de enthousiasme er gewoon vanaf, dat is bij mij ook als ik naar een feestje ga, dan zou mijn vogel nog wel meewillen.Pak-de-bal schreef:als ik mij omkleed om naar een feestje ye gaan, verjaardag , noem maar wat opEllen. schreef:Honden zien dat verschil echt wel, het is maar net de manier wat je verschillend doet.
Maar lichaamstaal is iets anders als voorwerpen die toevallig altijd op DAT moment gebruikt of pakt. Daar maken honden zeker een onderscheid van.
-
annihilus
- Actief
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
En die oude hond van die man wil (waarschijnlijk) ook mee met hem en de andere honden, maakt hem ook niet uitPak-de-bal schreef:als ik mij omkleed om naar een feestje ye gaan, verjaardag , noem maar wat opEllen. schreef:Honden zien dat verschil echt wel, het is maar net de manier wat je verschillend doet.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Pak-de-bal
maar het ging over : als je andere dingen uit de kast haalt wil de hond mee,malinois schreef:Bauke is mijn hond niet...Pak-de-bal schreef:als ik mij omkleed om naar een feestje ye gaan, verjaardag , noem maar wat opEllen. schreef:Honden zien dat verschil echt wel, het is maar net de manier wat je verschillend doet.
maar dat geldt eigenlijk met alles zo, de hond wil altijd mee
jouw hond wil vast ook mee, als je je gele schoenen ipv je rode schoenen aandoet,
maar dan nòg weet hij niet wàt je ermee gaat doen
- Liesbeth
- Zeer actief
Dús ............... ?????Pak-de-bal schreef:maar het ging over : als je andere dingen uit de kast haalt wil de hond mee,malinois schreef:Bauke is mijn hond niet...Pak-de-bal schreef:als ik mij omkleed om naar een feestje ye gaan, verjaardag , noem maar wat opEllen. schreef:Honden zien dat verschil echt wel, het is maar net de manier wat je verschillend doet.
maar dat geldt eigenlijk met alles zo, de hond wil altijd mee![]()
jouw hond wil vast ook mee, als je je gele schoenen ipv je rode schoenen aandoet,
-
Pak-de-bal
ja, maar , en daar zijn we weer, bij het beginstuk: wij, , als bazen, bepalen of het kan en mag , en niet de hondLiesbeth schreef:En die oude hond van die man wil (waarschijnlijk) ook mee met hem en de andere honden, maakt hem ook niet uit.
Bauke wil heel graag mee met mij naar de schouwburg.. maar het mag niet
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 02 aug 2008 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
-
annihilus
- Actief
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Juist. En deze oude, zieke hond wil misschien heel graag met zijn baas mee naar het bos. Dan zegt de baas dat dat niet mag, omdat hij oud is, en ziek.Pak-de-bal schreef:ja, maar , en daar zijn we weer, bij het beginstuk: wij, , als bazen, bepalen of het kan en mag , en niet de hondLiesbeth schreef:En die oude hond van die man wil (waarschijnlijk) ook mee met hem en de andere honden, maakt hem ook niet uit.
Waar denk je dat die hond gelukkiger mee is? Dat hij oud en ziek is en ook niet mee mag naar het bos, wat hij zo graag wil, of dat hij oud en ziek is maar dat hij toch nog meemag naar het bos, wat hij zo graag wil.
Dat je een jonge hond met een gescheurde kruisband zijn gewilde wandelingen ontzegt omdat je weet dat hij rustig moet doen wil het weer helemaal goedkomen is iets hEEl anders dan dat je een oude hond in zijn najaarsdagen zijn enige pleziertje ontneemt omdat jij het als baas niet verstandig vindt.
Hetzelfde als dat je iemand van 84 die wordt opgenomen met terminale longkanker wel kunt ontzeggen om nog te roken...wat schiet je ermee op???
- Ellen.
- Zeer actief
Misschien ben je je er niet van bewust omdat je erPak-de-bal schreef:maar het ging over : als je andere dingen uit de kast haalt wil de hond mee,malinois schreef:Bauke is mijn hond niet...Pak-de-bal schreef:als ik mij omkleed om naar een feestje ye gaan, verjaardag , noem maar wat opEllen. schreef:Honden zien dat verschil echt wel, het is maar net de manier wat je verschillend doet.
nooit op hebt gelet. Waarschijnlijk ontgaat je veel dingen,
omdat je er dan niet bewust van bent dat dat voor de
hond misschien wel een link legt. Kun jij precies weten wat
jou hond van plan is en wat hij denkt...
Heb je daar wel eens over nagedacht ?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
daar ging het niet over, de hond weet wat je gaat doen, hij weet het verschil tussen trainen en naar het bos gaan bij mij bijvoorbeeld....Pak-de-bal schreef:maar het ging over : als je andere dingen uit de kast haalt wil de hond mee,malinois schreef:Bauke is mijn hond niet...Pak-de-bal schreef:als ik mij omkleed om naar een feestje ye gaan, verjaardag , noem maar wat opEllen. schreef:Honden zien dat verschil echt wel, het is maar net de manier wat je verschillend doet.

-
Pak-de-bal
nee, hoor, zodra je je autosleutels en je tas pakt wil de hond altijd meeEllen. schreef:Maar lichaamstaal is iets anders als voorwerpen die toevallig altijd op DAT moment gebruikt of pakt. Daar maken honden zeker een onderscheid van.
ongeacht waar naartoe , dus kan je ook best eens gaan wandlen zònder je hond, dat heb ik laatst iemand zien doen.
of met je andere honden, of je gaat naar de supermarkt
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 02 aug 2008 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Liesbeth
- Zeer actief
Amen.Geer schreef:Juist. En deze oude, zieke hond wil misschien heel graag met zijn baas mee naar het bos. Dan zegt de baas dat dat niet mag, omdat hij oud is, en ziek.Pak-de-bal schreef:ja, maar , en daar zijn we weer, bij het beginstuk: wij, , als bazen, bepalen of het kan en mag , en niet de hondLiesbeth schreef:En die oude hond van die man wil (waarschijnlijk) ook mee met hem en de andere honden, maakt hem ook niet uit.
Waar denk je dat die hond gelukkiger mee is? Dat hij oud en ziek is en ook niet mee mag naar het bos, wat hij zo graag wil, of dat hij oud en ziek is maar dat hij toch nog meemag naar het bos, wat hij zo graag wil.
Dat je een jonge hond met een gescheurde kruisband zijn gewilde wandelingen ontzegt omdat je weet dat hij rustig moet doen wil het weer helemaal goedkomen is iets hEEl anders dan dat je een oude hond in zijn najaarsdagen zijn enige pleziertje ontneemt omdat jij het als baas niet verstandig vindt.
Hetzelfde als dat je iemand van 84 die wordt opgenomen met terminale longkanker wel kunt ontzeggen om nog te roken...wat schiet je ermee op???
-
Pak-de-bal
hoe komen jullie er toch steeds bij, dat die hond dat leuk vindt??Liesbeth schreef:Amen.Geer schreef:Juist. En deze oude, zieke hond wil misschien heel graag met zijn baas mee naar het bos. Dan zegt de baas dat dat niet mag, omdat hij oud is, en ziek.Pak-de-bal schreef:ja, maar , en daar zijn we weer, bij het beginstuk: wij, , als bazen, bepalen of het kan en mag , en niet de hondLiesbeth schreef:En die oude hond van die man wil (waarschijnlijk) ook mee met hem en de andere honden, maakt hem ook niet uit.
wie kan zijn gedachten lezen.. / Ik niet , ...maar JULIIE OOK NIET
ik vertelde wat ik gezien had aan een goede vriendin van mij, die haar leven lang honden heeft gehad :
en zij zei: dat ze wel degelijk 2 maal gelopen zou hebben
1x met de jonge honden en 1x met deze oude , maar dan veel kleinere ronde
- levi
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder.
- Aantal honden: 0
- Ellen.
- Zeer actief
Ja, maar ik heb nooit gezegd dat ze niet meewillen..!Pak-de-bal schreef:nee, hoor, zodra je je autosleutels en je tas pakt wil de hond altijd meeEllen. schreef:Maar lichaamstaal is iets anders als voorwerpen die toevallig altijd op DAT moment gebruikt of pakt. Daar maken honden zeker een onderscheid van.![]()
ongeacht waar naartoe , dus kan je ook best eens gaan wandlen zònder je hond, dat heb ik laatst iemand zien doen.
of met je andere honden, of je gaat naar de supermarkt
En jij hebt het nu over 2 voorwerpen. Je sleutels
en je tas. Maar er zijn nog veel meer voorwerpen waarmee
de hond een link legt, of zeg ik dat nu verkeerd?
-
Pak-de-bal
de link is:.. autosleutels en tas .. baasje gaat weg , en ik wil mee !Ellen. schreef:Misschien ben je je er niet van bewust omdat je er
nooit op hebt gelet. Waarschijnlijk ontgaat je veel dingen,
omdat je er dan niet bewust van bent dat dat voor de
hond misschien wel een link legt. Kun jij precies weten wat
jou hond van plan is en wat hij denkt...
Heb je daar wel eens over nagedacht ?
maar ik weet niet waar baasje heengaat , maar baasje gaat weg , want de sleutels worden gepakt
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 02 aug 2008 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Liesbeth
- Zeer actief
Maar "WIJ" pretenderen het niet beter te weten dan de eigenaar, jij welPak-de-bal schreef:hoe komen jullie er toch steeds bij, dat die hond dat leuk vindt??Liesbeth schreef:Amen.Geer schreef:Juist. En deze oude, zieke hond wil misschien heel graag met zijn baas mee naar het bos. Dan zegt de baas dat dat niet mag, omdat hij oud is, en ziek.Pak-de-bal schreef: ja, maar , en daar zijn we weer, bij het beginstuk: wij, , als bazen, bepalen of het kan en mag , en niet de hond
Hetzelfde als dat je iemand van 84 die wordt opgenomen met terminale longkanker wel kunt ontzeggen om nog te roken...wat schiet je ermee op???![]()
![]()
wie kan zijn gedachten lezen.. / Ik niet , ...maar JULIIE OOK NIET![]()
ik vertelde wat ik gezien had aan een goede vriendin van mij, die haar leven lang honden heeft gehad :
en zij zei: dat ze wel degelijk 2 maal gelopen zou hebben
1x met de jonge honden en 1x met deze oude , maar dan veel kleinere ronde
-
Addy
mijn oudjes vinden het heerlijk om mee te mogen met de roedel.Pak-de-bal schreef: hoe komen jullie er toch steeds bij, dat die hond dat leuk vindt??![]()
![]()
Oud betekent niet geen leven meer mogen hebben Pak
En Dora laat zich echt die wandeling niet afpakken en als ik inschat dat het te zwaar voor haar is dan gaan we heerlijk zitten aan het strandje, niks mis mee hoor
-
Pak-de-bal
het is gewoon weer.. als PdB A zegt, ..dan zeggen jullie BLiesbeth schreef:Maar "WIJ" pretenderen het niet beter te weten dan de eigenaar, jij wel.
als ik had geschreven, dat die hond mee móest gaan met geweld, dan hadden jullie geschreven:
dat die vent hem niet thuis liet..
....wedden?
eigenlijk zonde van mijn energie hier
-
annihilus
- Actief
meet jij nou werkelijk het gedrag van alle honden af aan jouw spring-in-het-veld stabij?Pak-de-bal schreef:nee, hoor, zodra je je autosleutels en je tas pakt wil de hond altijd mee
mijn teef gaat soms 's morgens gewoon terug naar bed, geen probleem, kom ik haar tegen lunchtijd ophalen, is mevrouw net weer wakker
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar...wat wil je nu? Dat wij allemaal in koor roepen 'ja Pak, goed Pak'? Of wil je dat wij onze eigen mening, gebaseerd op onze eigen ervaringen geven? Die soms met de jouwe overeen zal komen en andere keren weer niet... Anders kun je beter in je eerste topic zetten dat je geen reacties hoeft. Of kun je het gewoon niet neerzetten en er het jouwe van denken.Pak-de-bal schreef:het is gewoon weer.. als PdB A zegt, ..dan zeggen jullie BLiesbeth schreef:Maar "WIJ" pretenderen het niet beter te weten dan de eigenaar, jij wel.
![]()
als ik had geschreven, dat die hond mee móest gaan met geweld, dan hadden jullie geschreven:
dat die vent hem niet thuis liet...
....wedden?
eigenlijk zonde van mijn energie hiertoedeloe
- Liesbeth
- Zeer actief
Dan had Ik me afgevraagd waarom jij het idee had dat die hond met geweld mee moest.Pak-de-bal schreef:het is gewoon weer.. als PdB A zegt, ..dan zeggen jullie BLiesbeth schreef:Maar "WIJ" pretenderen het niet beter te weten dan de eigenaar, jij wel.
![]()
....wedden?
Zolang je die man en zijn honden niet achtervolgt hebt van huis, naar het bos en terug EN je conclusies trekt vanuit de dingen die je ziet, zonder (op een neutrale manier) navraag te doen, dan ben IK van mening dat je wijzer bent als je je mond dicht houdt.
-
Pak-de-bal
nou eventjes dan speciaal voor jou teruggekomen en dan hou ik het hier voor gezien;Liesbeth schreef:Dan had Ik me afgevraagd waarom jij het idee had dat die hond met geweld mee moest.Pak-de-bal schreef:het is gewoon weer.. als PdB A zegt, ..dan zeggen jullie BLiesbeth schreef:Maar "WIJ" pretenderen het niet beter te weten dan de eigenaar, jij wel.
![]()
....wedden?
Zolang je die man en zijn honden niet achtervolgt hebt van huis, naar het bos en terug EN je conclusies trekt vanuit de dingen die je ziet, zonder (op een neutrale manier) navraag te doen, dan ben IK van mening dat je wijzer bent als je je mond dicht houdt.
ik heb die man al eens eerder ontmoet en toen viel mij dit ook al op, maar hij zat toen te vertellen,
dat hij uuuuuuren !! aan het wandlen was.
en 's avonds ook nog 2 uur
toen vroeg ik : met die oude hond ook? .. Ja , zei hij , terwijl hij die hond met de riem van de grond moest takelen, anders ging hij niet mee
nu wil ik er niets meer aan doen.. teodeloe !!!
- Ellen.
- Zeer actief