Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat een hufter *update* blz 5

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

margriet
Actief

Ongelezen bericht door margriet »

Hoe oud is iedereen hier eigenlijk.
Ik dacht dat dit een forum was voor hondenvrienden???
Een beetje met zijn allen iemand afzeiken!!!Je moet voor de aardigheid eens dit onderwerp gaan lezen vanaf het begin af aan.

Erg kinderachtig allemaal!!!
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Geer schreef:
Gos schreef:Ik blijf dit een hilarisch topic vinden :mrgreen:

Ik eigenlijk ook wel :mrgreen:
Bewonderingswaardig Geer....bewonderingswaardig. :ok: :wink: .
T'is toch eigenlijk ook te gek voor woorden.
Pak is *beyond help.* :mrgreen:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Pak-de-bal schreef: sorry, maar van wie was die enige !! flauwgevallen hond in deze hitte
misselijk en erg laag
Fenneke en Baloe
Afbeelding
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

heb dit topic even doorgespit, en dat pus wat uit de ogen kwam ziet er meestal erger uit dan dat het is :wink: , vinnie heeft dit ook gehad het ziet er verschrikkelijk uit en ook al doe je 3 keer per dag zalven het is niet gelijk weg hoor, dus t kan best zijn dat die man wel zijn verantwoordelijkheid er voor neemt, maar dat weet jij niet want je wou er niet heen lopen om een gesprek te voeren, ik vind het maar raar dat je hier loopt te bleren zonder ook maar iets echt zeker te weten :19:
balls & bones
Actief

Ongelezen bericht door balls & bones »

Ik weet welk bos en zal de komende weken kijken of ik er vaak kan lopen, hopelijk zie ik die meneer. Misschien deel ik Cindy's mening en misschien heeft Pdb wel gelijk. We zien wel....

Dat meneer de moeite neemt de hond toch mee te nemen spreekt wel voor hem vindt ik in elk geval. misschien kijkt hij er echt niet naar om verder maar misschien ligt die hond daar wel vaker op zijn gemakje te wachten tot het jonge grut uit gedold is. Dat deed mijn ouwetje ook wel als het een voor hem bekend gebied was.

Ontstoken ogen moeten inderdaad behandeld worden maar aan de andere kant zal een hond met van die uitgezakte oogleden ook gevoeliger zijn voor vuil en ontsteking en een ontstoken oog is niet in een dag genezen dus dat zal er een paar dagen vies uitzien.

Ik hoop dat ik hem zie, dan zal ik kijken of hij met me wil babbelen.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

fenneke schreef:
Pak-de-bal schreef: sorry, maar van wie was die enige !! flauwgevallen hond in deze hitte
misselijk en erg laag
en niet wat ik allemaal naar mijn hoofd geslingerd krijg? :denken:

nee, want het tòch PdB maar , (stelletje. ****) :roll:
annihilus
Actief

Ongelezen bericht door annihilus »

wat een :cheer: :cheer: :cheer: topic zeg

meer meer :pop:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
blondie schreef:. dan denk ik nog altijd dat een man die de hond een last vind naar de da rijdt en de hond een spuit laat geven.. die neemt hem echt niet mee met de andere honden.. zo zie ik het althans..
ik denk dat mannen er heel anders over denken dan vrouwen;
:19: vrouwen zien het anders, dat lijden van oude honden of oude mensen, dan mannen sowieso
( tenminste, als je je hart op de goede plaats hebt)

ik kende een man wiens hond er niet meer uit zag van de gezwellen
en de hond stonk en zag er heel smerig en vies uit :N:
maar die man zàg dat gewoon niet van zijn eigen hond, hij zei tegen mij, dat hij gezond was en ach, een beetje oud :roll:

je kon gewoon zien ,d at die hond pijn had :jank:

maar die man wilde zèlf elke dag nog gaan wandlen, en HIj vond het dat de hond dan erbij hoorde.

Nou , zo'n man vind ik deze dus ook, sommige zijn heel erg egoistisch :evil:
vrouwen , ik vooral, zien meer van het oogpunt vanuit de patient zèlf
en dan kijk je er heel anders tegenaan, of het nu mensen ( echte patienten) of dieren zijn.

je móet eens een grens kunnen en móeten zetten van .. tot hier ga ik met die oude hond,.. en niet verder.
maar veel mensen gaan tè ver, vind ik :neenee:
ik ben een vrouw... en ik vind jou hondsbrutaal als je zulke dingen zegt... had je tegen mij niet hoeven zeggen in ieder geval.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pak-de-bal

annihilus schreef:wat een :cheer: :cheer: :cheer: topic zeg

ja leuk hè?..... iemand afzeiken ,.. :evil:

doe maar lekker mee, jochie van 12
annihilus
Actief

Pak-de-bal schreef:

de zon is weg, het begint te regenen, maar ik heb me een lol hier :mrgreen:
Pak-de-bal

annihilus schreef:
Pak-de-bal schreef:

mag ik vragen .. wat is er dan zo leuk aan? :denken:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Pak-de-bal schreef:

ja je vind het wel leuk, je bent erop uit, zoveel is me echt wel duidelijk, heel triest hoor, je zult het maar als doel hebben :jank:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Liesbeth schreef:
Pak-de-bal schreef:
massam schreef:en als die zieke oude basset het nu echt leuk vindt om lekker mee te sloffen? :19:
als jij 84 jaar bent, en je bent krakkemikkig, zou jij het nog leuk vinden , om met de jeugd mee te gaan? :denken:
of nog snel te moeten wandlen?

of zou je dan ook zeggen.."laat mij maar even thuis, gaan jullie maar"? :denken:
Misschien wel, ik ben nog niet van die leeftijd, maar of dat zo goed voor mij zou zijn is een tweede.
Als iemand mij dan overhaald om toch in beweging te komen cq te blijven, zou dat dan niet beter kunnen zijn voor mijn (stramme) lijf, dan op mijn stoel achter de geraniums naar buiten te loeren (al dan niet met bhv een spionnetje) :19: .

Weinig beweging is vaak funester dan aangepaste beweging.
Marjolein, zou je hier ook nog op willen reageren? Of ben je bang dat je me gelijk moet geven :denken: ?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
annihilus
Actief

Pak-de-bal schreef:
annihilus schreef:
Pak-de-bal schreef:

mag ik vragen .. wat is er dan zo leuk aan? :denken:
een kinderhand is snel gevuld :mrgreen:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Liesbeth schreef:
Liesbeth schreef:
Pak-de-bal schreef:
massam schreef:en als die zieke oude basset het nu echt leuk vindt om lekker mee te sloffen? :19:
als jij 84 jaar bent, en je bent krakkemikkig, zou jij het nog leuk vinden , om met de jeugd mee te gaan? :denken:
of nog snel te moeten wandlen?

of zou je dan ook zeggen.."laat mij maar even thuis, gaan jullie maar"? :denken:
Misschien wel, ik ben nog niet van die leeftijd, maar of dat zo goed voor mij zou zijn is een tweede.
Als iemand mij dan overhaald om toch in beweging te komen cq te blijven, zou dat dan niet beter kunnen zijn voor mijn (stramme) lijf, dan op mijn stoel achter de geraniums naar buiten te loeren (al dan niet met bhv een spionnetje) :19: .

Weinig beweging is vaak funester dan aangepaste beweging.
Marjolein, zou je hier ook nog op willen reageren? Of ben je bang dat je me gelijk moet geven :denken: ?
Ik reageer hier dan weer wel op ja, vaak zie je juist dat veel mensen met hun oudere strammere hond minder en korter gaan wandelen.. dat is juist funest met arthrose ed.. in beweging blijven, dat is juist dan belangrijk, dan geen urenlange wandelingen meer maar toch wel meer dan een poepje en plasje en hup weer in de mand..
Dan ziet het er maar sneu uit.. ik denk zelf weleens aggos.. zie ze lopen een oud mannetje met een stramme langzaam sjokkende golden.. wellicht loop ik zelf over een jaar of wat ook zo met mijn hond, maar erop uit gaan we! Of hij moet vergaan van de pijn, maar dat is weer een ander iets..
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Pak-de-bal schreef:

Nu begin ik een beetje te begrijpen waarom iemand laatst opperde om de leeftijdsgrens van dit forum op 18 jaar en ouder te zetten..... :denken:
Waar gaat dit allemaal over? :blah: :blah:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Pak-de-bal schreef:
ik dacht dat men hier wel mee zou leven met oude honden, net als ik
maar nee, hoor :roll:

nee, IK heb het weer gedaan !!!!
iedereen hier leeft me met een oude hond als hij daadwerkelijk ziek zwak en misselijk is en daarbij ook nog pijn heeft. Ik durf mijn huis erop te verwedden dat als ik hier in de problemen zit met een oude hond dat uit alle uithoeken van het land hondenforummers me zouden helpen waar dat nodig is.

Maar weet je wat het gekke is Pak? Ik verzin niet om de haverklap allemaal dingen, ik vraag advies, ik vraag om meningen of om hulp en dat kun je hier krijgen. Maar niet zoals jij doet op voorhand een waarde oordeel vellen over allerlei dingen die jij zogenaamd ziet.

Mensen raken een beetje geiiriteerd dat jij als absolute onbenul op het gebied van honden maar je oordelen zit te geven. Zo werkt dat niet, niet op het internet en ook niet in het echte leven.

Ik heb zelf zo'n oude hond gehad, onder de tumoren, onder de kale plekken en hij was niet vooruit te branden. De oude heer lag heerlijk iedere dag op de bank te slapen, werd vertroeteld en heeft tot zijn laatste dag genoten van de kleine dingen in een hondenleven. Als jij vervolgens zo tegen me te keer was gegaan dan had je een probleem gehad, ik had je aangeklaagd wegens smaad en laster.

En nu snel je mond houden Pak
:pop:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pooh schreef:Ik heb zelf zo'n oude hond gehad, onder de tumoren, onder de kale plekken en hij was niet vooruit te branden. De oude heer lag heerlijk iedere dag op de bank te slapen, werd vertroeteld en heeft tot zijn laatste dag genoten van de kleine dingen in een hondenleven. Als jij vervolgens zo tegen me te keer was gegaan dan had je een probleem gehad, ik had je aangeklaagd wegens smaad en laster.

En nu snel je mond houden Pak
nou precies... ik heb het met Dusty gehad, en nu met mn oude dober... als Pak die ziet lopen dan had ze direct met een spuitje lopen zwaaien denk ik... hij loopt gewoon beroerd.. en dat zal alleen maar slechter worden helaas...
Maar ik weet dat het stukken beter is dan het was zonder anabolen injecties bijv. En ik denk te weten dat hij geen pijn heeft, hij is best een pieperd wat dat betreft en hij laat niets merken op dit moment... Merk ik dit wel of gaat het echt heel slecht dan is het over voor hem... tot die tijd mag hij alles doen wat hij wil en wee oh gebeente als ik hem thuis laat als ik met de anderen naar het bos ga... dan is hij niet te genieten thuis...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pak-de-bal

blondie schreef:Ik reageer hier dan weer wel op ja, vaak zie je juist dat veel mensen met hun oudere strammere hond minder en korter gaan wandelen.. dat is juist funest met arthrose ed.. in beweging blijven, dat is juist dan belangrijk, dan geen urenlange wandelingen meer maar toch wel meer dan een poepje en plasje en hup weer in de mand..
Dan ziet het er maar sneu uit.. ik denk zelf weleens aggos.. zie ze lopen een oud mannetje met een stramme langzaam sjokkende golden.. wellicht loop ik zelf over een jaar of wat ook zo met mijn hond, maar erop uit gaan we! Of hij moet vergaan van de pijn, maar dat is weer een ander iets..
natuurlijk is het goed om te bewegen, dat zeiden ze tegen mij ook:

ik heb een artrose -knie en móet eigenlijk een kunst-knie operatie ondergaan :jank:

maar in die tijd dat ik uit het ziekenhuis kwam na die darm-operatie had ik helemaal geen last meer van mijn knie :ok:
maar... toen ik weer méér met Bauke zelf ook ging lopen , nu doet mijn knie weer pijn :jank:

dus ik denk echter , uit eigen ervaring, dat juist niet, veel beweging en veel wandlen nou zo goed moet zijn :19:
ik zit liever, hoor, met die knie :wink:

en jij zag een oud mannetje mèt een oude hond, maar wat ik zag was:

een middel-jonge vent, met 3 jonge honden die erg snel liepen en een oude hond
die ze steeds "vergaten" , dat is dus heel wat anders :19:

net heeft Bauke zich verstapt, en liep langzaam kreupel ... ik ben hem gaan aanlijnen
en naast hem gaan lopen , in een slakkegang , maar wel naast hem :ok:

ik ga niet :... daaag je ziet wel hoe je thuis moet komen :roll:
Pak-de-bal

pooh schreef:dat jij als absolute onbenul op het gebied van honden maar je oordelen zit te geven
.

hoe komen jullie toch steeds op? :denken: zo irritant aan het worden !

Ik heb zelf zo'n oude hond gehad, onder de tumoren, onder de kale plekken en hij was niet vooruit te branden. De oude heer lag heerlijk iedere dag op de bank te slapen, werd vertroeteld en heeft tot zijn laatste dag genoten van de kleine dingen in een hondenleven.
jij snapt het topic niet: uitleg even:

jij gaat niet 3 uur in de ochtend en 2 uur in de avond met zo'n oude hond toch lopen? :19:
dat is the point van deze man
Pak-de-bal

malinois schreef:en wee oh gebeente als ik hem thuis laat als ik met de anderen naar het bos ga... dan is hij niet te genieten thuis...
dit lees ik best wel veel.. is dit niet het oerinstinct van de roedel ipv dat ze het ècht nou zo leuk vinden? :denken:

ik vind het zo uit menselijk oogpunt denken van "hij vindt het zo leuk'

als ik dat aan deze hond had gevraagd met een microfoon had hij vast wel gezegd
"nee, maar mijn vriendjes gaan, maar voor mij hoeft het niet meer' :19:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:en wee oh gebeente als ik hem thuis laat als ik met de anderen naar het bos ga... dan is hij niet te genieten thuis...
dit lees ik best wel veel.. is dit niet het oerinstinct van de roedel ipv dat ze het ècht nou zo leuk vinden? :denken:

ik denk dat hij dan had gezegd,... puff.. pfff
annihilus
Actief

Pak-de-bal schreef:als ik dat aan deze hond had gevraagd met een microfoon had hij vast wel gezegd
:neenee: "bemoei je met je eigen roedel en laat mij en mijn baasje met rust" zou de hond zeggen :cheer:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:

nee want als er 1 niks met de roedel heeft is hij het wel...
zijn maatje is dood, dat was Dusty... daar ging hij voor door het vuur, voor de rest wat er nu loopt kan het hem weinig schelen...
Hij is verder gewend om vaak thuis te blijven als wij weg zijn, aangezien ik het niet hondwaardig vind een hond honderden kilometers mee te nemen in de auto naar trainingen en wedstrijden waarvan ik weet dat hij het zo graag zou doen en hij zich maar ligt te verbijten in de auto omdat hij niks meer mag... dan is hij bij mn moeder en komt niks te kort vind hij ook prima... maar als hij door heeft dat hij niet mee mag naar het bos en de anderen wel.. dan is hij gewoon lastig en vervelend...
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Pak-de-bal schreef:
hoe komen jullie toch steeds op? :denken: zo irritant aan het worden !

jij gaat niet 3 uur in de ochtend en 2 uur in de avond met zo'n oude hond toch lopen? :19:
dat is the point van deze man
goh ja hoe zou dat nou komen dat er meerdere hier vinden dat jij geen verstand van honden hebt :denken:

Ik liep best wel veel met onze oude hond, sterker nog, hij ging zelfs mee naar de paarden en naar mijn werk. Gut ja wat had hij slecht :19:
:pop:
Liesbeth
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:

Volgens mij redeneer JIJ nu vanuit een menselijk oogpunt.
Een hond DENKT niet, die wil gewoon mee, bij zijn roedel blijven. Dat is oerdrang.

Pak-de-bal

malinois schreef:... maar als hij door heeft dat hij niet mee mag naar het bos en de anderen wel.. dan is hij gewoon lastig en vervelend...
ja maar, mijn vraag was meer:

.. hóe weet een hond nou , dat je naar het bos gaat en niet naar de supermarkt ?... :denken:
( of andersom?)

als ik hier weg ga en laat Bauke thuis, dan weet hij ècht niet waar ik heen ga , hoor

of zal hij denken: "gaat ze nou alweer naar die supermarkt?" :wink:
Liesbeth
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:... maar als hij door heeft dat hij niet mee mag naar het bos en de anderen wel.. dan is hij gewoon lastig en vervelend...

.. hóe weet een hond nou , dat je naar het bos gaat en niet naar de supermarkt ?... :denken:
( of andersom?)

als ik hier weg ga en laat Bauke thuis, dan weet hij ècht niet waar ik heen ga , hoor

BV omdat je dan andere schoenen aan hebt :19: .

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:

.. hóe weet een hond nou , dat je naar het bos gaat en niet naar de supermarkt ( bv )? :denken:
( of andersom?)

ga ik trainen of naar een wedstrijd, neem ik een jerrycan water mee, speurworst en diverse trainingsmaterialen, kleding etc.
Ga ik naar het bos niet... gaan ze gewoon de auto in...
Ga ik naar een verjaardag neem ik ook van alles mee voor dat ik ze in de auto doe dus ze weten hier duvelsgoed het verschil. :wink:
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Honden zien dat verschil echt wel, het is maar net de manier wat je verschillend doet.
Naar de supermarkt pak je misschien telkens op hetzelfde moment je portomonnee.
En als je naar het bos gaat doe je inderdaad misschien telkens dezelfde loopschoenen aan
die alleen gebruikt worden wanneer het vrouwtje naar het bos gaat.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”