Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De islamiet

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

De islamiet

Ongelezen bericht door MJ »

Sinds Bassie er niet meer is ( :(: ) krijgen de hondjes stukken minder van het Barf-gebeuren.
Maxi moet niet zo heel veel van het barfen hebben, eet het niet op of kotst het later uit om het ook niet meer op te eten.
Spiervlees wel (in stukjes ,hele lappen niet), dat haal ik dus af en toe wel uit de supermarkt en de harde botten ,zoals kalfsstaart en ossestaart eet ie wel, vis was helemaal om te gruwelen, koolvisfilet uit de vriezer of sardientjes uit blik was dan weer wel lekker. :19:
Pens ( grof gemalen dan hè voor meneer :mrgreen: ) eet ie ook en dat bestel ik wel bij CB samen met eendennekken , waar Dusty wèl dol op is.
Maar ja, die kleine eet maar 50 grammetjes per dag en juist Bassie en Dust waren dol op het kluiven en knagen. Maxi zat eigenlijk meerendeel op KVV .

Nu Liam er bij is wil ik het toch weer meer en regelmatiger op gaan pakken, zoals ik het eerst deed zeg maar..3 dagen van de week rauw en de andere 4 dagen KVV.
Eendennekken , grof gemalen pens en stukjes spiervlees vindt ie alvast zalig. :mrgreen:

Voorheen bestelde ik bij Herby en ging ik naar de slachterij in Oldenzaal maar nu weet ik een islamiet te zitten in Hengelo !
En nu hoopte ik dat jullie me konden vertellen wat ik daar halen kan voor ze..en niet zeggen : alles :mrgreen: maar graag wat specifieker. :mrgreen: :wink:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Als je op de website van het Islam Centrum in Rotterdam kijkt, die hebben een speciale pagina voor de barfers, daar staan heel veel dingen op die je wellicht bij je eigen islamitische slager ook kunt krijgen. (op dingen als duif en dergelijke na, want dat hebben ze normaal niet)
Maar van lam en geit kan je in ieder geval om kopvlees en snippers vragen, ribbetjes, staarten. Misschien zelfs lamspens. Maar let op: niet elke islamitische slager verkoopt het ook voor een normale lage prijs. Zo hebben wij in Almere Islamistische slagers die voor ribbetjes de prijs voor spare ribs vragen. En dat ligt een stuk hoger. Ik zou gewoon eerst eens gaan kijken en dan vragen of hij wat voor je kan betekenen. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

lamshart, kopvlees, lamspens, runderpens, staarten, lamskoppen/ribbetjes, kippenekken, kipdelen, kalfsbotten etc etc
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik haal bij de islamiet kippenvleugels, kippenhartjes en kippenlever voor een hele lage prijs, en zeker als je gewend bent om dit soort dingen normaal bij de Appie te kopen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
MJ
Zeer actief

Roelfien schreef: Ik zou gewoon eerst eens gaan kijken en dan vragen of hij wat voor je kan betekenen. :ok:
Ga ik doen ! De website van het islam centrum ziet er even geweldig uit..waarom woon ik nu weer aan de andere kant van het land. :roll: :boos: :wink:

Ook jullie bedankt, Addy en Tiny ! Ik ga van de week eens even loeren daar..Herby staat ook nog steeds onder mijn favorieten dus ik denk dat ik toch ook daar maar weer eens ga bestellen.
Liam heeft net een kipkarbonade op ...voor herhaling vatbaar vond hij het !
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Wat is hij lekker aan het genieten :I:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
MJ
Zeer actief

Tiny schreef:Wat is hij lekker aan het genieten :I:
Lekker hè ?! :cheer:
Hij ligt nu uit te buiken. :mrgreen:
Dust had 1 kipdrummetje... :smile: zelfs zo'n ding weegt eigenlijk al te veel voor 1 maaltijd voor die kleine. :mrgreen:
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Als je besteld hebt bij die islamiet in Hengelo, wil je me dan pb-en over je ervaringen? Ben eigenlijk ook al wel een tijdje op zoek maar had nog nooit iets gevonden. Wat dat betreft wonen we volgens mij nog steeds in een redelijk achterlijk gebied :boos:
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Bij de Isl. winkel waar ik vaak spul voor de honden haal hebben ze eigenlijk alles;zelfs organen zoals lever,niertjes enz.
Allemaal geschikt voor menselijke consumptie en het ziet er allemaal erg mooi uit,maar ik zie mezelf toch geen niertjes enz meer eten(vroeger thuis wel :mrgreen: ).
Ze hebben zelfs lamskoppen in de vriezer die een tijdje geleden €2,75 per stuk kostten maar ik denk dat die nu ook zo'n €3,- kosten.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
MJ
Zeer actief

Moniek B. schreef:Als je besteld hebt bij die islamiet in Hengelo, wil je me dan pb-en over je ervaringen? Ben eigenlijk ook al wel een tijdje op zoek maar had nog nooit iets gevonden. Wat dat betreft wonen we volgens mij nog steeds in een redelijk achterlijk gebied :boos:
Doe ik !
Misschien kunnen we anders ook samen bij Herby bestellen ? Als je dat wilt hoor. :wink:
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Marie-José schreef:
Moniek B. schreef:Als je besteld hebt bij die islamiet in Hengelo, wil je me dan pb-en over je ervaringen? Ben eigenlijk ook al wel een tijdje op zoek maar had nog nooit iets gevonden. Wat dat betreft wonen we volgens mij nog steeds in een redelijk achterlijk gebied :boos:
Doe ik !
Misschien kunnen we anders ook samen bij Herby bestellen ? Als je dat wilt hoor. :wink:
Mag ik ook weten waar de islamiet zit en hoe je ervaring daar dan is? :mann:
En wat haal jij bij het slachthuis in oldenzaal?
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Marie-José schreef:
Doe ik !
Ja, wil ik wel een keertje proberen in elk geval! Heb je ook een link waar ik hem kan vinden? Kan hem niet vinden via google...
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Echt opletten met de prijzen hoor Marie. Bij de Islamiet hier in de buurt betaalde ik enorm veel voor lam bijvoorbeeld. Vaak staan de prijzen ook nog slecht aangegeven in de kleine winkeltjes.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zoek stok! schreef:Echt opletten met de prijzen hoor Marie. Bij de Islamiet hier in de buurt betaalde ik enorm veel voor lam bijvoorbeeld. Vaak staan de prijzen ook nog slecht aangegeven in de kleine winkeltjes.
Wij hebben hier 2 Isl. winkels en de prijzen verschillen behoorlijk doordat ze op totaal verschillende plekken zitten.
De ene zit in een klein winkelcentrumpje,heeft een enorme doorloop en prima kwaliteit terwijl de andere op een groter centrum zit,minder doorloop heeft en de kwaliteit lang niet altijd even goed is daardoor.
Lamsvlees is bij beiden aan de prijs,maar bij eerstgenoemde toch voordeliger én mooier.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
MJ
Zeer actief

Ooohhh..op mijn jacht weer naar adresjes heb ik ook GelukkigDier gevonden op het net.
Komt ook bezorgen in deze regio :cheer: ......iemand daar bekend mee? Mag per pb ook hoor. :mrgreen:
MJ
Zeer actief

C@rmen schreef:
Mag ik ook weten waar de islamiet zit en hoe je ervaring daar dan is? :mann:
Ik heb islamitische slager ingetikt op google en kwam hierop...maar nu ga ik twijfelen want een klant die uit Hengelo komt kan zich daar, op dat adres, geen Islamiet voor de geest halen.
http://www.detelefoongids.nl/bg-l-f/174 ... art/#kaart
En wat haal jij bij het slachthuis in oldenzaal?
In Oldenzaal haalde ik lamspens, lamsribbetjes ( als ze die hadden ), geietenvlees.
In Haaksbergen bij de slachterij paardenvlees en runderpens (hahaha, wel een hele en zelf snijden dan..heb ik ook gedaan toen. stoerrrr hè ? :pffff: :smile: )
Canecorsosultan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Contacteer:

Ongelezen bericht door Canecorsosultan »

Gelukkig Dier is van Sylvi@, ook hier op het HF :wink:
Afbeelding
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
Addy

Marie-José schreef:
Tiny schreef:Wat is hij lekker aan het genieten :I:
Lekker hè ?! :cheer:
Hij ligt nu uit te buiken. :mrgreen:
Dust had 1 kipdrummetje... :smile: zelfs zo'n ding weegt eigenlijk al te veel voor 1 maaltijd voor die kleine. :mrgreen:
Wat een heerlijk bekkie heeft hij :I:
MJ
Zeer actief

Canecorsosultan schreef:Gelukkig Dier is van Sylvi@, ook hier op het HF :wink:
Oh ja ..echt waar ? Dat heb ik echt faliekant gemist ..wat erg. :N: :mrgreen:
MJ
Zeer actief

Addy schreef: Wat een heerlijk bekkie heeft hij :I:
Lekker ding hè ?!
Vanavond was ik die kipdrummets in diepvrieszakjes aan het pakken en Liam bleef maar bij me snuiven, pootjes op het aanrecht en maar kijken. Drummetje gegeven, zoefffff in de mand ermee sprinten en hoppa , daar was Liam weer ...kom maar op, ik wil er nog wat ! :smile:
Addy

Marie-José schreef:
Addy schreef: Wat een heerlijk bekkie heeft hij :I:
Lekker ding hè ?!
Vanavond was ik die kipdrummets in diepvrieszakjes aan het pakken en Liam bleef maar bij me snuiven, pootjes op het aanrecht en maar kijken. Drummetje gegeven, zoefffff in de mand ermee sprinten en hoppa , daar was Liam weer ...kom maar op, ik wil er nog wat ! :smile:
Helemaal mijn soort hond en ja wat is nou een kipdrummetje voor een hongerig podootje, Tommetje eet een hele kip :mrgreen:
MJ
Zeer actief

Addy schreef: Helemaal mijn soort hond en ja wat is nou een kipdrummetje voor een hongerig podootje, Tommetje eet een hele kip :mrgreen:
Hij had ook net 200 gram CB in zijn mik als avondmaaltijd hoor . :pffff: :mrgreen: , het is net een blij kind dan hoe hij met zijn kipkluifje naar zijn mand toe rent.Geweldig om hem zo te zien genieten. :wink:
Addy

Marie-José schreef:
Addy schreef: Helemaal mijn soort hond en ja wat is nou een kipdrummetje voor een hongerig podootje, Tommetje eet een hele kip :mrgreen:
Hij had ook net 200 gram CB in zijn mik als avondmaaltijd hoor . :pffff: :mrgreen: , het is net een blij kind dan hoe hij met zijn kipkluifje naar zijn mand toe rent.Geweldig om hem zo te zien genieten. :wink:
Alleen al om die reden dat ze zo genieten blijf ik barfen met ze maar soms denk ik wel eens dat brokken veel gemakkelijker zou zijn :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”