Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Avondje spoedkliniek - maagdeflatie
Moderator: moderatorteam
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Avondje spoedkliniek - maagdeflatie
De hele dag gespeeld, hardstikke aan het gek doen. Was al zo blij dat ze zo vrolijk en actief was. Begint ze een half uur nadat ze een stuk schaap op heeft toch te kotsen. Allemaal viezig slijm. Toen ze klaar was wilde ik met haar naar buiten maar ze ging buiten meteen liggen wilde niet meer lopen. Ik til haar naar binnen en bel de dierenarts terwijl Tyra hijgend rondloopt. De assistente zegt dat ik het nog even aan moet kijken. Ze begint een soort waterbuikje te krijgen. Net als ik denk dat ik toch wilt dat iemand naar haar kijkt belt de DA zelf. Haar buik is opgezet en volgens hem moest ik toch naar de spoedkliniek (was inmiddels zo rond 19.15 - 19.30) De spoedkliniek vroeg of als ik op haar buik tikte het als een trommel klonk. Ja dat was het geval bij haar inmiddels flink opgezette maag. Ik moest toch maar even met spoed komen *slik*. Ik meteen helemaal over de rooie liep naar mijn zus toe die een taxi belde. Die stond gelukkig echt binnen een paar seconde op de stoep. En ja dan is het Amsterdam he met die klere stoplichten die natuurlijk allemaal op rood leken te staan waar je zo gek van wordt dat je zin krijgt ze van die palen af te trekken. Maar goed na een reis die uuuuren leek te duren (zal 20 minuutjes zijn geweest) kwamen we aan bij de spoedkliniek.
Daar deden ze rustig aan zaten wat te luisteren en te tikken. Ik had zoiets van als het echt een maagdraaing is zullen ze er wel spoed achter zetten. Na overleg wilde ze eerst met een sonde het gas proberen weg te halen. Toen toch maar een foto maken. Wat bleek dat de maag vol met gas zat, maar dat er iets de slokdarm blokkeerde, waarschijnlijk een botje. Toen waren er 2 opties, of meteen opereren of iemand laten komen met een camera ed om eerst op die manier het eruit te krijgen. Bij de 2e optie had je wel de kans dat je alsnog zou moeten opereren en zo de kosten verdubbelen of verdrievoudingen. Maar ze bevestigde mijn gedachte dat het 't beste is om eerst zonder operatie te proberen. Die paar euros zijn niets als je het moet vergelijken met de gezondheid van je hond. Dat werd dus weer wachten op een speciaal bevoegde arts. Uiteindelijk kwam hij en omdat ze ondertussen al was opgeknapt (na een uur) hadden we ervoor gekozen nog een foto te maken, voor de zekerheid omdat het botje al naar de maag had kunnen bewegen. Dit was niet het geval, dus hup onder narcose en weg dat ding. Ik mocht er bij blijven maar omdat ik op dat moment zowat op instorten stond ben ik gebleven tot ze sliep en ging toen wachten. Hij zei als het rond de 20 minuten duurt dan is het goed verlopen, nadat de risicos van narcose waren besproken.
Ondertussen had mijn zus mijn ouders al gebeld dus die waren in de wachtkamer. Dan komen de tranen natuurlijk. Volgens mij kwam hij al na 10 minuutjes of een kwartier met haar in zijn armen de wachtkamer ingelopen. Het was gelukt! Hij had met een camera in haar slokdarm gekeken via een tv en met een grote tang het stuk schapenbot waar mevrouw niet op had gekauwt eruit gehaald. Ze heeft wat schaafwondjes daar zitten maar het komt helemaal goed.
Die kleine gaat voortaan maar aan de carnibest.
Oh het was trouwens 11 uur toen we wegreden. Ik heb volgens mij heel wat rimpels erbij gekregen Ze scharrelt nu wat door het huis, was net alweer aan het bedelen. Onverbeterlijk dat kind.
Daar deden ze rustig aan zaten wat te luisteren en te tikken. Ik had zoiets van als het echt een maagdraaing is zullen ze er wel spoed achter zetten. Na overleg wilde ze eerst met een sonde het gas proberen weg te halen. Toen toch maar een foto maken. Wat bleek dat de maag vol met gas zat, maar dat er iets de slokdarm blokkeerde, waarschijnlijk een botje. Toen waren er 2 opties, of meteen opereren of iemand laten komen met een camera ed om eerst op die manier het eruit te krijgen. Bij de 2e optie had je wel de kans dat je alsnog zou moeten opereren en zo de kosten verdubbelen of verdrievoudingen. Maar ze bevestigde mijn gedachte dat het 't beste is om eerst zonder operatie te proberen. Die paar euros zijn niets als je het moet vergelijken met de gezondheid van je hond. Dat werd dus weer wachten op een speciaal bevoegde arts. Uiteindelijk kwam hij en omdat ze ondertussen al was opgeknapt (na een uur) hadden we ervoor gekozen nog een foto te maken, voor de zekerheid omdat het botje al naar de maag had kunnen bewegen. Dit was niet het geval, dus hup onder narcose en weg dat ding. Ik mocht er bij blijven maar omdat ik op dat moment zowat op instorten stond ben ik gebleven tot ze sliep en ging toen wachten. Hij zei als het rond de 20 minuten duurt dan is het goed verlopen, nadat de risicos van narcose waren besproken.
Ondertussen had mijn zus mijn ouders al gebeld dus die waren in de wachtkamer. Dan komen de tranen natuurlijk. Volgens mij kwam hij al na 10 minuutjes of een kwartier met haar in zijn armen de wachtkamer ingelopen. Het was gelukt! Hij had met een camera in haar slokdarm gekeken via een tv en met een grote tang het stuk schapenbot waar mevrouw niet op had gekauwt eruit gehaald. Ze heeft wat schaafwondjes daar zitten maar het komt helemaal goed.
Die kleine gaat voortaan maar aan de carnibest.
Oh het was trouwens 11 uur toen we wegreden. Ik heb volgens mij heel wat rimpels erbij gekregen Ze scharrelt nu wat door het huis, was net alweer aan het bedelen. Onverbeterlijk dat kind.
- Hanneke2
- Zeer actief
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
-
Pak-de-bal
-
chrico
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Valerie
- Zeer actief
Nou ik moet eerlijk bekennen dat zodra de kliniek zei dat ik met spoed moest komen ik al half hysterisch en in tranen wasFrenk schreef:Oh Valerie! Ik kreeg helemaal kippenvel toen ik je verhaal als. Gelukkig is het goed afgelopenEn ik vind het knap dat de tranen pas kwamen toen je je ouders zag
Mij hadden ze al veel eerder kunnen opvegen.
Maar goed de kleine die rent alweer rond en lijkt helemaal geen last te hebben. Is iets rustiger, ik denk vanwege de narcose.
- Chione
- Zeer actief
-
irwi
- Zeer actief
-
Gos
- Zeer actief
- Valerie
- Zeer actief
Ik haal vanmiddag haaksbarf voor haar, en kijk even aan wat ik wil gaan doen nu. De botmixen hou ik zeker in mijn achterhoofd dank je welGollum schreef:Pffff mijn grootste nachtmerrie..
Ik snap dat je voorlopig weer even Carnibest voert.. Ik weet niet waar jij je voer normaal haalt maar ik weet nog wel een adres waar ze botmixen verkopen (haas, konijn, eend o.i.d.). stuur maar een PB als je interesse hebt.
Sterkte!!
Ik kom denk ik wel maar die kleine blijft thuisirwi schreef:Jeetje Val wat een verhaal schrik me de blubber ervan zeg.
Wat zal jij bang zijn geweest.
Geef je een dikke knuffel aan haar van mij.
Misschien zie ik haar nog wel volgend weekend met jou in Belgie.
gr. irma.
-
Freggel16
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sheyla
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Valerie
- Zeer actief
Het enige wat ik aan haar merk is dat ze niet heel ver uit wilt, en ze slaapt redelijk veel maar dat doet ze sowieso wel. Voor de rest rent ze ook door het huis met haar balletje en nylabone, en heeft ze net een paar amandelen en pompoenpitten van mij gejat :N:
Bedankt voor alle reacties
Ik begin nu pas een beetje over de schrik heen te komen.
Bedankt voor alle reacties
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Hanneke2
- Zeer actief
Van een narcose zijn ze vaak nog vrij lang een tikkie van slag, en zelf heb je ook effe tijd nodig om over zo'n schrik heen te komen.Valerie schreef:Het enige wat ik aan haar merk is dat ze niet heel ver uit wilt, en ze slaapt redelijk veel maar dat doet ze sowieso wel. Voor de rest rent ze ook door het huis met haar balletje en nylabone, en heeft ze net een paar amandelen en pompoenpitten van mij gejat :N:
Bedankt voor alle reactiesIk begin nu pas een beetje over de schrik heen te komen.
(Tikkie off-topic, maar ik had het er laatst met iemand over hoe in (spannende) films alle hoofdpersonen, tot kinderen toe, weer helemaal happy zijn als het doodsgevaar geweken is. Happy end, hup klaar. Terwijl je in het *echte* leven nog tijden loopt te trillen en slecht slaapt nadat je kind een vinger tussen de deur heeft gehad en je ook echt wel een tijdje last houdt als je bijvoorbeeld een ongeluk hebt zien gebeuren. En in films ontsnappen mensen dan ternauwernood aan een moordenaar en dan is het allemaal weer goed.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Valerie
- Zeer actief
Nou ik ben gister met koorts naar bed gegaanHanneke2 schreef:Van een narcose zijn ze vaak nog vrij lang een tikkie van slag, en zelf heb je ook effe tijd nodig om over zo'n schrik heen te komen.Valerie schreef:Het enige wat ik aan haar merk is dat ze niet heel ver uit wilt, en ze slaapt redelijk veel maar dat doet ze sowieso wel. Voor de rest rent ze ook door het huis met haar balletje en nylabone, en heeft ze net een paar amandelen en pompoenpitten van mij gejat :N:
Bedankt voor alle reactiesIk begin nu pas een beetje over de schrik heen te komen.
(Tikkie off-topic, maar ik had het er laatst met iemand over hoe in (spannende) films alle hoofdpersonen, tot kinderen toe, weer helemaal happy zijn als het doodsgevaar geweken is. Happy end, hup klaar. Terwijl je in het *echte* leven nog tijden loopt te trillen en slecht slaapt nadat je kind een vinger tussen de deur heeft gehad en je ook echt wel een tijdje last houdt als je bijvoorbeeld een ongeluk hebt zien gebeuren. En in films ontsnappen mensen dan ternauwernood aan een moordenaar en dan is het allemaal weer goed.Heel fout eigenlijk, want de boodschap is dan dus dat je niet moet zeuren want het is allemaal goed afgelopen. Post-traumatische stress, of het nou is omdat je kind van een fiets lazert en je naar de EHBO moet om een bloedend kind te laten hechten, of je vader een hartaanval krijgt en met gillende sirenes naar het ziekenhuis gaat, of er wordt bijna ingebroken, of de auto *voor* je tegen een vrachtauto knalt of je hond ligt opeens op een operatietafel: post-traumatische stress wordt zwaar, *zwaar* onderschat en weggeredeneerd. Dus, sterkte.
)